На кафедрі загальної та вікової психології у 2024-2025 н.р. функціонують наступні наукові гуртки, план роботи яких було затверджено на засіданні (протокол № 2 від 19.09.24 р.) 

Науковий керівник

Назва наукового гуртка

Мета, завдання, очікувані результати

Макаренко Н. М.

кандидат психологічних наук, доцент

Проблеми розвитку вмінь роботи з науковою інформацією

Мета: розвиток критичного мислення, покращення вмінь самостійного опрацювання наукової літератури, формування навичок роботи з інформаційними джерелами

Напрями роботи:

1)    Формування вмінь та навичок самостійного опрацювання наукової літератури

2)    Написання курсових і магістерських робіт з обраних тем

3)    Написання статей, підготовка доповідей, виступів на конференціях.

4)    Залучення студентів до неформальної освіти.

Передбачувані  результати:

курсові та кваліфікаційні роботи;

участь студентів у конференціях;

публікації тез та статей з обраної проблематики

Когут О. О.

доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри загальної та вікової психології

Актуальні питання стресменеджменту

 

Мета: Формування наукового мислення учасників гуртка, навичок стрес менеджменту та надання першої психологічної допомоги

Напрями роботи:

1)    Участь у групових тренінгах  студентів університету на тему «Навички стрес менеджменту».

2)    Розробка та впровадження наукових робіт: курсових, магістерських. Написання тез, виступи на конференціях (Волошина Валерія, Ольга Лучицька, Катерина Кокош).

3)    Розробка програми реабілітації військовослужбовців, жінок із втратами та впровадження в реабілітаційних проектах (Валерія Волошина, Катерина Кокош).

Передбачувані результати:

участь у науково-методичних конференціях;

наукові публікації;

курсові роботи

кваліфікаційні роботи

Халік О. О.

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри загальної та вікової психології

 

Проблеми розвитку особистості в сучасних змінних умовах

Мета: формування у студентів цілісного уявлення про проблеми розвитку особистості в сучасних умовах змін шляхом залучення до теоретичного аналізу психологічних явищ та емпіричного їх вивчення, розширення професійних компетентностей.

Напрями роботи:

1)    Вивчення психологічної літератури з обраної теми дослідження, обговорення стану розробки проблеми та її актуальності

2)    Проведення емпіричного дослідження та оформлення отриманих результатів

3)    Обговорення отриманих результатів

4)    Написання курсових і магістерських робіт з обраних тем

5)    Написання статей, підготовка доповідей на заняттях, виступів на конференціях.

6)    Залучення студентів до неформальної освіти з психологічних дисциплін з метою підвищення необхідних для професійного зростання компетентностей.

Передбачувані  результати:

оформлені списки літератури з обраної теми дослідження;

проведені і оформлені відповідним чином емпіричні дослідження;

написані курсові роботи та кваліфікаційні магістерського рівня;

участь студентів у конференціях;

публікації тез та статей з обраної проблематики;

отримання сертифікатів з неформальної освіти

Пінська О. Л.

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загальної та вікової психології

 

Міжособистісні стосунки як психологічний чинник ефективної педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в умовах дистанційного навчання

 

 

Мета: розвиток комунікативних компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем міжособистісного спілкування

Напрями роботи:

1)    Удосконалення у здобувачів вищої освіти навичок опрацювання літературних джерел, умінь теоретичного обґрунтування проблем міжособистісного спілкування в умовах мінливості буття.

2)    Розвиток навичок організації та проведення психодіагностичного дослідження особливостей міжособистісного спілкування суб’єктів освітнього процесу та педагогів.

3)    Формування у здобувачів вищої освіти навичок користування психодіагностичним інструментарієм та кількісної і якісної інтерпретації результатів емпіричного дослідження.

4)    Поглиблення системного вивчення детермінант ефективного міжособистісного спілкування в умовах воєнного часу.

Передбачувані результати:

публікація тез та статей у фахових виданнях

Токарева Н. М.

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри загальної та вікової психології

Актуальні проблеми особистісного розвитку школярів та студентів

Мета: формування дослідницьких компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем особистісного розвитку школярів та студентів

Напрями роботи:

1)    Формування (та/або удосконалення) у здобувачів вищої освіти навичок реферування літературних джерел, теоретичного обгрунтування проблем особистісного розвитку у змінних умовах буття.

2)    Розвиток навичок психодіагностичного дослідження особливостей прояву психічних властивостей суб’єктів освітнього процесу.

3)    Формування у здобувачів вищої освіти навичок кількісного та якісного аналізу результатів дослідницької роботи

Передбачувані результати:

участь у науково-методичних конференціях;

наукові публікації (тези, статті);

опанування програмних курсів неформальної освіти із отриманням відповідних сертифікатів;

курсові роботи

кваліфікаційні роботи

Гапочка Я. О.

асистент кафедри загальної та вікової психології

 

Психологічні особливості формування особистісного потенціалу в умовах трансформації системи освіти

Напрями роботи: формування дослідницьких компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем особистісного розвитку  суб'єктів освіти

Напрями роботи:

1)    Оптимізація навичок роботи з літературними джерелами, зокрема реферування та обґрунтування теоретичних аспектів проблематики особистісного зростання в умовах сучасних викликів.

2)    Розвиток умінь проводити психодіагностичні дослідження для вивчення психічних характеристик учасників освітнього середовища в кризових умовах.

3)    Розвиток здатності до систематизації та аналізу даних, зокрема кількісного і якісного підходів у дослідницькій діяльності.

4)    Координація діяльності здобувачів вищої освіти у напрямі участі в програмах неформальної освіти для поглиблення знань та розширення дослідницького досвіду.

5)    Сприяння співпраці здобувачів у процесі реалізації у дослідницької діяльності.

Передбачувані результати:

оволодіння методиками ефективного пошуку та відбору релевантних літературних джерел, удосконалення здатності до критичного аналізу та аргументації теоретичних положень у навчально-наукових дослідницьких проєктах (курсові, кваліфікаційні роботи);

розширення досвіду роботи з інструментами психодіагностики (тести, опитувальники, проективні методики); розвиток здатності до структурування та візуалізації інформації у вигляді таблиць, графіків і діаграм;

участь у семінарах, тренінгах, вебінарах та інших формах неформальної освіти; підвищення рівня командної роботи та колективної підтримки, що сприятиме більш ефективному виконанню наукових проєктів.

Даценко О. А.

асистент кафедри загальної та вікової психології

 

 

Психологія життєтворчої самореалізації особистості

 

Мета:  поглиблене вивчення психологічного феномену життєтворчості, ознайомлення із сучасними підходами; дослідження структури життєтворчості особистості, чинників, які впливають на її формування;  вивчення механізмів та стратегій ефективної життєтворчості, життєвого планування, протидії життєвим кризам, які дозволяють особистості бути продуктивним у суспільстві.

Напрями роботи:

1)    Формування (та/або удосконалення) у здобувачів вищої освіти навичок реферування літературних джерел, теоретичного обгрунтування проблеми  життєтворчості особистості, структури, чинників та стратегій ефективної життєдіяльності у сучасних умовах.

2)    Формування компетентностей  проведення емпіричного дослідження особливостей функціонування процесів життєтворчості суб’єктів освітнього процесу.

3)    Формування у здобувачів вищої освіти навичок кількісного та якісного аналізу результатів науково-дослідної роботи.

Передбачувані результати:

участь у науково-методичних конференціях із публікацією тез доповідей;

курсові роботи

28821

Прізвище та ім’я студента

Фак-т, група

Вид активності (стаття, конкурс, конференція)

Назва статті, реквізити конференції, конкурсу.

Свірська Ольга

ЗАМ-21

Стаття, конференція

 Свірська О.В. Критичне та кліпове мислення: порівняльний аналіз Збірка статей  The 10th International scientific and practical conference “Innovations and prospects in modern science” SSPG Publish, Stockholm, Sweden. 2023. . ISBN 978-91-87224-01-0

Ляшок Д.

ЗПП-20

Стаття, конференція

Ляшок Д., Токарева Н. Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток національної свідомості та національної ідентичності особистості у воєнний та повоєнний періоди» м.Рівне, Рівненський державний гуманітарний університет, 29 – 30 листопада 2023 року – кер. Токарева Н. М.

Марета Єлізавета

АЗЛ-22

Стаття, конференція

Марета Є. О., Макаренко Н. М. ПРОФІЛАКТИКА ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ ПЕДАГОГІВ.  Збірник статей The 4th International scientific and practical conference “Global science: prospects and innovations” (December 1-3, 2023) Cognum Publishing House, Liverpool, United Kingdom. 2023.

Матвєєва Яна

НАФ-22

Стаття, конференція

Матвеєва Я. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРЕДСТАВНИКІВ Z ПОКОЛІННЯ. Збірник статей The 5th International scientific and practical conference “Current challenges of science and education” (January 15-17, 2024) MDPC Publishing, Berlin, Germany. 2024.

Матвєєва Діана

НАФ-22

Стаття, конференція

Матвєєва Д. ПОКОЛІННЯ X, Y, Z: РЕЛІГІЙНІ ТА КУЛЬТУРНІ ЦІННОСТІ. Збірник статей The 5th International scientific and practical conference “Modern research in science and education” (January 11-13, 2024) BoScience Publisher, Chicago, USA. 2024.

Хмара Марина

НАФ-22

Стаття, конференція

Хмара М., Макаренко Н. ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПОДОЛАННЯ У ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ. Збірник статей.The 5th International scientific and practical conference “Current challenges of science and education” (January 15-17, 2024) MDPC Publishing, Berlin, Germany. 2024.

Гашенко Владислава

ЗАМм-23

Стаття, конференція

Гашенко В.РОЛЬ ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ В ОСВІТНЬОМУ ЗАКЛАДІ: ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ НА НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ТА УСПІШНІСТЬ УЧНІВ Збірка матеріалів The 4th International scientific and practical conference “Perspectives of contemporary science: theory and practice” (May 26-28, 2024) SPC “Sciconf.com.ua”, Lviv, Ukraine. 2024.

Чернецова Валерія

ЗАМм-23

Стаття, конференція

 Чернецова В. Е. ДОСЛІДЖЕННЯ ТА АНАЛІЗ КОНФЛІКТІВ В ШКІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПІД ЧАС ПЕРЕХОДУ ДО ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ: ПРИЧИНИ, НАСЛІДКИ ТА СТРАТЕГІЇ РОЗВ’ЯЗАННЯ  Збірка матеріалівThe 4th International scientific and practical conference “Perspectives of contemporary science: theory and practice” (May 26-28, 2024) SPC “Sciconf.com.ua”, Lviv, Ukraine. 2024.

Марченко Інна

ЗАМм-23

Стаття, конференція

Марченко І. А. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ СТРЕСУ ТА МЕТОДИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ Збірка матеріалівThe 4th International scientific and practical conference “Perspectives of contemporary science: theory and practice” (May 26-28, 2024) SPC “Sciconf.com.ua”, Lviv, Ukraine. 2024.

Рибальченко Марія

ЗАМм-23

Стаття, конференція

Rybalchenko M., Makarenko N. CURRENT CHALLENGES OF SCIENCE AND EDUCATION. Збірник статей The 9th International scientific and practical conference “Current challenges of science and education” (May 6-8, 2024) MDPC Publishing, Berlin, Germany. 2024.

Лобанова О.

ЗПП-м-22

Стаття, конференція

Лобанова Ольга. РОЗВИТОК РЕФЛЕКСИВНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ВИРІШЕННЯ ПІДЛІТКОВИХ ПРОБЛЕМ. Збірник статей  The 7th International scientific and practical conference “Modern problems of science, education and society” SPC “Sciconf.com.ua”, Kyiv, Ukraine. 2023.

27810

       Згідно планів роботи університету та кафедри загальної, вікової та практичної психології, у грудні 2021 – січні 2022 було проведено І тур Всеукраїнського конкурсу  наукових робіт.

       На конкурс було представлено 13 наукових досліджень студентів всіх факультетів університету.

       ІІ місце - Мірошниченко Татьяна (ЗПП-18, н.к. Токарева Н.М.); Медведєва Юлія (ЗПП-19, н.к. Ткаченко О.А.)

       ІІІ місце - Павліченко Дар’я (ОМ-19, н.к. Макаренко Н.М.); Чумаченко Аліна (УАФ-18, н.к. Халік О.О.); Діденко Анастасія (РАФ-19, н.к. Даценко О.А.); Кутьков Владислав (ІП-18, н.к. Дрібас С.А.); Гордієнко Максим (ФК-19, н.к. Пінська О.Л.); Михалчук Виктор (ЗПП-18, н.к. Токарева Н.М.); Нелупенко Єлизавета (БП-18, н.к. Ткаченко О.А.).

18614

Переможцями олімпіади з вікової та педагогічної психології в 2021 р. стали наступні студенти:

І місце - студентка УПФ-19,  Родзінська Юля (науковий керівник - Халік О.О.)

ІІ місце - студентка УПФ-19, Руденко Олена (науковий керівник - Халік О.О.)

ІІІ місце - студентка УПФ-19, Рижанкова Олена (науковий керівник - Халік О.О.)

18611

        28.05.2021 р. зі студентами 3 курсу факультету географії, туризму та історії було проведено захист курсових робіт із загальної та вікової психології (викладач - к. психол. н. Дрібас С.А.). Було науково, цікаво і дуже інформативно. Студенти презентували результати своїх досліджень у напрямку вивчення актуальних тем, які стосуються різних сфер життя сучасної людини (інтернет-залежність, ком'ютерні ігри, самооцінка, характерологічні особливості, пам'ять та ін.)

                                        Screenshot 2              Screenshot 5

   Презентовані на захисті роботи відрізнялися структурованістю, актуальністю, критичністю оцінок та цікавими емпіричними дослідженнями, що були представлені у других розділах курсових робіт. У процесі взаємодії у просторі Zoom студенти змогли транлювати свої креативні ідеї захисту та нові підходи у презентації результатів авторських досліджень.

 

15897

       21.05.2021 р. відбувся захист курсових робіт з психології на факультеті української філології (групи УАФ-18, УФР-18, УПФ-18). Студенти третього курсу ділилися своїми першими науковими здобутками в галузі психології, представляли результати досліджень, пропонували психолого-педагогічні рекомендації.

        фотокурсова2    фотокурсова1

       За результатами написання курсових робіт окремим студентам було рекомендовано підготувати доповіді для участі в науково-практичній конференції та тези публікації.

        фотокурсова3    фотокурсова6

      А також готуємося до конкурсу наукових робіт! 

15800

        Незважаючи на карантинні обмеження, викладачі кафедри загальної та вікової психології провели щорічну комплексну перевірку наукових знань із психології на всіх факультетах вишу у вигляді олімпіади з дисциплін психологічного циклу.

        Виконання завдань для олімпіади з вікової та педагогічної психології були переведені у GOOGLE-форматі (з ініціативи к. психол. н. Халік О.О.). переможцями олімпіади стали наступні студенти: Пугач Анна, УАФ-18,  Дубовик Анна, УАФ-18 (викладач - к. психол. н. Халік О.О.)Семенко Ольга, МІ-18, Щур Катерина, МІ-18, Михайлова Яна, МІ-18, Сотніков Владислав, ІП-18 (викладач - к. психол. н. Дрібас С.А.)

15507

        Згідно з планом наукової роботи університету у січні 2021  було проведено І тур Всеукраїнського конкурсу  науково-дослідницьких робіт студентів з психології для всіх факультетів КДПУ.

        Переможцями І туру Всеукраїнського конкурсу наукових робіт студентів було визнано наступних студентів:

І місце - Філатова Олександра Владиславівна, ПП 17 (керівник - Ткаченко О.А)

ІІ місце - Мінаєва Поліна, АНФ-18 (керівник - Макаренко Н.М)                         

ІІІ місце - Яковлева Аліна, НАФ 18 (керівник - Даценко О.А.)

 

15505

    Наукове керіництво роботою студентів дає свої результати! Вітаємо учасників V Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених, аспірантів та студентів "Соціально-психологічні технології розвитку особистості"

 6  IMG 7e862dec1fe6c22a11674edf589b4523 V7

 Наукові керівники: к. психол. н., Макаренко Н.О.; к. психол. н. Пилипенко К.С.

12234

         Викладач кафедри загальної та вікової психології Макаренко Н.М. є визнаним лідером креативних інновацій і завжди підтримує молоде покоління у його тяжінні до наукових звершень.

        Цього року під її керівництвом одразу 12 студентів прийняли учатсь у V Міжнародній науково-практичній конференції молодих вчених, аспірантів та студентів "Соціально-писхологічні технології розвитку особистості", що відбулася у м. Херсон (магістри УМЛ: Гончаренко Катерина, Сергійчук Ганна, Стороженко Юлія, Ткачук Єлізавета, Нестор Ганна; студенти групи АНФ-18: Пестерева Ганна, Оксенюк Єлізавета, Орєхова Марія, Мінаєва Поліна, Пилипчук Аліна, Прокопович Марія, Томіліна Вероніка. 

            Титулка 2    Титулка 1     Титулка 3

 

           Так тримати! Наука має розвиватися! 

11889
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Січень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31