Науково-педагогічна творчість викладачів КДПУ цими днями знаходить втілення у форматі дистанційного освітнього процесу, який здійснюється на базі системи управління електронними навчальними курсами університету. На фізико-математичному факультеті створено чимало курсів із навчальних дисциплін, необхідних для професійної підготовки майбутніх фахівців.
Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри математики та методики її навчання Т. Г. Крамаренко має великий досвід роботи на платформі MOODLE. У 2009 році вона створила свій перший електронний курс «Інформаційно-комунікаційні технології навчання математики», який вже понад десятиріччя використовує в навчанні бакалаврів – майбутніх учителів математики та інформатики, фізики та математики (Спеціальність: 014.04 Середня освіта. Математика) – для електронного супроводу лабораторних занять з методики навчання математики, запровадження проєктних технологій навчання, а також під час курсів підвищення кваліфікації учителів.
«Електронний курс я підготувала за виданим 2009 року навчальним посібником «Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики» (гриф МОН України) авторського колективу, до якого, крім мене, увійшли доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інформатики та прикладної математики С. О. Семеріков, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та прикладної математики С. В. Шокалюк та кандидат технічних наук, професор, професор кафедри математики та методики її навчання В. В. Корольський. Здобувачі математичної педагогічної освіти можуть успішно використовувати цей курс для неформальної та інформальної освіти», – розповіла Т. Г. Крамаренко.
У зв'язку з впровадженням хмарних, мобільних технологій навчання та розвитком можливостей СУЕНК КДПУ курс неодноразово зазнавав відповідних модифікацій. У 2019 році Т. Г. Крамаренко кардинально оновила навчальний посібник для вивчення курсу, додавши до нього багато матеріалу про систему динамічної математики GeoGebra і STEM-проєкти, про використання програмного забезпечення для мультимедійної дошки. Сьогодні курс охоплює шість важливих тем:
- використання хмарних технологій у роботі вчителя (сервіси Google, розробка студентами блогу вчителя математики);
- ознайомлення з дистанційними технологіями через використання MOODLE (сумісна розробка студентами електронних навчальних курсів – методичних скарбничок учителя математики; наприклад, Алгебра, 9 клас; Геометрія, 9 клас та ін.); Zoom – середовищем для проведення відеоконференцій, а також дистанційних уроків;
- використання онлайн-сервісу LearningApps для розробки дидактичних вправ і сумісної роботи в мережі;
- ознайомлення з бібліотеками електронних наочностей за розробленими на замовлення МОН засобами навчання математики й опанування конструктора розробки уроків у середовищах засобів (наприклад, Математика, 5-6 клас; Геометрія, 7 клас; Алгебра, 7-9 клас);
- ознайомлення з використанням у навчанні геометрії та алгебри системи динамічної математики GeoGebrа;
- розробка й демонстрування уроків із використанням програмного забезпечення для мультимедійної дошки.
«Для успішного набуття студентами компетентностей як з методики навчання математики, так і з використання ІКТ, я найчастіше використовую сторінки для подання різноманітних ресурсів, включно з гіперпосиланнями на текстові документи, малюнки, відеоуроки тощо; покликання, завдання, тести й дистанційні уроки; форуми для обговорення розроблених матеріалів, актуальних проблем методики навчання математики», - зазначила Т. Г. Крамаренко.
Електронний навчальний курс «STEM-навчання математики (Навчальна практика «Intel навчання для майбутнього»)» заслуговує на увагу не тільки здобувачів вищої освіти, а й учителів і викладачів вищої школи. Він може успішно використовуватися як для стажування, так і для неформальної та інформальної освіти. Курс розроблено за матеріалами програми «Intel Навчання для майбутнього». У 2014 році за цією програмою для викладачів університету було проведено навчання; детальніше про це – у блозі тренера Т. Г. Крамаренко. Наразі курс доповнено актуальними матеріалами щодо використання мультимедійної дошки для проведення STEM-уроків, розробки STEM і STEAM-проєктів, системи динамічної математики GeoGebra як інструменту для реалізації STEM-підходів у навчанні.
Під час навчання теорії ймовірностей та математичної статистики протягом довгого часу успішно використовуються такі курси:
- «Теорія ймовірностей та математична статистика» для спеціальностей 014 Середня освіта. Математика й 014 Середня освіта. Інформатика;
- «Теорія ймовірностей та математичні методи у психології» для студентів спеціальності «Практична психологія»;
- «Методи математичної статистики у наукових дослідженнях» для підготовки магістрів за спеціальністю 014 Середня освіта. Математика.
До кожного зі створених нею курсів та курсів, під час розробки яких Т. Г. Крамаренко виступала як керівник проєкту, відкрито гостьовий доступ для студентів і викладачів, які бажають детальніше ознайомитися з представленими матеріалами. «Робота триває: електронні навчальні курси постійно вдосконалюються відповідно до навчальних програм, інформаційно-комунікаційних технологій, що використовуються, тощо», - підкреслила Т. Г. Крамаренко.