«Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія»
У період із 12 березня по 24 березня 2024 року проводилося опитування серед випускників задля вивчення якості наданої освіти та вдосконалення освітньої програми та подальшого розвитку ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія».
В опитуванні взяли участь 27 респондентів з 2004 по 2023 роки випуску. Джерелом фінансування навчання державний бюджет указали 81,5 % респондентів, а кошти фізичної (юридичної) особи – 18,5 %.
88,9% опитаних відповіли, що задоволені якістю отриманої освіти, відповідь «скоріше так» дали 11,1 % респондентів.
77,8 % учасників анкетування вказали, що працюють за фахом, 11,1 % опитаних – не за фахом, але за спорідненою спеціальністю (у спорідненій галузі), не працюють за фахом – 11,1 %.
На питання «У який спосіб ви знайшли своє теперішнє місце роботи?» відповіді розподілилися так:
Більшість випускників, а це 77,8 %, відповіла, що наявність диплома про вищу освіту для роботодавців було одним із вирішальних чинників. Для роботодавців здобутий фах був важливим, але не вирішальним для 14,8% респондентів; не була важливою для роботодавців наявність диплома для 7,8% опитуваних.
Оцінюючи актуальність ОП за шкалою від 1 до 5, де 1 (зовсім неактуальна), а 5 (актуальна), респонденти висловилися на користь актуальності ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» – це 96,3%
Відповіді щодо рівня підготовки за ОП передбачали врахування кількох позицій, кожну з яких оцінювали також за п’ятибальною шкалою, де 1 – дуже незадоволений, 5 – дуже задоволений. Опитані стверджують, що дуже задоволені рівнем:
- загальнотеоретичної підготовки – 81,5 %;
- спеціальної (професійної) підготовки – 88,9 %;
- практичної підготовки – 74,1 %;
- формування комунікативної компетентності – 85,2 %;
- розвитку здатності до навчання й саморозвитку – 81,5 %;
- формування умінь працювати в колективі, команді – 77,8 %;
- розвитку ерудованості, загальної культури – 81,5 %;
- оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями – 77,8 %;
- розвитку лідерських якостей – 74,1 %.
Відповіді на питання «Які з навчальних дисциплін є, на Ваш погляд, найбільш корисними та важливими?» засвідчили особисті уподобання випускників. Серед найбільш поширених відповідей такі: «Сучасна українська літературна мова», «Методики навчання», «Історія української літератури», «Історія зарубіжної літератури», «Психологія», «Психодіагностика», «Основи психокорекції та психологічного консультування», «Психологічна служба в системі інклюзивної освіти», «Усі навчальні дисципліни є важливими і корисними».
На питання: «Чи є, на Вашу думку, кваліфікація, яку Ви отримали, престижною на ринку праці?» відповіді розподілилися так:
На питання «Якби Ви знову приймали рішення про вибір закладу вищої освіти, чи обрали б ви сьогодні КДПУ?» випускники відповіли:
74,1 % респондентів зазначили, що обрали б саме освітню програму «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія».
Діловій репутації, іміджу КДПУ за п’ятибальною шкалою поставили найбільш високу оцінку 77,8 % опитаних. За рештою показників 5 балами оцінили:
- зміст освітньої програми – 85,2 %;
- використання сучасних методів навчання – 77,8 %;
- загальна організація роботи структурних підрозділів КДПУ – 85,2 %;
- робота органів студентського самоврядування – 85,2 %;
- якість матеріально-технічної бази – 59,3 %.
Серед висловлених пропозицій щодо покращення підготовки фахівців за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» виокремимо такі:
- приділити більшу увагу інклюзивній освіті;
- більше уваги для відводити вивченню літератури Криворіжжя;
- передбачити збільшення годин на практику.
Аналіз відповідей дозволив окреслити пріоритети покращення якості освітніх послуг і максимально адаптувати підготовку здобувачів до потреб ринку праці. Дякуємо нашим випускникам за участь в анкетуванні.
Результати анкетування випускників будуть обговорені на міжкафедральному семінарі та засіданні вченої ради факультету української філології. Взаємодія усіх зацікавлених сторін має на меті подальше удосконалення змісту освітньої програми та підвищення її якості.