Команда Офісу доброчесності Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) ініціювала проведення у рамках Тижня доброчесності дводенного онлайн-лекторію «Доброчесність та антикорупція: свідомість, відповідальність, приклад», що буде проходити 02 та 03 грудня 2025 р. з нагоди відзначення Міжнародного дня боротьби з корупцією. Лекторій сприяє розвитку антикорупційної культури в закладах освіти, формуючи відповідальне ставлення до етичних норм і принципів доброчесності серед всіх учасників освітнього процесу.

02.12.2025 р. - лекція «Код прозорості: від великих даних до великих відкриттів або як ШІ знаходить корупцію там, де її не шукають», спікер - Олександр Доренський, кандидат технічних наук, доцент кафедри кібербезпеки та програмного забезпечення Центральноукраїнського національного технічного університету.

До лекції доєдналися магістранти групи ІСм-25 Анна Жук та Айджюн Бондар.

Анна Жук:

"Онлайн-лекторій доцента кафедри кібернетики та програмногозабезпечення ЦНТУ Олександра Доренського, який проходив у рамках Тижня доброчесності організованого офісом доброчесності НАЗК справивдуже приємне враження. Тема «Код прозорості: від великих даних до великихвідкриттів… або як ШІ знаходить корупцію там, де її не шукають» була поданацікаво та доступно. Спікер активновзаємодіяв із учасниками, використовуючи інтерактиви з QR-кодами в режиміреального часу, що створювало відчуття «живого» контакту заудиторією. Особливу увагу він приділив можливостям штучного інтелекту в освіті та науці, підкріплюючи свої тези реальними прикладами. Загалом подія залишила позитивні враженнята та заохотила глибше цікавитися темою прозорості й інновацій".

Жук55

Айджюн Бондар:

02.12.2025 я взяла участь в онлайн-конференції "Код прозорості: від великих даних до великих відкриттів. Або як ШІ знаходить корупцію там, де її не шукають", яку провів Олександр Доренський, доцент кафедри кібербезпеки та програмного забезпечення ЦНТУ. Спікер детально розповів про сучасні можливості штучного інтелекту, цифровізацію та перспективи їх використання в освіті й науці. Особливу увагу приділено таким інструментам, як персоналізація навчання, автоматизація рутинних завдань, доступ до великих масивів даних, генерація творчих ідей, а також ролі ШІ як рецензента чи консультанта. Окремо згадували про можливість отримати студентами безкоштовний річний доступ до Google AI Pro, а також про рекомендації щодо відповідального впровадження ШІ у закладах вищої освіти. Лекція містила інтерактивні завдання, роботу з Google-формами та демонстрацію інструментів ШІ у реальному часі.
Попри те, що багато з озвученої інформації було мені вже знайоме, участь у зустрічі допомогла систематизувати наявні знання та ще раз усвідомити як значні можливості, так і ризики використання штучного інтелекту. Було корисно нагадати про небезпеку ШІ-галюцинацій, зниження самостійності, питання академічної доброчесності, конфіденційності та ліцензування. Загалом конференція виявилася цікавою, насиченою й інформативною вона підкреслила важливість критичного та відповідального ставлення до ШІ як інструменту, що все активніше входить у сучасну освіту.

Бондар41

У рамках Тижня доброчесності також ініційовано проведення Уроку доброчесності від студентів (01-09.12.2025р.), під час проведення яких студенти та студентки матимуть можливість спробувати себе у ролі вчителів. Такі уроки допоможуть учнівству сформувати розуміння того, що доброчесність є важливою цінністю у навчанні та повсякденному житті, а також готовність робити відповідальний вибір у ситуаціях, пов’язаних з чесністю та справедливістю.

До цієї ініціативи доєднався Ігор Красуля:

"6-Б клас Криворізької гімназії №114 КМР долучився до Тижня доброчесності та провів цікавий і пізнавальний урок. Учні активно обговорювали важливість чесності, справедливості та поваги, виконували творчі завдання й працювали в командах. Атмосфера була натхненною, а отримані знання допомогли школярам краще зрозуміти, як доброчесність проявляється у щоденному житті".

Красуля51

 

31809

25 листопада 2025 року успішно пройшов підсумковий семінар з курсу "Методика профільного навчання історії" у магістрантів групи ІСм-25. Семінар був не простим, це був справжній методологічний форум авторських освітніх конструктів. На цьому форумі була не лише, вже звична, академічна презентація нормативної складової розробок та рекламний виступ, а і повноцінна перевірка продукту на міцність із проблемними, а іноді і провокативними, питаннями. 

Майбутній прогрес української освіти був центральним завданням цієї роботи, яку студенти реалізували у вигляді розробок елективних курсів для профільної освіти. Саме завдання звучало як "Розробити та представити навчальний курс за вибором для профільної освіти", але магістранти вклали в ці курси всі свої знання, уміння та навички здобуті за 5 років навчання.

Тематика курсів приємно вражає багатогранністю:

Бондар методика

Бондар Айджюн: “Мистецтво бою: Козаки та сучасність”

Жук методика

Жук Анна: "Меценатство в історії України та світу"

Черниш Станіслав: "Пропаганда і світ"

Рибак Аліна: "Історичне джерелознавство: теорія і практика критичного аналізу"

На перший погляд між цими курсами немає зв'язку, та насправді простежується чітка тенденція - реакція на виклики сучасності та освітні рішення на випередження. Від тактичних традицій українців до протидії в інформаційній війні, кожен курс має захистити учня профільного класу та нагадати, що українці не другорядний етнос, а повноцінна нація, із своїми меценатами та джерелами з історії.

Magister, від латинського, «вчитель» не лише навчає існуючому, а створює нове. Магістранти КДПУ демонструють, що готові творити, та... далі буде.

Veritas, Creatio, Libertas

31798

3 листопада 2025 р. проведено практичне заняття з курсу "Археологія" для студентів-істориків. Викладач - доцент Андрій Тарасов.

зображення viber 2025 11 04 12 52 48 404

На занятті студенти мали можливість розглянути практичні прийоми роботи під час камеральної обробки, типологічний метод у визначенні артефактів тощо. Такі навички є необхідними для проходження навчальної польової археологічної практики.

зображення viber 2025 11 04 12 50 31 348

зображення viber 2025 11 04 12 50 55 356

 

 

зображення viber 2025 11 04 12 49 56 411

зображення viber 2025 11 04 12 52 16 558

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31542

29 вересня 2025 р було проведено семінарське заняття з курсу "Археологія" (викладач - доцент Андрій Тарасов).

На занятті студенти-історики мали можливість не лише засвоїти теоретичний матеріал, але й набути практичні навички роботи з артефактами.

4feace33 e189 4680 bcee 2171a71b4363

Доцент кафедри історії Андрій Тарасов та випускник нашого університету, а тепер - співробітник відділу раннього заліза Інституту археології НАН України Олег Кірєєв розповіли про практичні аспекти археологічної експедиції, показали практичні підходи до роботи з артефактами. Так, зокрема, важливим з огляду на майбутню археологічну практику студентів, є розуміння типології наконечників стріл скіфського часу, робота з керамікою, елементи камеральної обробки тощо.

4d480edd 9ece 43bc b93f c240ae22b7a7

6a68f739 db31 409d 84fd 77c724686dfc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e25c40fb d902 4639 93e9 0423edfef0ff

011230c8 a96c 4270 8bcc dd9b7e531d88

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

f34f6649 6e40 4d63 a078 9e769affdd20

5cfed878 5e04 4b35 98bd af26d503d298

31146

18 вересня 2025 року відбулася зустріч здобувачів освіти 4 курсу (гр. ІС-22) із вчителем історії та громадянської освіти, заступником директора з виховної роботи Криворізької гімназії № 57, магістрантом 2 курсу (гр. ІСм-24) спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) Ігорем Зимнім.

Метою заходу було обговорення актуальних питань впровадження курсу «Громадянська освіта» у 8 класі, який від цього навчального року вперше введено в освітній процес відповідно до реформ Нової української школи (НУШ).

Зимн гром.освіта

Спікер поділився власним досвідом та практичними напрацюваннями щодо викладання курсу, представив методичні та дидактичні інновації, спрямовані на формування ключових громадянських компетентностей учнів. Особлива увага була приділена використанню інтерактивних методів навчання, розвитку критичного мислення, навичок роботи з інформацією та прийняття усвідомлених рішень у демократичному суспільстві. Велику зацікавленість учасників викликала презентація сучасних підходів до викладання громадянської освіти, орієнтованих на активну пізнавальну діяльність восьмикласників та формування відповідальної громадянської позиції. 

Після виступу відбулося жваве обговорення, під час якого студенти ставили запитання та отримували ґрунтовні й аргументовані відповіді. Атмосфера зустрічі сприяла професійному діалогу та обміну практичними ідеями.

На завершення Ігор Зимній надав корисні рекомендації щодо проходження виробничої практики у закладах освіти, звернувши увагу на ефективні форми роботи з учнями та особливості впровадження громадянської освіти на шкільному рівні.

Зустріч стала цінною платформою для професійного зростання майбутніх педагогів та сприяла пошуку ефективних шляхів реалізації завдань громадянської освіти в умовах НУШ.

Своїми враженнями про захід поділилися й студенти 4 курсу спеціальності.

Вікторія Болмосова: Такі зустрічі - це "живий" досвід для нас, як майбутніх вчителів та приклад старших, які вже реалізували себе. Замість абстрактних теоретичних знань студенти бачать конкретні життєві приклади, можуть задати питання, які їх хвилюють. На мою думку, такий формат потрібно продовжувати, тому що це було дуже інформативно, корисно, цікаво!

Дар'я Чуніховська: Конференція вийшла дуже цікавою. Матеріал сприймався легко й невимушено, до того ж меми та яскрава презентація додавали атмосфери. Думаю, такий формат варто проводити й надалі - він реально працює.

31035

510265593 1320644770062565 4287413034606688312 n

Анастасія Шевченко, магістр історії, що отримала освіту в КДПУ, реалізувала можливість отриматии другий диплом, навчаючись у магістратурі університету республіки Польща (м. Слупськ).

30765

25 березня 2025

      25 березня 2025 року відбулася зустріч здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня (гр. ІС-22) та другого (магістерського) рівня (гр. ІСм-24) спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) із випускником цієї спеціальності, а нині вчителем історії та громадянської освіти Криворізької гімназії № 120 Денисом Васильовичем Войтовичем.

29761

Навчальна дисципліна «Історія Криворіжжя від давнини до сучасності» (викладач - Ігор Панафідін) передбачена структурно-логічною схемою підготовки фахівців ступеня бакалавра за освітньою програмою «Історія та громадянська освіта». 

Мета дисципліни за вибором – скласти цілісне уявлення про багатогранний процес розвитку Криворіжжя, розгляд дискусійних тем з історії краю, що знаходять чималий резонанс серед місцевої громадськості, знайомить слухачів з останніми краєзнавчими напрацюваннями та методологічними підходами дослідників, надає відомості щодо знакових постатей в історії регіону, а також пам’яток історії та культури різних епох, розкриває аспекти історико-краєзнавчих досліджень.

29655

За ініціативою Офісу доброчесності НАЗК в рамках вивчення дисципліни "Антикорупція та доброчесність" 26-28 листопада 2024 р. проведено тиждень доброчесності для студентів. Спікери онлайн-лекторію – топові експерти, які знають про доброчесність усе і готові поділитися своїм досвідом.

photo 2024 11 30 10 17 07

28431

Магістранти другого року навчання спеціальності Історія КДПУ реалізовують можливість отримати другий диплом, навчаючись у магістратурі Поморського університету республіки Польщі (м. Слупськ).

Про особливості навчання в польському університеті, виконання "грантів", специфіку оцінювання - в доповіді Артура Квасневського

28332
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31