Результати анонімного опитування здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня щодо якості викладання дисциплін за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література»

(групи УМЛм-24, ЗУМЛм-24) 

За підсумками навчання в другому семестрі  2024–2025 н. р. на платформі MOODLE проходило анонімне опитування здобувачів вищої освіти щодо якості викладання дисциплін. Мета анкетування – удосконалити освітній процес та покращити якість освіти в університеті.

З 12 дисциплін здобувачі обрали 8 (заочна форма навчання). З 12 дисциплін здобувачі обрали лише 5 (денна форма).

Аналіз результатів опитування здобувачів вищої освіти (заочної/денної форм навчання) показав, що у відповідях на питання першого блоку від 1 до 18 здобувачі поставили 4 і 5 балів.

А от у відповідях на питання (заочна форма)1.19 «Але, на мій погляд, викладання дисципліни в очному режимі було б доцільнішим) були виявлені 1 і 3 бали (відповіді двох здобувачів, з таких дисциплін «Теорія літератури», «Основи зіставного мовознавства»).

Щодо питань другого блоку анкети, то тут відповіді виявилися такими (заочна форма навчання):

Оцініть складність навчальної дисципліни – 42,9 % «нескладно», 35,7% «оптимально складно», 14,3% «складно», 7,1% «дуже складно».

Оцініть співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання.

28,6 % «Наявне перевантаження часу на опрацювання навчального матеріалу» – «Філософія освіти», «Основи зіставного мовознавства», «Новітні тенденції в сучасній українській літературі».

На жаль, здобувачі вищої освіти виявили байдужість щодо висловлення побажань та коментарів, які б сприяли покращенню змісту та якості навчальних дисциплін. Зміст усіх відповідей був такий: «все добре», «все прекрасно», «корисно».

Щодо питань другого блоку анкети для здобувачів вищої освіти (денна форма навчання) результати виявилися такими:

Оцініть складність навчальної дисципліни – 14,3 % «нескладно», 57,1% «оптимально складно», «складно», 14,3%, 14,3% - «дуже просто».

На питання анкети «Оцініть співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання» 100% респондентів відповіли – «Оптимально вистачає часу на опрацювання». Усі здобувачі вищої освіти стверджують, що викладачі надають інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку вивчення дисципліни.

Здобувачі вищої освіти висловили побажання щодо нормативної ОК «Новітні тенденції в сучасній українській літературі», а саме: можливість вивчати указану дисципліну у 2 семестрі. Таких побажання було від трьох здобувачів.

Від здобувачів вищої освіти також надійшла пропозиція вибіркову дисципліну «Сучасна зарубіжна література для дітей та юнацтва» вивчати як нормативну.

Отже, аналіз результатів опитування здобувачів вищої освіти другого магістерського рівня на факультеті української філології щодо якості ОП, за якою вони навчаються, засвідчив, що студенти загалом задоволені рівнем отриманих знань та вмінь, на більшість запитань отримано відповідь «так» 100%.

Нкузгодженість у відповідях можна пояснити, у переважній більшості, суб’єктивними чинниками.

Виносимо пропозиції: у лютому 2026 р. робочій групі ОП «Українська мова і література. Зарубіжна література» переглянути навчальний план та можливість перенесення ОК «Нові тенденції сучасної української літератури» з першого семестру у другий; рекомендувати розробнику РП ««Сучасна українська та зарубіжна література фентезі: жанрово-поетикальні особливості» переглянути зміст програми на предмет складності навчального матеріал; розглянути можливість упровадження вибіркової дисципліни «Сучасна зарубіжна література для дітей та юнацтва» як нормативної у структурі навчального плану.

 

Гарант ОП «Українська мова і література. Зарубіжна література»                                                                                   Світлана Ковпік

31693
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31