11 грудня 2024 р. в Криворізькому ліцеї була проведена профорієнтаційна зустріч з учнями 10-х та 11-х класів. На зустрічі завідувач кафедри історії Наталя Печеніна, доцент кафедри Андрій Тарасов та студентки 2 курсу Єлизавета Молчановська та Крістіна Сафонова розповіли про навчання на спеціальності "Історія", навчальні та виробничі практики, волонтерство, студенське дозвілля.
Під час зустрічі також було проведено лекцію на тему археологічної спадщини Криворіжжя, народних назв у Кривому Розі. Розповідь супроводжувалась демонстрацією артефактів та предметів історичної реконструкції.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 158
Дисципліна за вибором "Історія молодіжних рухів та організацій в Україні ХІХ-ХХІ ст." (викладач - доцент Андрій Тарасов).
2 листопада 2024 р. семінарське заняття для студенток групи ІС-22 було проведено у форматі участі в пластовому заході "Листопадовий зрив 2024".
Студенти-історики виконували роль інструкторів під час проведення теренової гри.
Катерина Фатченко поділилася своїми враженнями від зустрічі з Пластом.
Я, разом з одногрупницями, мала нагоду взяти участь в акції "Листопадовий Чин" для криворізьких пластунів. Це була подія, яка дозволила не тільки глибше відчути історичний дух, але й краще зрозуміти сутність пластунського руху, його національні цінності та патріотичне виховання.
Головну мету у вивченні подій Листопадового чину виконала головна гра, що відтворювала історичні події, пов’язані з Листопадовим Чином – спробою захоплення влади в Галичині українцями у 1918 році. У грі, діти розділилися на команди, що символізували Польщу, Австро-Угорщину та Україну. Кожен піший "бій" вимагав від учасників не лише фізичної активності, але й мислення, адже протягом гри їм ставили питання з теми. Видно було, як вони захоплюються цими подіями та горять бажанням перемогти.
Після завершення гри нас чекав особливий момент - ватра. У сутінках, під звуки гітари, ми мали зібралися навколо вогнища, співати патріотичні пісні. На жаль, я не змогла залишитися на цій події і знаю про неї тільки по розповідям вихованиці, але не дивлячись на це, відчувалася справжня єдність поколінь: пластуни і виховники разом підтримували цей духовний зв’язок, створюючи неймовірну атмосферу. Я була вражена, як пластуни ставляться до традицій свого руху, до національної ідеї, яка лежить в основі їхнього виховання.
Окремо варто відзначити молодших пластунів. У них яскраво помітна організованість: вони вміють діяти злагоджено, швидко розуміють та виконують завдання. Участь у пластунських заходах вимагає неабиякої дисципліни, і юні пластуни чудово показують, що навіть у такому юному віці здатні на це. Натхнення, патріотичність, відповідальність це риси, які притаманні пластунам, які зростають у свідомих і відповідальних громадян.
Я рада, що стала частиною цієї події і зрозуміла, як важливо підтримувати такі заходи, що зміцнюють національну свідомість та любов до рідної землі.
Дякуємо Пластовій станиці Кривий Ріг за можливість долучитися до ЛЗ 2024. Фото - з сторінки Пласт Кривий Ріг
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 373
31 жовтня 2024 р. відбулось засідання РГ ОП «Історія та громадянська освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі стейкхолдерами й роботодавцями.
У фокусі уваги було питання організації педагогічної практики. Присутні ознайомились із зауваженнями/рекомендаціями, наданими ГЕР та стейголдерами. Обговорили можливі варіанти вдосконалення виробничої педагогічної практики в закладах освіти.
Вчителі-практики поділилися своїми професійними та кар’єрними досягненнями, окреслили можливі ризики та перспективи для випускників даної програми.
Було відмічено позитивний досвід підтримки та взаємодії зі стейкхолдерами гаранта, науково-педагогічних працівників, що викладають на ОП; залученість здобувачів та стейкголдерів до наукових, практико-орієнтованих заходів з метою розвитку їх компетентностей та управління власними знаннями.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 418
24 жовтня 2024 р. була проведена зустріч гаранта і робочої групи ОП «Історія та громадянська освіта» зі здобувачами першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів освіти, спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) денної та заочної форм здобуття освіти.
Під час зустрічі гарант освітньої програми Вадим Яшин ознайомив присутніх з особливостями організації освітнього процесу, з метою, змістом програми, за якою відбувається навчання на спеціальності "Історія та громадянська освіта" (2024 р.)
На зустрічі студентам було надано детальну інформацію щодо компетентностей і програмних результатів навчання, які забезпечуються відповідними освітніми компонентами.
Участь в обговоренні важливих питань брали Наталя Печеніна, завідувач кафедри історії, Андрій Тарасов, доцент кафедри історії, зокрема, акцентувалась увага на зміні назви ОП відповідно до Наказу МОН №260 від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)".
Студенти були ознайомлені з переліком ОК - нормативних та вибіркових, з формами проведення підсумкової атестації, що планується в поточному навчальному році.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 322
16 жовтня 2024 р. була проведена зустріч гаранта і робочої групи ОП «Історія та громадянська освіта» зі здобувачами першого (бакалаврського) рівня, спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) денної та заочної форм здобуття освіти
Під час зустрічі Ірина Селищева, гарант освітньої програми, представила присутніх членів робочої групи (викладачів й здобувачів освіти), ознайомила із особливостями організації освітнього процесу, з метою, змістом програм, за якими відбувається навчання на спеціальності "Історія" студентів 2021, 2022, 2023 та 2024 років набору.
Також Ірина Анатоліївна надала студентам детальну інформацію щодо компетентностей і програмних результатів навчання, які забезпечуються відповідними освітніми компонентами.
Участь в обговоренні важливих питань брали Наталя Печеніна, завідувач кафедри історії, Тетяна Мак, доцент кафедри історії, зокрема, акцентувалась увага на зміні назви ОП відповідно до Наказу МОН №260 від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)". Студенти були ознайомлені з переліком ОК - нормативних та вибіркових, з формами проведення підсумкової атестації, що планується в поточному навчальному році.
Насамкінець, гарант ОП, члени робочої групи запросили студентство активніше долучатись до роботи щодо вдосконалення ОП «Історія та громадянська освіта».
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 365
Відповідно до розпорядження Навчально-методичного відділу на факультеті географії, туризму та історії з 05 по 20 вересня 2024 р. проводилось опитування здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Опитування проводилось в рамках моніторингу освітніх програм, яке стосується навчання на обраній освітній програмі.
За дорученням кафедри історії результати опитування були проаналізовані й представлені доцентом кафедри Вадимом Яшиним та розглянуті на засіданні кафедри (протокол № 3 від 24 вересня 2024 р.).
В опитуванні взяло участь 32 студента ІІ, ІІІ та IV курсів бакалаврату. Достатньо високо студенти оцінили критерії «Навчання на ОП відповідає їх очікуванням», зокрема, 59 % дали відповідь «скоріше так», 41 % – «так». Рівнем отримуваних знань та умінь задоволено 97% опитаних. Серед найважливіших дисциплін ОП майже всі опитані визначили історичні, правознавчі та психологічні дисципліни.
Переліком вибіркових дисциплін задоволено 97 % студентів, та позитивно оцінено дієвість процедур формування індивідуальної освітньої траєкторії – 97 % опитаних. Рівнем організації та зміст практик задоволено 96 % опитаних, хоча є рекомендації зменшити кількість звітної документації та ввести завдання на креативність, наприклад, відео-блог на тему «Один день з життя вожатого». З порядком та критеріями оцінювання з освітніх компонентів (навчальних дисциплін, практик, курсових робіт) знайомо 78%, частково – 22 %.
Серед рекомендацій для покращення освітньої програми запропоновано: продовжувати практику міжнародної співпраці з різними університетами; більшу увагу сконцентрувати на практичних завданнях, на заохоченні творчого підходу до виконання, варіативності завдань; приділяти увагу курсам з інклюзивної освіти.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 271
3 жовтня 2024 кафедрою історії було проведено семінар для здобувачів освіти першого та четвертого курсів бакалаврату на тему "Академічна доброчесність як абсолютна умова якісної освіти".
Презентаційний тематичний виступ на семінарі було підготовлено доцентом, канд. істор. наук Вадимом Яшиним. Організаційна частина - завідувач кафедри, доцент, канд. істор. наук Наталя Печеніна.
Здобувачам вищої освіти було роз'яснено сутність академічної доброчесності, принципи її законодавчого регулювання, практичні аспекти дотримання в рамках держави, роз'яснено основні аспекти системи забезпечення академічної доброчесності в КДПУ.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 275
Завершено вивчення курсу «Нацистські злочини в Україні: проблеми дослідження та комеморації», який тривав з 20 лютого 2024 по 2 квітня 2024 року.
Серед спікерів курсу - дослідники Другої світової війни з України, Німеччини та Нідерландів.
Здобувачі освіти прослухали лекції від доктора Карела Беркгофа (Амстердамський університет), професора Тані Пентер (Гайдельберзький університет), доктора Вольфганга Шнайдера (Гайдельберзький університет), доктора Ясмін Зьонер (Гайдельберзький університет), професора Дмитра Титаренка (Криворізький державний педагогічний університет) та канд.істор.наук Тетяни Пастушенко (Інститут історії України НАН України).
Результати роботи підкріплено сертифікатами
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 497
Вже другий рік викладачі кафедри історії беруть участь в міських заходах «Наука об'єднує», що присвячені Дню науки в Україні. Метою проведення таких заходів є ознайомлення освітян з дослідницькими лабораторіями, досягненнями української та світової науки, можливостями співпраці з науковцями закладів вищої освіти щодо підготовки науково-дослідницьких робіт учнями 7-9 класів.
16 травня 2024 р. можливості наукової співпраці презентували викладачі кафедри.
Вадим Яшин - Використання електронних можливостей Національного архівного фонду в шкільній історичній освіті
Лілія Задорожна - Використання методу історичних аналогій в умовах дослідницького навчання старшокласників
Оксана Поліщук - Практичні завдання на уроках правознавства: приклади та розв'язання.
Фідбек від Дениса Войтовича:
Криворізький педагогічний продовжує чудову традицію зустрічей науковців та вчителів на передодні Дня науки. Майстер-класи від викладачів історії були сповнені цікавинок і практичних кейсів. Вдячний за інсайди з інтеграції наукових досліджень у шкільну буденність Яшину В.О., фахові методичні поради Задорожній Л.В. і за правові родзинки Поліщук О.С.
Повертаюсь у свій заклад з ідеями та посмішкою ❤️
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 537
26.04.2024 р. викладачі кафедри історії провели традиційний "Історичний вайб" для 11-класників Покровського ліцею КМР.
Про навчання на спеціальності "Історія", архівно-музейну, археологічну навчальні та виробничу практики, про можливості міжнародної академічної мобільності студентів - в презентації завідувачки кафедри Наталі Печеніної.
Ігор Панафідін акцентував увагу на широких можливостях, що надає спеціальність "Історія" для подальшого кар'єрного та особистого зростання. Окрім педагогічного фаху, історики можуть працювати консультантами політичних діячів, політичних партій та інших організацій, що потребують стратегічного аналізу минулих подій для прийняття сучасних політичних рішень. Історики можуть працювати в громадських організаціях та благодійних фондах, які сприяють збереженню культурної спадщини та історичних пам'яток, їхні знання про історію можуть бути використані для розуміння та вирішення проблем в різних сферах діяльності.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 508