Кафедра історії
Факультет географії, туризму та історії

69417134 2423571467709993 1241153563229421568 n

Фінальний етап університетського туру олімпіади з історії 2021/22 навчального року для студентів спеціальності Історія припав на лютий 2022 року. В якості олімпіадної  передбачалось написання студентами творчої роботи  – обгрунтованої відповіді на питання «…Єдино достовірна історія можлива лише при взаємодопомозі, – це всесвітня історія». Чи погоджуєтесь ви з твердженням?


Саме на 24 лютого було заплановано розпочати  тур, зустріч на платформі ZOOM викладачів кафедри та студентів різних курсів з найвищим рейтингом. Ми маємо відеозапис початку туру. Оскільки незважаючи на трагічність дня, постійне відслідковування дуже трагічних новин, на кафедрі історії ми вирішили захід не скасовувати. Крім продовження олімпіади (в умовах війни), мали на меті підтримати дух наших студентів.


Два тижні непередбачених березневих канікул четверо студентів-істориків в умовах повномасштабного вторгнення рф на територію України використали, створюючи свої відповіді. Сьогодні, через півроку після початку вторгнення, в роботах можна прочитати ще більше, ніж це відкривалось у березні.


Пропонуємо вам окремі тези з робіт сьогодні, півроку потому, в День Незалежності України.

119621576 1174508786253758 1994715378484471307 nДіана Назаренко (гр. ІП-19)
До початку повномасштабної війни на території України чимало громадян різних країн, які нині надають притулки для біженців, суттєву гуманітарну та військову допомогу, раніше навіть не змогли б показати територію нашої країни на карті. Чому ж французи та американці спокійно обходяться без глобального вивчення всесвітньої історії, натомість українці беруть більший територіальний аспект дослідження? І чи дійсно ми можемо отримувати єдино достовірну історію лише при взаємодопомозі?
Достовірна історія допомагає нам в порівнянні втрат рашистів з іншими війнами: «За час радянської інтервенції в Афганістані (1979-1989), за офіційними даними, загинуло 14 453 військовослужбовця. За неповний місяць російського вторгнення в Україну, згідно з даними Генштабу ЗСУ, вже загинуло десь біля 15 300 російських військових» [Хотин Р. Російська армія менш ніж за місяць зазнала в Україні більших втрат, аніж СРСР за 10 років війни в Афганістані. Чому? ]. Українці впевнені в перемозі, питання лише в тому – якою ціною вона буде досягнута, адже: «…в попередніх розрахунках необхідно вважати на такі обставини, як то: У якої зі сторін государ мудріше? У якій зі сторін головнокомандувач більш здібний? Який рельєф і клімат краще підходить для війни? У якій зі сторін армія міцніше? У якій зі сторін краще навчені солдати? Яка сторона більш справедливо відзначає нагородами і карає? Знаючи ці обставини, вже можна судити: хто переможе, а хто програє» [Сун-Цзи. Мистецтво війни. Київ: Андронум, 2020. 92 с. - С.6].

 

Анна Жук (гр. ІП-21)
Війна… Страх…Повітряна тривога…Окупант…ЗСУ…
Ніколи не могла подумати, що це відбудеться в 2022 році ХХІ століття.
Написання цієї роботи припало саме на цей складний для мене, моїх близьких, друзів та й усієї України час. Тому я вирішила, що це буде не просто твір або есе для участі в університетській олімпіаді, а висвітлення моїх внутрішніх переживань та власної думки стосовно того, що зараз відбувається, ну й звичайно про важливість ролі історії України у всесвітній.


Навчаючись на історичному факультеті зрозуміло, що я постійно вивчаю та аналізую події, які відбувалися у різні історичні періоди. Але я ніколи не могла подумати, що колись буду свідком такої страшної події, як ВІЙНА, так саме свідком, а не спостерігачем…
Емоції відставляючи назад і повертаючись до питання, щодо ролі історії України у всесвітній, то тут зрозуміло, що події, які відбувалися у минулому нашої країни, є важливими складовими світової історії.


Яскравим прикладом є Друга світова війна 1939-1945 рр., коли Україна входила до СРСР. Від червня 1941 по жовтень 1944 була центральною ділянкою всього «європейського театру воєнних дій». Україна зазнала у зв'язку з цим величезних матеріальних і людських втрат, а це за сучасними підрахунками близько 9 млн. осіб. Гітлер намагався встановити беззаперечну гегемонію Німеччини в Європі і у світі. Нацистська Німеччина розраховувала на підтримку радянського населення, яке відчувало відразу до більшовицького режиму. Спочатку так і було, німців зустрічали радо, але нелюдське поводження, терор, експлуатація змінили настрої народу. Помилки нацистів сприяли посилення руху радянських партизанів на всіх окупованих територіях. Але на Україні, крім радянських партизанів з’явився інший опір, дуже сильний національний опір, спрямований як проти нацистського панування, так і проти радянського. Це дуже здивувало німців, вони не думали, що Організація Українських Націоналістів Бандери зможе поширитись на всій Україні і створити повстанську армію (УПА). І тут ми знову спостерігаємо як український народ бореться за свою незалежність і свободу. Друга світова війна закінчилася у Східній Європі явним відступом західного впливу в усіх країнах та встановленням у цих країнах диктатур.


… Я думаю, що події 2022 року, які зараз відбуваються в Україні зроблять вагомий внесок не тільки в історію, але й в економіку, політику, а головне на свідомість людей різних країн всього світу. Адже ми українці, не побоюсь цього слова, є еталоном патріотизму, єдності, вірності собі і любові до своєї країни. Протягом усього тернистого шляху нашої нації ми весь час боролися за волю, за незалежність…

134443833 444754713218717 7074386918307080487 n

Владислав Кутьков (гр. ІП-18)

…Констатуючи. Філософська концепція єдиності історії хоч і існує, але в дуже сирому, теоретичному плані поки що принаймні бачиться неспроможною. Не витримує критики й технічна реалізація такого проекту. Разом з тим, така ідея абсолютно не виправдовує себе в плані виховання нації. Підсумок: концепція достовірна історія - всесвітня історія при всіх спробах і просуваннях в даній галузі існує тільки в теоретичному вимірі й вимагає подальшого вивчення та доповнення, проте це не виключає того варіанту, що такий проект цілком можливо реалізувати у найближчому майбутньому.

 

  203116672 1400379996999082 6884874578324843669 nРостислав Горбунов (гр. ІП-20)


   Активні процеси декомунізації не тільки в Україні, а і в Балтійських
   країнах, Польщі, ряду держав Балканського півострова - все це взаємодія
   історичних фактів, спротиву жахам спільного минулого, що вразило
   світову спільноту. Як і підтримка усім демократичним, свідомим та
   цивілізаційним світом України у війні з країною-агресором: вона не
   береться із порожнього місця, тому що всесвітня історія вже давно
   розставила пріоритети до нашої з вами перемоги.

 

З Днем Незалежності України!

 

Автор плакату Нікіта Тітов

19897

299654075 3292675511014345 4526183206154393923 n

Якщо ти обираєш тему своєї першої курсової роботи, бачиш перспективи її розвитку на науковому полі і не зраджуєш своїм намаганням – діяльність продовжується. Незважаючи на канікулярний час, Володимир Кошматий (гр. ІП-20) разом з своїм науковоим керівником Артуром Дроботом продовжує активно досліджувати повоєнне Криворіжжя в соціокультурному розрізі. В липні 2022 року студент взяв участь у Міжнародній науковій інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації» у м. Переяслав, Університет Григорія Сковороди. За результатами виступу опублікована стаття у співавторстві

А. Дробот, В. Кошматий. Відбудова мережі кінематографу та радіомовлення на Криворіжжі (за матеріалами місцевої періодики перших повоєнних років).

298259084 1218350642039596 3804484795926470720 n

19858

Третє число студентського наукового альманаху "Шляхами Кліо", 2022 рік, можна взяти тут: 

 "ШЛЯХАМИ КЛІО", ЧИСЛО ТРЕТЄ, ПІД ЧАС ВІЙНИ

19586

Друге число студентського наукового альманаху в репозитарії бібліотеки КДПУ за цим посиланням:

http://elibrary.kdpu.edu.ua/bitstream/123456789/5914/1/%d0%a8%d0%9b%d0%af%d0%a5%d0%90%d0%9c%d0%98%20%d0%9a%d0%9b%d0%86%d0%9e%202021.pdf

 

17646

Сьогодні було підведено підсумки IV історичного турніру, який цього року проходив в дистанційному форматі.

17151

На історичному відновлено практику проведення ІСТОРИЧНИХ ТУРНІРІВ.

30 вересня - проведено І етап турніру в форматі онлайн.

Сьогодні, 7 жовтня , відбувся ІІ етап турніру.

16973

"Відсутність документальних джерел не означає, що цих документів не було, а слов'яни не могли не мати письма, тому Велесова книга втрачене надбання великої нації, яке тепер ми за крихтами відновлюємо" - що тут сказано неправильно? Все з самого початку. Саме для того щоб відточити навички наукової критики існує історичний турнір.

Сьогодні вже вчетверте академічна громада історичної спеціальності розпочала науковий діалог у дискусійній формі.

16876

Навесні 2020/21 навчального року в КДПУ відбулась загальноуніверситетська олімпіада з філософії.
Студенти спеціальності Історія Назаренко Діана, Шевченко Анастасія, Кухарук Вікторія  взяли в олімпіаді активну участь.

16224

Протягом 2020/21 навчального року студенти спеціальності Історія були активними учасниками всіх форм науково-дослідницької діяльності. І влітку робота триває.

21-25 червня 2021 року відбулась літня онлайн-школа «Голодомор: знати, щоб бути»
Ініціаторами та координаторами літньої школи стали Національний музей Голодомору-геноциду та Філіал «Інститут дослідження Голодомору».

16223
16092
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Жовтень 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31