30 жовтня 2025 року магістранти групи ІСм-25 з викладачем, доц. Наталею Печеніною взяли участь у Форумі “Доброчесність та освіта: нові орієнтири”, який об’єднав українських та іноземних спікерів, представників освітньої спільноти, громадських організацій та державних інституцій.
З вітальними словами до учасників звернулися Віктор Павлущик, Голова Національного агентства з питань запобігання корупції; Андрій Сташків, заступник Міністра освіти і науки України; Аллан Паг Крістенсен, Керівник Антикорупційної ініціативи ЄС (EUACI)

На форумі пройшла презентація кращих практик розвитку доброчесності у закладах вищої освіти.
Олександр Доренський, доцент кафедри кібербезпеки та програмного забезпечення Центральноукраїнського національного технічного університету
Катерина Удод, уповноважений з антикорупційної діяльності Харківського національного університету внутрішніх справ
Дмитро Митчик, студент Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
Панельна дискусія: Доброчесність у вищій освіті: куди рухаємось далі?
Модератор: Поліна Гомбалевська, президентка Української асоціації студентів
Альона Хилько, заступник керівника Управління - керівник відділу просвітницької роботи Управління просвітницької роботи та навчальних програм НАЗК
Іван Назаров, заступник Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
Сергій Махновський, начальник головного управління з реалізації державної політики в сфері вищої освіти МОН
Юрій Бойчук, ректор Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди
Сергій Миткалик, голова правління Громадської організації «Антикорупційний штаб»
Відгуки магістрантів гр.ІСм-25
Айджюн Бондар:
Представники НАЗК - Віктор Павлущик та МОН України - Андрій Сташків зосередили увагу на питаннях формування культури доброчесності в освіті. Вони наголосили, що доброчесність має стати невід’ємним стилем життя, а не лише вимогою системи.
Представники НАЗК Сергій Гупяк та Ірина Тимченко представили Стратегію розвитку доброчесності на 2026–2030 роки, детально пояснивши її мету та значення. Вони зазначили, що стратегія покликана зміцнити довіру суспільства, сприяти розвитку ініціативності, а також формувати потребу у спільній діяльності для досягнення високих етичних стандартів. Особливу увагу приділено створенню освітнього середовища, яке формує культуру доброчесності та етичної поведінки.
Друга частина форуму була присвячена темам “Кращі практики розвитку доброчесності у закладах вищої освіти” та “Доброчесність у вищій освіті: куди рухаємось далі?”. Спікери підкреслювали важливість щирості викладачів у стосунках зі студентами, визнання людяності, прозорості й професійної відповідальності. Як зауважив Дмитро Митчик, справжня цінність вищої освіти полягає не в оцінках, а у знаннях та компетентностях студента, адже саме це запобігає списуванню, плагіату й іншим проявам недоброчесності.
Отже, захід був надзвичайно корисним і змістовним для мене. Форум допоміг глибше усвідомити, що доброчесність - це не лише вимога освітнього процесу, а насамперед внутрішня цінність, яка має відображатися у кожній професійній та особистій дії педагога. Ця зустріч стала джерелом натхнення для подальшого професійного розвитку, формування відповідального ставлення до навчання та майбутньої педагогічної діяльності.


Анна Жук:
Мені пощастило долучитися до онлайн-трансляції освітнього форуму «Доброчесність та освіта: нові орієнтири», який проходив у гібридному форматі. Відразу відчувалося, що організатори продумали кожен елемент програми: вона була структурована у вигляді своєрідного «розкладу уроків», що робило подачу матеріалу живою та динамічною.
Особливо цінним було знайомство зі Стратегією розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки, представленою Іриною Тимченко, керівницею Управління просвітницької роботи та навчальних програм НАЗК. Виступ дав чітке розуміння основної мети, актуальних викликів та проблем, а також детальної системи стратегічних цілей і заходів для реалізації доброчесності на різних рівнях освіти.
Незважаючи на онлайн-формат, форум залишав відчуття живої взаємодії: учасники активно долучалися до обговорень через платформу Mentimeter, що робило інтерактивні сесії справді цікавими та залучало до обміну думками. Також цікаво було дізнатися про успішні практики впровадження доброчесності у вищих навчальних закладах, де серед запрошених гостей був і представник студенства, який зміг продемонструвати активну громадянську позицію.
Панельна дискусія під модерацією Поліни Гомбалевської, президентки Української асоціації студентів, дала змогу розглянути й виділити ключові напрями розвитку доброчесності у вищій освіті: формування ціннісної та етичної культури, підвищення прозорості та відкритості процесів, а також профілактику та боротьбу з академічними порушеннями.
Загалом форум був надзвичайно корисним і надихаючим: програма, формат і різнопланові учасники сприяли глибокому розумінню стратегічних підходів до розвитку доброчесності в освіті та дали змогу ознайомитися з практичними кейсами, які можна впроваджувати у своїй діяльності.

Станіслав Черниш
Це була надзвичайно цікава можливість почути про кроки держави в питанні протидії корупції від перших керівників інститутів, зокрема, на власні очі побачити стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026-2030 рр.
І найважливішим було те, що керівні органи розуміють проблеми та визнають їх наявність з якими стикаються інституції: історично сформовані корупційні ризики, які мають системний характер; опір змінам та недостатня мотивація окремих працівників галузі освіти; необхідність змін суспільних стереотипів; недостатня підготовка педагогів для інтеграції аспектів доброчесності в навчальні програми; толерування академічної недоброчесності; непрозорі адміністративні практики; регіональні відмінності; обмежене залучення громади та батьківства; культура поведінки тощо.
Окрема вдячність за представлення реалізованих проєктів: «Прозора школа», «Прозорі університети» – це дійсно є свідченням того, що певні зміни відбуваються на краще. Держава дедалі більше починає приділяти увагу підготовці педагогів до викладання курсу «Антикорупція та доброчесність», сподіваємось, що найближчим часом ми отримаємо обіцяні методичні рекомендації та матеріали, тренінги, критерії та інструменти для самооцінки доброчесності в закладах освіти.
На нашу думку ключовим в теорії змін є запровадження в закладах освіти прозорості та підзвітності. Додатком до стратегії є план заходів де визначені виконавці та строки виконання.
Багато часу було відведено питанню того, як українці розуміють доброчесність. Зокрема, під час обговорення один із спікерів підняв питання моральної дилеми: людяність чи оцінка. Наприклад, студент прийшов на іспит хворим, підготувався, щоб не було перескладання чи лікарняного, а викладач зазначив, що підніме студенту бал, це викликало обурення в інших студентів, оскільки критеріями оцінювання не передбачена така опція. Але викладач, проявив людяність – на думку спікера, що є також важливим питанням.
Досить важлива та слушна думка була озвучена одним із спікерів: «професійності без доброчесноті не може бути, не можна оперувати тільки нормами закону, студентам треба демонструвати наслідки», педагоги мають демонструвати цю доброчесність в діях.
Важливого питання торкнувся один із спікерів, що під час перевірки на антиплагіат робіт викладачі мають бути долученими, а не тільки машина, також було згадано про ШІ.
Є факти автономного управління здобутих наукових ступенів, наприклад, якщо університет має скарги та питання до певного викладача, він сам може позбавити викладача відповідного наукового ступеню.
Єдине, що варто додати, держава має розуміння системного прояву корупції, але не було проговорено про непрямі фактори корупції, те, що видно ззовні в системі.
Цікавою формою взаємодії із аудиторією був додаток Mentimer, що дозволяє в реальному часі відслідковувати відповіді аудиторії та алгоритми самі класифікують відповіді учасників.
Отже, підсумовуючи вищевикладене, як зазначив студент-спікер: «через вивчення дисципліни антикорупція і доброчесність – ми пізнаємо не тільки академічні цінності, а й загальні». І відвідування даного форуму надало розуміння стану справ в цих питаннях, що відповідає дійсності. Це чудово, що є розуміння того, що ці ключові питання лежать в культурі людини і це необхідно прививати зі школи. Є розуміння того, що має бути ініціатива від всіх зацікавлених осіб. Відповідно, здобуті та поглиблені знання дозволять поширювати цю інформацію нам серед молоді. Дякуємо за цю можливість відвідування форуму організаторам.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 610

Студенти, які прийшли до університету в вересні 2021 року, маючи здібності до історичних розвідок, - проявляли себе всі чотири роки. Як група інтелектуалів, що не відмовляються від випробувань, розвідок. І при цьому дистанційна форма навчання – не завада. Завжди конкурентність у відповідях на семінарах, активне обговорення окремих питань під час лекцій. Системність і креативність. У підготовіці і самостійних роботах.
Вони – Двадцять п’ятий набір студентів-істориків. Вони успішно завершили навчання в умовах війни.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 879

Атестація здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійною програмою «Історія та громадянська освіта» відбувається у формі двох комплексних екзаменів: з історії, психолого-педагогічної та методичної підготовки; із громадянської освіти, правознавства та методик їх навчання.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 763
Гостьові лекції відіграють важливу роль в освітньому процесі, так як розширюють наші знання та надають нам можливість отримати унікальний досвід від експертів певної галузі.
Тривалий час на на базі Університетського коледжу Корк йде робота над міжнародним дослідницьким проєктом «Розсекречена історія: КДБ та релігійне підпілля в радянській Україні», що ініціюється урядом Ірландії та Ірландською дослідницькою радою.
20 березня 2025 р. Джеймс Капало, провідний співробітник кафедри релігій Університетського коледжу Корк, заступник голови Коледжу досліджень та інновацій та Коледжу мистецтв, кельтських досліджень та соціальних наук Університетського коледжу Корк прочитав студентам Криворізького педагогічного лекцію на тему: "Переосмислення релігійного підпілля: матеріальна релігія та архіви таємної поліції у Східній Європі".
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 899

Особливе покоління. Студентів, що долаючи сходинку за сходинкою, допомагаючи одноліткам, що стали на захист, допомагаючи державі в умовах війни – завершили навчання, отримали ступінь бакалавра, а в грудні 2024 – ступінь магістра середньої освіти.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 1194

13 грудня 2024р. відбувся захист кваліфікаційних робіт освітнього рівня магістр спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія).
- Автор: історія
- Перегляди: 1058

Працювати в умовах епідемії, війни, блекаутів. Ракетних обстрілів. Вони виконали навчальні плани, практикували в шкільних класах та дитячих таборах, мають перемоги в олімпіадах та міжнародних конференціях.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 1163
З 6.06.2024 по 12.06.2024 проходила Підсумкова атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія).
Чотирирічний шлях бакалаврату пройдено.
Комплексні екзамени з історії та методики її навчання й суспільствознавства складено. Кваліфікацію бакалавра середньої освіти, вчителя історії й суспільствознавства отримано.
Вітаємо наших випускників та бажаємо успіхів на професійному шляху!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 1061
17 травня 2024 року на базі Криворізького ліцею №127 відбулися «Наукові пікніки», присвячені Всеукраїнському Дню науки.

На локації «КДПУ. Цікаво про науку» про історичну науку, традиційні підходи і сучасні технології в історичних дослідженнях розповідали Андрій Тарасов та Ігор Панафідін.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 1133
22 березня 2024 р.
Гостьова лекція завідувачки Державного архіву друку, кандидата історичних наук Лариси Дояр
"Т.Г. Шевченко в друкованих виданнях України: на відзначення 210-річчя від дня народження" для здобувачів вищої освіти (гр.ІС-22, ІСм-23, УІФ-20). Лариса Василівна розповіла про те, що Тарас Шевченко представлений у різновидових друкованих виданнях (книги, періодика, аркушеві, образотворчі видання тощо).
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 929










