Кафедра образотворчого мистецтва
Факультет мистецтв

Завдання для самостійної роботи. Викладач: к.п.н., Пильнік Р.О. 
Тематична постановка фігури в інтер'єрі з образною інтерпретацією (з натури чи за фотоматеріалами). 

1. Виконати 4 ескізи формату А5-А4 для пошуку стилістичного, композиційного, кольорового рішення (живописні матеріали за вибором студента).
2. Після узгодження ескізів з викладачем виконати оригінал стилізованої однофігурної композиції на форматі А2.

Консультація з дисципліни може бути здійснена листуванням за адресою [email protected] або в час занять групи за розкладом у месенджерах Viber або Telegram (тел. +380684035594 Пильнік Руслан Олексійович).
Перевірка якості підготовки відбудеться після закінчення карантину на міжсесійному перегляді.

10660

Змістовий модуль "Історія дизайну" Викладач: к.п.н., Пильнік Р.О. 

Теми для самостійного опрацювання (за пдіручниками І.Удріс та ін. (скачати за розісланим посиланням))
1. Дизайн доби Бароко (1600 – 1730) і Рококо (1715 – 1770).
1. Визначення і основні риси стилю бароко.
2. Меблі: пріоритет французької школи.
3. Фаянс, скло, вироби з металів та тканини бароко.
4. Рококо: спільність і відмінності з бароко.
5. Меблі та порцеляна рококо.
6. Скло, вироби з металу і тканини рококо.
Питання і завдання:
1. Охарактеризуйте нові форми і декор в дизайні Бароко.
2. Визначте провідні європейські школи барокових меблів.
3. Які орнаментальні мотиви використовуються найчастіше в бароковій кераміці, склі та виробах з металу?
4. В чому ви вбачаєте спільність та відмінності стилів Бароко і рококо?
5. Які посібники і керівництва по орнаментиці були популярними в Європі 17 – 18 століть?
6. У чому полягають форми, декор та технології європейської порцеляни 18 століття?
В чому полягали нові підходи до оформлення інтер’єрів 18 століття?

2. Дизайн Неокласицизму (1760 -1830).
1. Загальний огляд мистецьких пошуків у середині 18 століття.
2. Риси неокласицизму у французькому декорі як провідній школі дизайну.
3. Меблі неокласицизму західноєвропейських країн.
4. Неокласицизм в Росії та Америці.
5. Фарфор: форми і декор.
6. Скло неокласицизму.
7. Вироби зі срібла і металів.
8. Тканини і оббиття.
Питання і завдання:
1. Яку роль відігравали конструкції та матеріали в меблях класицизму?
2. Визначте провідні мотиви орнаментики неокласицизму.
3. Назвіть найвідоміших митців-червонодеревників Франції та Англії неокласицизму.
4. Охарактеризуйте дизайнерські пропозиції в галузі фарфору і скла Неокласицизму.
5. В чому полягають зміни в технологіях та дизайні виробів зі срібла і металів?
6. Назвіть провідні європейські осередки виробництва порцеляни.
7. В чому специфіка російської школи декоративного мистецтва неокласицизму?

3. Стиль Історизм у дизайні – повернення минулого (1820 – 1900).

10657

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: к.мист.н. Удріс І.М.

1. Розглянути названі теми.

Тема 5. 5. Французьке мистецтво ХVII століття (18 березня)
Об’єднання країни і формування абсолютної монархії. Становлення класицизму як відображення політичних й соціокультурних запитів доби. Архітектура, скульптура й живопис п. пол. століття. Творчість Н.Пуссена й К.Лоррена. Живопис Ж. де Латура. Великий стиль Людовика ХІV. Спорудження Версальського палацу за участі Ж.А.Мансара, А.Ленотра, та живописця Ш.Лебрен. Участь скульпторів і декораторів графіків у творенні комплексу. Реалістична лінія французького живопису: творчість братів Ленен
Тема 5.6. Мистецтво Франції ХVIII століття (18 березня)
Західноєвропейська культура ХVIII cтоліття. Формування ідей Просвітництва. Специфіка образотворчого мистецтва доби: демократизм та видовищність. Нові варіантів стилів: бароко-рококо, класицизм, реалізм, сентименталізм. “Салони” Д. Дідро. Провідна роль французької школи у мистецькому житті. Отель Субіз. Творчість архітекторів Ж.А.Габріеля, Леду та Суффло. Скульптура майстрів рококо Пігаля, Фальконе. Творчість А. Ватто і живописців рококо. Естетика просвітництва в творчості Ж.-Б.С. Шардена та Ж.-Б. Грьоза. Ранні роботи Л. Давида.

Тема 5.7. Мистецтво Італії. Англії та Німеччини ХVIII століття (1 квітня)

Оскільки тема розрахована на 4 години, розпочати ознайомлення лише з італійським мистецтвом


Венеціанський живопис. Монументалізм Д.-Б.Тьєполо. Ведута та пейзаж настрою у творчості живописців Венеції (Б.Белотто, Ф.Гварді.
(Формування національної школи Англії та вплив на її майстрів ідей просвітництва. Живопис та графіка У. Хоггарта. Творчість Д. Рейнольдса та Т. Гейнсборо. Мистецтво Німеччини та Австрії зазначеної доби. Барочна та рокайльна архітектура. Класицизм у живописі та скульптурі Німеччини. Живопис А.Р. Менгса)

2. Скласти короткий конспект опрацьованого матеріалу (2-3 стор. тексту; перелік майстрів і творів)

3. Виконати лабораторну роботу (обсяг – 1 – 2 стор. тексту і віддруковані репродукції аналізованих творів розміром 2.3 см.)
( 1 квітня)

10542
10540

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: к.мист.н. Удріс І.М.

У зв’язку з оголошеним карантином необхідно самостійно опрацювати 2 теми: за 13 та 27 березня.
Бажано підготувати конспекти чи реферати з опрацьованих тем.

Тема 10. 3. Мистецтво Київської Русі. Становлення національної школи
Ранній етап архітектури Київської Русі; забудова міст за правилами «Кормчої книги». Спаський собор у Чернігові; Софійський собор у Києві. Зміна параметрів: Успенський собор Києво-Печерської лаври. Михайлівський Золотоверхий собор. Культові споруди у Чернігові, Переяславі, Володимирі Волинському. П’ятницька церква в Чернігові. Візантійська іконографія та художня мова живопису. Мозаїки Софії київської. Три цикли фрескових зображень: біблійний. євангельський, житійний. Центральні канонічні сюжети і західні зображення сім’ї Ярослава. Мозаїки Михайло-Золотоверхого собору.
Тема 10. 4. Мистецтво ХІV – поч. ХV століття
Розподіл українських земель в середині ХІVстоліття. Домінування Галицько-Волинського князівства. Пріоритет оборонної архітектури. Кам’яні фортеці у Хотині, Крем’янці, Бучачі, Білгород-Дністровську. Луцький замок. Кам’янецький оборонний комплекс. Острозький та Межирічський замки. Покровська церква в Сутківцях. Скульптура: культові сюжети і дрібна пластика на території Галицько-Волинського князівства. Стінописи ц. св. Миколи в Горянах, фрескові розписи храмів у Кракові, Люблині. Оповідність іконопису: ікони «Юрій Змієборець» з Станилі, «Преображення» з Бусовиська. Нові тенденції іконопису ХV століття. Майстер ікон з Ванівки. «Богородиця з Красова».

10538

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: к.мист.н. Удріс І.М.

Тема 4. Наукове мистецтвознавство України початку ХХ століття.

10537
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31