РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ РОБОТОДАВЦІВ

з метою вдосконалення ОП «Українська мова і література, зарубіжна література»

З 12 березня по 24 березня 2024 року проводилося опитування партнерів-роботодавців – директорів загальноосвітніх закладів, закладів вищої та передвищої освіти з метою вдосконалення ОП «Українська мова і література, зарубіжна література». В опитуванні взяли 15 очільників закладів державної (80%) та комунальної (20%)  власності. Зауважимо, що роботодавці дуже добре обізнані з рівнем підготовки випускників ОП «Українська мова і література, зарубіжна література». Адже 80 % опитуваних вказали на те, що випускники освітньої програми працюють або проходили практику в очолюваних ними закладах.  

61,5 % респондентів зазначили, що фахівці-випускники ОП «Українська мова і література, зарубіжна література» не потребували додаткового навчання.  31 % опитуваних вказали, що для виконання специфічних завдань закладу потрібно було додаткове навчання. так, для виконання специфічних завдань закладу (установи, організації).

100 % опитаних вважає, що підготовка фахівців за освітньою програмою відповідає вимогам ринку праці. Якість підготовки фахівців за освітньою програмою вважають високою (60%) та достатньою (40%) респондентів.

На питання анкети «Оцініть якості та навички випускників освітньої програми “Українська мова і література, зарубіжна література” за п’ятибальною шкалою від 1 (низький рівень) до 5 (високий рівень)» за різними критеріями отримано такі відповіді:

  • загальнотеоретична підготовка: 5 – 60 %; 4 – 40 %;
  • спеціальна (професійна) підготовка: 5 – 67 %; 4 – 33 %; 
  • комунікативна компетентність: 5 – 73 %; 4 – 27 %;
  • здатність до навчання і саморозвитку: 5 – 80 %; 4 – 20 %;
  • адаптація до нових умов: 5 – 80 %; 4 – 20 %;
  • стратегічне мислення: 5 – 60 %; 4 – 40 %;
  • здатність працювати в колективі, команді: 5 – 54 %; 4 –40 %; 3 – 6%;
  • здатність ефективно представляти себе й результати своєї праці: 5 – 54 %; 4 – 46 %;
  • націленість на професійний розвиток і кар’єрне зростання: 5 – 93 %; 4 – 7 %;
  • ерудованість, загальна культура: 5 – 67 %; 4 – 27 %; 3– 6%;
  • володіння інформаційно-комунікаційними технологіями: 5 – 80 %; 4 – 20 %;
  • вміння логічно мислити, робити правильні висновки, послідовно і обґрунтовано висловлювати особисту думку: 5 – 73 %; 4 – 27%;
  • знання іноземних мов: 5 – 27 %; 4 – 40 %; 3– 33%.

100% роботодавців наголосили, що рекомендували б керівникам інших закладів (установ, організацій) приймати на роботу випускників освітньої програми. Відповіді на питання щодо пріоритетних факторів покращення ОП “українська мова і література, зарубіжна література” такі:

– покращення матеріально-технічної бази – 5 – 27 %; 4 – 33%; 2– 14%;

– підвищення вимог до вступників – 5 – 40 %; 4 – 14%; 3 – 27%; 2 – 12%; 1 – 7%;

– збільшення обсягу практичної підготовки студентів – 5 – 73 %;

– розширення співпраці з роботодавцями – 5 – 60 %; 4 – 27%.

Відповіді на питання щодо чинників, які найбільший вплив на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання респонденти вибудували свої пріоритети, відповідно, п’ять балів (засвідчено максимум значущості) отримали такі чинники:

– рівень загальнотеоретичної підготовки (33 %);

– рівень спеціальної (професійної) підготовки (73,3 %);

– комунікативна компетентність (73,3 %);

– адаптація до нових умов (73,3%);

– стратегічне мислення (80 %);

– здатність працювати в команді, колективі (86,7 %);

– здатність ефективно представляти себе й результати своєї праці (67 %);

– націленність на кінцевий результат (73,3 %);

– націленість на професійний розвиток і кар’єрне зростання (66,7 %);

– ерудованість, загальна культура (80 %);

– володіння інформаційно-комунікаційними технологіями (80 %);

– вміння логічно мислити, робити правильні висновки, послідовно і обґрунтовано висловлювати особисту думку (73,3 %);

– навички управління персоналом, колективом (60 %);

– ведення ділової документації (67 %);

– іншомовна компетентність (47 %).

Роботодавці, спираючись на потреби закладів освіти різних типів, висловили низку пропозицій щодо підготовки фахівців за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література», а саме: включити в тематику ОК літературознавчого циклу, теми щодо розвитку інклюзивної літератури, приділити більше уваги вивченню літератури для дітей; напрацювати інструментарій подолання освітніх втрат; актуалізувати компетентності здійснення інклюзивної освіти; акцентувати увагу на вивчення літератури рідного краю.

Результати анкетування роботодавців будуть обговорені на міжкафедральному семінарі та засіданні вченої ради факультету української філології, така взаємодія зацікавлених сторін має на меті подальше удосконалення змісту освітньої програми та підвищення якості її реалізації. Робоча група врахує висловлені конструктивні пропозиції, скеровані на покращення якості освітнього процесу.

 

25863
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30