АСПІРАНТУРА - основна форма підготовки здобувачів ступеня доктора філософії на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти (П.18 Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах), затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 року №261, у редакції 03.04.2019)
АСПІРАНТ - особа, зарахована до закладу вищої освіти (наукової установи) для здобуття ступеня доктора філософії/доктора мистецтва (Ст.61 Закону України "Про вищу освіту", редакція 07.12.2017)
ТРЕТІЙ (освітньо-науковий/освітньо-творчий) РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ відповідає восьмому кваліфікаційному рівню Національної рамки кваліфікацій.
ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ передбачає здобуття особою теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв'язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, а також проведення власного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення (Ст.5 Закону України "Про вищу освіту", редакція 07.12.2017)
ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ - це освітній і водночас перший науковий ступінь, що здобувається на третьому рівні вищої освіти на основі ступеня магістра. Ступінь доктора філософії присуджується спеціалізованою вченою радою закладу вищої освіти або наукової установи в результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти відповідної освітньо-наукової програми та публічного захисту дисертації у спеціалізованій вченій раді.
Особа має право здобувати ступінь доктора філософії під час навчання в аспірантурі (ад'юнктурі). Особи, які професійно здійснюють наукову, науково-технічну або науково-педагогічну діяльність за основним місцем роботи, мають право здобувати ступінь доктора філософії поза аспірантурою, зокрема під час перебування у творчій відпустці, за умови успішного виконання відповідної освітньо-наукової програми та публічного захисту дисертації у спеціалізованій вченій раді (Ст.5 Закону України "Про вищу освіту", редакція 07.12.2017)
ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
СТУПЕНЯ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ (PhD) В АСПІРАНТУРІ УНІВЕРСИТЕТУ
МЕТА ПІДГОТОВКИ: |
Розвинути у майбутніх докторів філософії дослідницькі навички, підвищити загальну, професійну та інформаційну культуру, формувати їхні світоглядні позиції, інструментальні й загальнонаукові компетентності, виробити основні уявлення про особливості організації світової та вітчизняної науки |
ТРЕТІЙ (ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ) РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ |
|
Передбачає здобуття теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, а також проведення власного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення, та захист дисертації |
|
СТУПІНЬ |
ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ (З ВІДПОВІДНОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ) |
ФОРМА НАВЧАННЯ |
ДЕННА І ЗАОЧНА |
НОРМАТИВНИЙ СТРОК ПІДГОТОВКИ |
4 РОКИ |
ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ СКЛАДОВОЇ |
50 КРЕДИТІВ ЄКТС; 57 - для ОНП 2021 року |
ВИМОГИ ДО РІВНЯ ОСВІТИ ОСІБ, ЯКІ МОЖУТЬ РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ |
СТУПІНЬ МАГІСТРА (ОКР СПЕЦІАЛІСТА) |
ЗМІСТ PhD ПРОГРАМ В УНІВЕРСИТЕТІ
Освітньо-наукова програма аспірантури університету включає чотири складові,
що передбачає набуття аспірантом таких компетентностей:
Компетентності |
Кількість кредитів |
– здобуття глибинних знань зі спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема засвоєння основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму |
13 кредитів ЄКТС 19 кредитів (для ОНП 2021 року) |
– оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору |
6 кредитів ЄКТС 9 кредитів (для ОНП 2021 року) |
– набуття універсальних навичок дослідника, зокрема усної та письмової презентації результатів власного наукового дослідження українською мовою, застосування сучасних інформаційних технологій у науковій діяльності, організації й проведення навчальних занять, управління науковими проектами та/або складення пропозицій щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності |
22 кредити ЄКТС 21 кредитів (для ОНП 2021 року) |
– здобуття мовних компетентностей, достатніх для представлення й обговорення результатів своєї наукової роботи іноземною мовою (англійською або іншою відповідно до специфіки спеціальності) в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів з відповідної спеціальності |
9 кредитів ЄКТС 8 кредитів (для ОНП 2021 року) |
СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНА СХЕМА ПІДГОТОВКИ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ В УНІВЕРСИТЕТІ (ОНП 2021)