Відповідно до пункту 2 статті 16 Закону України «Про вищу освіту» система забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти (система внутрішнього забезпечення якості) передбачає здійснення процедур і заходів до яких включено здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм.
Упродовж березня 2024 року на платформі MOODLE Криворізького державного педагогічного університету тривало анонімне опитування випускників з метою дослідженні сучасного стану й перспектив удосконалення підготовки фахівців за освітніми програмами.
Учасники анкетування – випускники бакалаврського рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання, які навчалися за ОПП Образотворче та декоративне мистецтво. Опитування задля вивчення якості наданої освіти та вдосконалення освітніх програм університету. Всього в опитуванні взяли участь 30 осіб.
Випускники зазначили, що задоволені якістю отриманої освіти за освітньою програмою відповідає (93,33%) відповідає так, ні (6,66%).
На питання «Чи працюєте Ви за фахом?» відповіді розділилися наступним чином: так – 53,33%, не за фахом, але за спорідненою спеціальністю (у спорідненій галузі) -33,33 %, ні -13,33 %.
Щодо питання у який спосіб Ви знайшли своє теперішнє місце роботи випускники надали такі відповіді: за допомогою Університету – 26,66 %, самостійно забезпечую своє робоче місце (самозайнятість) – 23,33 %, рекомендації друзів/знайомих – 26,66%, за допомогою сервісів (веб-порталів) з пошуку роботи – 6,66%.
Випускники зазначили, що наявність диплома про вищу освіту була важливою для Вашого роботодавця: ні – 26,66%, так, це було одним із вирішальних чинників – 73,33 %. Чи був важливим для Вашого роботодавця здобутий Вами фах відповіді розподілилися таким чином: так, це було одним із вирішальних чинників – 70 %, ні – 30%.
На запитання «Оцініть актуальність освітньої програми “Образотворче та декоративне мистецтво” у світлі найновіших досліджень та вимог сучасного ринку праці за п’ятибальною шкалою від 1 до 5, де 1 – зовсім неактуальна, а 5 – актуальна» відповіді розділилися так: за шкалою 1 – 0%, 2 – 3,33%, 3 – 23,33%, 4 – 20%, 5 – 53,33%; загальнотеоретична підготовка за шкалою 1 – 0%, 2 – 0%, 3 – 13,34%, 4 – 40%, 5 – 46,66%; спеціальна (професійна) підготовка за шкалою 1 – 2,77%, 2 – 0%, 3 – 23,34%, 4 – 13,33%, 5 – 63,33%; практична підготовка, випускники дали відповіді за шкалою 1 – 3,33%, 2 – 0%, 3 – 16,66%, 4 – 13,35%, 5 – 66,66%; розвиток здатності до навчання й саморозвитку за шкалою 1 – 3,33 %, 2 – 6,66%, 3 – 13,33%, 4 – 16,68%, 5 – 60%; формування умінь працювати в колективі, команді за шкалою 1 – 3,33 %, 2 – 6,66%, 3 – 22,22%, 4 – 14,46%, 5 – 53,33%; оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями випускники дали відповідь за шкалою 1 – 3,34 %, 2 – 0%, 3 – 23,33%, 4 – 30%, 5 – 40%; розвиток лідерських якостей випускники дали відповідь за шкалою 1 – 6,66%, 2 – 3,33%, 3 – 12,8%, 4 – 30,55%, 5 – 46,66%.
Серед навчальних дисциплін які є найбільш важливими й корисними, вказано наступне: рисунок, живопис, композиція, психологія, педагогіка, історія мистецтва, ТЖМ.
Щодо престижності спеціальності на ринку праці випускники відповіли, так – 43,34 %, важко відповісти – 53,33%, ні – 3,33 %.
Якби Ви знову приймали рішення про вибір закладу вищої освіти, чи обрали б ви сьогодні КДПУ відповіді розділилися таким чином, так – 76,66 %, ні – 13,33%, важко відповісти – 10,01%.
На запитання «Якби Ви знову приймали рішення про вибір освітньої програми, чи обрали б Ви сьогодні освітню програму “Образотворче та декоративне мистецтво”?» відповіли так (90%) випускників, важко відповісти (10%).
Зміст освітньої програми за п’ятибальною шкалою від 1 до 5, де 1 – зовсім неактуальна, а 5 – актуальна» відповіді розділилися так: за шкалою 1 – 0%, 2 – 10%, 3 – 10%, 4 – 40%, 5 – 40 %; загальна організація роботи структурних підрозділів університету за шкалою 1 – 0%, 2 – 10%, 3 – 10%, 4 – 40%, 5 – 40%; робота органів студентського самоврядування за шкалою 1 – 6,66%, 2 – 6,68%, 3 – 19,44%, 4 – 40%, 5 – 46,66%.
На запитання «Ваші пропозиції для покращення підготовки фахівців за освітньою програмою “Образотворче та декоративне мистецтво” (наприклад, що би Ви додали, змінили чи скоротили в освітній програмі)» випускники зазначили:
залучення до викладання на молодих фахівців-професіоналів, художників-педагогів;
збільшення кількості часу на практичну частину фахових дисциплін;
зменшити кількість часу з загальноосвітніх дисциплін;
збільшення матеріальної бази;
використання більш сучасних технологій з фахових дисциплін;
запровадження дисциплін з комп’ютерної графіки;
вирішення проблеми працевлаштування після закінчення ВНЗ, гарантії;
використовувати сучасні підходи до наявних предметів;
збільшувати кількість годин для дисциплін, напряму пов'язаних саме з малюванням - живопис, графіка, композиція тощо.
Такий зворотний зв’язок дозволяє окреслити пріоритети покращення якості освітніх послуг і максимально адаптувати підготовку студентів до потреб ринку праці а також врахувати висловлені рекомендації та побажання для вдосконалення освітніх програм; дозволяє сформувати напрями оновлення та покращення освітніх програм, за якими провадиться освітня діяльність на факультеті.