У Криворізькому природничо-науковому ліцеї 15 жовтня 2025 р. відбулася профорієнтаційна зустріч, організована одним із випускників історичного факультету КДПУ, стейкхолдером спеціальності «Історія» – Віталієм Зуєм. Гостем заходу став Ігор Панафідін, кандидат філософських наук, доцент кафедри історії Криворізького державного педагогічного університету. Саме він провів лекційно-дискусійний виступ на тему «Ідентичність (мікролокальна) Криворіжжя», який став глибоким інтелектуальним обговоренням феномену локальної приналежності та історичної пам’яті міста.

Під час виступу Ігор Панафідін акцентував увагу на тому, що ідентичність людини неможлива без локального виміру – без зв’язку з конкретним простором, історією, культурними символами та соціальними спільнотами.

Дискусія, що розгорнулася після виступу, засвідчила глибоку зацікавленість ліцеїстів питаннями самопізнання, цінностей, патріотизму та громадянської ідентичності. Учні ставили запитання про зв’язок історичної пам’яті з майбутнім міста, про те, як науковці працюють із локальними джерелами, а також як молоді люди можуть долучитися до збереження культурної спадщини Кривого Рогу.
Профорієнтація викладачів КДПУ набуває інтелектуально-ціннісного виміру. Йдеться не лише про знайомство з професіями, а про формування світогляду, у центрі якого — мислення, рефлексія, діалог і відповідальність.
Усвідомлення своєї належності до історичного простору Криворіжжя допомагає молоді формувати власні смисли, орієнтири та мотивацію для самореалізації.
Партнерство університету й школи створює нову модель гуманітарної взаємодії. Запрошення університетського викладача Віталієм Зуєм і відкритий формат зустрічі показали, що сучасна освіта ефективна тоді, коли базується на взаємоповазі та співпраці поколінь
Зустріч Ігоря Панафідіна з учнями ліцею, організована Віталієм Зуєм, стала зразком сучасної профорієнтації, що виходить за межі формальних заходів. Вона перетворилася на глибоку розмову про сенс приналежності, пам’ять і відповідальність за місце, у якому живеш. У центрі дискусії опинилася думка, що ідентичність Криворіжжя - це жива система взаємодії людини, історії та простору, а гуманітарна освіта є інструментом її осмислення і збереження.











