З 11 по 24 листопада 2024 р. магістранти-історики проходять практику в закладах вищої освіти
База практики - Криворізький державний педагогічний університет.
У результаті проходження виробничої педагогічної практики студент освітнього рівня «магістр» повинен
знати: теоретичні і практичні основи педагогіки і психології, тенденції розвитку сучасної української освіти, провідні концепції виховання і навчання, вікові та індивідуальні особливості розвитку особистості; зміст навчальних програм та підручників; навчальні технології, засоби, методи та основні прийоми навчання історії і суспільствознавчих дисциплін; організацію навчальних занять в очному, дистанційному та змішаному форматах; методику позакласної роботи з історії та суспільствознавчих дисциплін; умови функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища;
уміти: самостійно вивчати та узагальнювати досвід роботи колективу закладу та творчо використовувати його у практичній діяльності; планувати і застосовувати сучасні інноваційні технології навчання історії і суспільствознавчих предметів на основі особистісно-орієнтованого та компетентнісного підходів; використовувати сучасні інформаційно-технологічні ресурси і вміти впроваджувати ІКТ в освітній процес; здійснювати педагогічний процес на принципах педагогічної взаємодії; аналізувати власну педагогічну діяльність, а також викладачів та колег студентів-практикантів, забезпечувати функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища; розробляти навчально-методичну документацію, необхідну для забезпечення освітнього процесу.
На другому тижні виробничої практики в КДПУ студенти-магістранти мали можливість продемонструвати здобуті вміння та навички під час проведення лекційних та семінарських занять з дисциплін
"Історія України" (гр. ІС-22) - Євген Кривенко та Влад Набивач,
"Молодіжні рухи та організації ХІХ-ХХ ст. в Україні" (Дисципліна за вибором, гр.ІС-22) - Анастасія Шевченко та Аліна Дика,
"Історія країн Центрально-Східної Європи"(Дисципліна за вибором, гр.ІС-22) - Владислав Тарасенко.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 395
З 11 по 24 листопада 2024 р. магістранти-історики проходять практику в закладах вищої освіти
База практики - Криворізький державний педагогічний університет
ЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ-МАГІСТРІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ.
Перший тиждень: ознайомлення із робочими програмами, навчально-методичними комплексами дисциплін; складання індивідуального плану роботи та розміщення його у системі управління електронними навчальними курсами Університету на платформі MOODLE; відвідування й аналіз лекційних та практичних занять наукового керівника, їх детальне обговорення; самостійна підготовка до аудиторних / онлайн-занять з використанням інноваційних технологій, оформленням презентації; відвідування та аналіз занять, проведених іншими студентами-практикантами; виконання психолого-педагогічного аналізу відвіданої лекції за визначеною схемою.
Денис Греков. Дисципліна за вибором "Історія країн Центрально-Східної Європи" (група ІС-22)
Марія Лупова. Дисципліна "Історія України" (група ІС-23)
Бердіа Вардіашвілі. Дисципліна "Шкільний курс історії та методика його навчання" (група ІП-21)
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 335
З 28 жовтня по 10 листопада 2024 р. магістранти-історики проходять практику в закладах передвищої фахової освіти.
База практики - Криворізький фаховий медичний коледж
ЗМІСТ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ У ЗАКЛАДАХ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
На другому тижні для магістрантів заплановано відвідування занять викладачів із фахових дисциплін;
проведення 2-х залікових занять з історії та 2-х залікових занять з суспільствознавчих дисциплін;
проведення соціометричного дослідження зі здобувачами у закладах передвищої освіти.
Другий тиждень в Гірничому коледжі.
Керівники практики - досвідчені викладачі, випускники історичного - Ірина Банова та Володимир Яковлев
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 326
Згідно з навчальним планом з 30 вересня розпочато виробничу педагогічну практику здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія)
З 28 жовтня по 10 листопада 2024 р. магістранти проходять практику в закладах передвищої фахової освіти
(2 тижні, 3 кредити ЄКТС). База практики - Гірничий фаховий коледж КНУ
ЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ-МАГІСТРІВ У ЗАКЛАДАХ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ.
Перший тиждень: знайомство з керівництвом та педагогічними працівниками закладу освіти – бази практики; вивчення методичної документації викладача закладу освіти (графік освітнього процесу, навчальний план спеціальності, індивідуальний план, робочі програми тощо); відвідування занять у закріпленій за студентом- пр групі, ознайомлення з їхньою методикою, знайомство із студентським колективом; складання індивідуального плану роботи, погодження його з класним керівником (куратором), викладачами та методистами, розміщення плану у системі управління електронними навчальними курсами Університету на платформі MOODLE; здійснення педагогічних спостережень освітнього процесу в закладі.
Другий тиждень: відвідування занять викладачів із фахових дисциплін;
проведення 2-х залікових занять з історії та 2-х залікових занять з суспільствознавчих дисциплін;
проведення соціометричного дослідження зі здобувачами у закладах передвищої освіти.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 380
Третій тиждень триває виробнича педагогічна практика здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія)
В 2024-2025 р. основною формою проходження практики є змішана, яка передбачає як очну (безпосереднє перебування здобувачів освіти на базі практики) так й дистанційну форму проведення згідно діючого Положення про практичну підготовку здобувачів вищої освіти в КДПУ.
Завдання третього та четвертого тижнів:
проведення 9 залікових уроків (5 – з історії, 4 – з суспільствознавчих дисциплін);
проведення по одному позакласному заходу з історії та суспільствознавчих дисциплін;
відвідування уроків та позакласних заходів, що проводять інші студенти;
підготовка звітної документації.
Аліна Дика, Діана Ярославська. База практики - Криворізький Покровський ліцей
Бердія Вардіашвілі. База практики - Криворізький ліцей 49
Артур Квасневський. База практики - Криворізький Покровський ліцей
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 360
Згідно з навчальним планом з 30 вересня розпочато виробничу педагогічну практику здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія)
В 2024-2025 н.р. виробнича практика в закладах освіти проходить у 3 етапи:
І етап: у закладах середньої освіти (4 тижні, 6 кредитів ЄКТС);
ІІ етап: у закладах передвищої освіти (2 тижні, 3 кредити ЄКТС);
ІІІ етап: у закладах вищої освіти (2 тижні, 3 кредити ЄКТС).
Основні завдання першого тижня: участь у настановній конференції з педпрактики; знайомство з керівництвом та педагогічними працівниками закладу освіти – бази практики; відвідування уроків усіх учителів-предметників у закріпленому класі, ознайомлення з їхньою методикою, знайомство з учнівським колективом; складання індивідуального плану роботи, погодження його з учителями-предметниками, класним керівником та викладачами – методистами, розміщення плану у системі управління електронними навчальними курсами Університету на платформі MOODLE; укладання моделей поурочних планів. На другому тижні студенти-практиканти мають вже проводити пробні уроки; їх завданнями є розробка планів-конспектів уроків; ведення записів у педагогічному щоденнику (блозі).
Олександр Ланько.
База практики - Андріївська гімназія Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області.
За два тижні проведено уроки з історії України та правознавства, вікторини-змагання з історії на тему "Кирило-Мефодіївське братство та Польський національний рух" та позакласний захід з 5-9 класами на тему: "Трагедія Бабиного Яру"
Людмила Лозицька.
База практики - Покровський ліцей м. Кривий Ріг.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 360
Фото зроблено в Холодному Яру під час експедиції під прапором, підписаним історичному факультету від бійців 17-ї танкової бригади імені Костянтина Пестушка.
Археологічна практика, яку проходили студенти-історики під керівництвом доцента Андрія Тарасова у складі Скіфської Правобережної експедиції Інституту археології НАН України, завершена.
Досліджено два кургани скіфського часу. Після роботи на курганах, вже в таборі відбувалась камеральна обробка знахідок, археологічна школа від скіфологів, які особисто знали і працювали з Олексієм Тереножкіним, Борисом Мозолевським та багатьма іншими дослідниками.
Холодний Яр. Дослідження курганів. Постать Костянтина Пестушка. Так зростають історики майбутнього.
Враження однієї з учасниць експедиції, гр. ІС-22, студентки вже третього курсу.
Олена Романенко: Я не знаходила, воно мене знайшло, робота яка пасує моєму впертому, загостреному на якість (дякую медичному, який все таки посіяв зерно педантичності) характері; трохи забутому житті на природі з костриком, душом на вулиці, вечорами довгі розмови/ігри/фільми...Не хочу оминати важливе, що для мене трохи в приємну новинку – люди, такі різні але один дух "щось знайти", нас об'єднував азарт і мозолі на руках. Здогадались, про що мова? Про лопату, R0, бровки, рейки, знахідки, головний убір, багато води, кава в термосі і бутерброди. Археологічна практика. Я без сумніву скажу, що вона всім запам'ятається, бо таке дійсно важко забути.
Дякую людям за їх час, старанність, повагу...можна багато за що дякувати (без сарказму).
Дякую, Андрій Тарасов, за певний прояв впертості, без Вас ми б навряд чи зрозуміли, що таке археологія та масштаби дуба Залізняка.
Безцінний досвід.
Про перші результати експедиції за участі викладача та студентів КДПУ у репортажі Суспільне Черкаси.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 558
Згідно з навчальним планом та відповідно до наказу № 304 від 26 червня 2023 року «Про встановлення термінів навчання 2023-2024 навчального року» здобувачі вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) проходять виробничу педагогічну практику у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
Практика відбувається протягом червня - серпня 2024 р. Керівник практики - доцент Олег Борисович Потапенко.
Під час практики студенти знайомляться з умовами роботи, правилами внутрішнього розпорядку, традиціями, звичаями, попереднім досвідом роботи закладу оздоровлення та відпочинку. Вони здійснюють психолого-педагогічне спостереження за дітьми, планування і організацію виховної роботи, оволодівають специфічними особливостями роботи з дітьми в умовах закладу відпочинку, беруть участь у різноманітній виховній роботі.
Педагогічна робота у закладі оздоровлення та відпочинку включає такі види діяльності:
- організаційно-педагогічна робота (ознайомлення з умовами роботи, правилами внутрішнього розпорядку, традиціями закладу, перевірка ступеню готовності дітей до в'їзду в табір, розмови з батьками, складання плану роботи загону, формування органів самоуправління та робота з ними);
- вивчення специфіки вияву вікових та індивідуальних особливостей вихованців, стану їхнього здоров'я, умов життя та виховання;
- організація колективно-творчої діяльності з усіх напрямків виховання (пізнавальних інтересів дітей і підлітків, морального, естетичного, трудового виховання, спортивно-оздоровчої роботи);
- проведення індивідуальної роботи з дітьми та підлітками.
Студенти групи ІП-21 Станислав Черниш, Микита Смірнов, Максим Войпан, Ростислав Воронін - про враження, подорожі, спілкування та чудові краєвиди - в короткому фотозвіті
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 663
Навчальна археологічна практика студентів групи ІС-22 на базі Криворізького історико-краєзнавчого музею.
На другому тижні практики студенти виконували ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ, серед яких нанесення археологічних пам’яток на карти; проведення фотофіксації об’єктів археології; зарисовка пам’яток різних археологічних культур на міліметрівці; науковий опис артефактів; вивчення відділу постійнодіючої експозиції музейного закладу, що присвячена давні й історії й проілюстрована археологічними знахідками.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 417
Навчальні практики студентів-істориків - короткий фотозвіт за 17 - 20 червня 2024
Польова археологічна (Скіфська Правобережна експедиція) - ІС-22
керівник - доцент Андрій Тарасов
Археологічна (на базі Криворізького історико-краєзнавчого музею) - ІС-22
керівник - Олександр Коротаєв
Архівно-музейна - ІС-23
керівник - Ігор Панафідін
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 503