13 листопада 2018 року в 130 аудиторії головного корпусу відбулася довгоочікувана подія – посвята в студенти соціожурналістів. У межах цього заходу студенти мали змогу практично перевірити навички, які їм стануть у нагоді в майбутній професії.
Посвята розпочалася з дружньої поради завідувача кафедри соціології та економіки, кандидата соціологічних наук, доцента І. В. Грабовець: «Ви тільки-но почали опановувати свою спеціальність. Як правило, кажуть, що студент стає 100% студентом тільки тоді, коли складе першу сесію. До першої сесії вам залишилось зовсім трошки, а зараз ми пропонуємо вам невеличкі випробування. Ці завдання дадуть змогу відчути на власному досвіді переваги, позитивні моменти, включитися в розмаїття вашої професії».
Посвята студентів відбувалася у вигляді захоплюючих квестів, що містили три блоки завдань: з реклами, соціології та журналістики. Такий розподіл випробувань охоплює головні напрямки спеціальності «Соціологія масових комунікації, журналістики та реклами». Перед початком змагань учасники розділилися на команди, яким самі студенти дали креативні та оригінальні назви: «Позитивісти», «PR-GIRL», «Соціоакули».
Перше завдання полягало в тому, щоб учасники прорекламували свою спеціальність відповідно до обраної аудиторії. Капітани команд шляхом жеребкування обирали одну з трьох вікових категорій, для якої вони складали рекламу: для абітурієнтів, для батьків, або для людей поважного віку. Першокурсники виявили неабияку винахідливість. У цьому ви можете переконатися самі:
- Реклама для абітурієнтів: «Це перша в Україні спеціалізація “Соціологія масових комунікації, журналістики та реклами”. Навчання тут вигідне тому, що після випуску ви обов’язково знайдете роботу. Це цікава практика й робота з відомими людьми.
Соціологія – це круто!
Соціологія – це клас.
А якщо ти в це не віриш,
Перевір – вступай до нас».
- Реклама для батьків: «Ваша дитина креативна? Ви помічаєте вогник в її очах? У неї дуже великі амбіції? Тоді вона зможе реалізувати себе в КДПУ на новій спеціальності СМК».
- Реклама для людей поважного віку: «Дорогі бабусі та дідусі, ця спеціальність дає змогу розвиватися не тільки в сфері соціології, а й у царині журналістики й реклами. У наших статтях ми висвітлюємо різні теми, актуальні як для молоді, так і для вас. Разом ми зробимо кращою нашу країну».
Друге завдання квесту стосувалося соціологічної науки. Студенти мали розкрити переваги та недоліки однієї з трьох соціологічних теорії (Анрі Сен-Сімона, Г. Спенсера чи М. Гумільова), які вони розглядали на заняттях. Після ретельної підготовки команди презентували свої висновки, які показали їхнє розуміння теоретичного матеріалу.
Останнім випробуванням для наших студентів став фотоконкурс. Кожна команда повинна була зробити креативні фотографії на подвір’ї головного корпусу. Головними вимогами до цього завдання були згуртованість та оригінальність фото команди біля однієї з локацій, серед яких статуя першої вчительки, Я ♥ КДПУ та інформаційні стенди. Команди мали опублікувати зроблені світлини у Facebook або Instagram з хештегами #КДПУ #Посвятаустуденти #Соціожурналісти.
Студенти показали себе з найкращого боку, продемонстрували злагодженість і вміння працювати в команді. Проте солодкою «вишенькою на торті» стала символічна присяга під назвою «Етичний кодекс соціожурналіста», яку зачитала куратор групи першокурсників, кандидат філологічних наук, доцент, помічник ректора М. В. Варданян. Наші першачки урочисто пообіцяли завжди виконувати й поважати цей символічний кодекс, ніколи не нехтувати ним. Від сьогодні він вступив у силу, й віднині кожне наступне покоління студентів буде приєднуватися до цієї славної традиції.