Прес-центр

РОЗМОВА З РЕКТОРОМ: ПІДСУМКИ РОКУ І ПЛАНИ НА МАЙБУТНЄ

29 Грудня 2017, 08:45

Напередодні нового року, у дні підведення підсумків і появи нових планів,  команда прес-центру поспілкувалась із ректором Криворізького педагогічного – доктором філософських наук, професором Я. В. Шрамком. Виклики часу і нові здобутки, світовий досвід і вітчизняні реалії, сучасна освіта і актуальна наука – такі теми стали основними в розмові з Ярославом Владиславовичем.

– 2017 рік був роком випробувань та нових викликів як для нашої країни, так і для Криворізького педагогічного. Відбулось багато змін, університет змінюється просто на очах. Яким для Вас – як ректора провідного вишу Кривого Рогу – був рік, що минає? Які найяскравіші та найважливіші моменти запамятались?

– 2017 став для нашого університету роком відновлення. Саме у цьому році Криворізький педагогічний у повній мірі повернув собі всі функції самостійного, повноцінного вищого навчального закладу, одного з провідних освітніх і наукових осередків регіону. Сформувалася команда університету, створено всі керівні органи, необхідні для діяльності сучасного ВНЗ, за результатами виборів призначено ректора. Університетська громада пройшла низку етапів становлення, і рік, що минає, став важливим щаблем розвитку нашого вишу.

Наріжним каменем будь-якого університету є навчальний процес. КДПУ пропонує широкий спектр сучасних спеціальностей, готує фахівців для всіх сфер суспільного виробництва. У 2017 році ми провели значну роботу з упорядкування спеціальностей, за якими здійснюється підготовка в університеті, відповідно до актуальних потреб суспільства, попиту на кадрове забезпечення сучасних професій, необхідних місту і регіону.

Головним завданням Криворізького педагогічного залишається ґрунтовна підготовка кадрів для системи освіти – універсальних фахівців, які завжди зможуть найти своє місце на ринку праці, в сучасних динамічних реаліях швидкоплинного життя. Ми не гонимось за кількістю, не прагнемо пропонувати якнайбільше «новомодних» спеціальностей. Пріоритетом номер один Криворізького педагогічного залишається якість освіти. До того ж наші спеціальності, як і годиться в університеті, охоплюють весь спектр сучасного наукового знання. Нові ж напрямки підготовки, які з’явились у КДПУ за останні роки, відповідають вимогам часу, покликані задовольнити попит сучасних сфер суспільного виробництва.

– Які цікаві напрямки діяльності університету можна виділити в 2017 році? Що нового запроваджено та які традиції продовжуються?

– Важливим здобутком університету вважаю новий пріоритетний напрямок нашого розвитку – спрямованість на активну інформаційну діяльність, презентацію міській громаді результатів роботи Криворізького педагогічного, знайомство суспільства з нашими досягненнями. Як і належить провідному освітньо-науковому і культурному центру регіону, КДПУ створює власний інформаційний простір, є одним з основних ньюсмейкерів Криворіжжя, реалізуючи лідерський потенціал своєї громади.

Однією з базових ланок діяльності університету є громадська робота, побудована на принципі соціальної відповідальності. Колектив університету – згуртована, дружня родина, а університет опікується задоволенням потреб, умовами життя, матеріальним і психологічним добробутом усіх працівників. На базі КДПУ створено кімнату тимчасово перебування дітей студентів та працівників університету «Веселий Вулик», Молодіжний центр КДПУ, покликаний забезпечити вільний простір для громадської, наукової, творчої діяльності нашого студентства. Увага до працівників, їх настрою, атмосфери, що панує у колективах структурних підрозділів, – важливі пріоритети громади Криворізького педагогічного, зацікавленої у тому, щоб кожен приходив на своє робоче місце із задоволенням та в доброму гуморі.

– Ваша наукова робота і наукова школа відомі у світі. Ви нещодавно повернулись із Німеччини. Розкажіть, будь-ласка, про впровадження досвіду роботи світових вишів у наші реалії.

– Сучасне інформаційне суспільство потребує науковців, а науковці потребують здобутків інформаційного суспільства. Науково-педагогічна діяльність сьогодні неможлива без комп’ютерної грамотності, інформаційної компетентності, низки вмінь та навичок, необхідних для плідної роботи у світовому науковому просторі. Система комунікацій між ученими різних країн базується на глобальній інформаційній мережі, а науково-педагогічним працівникам необхідно активно долучатися до використання всіх можливостей, які надають сучасні засоби комунікацій. Приклад класичного Рурського університету, куди мене нещодавно було запрошено з дослідницьким візитом, доводить, що наукова діяльність вишу ґрунтується на гармонійному єднанні науки і навчальної діяльності, де кожен професор провадить активні наукові дослідження і студенти вже з перших курсів долучаються до цієї діяльності, а процес викладання має інноваційний характер і організовується на базі чіткого розподілу функцій між структурними підрозділами університету.

Наука є основою прогресу людства, і сучасний університет стає тим майданчиком, на якому концентруються потужні наукові школи, де створюється нове знання, отримуються необхідні для розвитку суспільства наукові результати з актуальних проблем теорії і практики. Варто наголосити, що у справжній науковій діяльності немає місця імітації. Метою науки є отримання нового знання – обґрунтованого істинного твердження; сама наука становить єдність істини і її обґрунтування, систему доведених тверджень про факти об’єктивної реальності і їх узагальнення.

Новизна відкриттів, їх внесок до теоретичного наукового знання і практики суспільного виробництва є головною метою діяльності науковця. Показником якості досліджень, свідченням їх ефективності є публікації у провідних наукових журналах світу, активна участь дослідника у міжнародній науковій комунікації. Справжня наука не може бути провінційною; вона може існувати тільки у світовому контексті. Читати, аналізувати, контактувати з колегами – ось до чого має прагнути сучасний науковець. Належність до світових наукових спільнот, робота над актуальною проблематикою, отримання наукових результатів повинні стати основними пріоритетами кожного сучасного дослідника.

– Проводжаючи 2017 рік, ми завжди плануємо. Поділіться, будь ласка, що чекає на студентів, аспірантів, викладачів, працівників Криворізького педагогічного у 2018 році.

– Одномоментне впровадження світового досвіду, звісно, неможливе. Але ми рухаємося, разом із усією країною, в європейському напрямку, прагнемо долучитися до освітнього простору Європи. Цей рух має бути поступовим і невпинним. Кадровий потенціал – найважливіший, найцінніший ресурс нашого університету; саме професорсько-викладацькому складу Криворізький педагогічний завдячує своїми головними здобутками. Наш колектив прагне до задоволення потреби наших громадян у сучасній освіті, невтомно працює над престижем університету, над його рейтингом, який визначається досягненнями кожного викладача, доцента, професора, внеском кожного члена академічної громади.

Я з оптимізмом дивлюсь у майбутнє. Вірю в наш потенціал, місію університету в регіоні, талант і натхнення наших науковців і студентства.

У ці святкові дні хочеться побажати нашій дружній родині наснаги і добробуту, успіхів і гараздів у професійному та особистому житті. Нехай спільна справа творення нового університету, яка поєднала нас у Криворізькому педагогічному, надихає на нові досягнення у новому 2018 році!

 

Залишити коментар

Ярослав Шрамко
ректор університету, професор
Ганна Віняр
директорка бібліотеки (2009 - 2022 роки)
Прес-центр
Прес-центр
Єлизавета Кучерган
викладачка кафедри фізичної культури та методики її викладання (2016 - 2022 роки)
Дмитро Бобилєв
завідувач кафедри математики та методики її навчання, доцент
Тетяна Крамаренко
доцент кафедри математики та методики її навчання
Валерія Безуглова
аспірантка кафедри соціології та масових комунікацій, кореспондентка прес-центру
Едуард Євтушенко
в. о. завідувача кафедри ботаніки та екології, доцент
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31