Гостьові лекції відіграють важливу роль в освітньому процесі, так як розширюють наші знання та надають нам можливість отримати унікальний досвід від експертів певної галузі.
Тривалий час на на базі Університетського коледжу Корк йде робота над міжнародним дослідницьким проєктом «Розсекречена історія: КДБ та релігійне підпілля в радянській Україні», що ініціюється урядом Ірландії та Ірландською дослідницькою радою.
20 березня 2025 р. Джеймс Капало, провідний співробітник кафедри релігій Університетського коледжу Корк, заступник голови Коледжу досліджень та інновацій та Коледжу мистецтв, кельтських досліджень та соціальних наук Університетського коледжу Корк прочитав студентам Криворізького педагогічного лекцію на тему: "Переосмислення релігійного підпілля: матеріальна релігія та архіви таємної поліції у Східній Європі".
У лекції Джеймс Капало звернув увагу на значення архівних матеріалів для переосмислення діяльності підпільних релігійних громад на території східноєвропейських країн. Слухачам були представлені напрацювання проєкту Hidden Galleries ERC, який був зосереджений на дослідженні архівів таємної поліції Угорщини, Румунії, Молдови та України. Джеймс Капало під час лекції розглянув набір інструментаріїв, ідеї та методи, що використовуються дослідниками релігій, які допомагають краще зрозуміти суб'єктність і креативність підпільних релігійних спільнот, що перебували під наглядом радянських спецслужб. У такий спосіб йому вдалося виявити процеси релігійних змін, що сформували релігійну палітру сучасної Центральної та Східної Європи. Джеймс Капало представив багатошарову, гібридну сукупність текстів, предметів і зображень, зібраних таємною поліцією комуністичної доби, як викривальні докази, і запропонував способи, у які ці матеріали змогли стати “доказовими” для вивчення релігії в умовах комунізму.
На зустрічі були присутні ректор КДПУ, професор Ярослав Шрамко, декан факультету іноземних мов Катерина Гостра, викладачі кафедри історії Наталя Печеніна, Лілія Задорожна, Тетяна Мак, Андрій Тарасов, Вадим Яшин, Ірина Селищева, Олександр Коротаєв, викладачі кафедри перекладу та слов'янської філології Людмила Мацепура, Наталя Захарова, викладачі кафедри англійської мови з методикою викладання Лілія Сорочан, Юлія Панасюк, а також здобувачі вищої освіти груп ІС-22, ІП-21, ІСм-24, АП-24, АП-23, АП-22
По завершенню лекції Джеймс Капало надав відповіді на запитання.
Коментар Станіслава Черниша, група ІП-21:
"Перш за все, хочу щиро подякувати професору за цікаву лекцію, яка дала можливість з різних боків вивчити проблемні країни, такі як Угорщина. Адже навіть в ході Другої світової війни ми не маємо повної картини угорських воєнних злочинів, не кажучи вже про холодну війну та матеріали таємної поліції. Безсумнівною користю даної лекції є інформаційна насиченість про теоретико-методологічні засади історичного дослідження".
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 150
Особливе покоління. Студентів, що долаючи сходинку за сходинкою, допомагаючи одноліткам, що стали на захист, допомагаючи державі в умовах війни – завершили навчання, отримали ступінь бакалавра, а в грудні 2024 – ступінь магістра середньої освіти.
9 січня 2025 року. Завершення. Досягнення.
Дипломовані історики, які знають, що історія – не про минуле. Вона відбувається тут, зараз. З нами.
Вітаємо магістрів!
Дякуємо Силам Оборони України за захист!
Слово випускників. Відео
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 626
13 грудня 2024р. відбувся захист кваліфікаційних робіт освітнього рівня магістр спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія).
Дослідження історії Катеринославського козацького війська на Криворіжжі у шкільному курсі історії; Вивчення проблеми діяльності української еміграції міжвоєнного періоду (1920-1930 рр.) у шкільному курсі історії; Мемуари, спогади та історичні біографії у вивченні історії європейського тоталітаризму у шкільній історичній освіті; Вивчення теми «Національні операції 1937-1938 рр. на Дніпропетровщині» у шкільному курсі історії; Формування історичної пам’яті про козацьке минуле у шкільному курсі історії; Дослідження історії військових традицій та інновацій у воєнному мистецтві скіфів у шкільному курсі історії; Інформаційно-пропагандистська робота добровольчих збройних формувань австро-угорської армії: Українські січові стрільці та Легіони польські – ці та інші теми досліджень, результати їх представили комісії магістранти. Денис Греков, Аліна Дика, Артур Квасневський, Євген Кривенко, Марія Лупова, В’ячеслав Тарасенко, Анастасія Шевченко, Діана Ярославська були переконливими, обгрунтовуючи актуальність своїх досліджень.
Особливістю цього року є не тільки підвищена увага до безпекових умов (що було дотримано того дня з урахуванням загроз). В групі магістрів ІСм-23 двоє студентів – Анастасія Шевченко та Артур Квасневський - за програмою академічної мобільності реалізовують можливість отримати другий диплом, навчаючись у магістратурі Поморського університету республіки Польщі (м. Слупськ). Ця заключна подія в процесі навчання у Анастасії та Артура ще попереду.
Історики не пропускають можливості дослідити історію важливих питань. Таким є шлях становлення молодих науковців, перші кроки, тяглість тем курсових, виступів на студентських наукових конференціях протягом декількох студентських років, що сприяє ефективності результатів магістерського дослідження. А повернутись до витоків питання нам допомагає Fb-сторінка спеціальності історія. Вона є не тільки інструментом комунікацій, а й сучасним електронним архівом.
Зокрема вашій увазі – відео з захисту перших курсових робіт з історії (2021 рік) майбутніх, а тепер вже магістрів-2024 і повідомлення, присвячене події, на сторінці кафедри історії на сайті КДПУ.
Всім нашим випускникам, яким цього року присвоєна кваліфікація освітнього рівня магістр, середня освіта (Історія), бажаємо ніколи не розчаровуватись у вибраному шляху!
Вітаємо з досягненням!
- Автор: історія
- Перегляди: 563
Працювати в умовах епідемії, війни, блекаутів. Ракетних обстрілів. Вони виконали навчальні плани, практикували в шкільних класах та дитячих таборах, мають перемоги в олімпіадах та міжнародних конференціях.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 702
З 6.06.2024 по 12.06.2024 проходила Підсумкова атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія).
Чотирирічний шлях бакалаврату пройдено.
Комплексні екзамени з історії та методики її навчання й суспільствознавства складено. Кваліфікацію бакалавра середньої освіти, вчителя історії й суспільствознавства отримано.
Вітаємо наших випускників та бажаємо успіхів на професійному шляху!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 600
17 травня 2024 року на базі Криворізького ліцею №127 відбулися «Наукові пікніки», присвячені Всеукраїнському Дню науки.
На локації «КДПУ. Цікаво про науку» про історичну науку, традиційні підходи і сучасні технології в історичних дослідженнях розповідали Андрій Тарасов та Ігор Панафідін.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 644
22 березня 2024 р.
Гостьова лекція завідувачки Державного архіву друку, кандидата історичних наук Лариси Дояр
"Т.Г. Шевченко в друкованих виданнях України: на відзначення 210-річчя від дня народження" для здобувачів вищої освіти (гр.ІС-22, ІСм-23, УІФ-20). Лариса Василівна розповіла про те, що Тарас Шевченко представлений у різновидових друкованих виданнях (книги, періодика, аркушеві, образотворчі видання тощо).
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 459
Триває процес обговорення ОП "Історія і суспільствознавчі дисципліни".
На засіданні кафедри історії було проаналізовано результати опитування, що було проведено в березні 2024 р. Криворізьким державним педагогічним університетом опитування серед зацікавлених сторін задля вивчення якості наданої освіти випускникам, удосконалення освітніх програм університету, моніторингу ефективності співпраці та налагодження комунікації.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 442
30 січня 2024 року в Криворізькому педагогічному відбулась подія не просто урочиста, а в сучасних умовах – та, що викликає особливу гордість. Довершеність справи в умовах, коли вчитись – найскладніше. Так стверджують психологи щодо умов воєнного стану.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 504
19 січня 2024 року насичений день на історичному.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 568