Берегиня університетського храму науки: інтерв’ю з Г. М. Віняр
Бібліотека – це серце університету: у всі часи вона була базовим інформаційним, культурним і духовним центром закладів вищої освіти. З нагоди Всеукраїнського дня бібліотек прес-центр поспілкувався з директором бібліотеки КДПУ, кандидатом філологічних наук, доцентом Ганною Миколаївною Віняр.
– Уся Ваша професійна й наукова діяльність пов’язана з книгою. Розкажіть про Ваш шлях до вивчення мистецтва слова.
– Я дуже рано почала читати; у дитинстві навіть писала вірші. Любила ходити до бібліотеки й була переконана: немає нічого кращого, ніж читати книжки. Мені надзвичайно пощастило з учителями, особливо з учителем української – вимогливим, талановитим педагогом, який дав мені перші міцні філологічні знання. У школі я неодноразово брала участь у конкурсах і олімпіадах, цікавилася різними предметами; але філологія завжди була тією цариною, у хисті до якої я була впевнена.
– Бібліотека пройшла великий історичний шлях свого становлення – від зберігання глиняних табличок і папірусів до архівування документів у «хмарах». На Ваш погляд, що таке сучасна бібліотека закладу вищої освіти та яка її роль у навчально-виховному процесі?
– Від самого початку роботи в нашому університеті, ще викладачем, я цікавилася питаннями забезпечення умов для самостійної роботи студентів. Існувала проблема місць у бібліотеці, необхідно було розширювати площу книгозбірні, створювати нові читальні зали. Адже університетська бібліотека є не менш важливим елементом здобуття вищої освіти, ніж аудиторна робота: відомо, що значну частку знань студенти опановують самостійно, опрацьовуючи першоджерела, розмірковуючи над проблемними питаннями. На відміну від публічних бібліотек, які забезпечують дозвілля, покликанням бібліотеки університету є всебічна інформаційна підтримка науки й освіти, культурної, громадської, виховної діяльності ЗВО. Бібліотечні працівники мають бути невипадковими людьми: на них покладено місію не тільки інформаційного забезпечення підготовки майбутніх фахівців, а й супроводу наукових досліджень.
– Поділіться власним досвідом роботи з бібліотечними фондами. Розкажіть, якою була бібліотека Чернівецького університету – вашої альма-матер?
– Нашими викладачами в Чернівцях були справжні метри українського слова. Автори словників і підручників, неперевершені педагоги, вони з першого курсу прищеплювали своїм вихованцям високу культуру мови. Я одразу поринула в царину філології, хоча й трохи шкодувала, що довелося полишити точні науки, до яких також мала хист. Університетська бібліотека видавалася мені справжнім дивом, мрією, що збулася. Мене захопила атмосфера інтелектуальної роботи, а бібліотекарі здавалися справжніми небожителями, втаємниченими у скарби людської мудрості. Час, проведений у бібліотеці, був кращим дозвіллям: світ слова щоразу дарував неймовірні відкриття. Я захопилася сучасною літературою, особливо любила поезію… Був у бібліотеці й доступ до конспектування стародруків – це був неймовірний досвід, який дозволив доторкнутися до справжніх бібліотечних скарбів.
– Інформаційна функція бібліотеки була й залишається провідною в діяльності книгозбірні вишу. Які нові сервіси та послуги є актуальними на сучасному етапі розвитку освіти?
– Сьогодні роль і значення бібліотеки закладу вищої освіти визначаються не тільки кількістю й різноманітністю її фонду, але й комфортністю послуг, які вона може надати. Наші працівники активно впроваджують нові форми роботи, пропонують можливості для пошуку інформації як засобами традиційного довідково-пошукового апарату, так і електронного каталогу, надають цілий спектр сучасних бібліотечних послуг – від віртуальної бібліографічної довідки до віддаленого замовлення примірників видань, відсутніх у нашому фонді. Довідково-бібліографічне обслуговування користувачів швидко переміщується в електронне середовище. Це дозволяє популяризувати інформаційні можливості бібліотеки університету, залучати читачів, які не мають можливості особисто відвідати абонемент або читальну залу. В освітній та науковій діяльності університету активно використовуються інформаційні ресурси інституційного репозитарію – електронного архіву КДПУ, який є важливим елементом інформаційних ресурсів університету. Веб-сторінка бібліотеки є невід’ємною частиною офіційного сайту університету: на цьому ресурсі не тільки розміщуються постійно оновлювані відомості про діяльність бібліотеки, а й надається доступ до численних відкритих джерел інформації, зокрема електронних періодичних і фахових видань.
– Плани розвитку бібліотеки Криворізького педагогічного.
– Стратегічні напрямки роботи бібліотек закладів вищої освіти нині орієнтовано на створення базових центрів забезпечення інформаційних потреб науково-педагогічних працівників і студентства. Як один із ключових елементів університетського інформаційного простору, бібліотека КДПУ вбачає своє головне завдання в повному, оперативному, багатоаспектному інформаційному забезпеченні усіх галузей діяльності КДПУ. В умовах фінансових обмежень, ми шукаємо нетрадиційні методи комплектування книгозбірні – це й проведення різноманітних акцій, подарунки від авторів, установ, видавництв. Ми прагнемо бути цікавими для студентської молоді, тому плануємо збільшувати свою присутність у соціальних мережах. На бібліотечній Facebook-сторінці регулярно поширюються останні новини відділів, оприлюднюються посилання на новинки бібліографічної продукції, розміщуються ілюстровані звіти про презентації нової літератури, зустрічі з письменниками, митцями, події культурного й громадського життя.
- Перегляди: 359
Залишити коментар
Щоб відправити коментар, вам необхідно авторизуватись.