📍 20–22 січня 2025 року, VUIAS / CEU IAS, Будапешт
Під час міжнародної конференції “Alarmed Science — Виробництво знань в умовах надзвичайного стану”, яка відбулася 20–22 січня 2025 року в VUIAS / CEU IAS у Будапешті, проектним менеджером КДПУ проекту BURN було презентовано дизайн дослідження трансформацій академічного середовища на основі кейсів переміщених українських університетів.
Дослідження розроблено в межах проєкту Erasmus+ KA2 Capacity Building in Higher Education “BURN – Підвищення психологічної стійкості та добробуту університетів у (після)воєнній Україні”
(номер проєкту 101129379 – BURN – ERASMUS-EDU-2023-CBHE), що фінансується Європейським Союзом.

Повномасштабне російське вторгнення докорінно змінило стратегії виробництва знань та культурної дипломатії українських інституцій. Академічна спільнота України стикається з численними викликами: зміна дослідницьких пріоритетів, зростаюча залежність від міжнародного фінансування, масове переміщення викладачів і студентів. Ці процеси загрожують цілісності академічної інфраструктури та можуть мати тривалі наслідки. Водночас розширення міжнародної мобільності створило нові зв’язки та інтелектуальні можливості. Український досвід ілюструє ширші глобальні тенденції академічної уразливості та актуалізує потребу переосмислення інституційного партнерства, механізмів екстреного фінансування та епістемічної справедливості.
Конференція об’єднала українських і міжнародних дослідників для обговорення того, як інституції виробництва знань адаптуються до умов війни. Учасники поділилися новими академічними моделями та практичними стратегіями підтримки освіти під час і після кризи.
Ключові теми конференції:
- Переміщення українських науковців
- Механізми екстреного фінансування
- Грантова економіка під час війни
- Витік мізків з української інтелектуальної екосистеми
- Академічна інфраструктура під обстрілами
- Переосмислення виробництва знань
- Порушення обміну знаннями










