З 13 вересня 2021 року магістранти другого року навчання Криворізького педагогічного вирушили на практику до місцевих закладів середньої освіти, яка триває протягом восьми тижнів. Здобувачі вищої освіти факультету української філології випробували себе в ролі класних керівників, педагогів, психологів і вчителів-предметників.
Виробнича педагогічна практика є обов’язковим компонентом освітньої програми для здобуття певного освітнього рівня. Вона спрямована на формування у студентів комплексу вмінь і навичок, необхідних для виконання функцій педагога, та забезпечення роботи всієї системи навчально-виховної роботи в закладах освіти.
Для проходження практики магістрантів факультету української філології спеціалізації «Редагування освітніх видань» та додаткової спеціальності «Мова і література (англійська)» відповідальними за практику було обрано декілька кращих закладів освіти – Криворізький науково-природничий ліцей, Криворізьку педагогічну гімназію та КЗШ № 60.
«Я дуже вдячна, що завдяки виробничій практиці я зуміла на власному досвіді зрозуміти, як це – бути вчителем. Дуже цікаво та дещо складно працювати саме зі старшокласниками. Мені дуже подобається брати активну участь у навчально-виховному процесі школи. Також дуже корисним є те, що ми маємо змогу працювати з учителями вищих категорій, які можуть наповнити нашу методичну скарбничку цікавими та корисними порадами», – поділилися враженнями магістрантка спеціалізації «Редагування освітніх видань» Оксана Зубрій.
«Практика в школі – це не лише шлях педагогічного вдосконалення. На мою думку, це безцінний життєвий досвід. Спілкуючись із колективом досвідчених учителів, комунікуючи з учнями, щодня застосовуєш знання із психології, соціальної педагогіки й суміжних дисциплін, навчаєшся професійно розв'язувати нестандартні питання, а також не просто виконувати навчальний план, а бути цікавою й зрозумілою на кожному уроці. Я отримую задоволення від можливості відкривати нові горизонти педагогічної майстерності», – підкреслила магістрантка спеціалізації «Редагування освітніх видань» Дар'я Слонь.
Важливим елементом цієї практики є самостійна робота магістрантів: опрацювання методичної літератури, систематичне спостереження й аналіз освітнього процесу, вивчення досвіду роботи кращих педагогів і вдосконалення навичок науково-дослідницької роботи з педагогіки, психології та методики навчання фахових дисциплін.
Після завершення практики здобувачі вищої освіти повинні оформити відповідну документацію та взяти участь у звітній конференції, де вони мають представити результати власної педагогічної діяльності.
Бажаємо практикантам успішного здобуття важливих умінь і навичок для подальшої роботи за фахом!