Викладання дисципліни «Маркетинг та реклама» підійшло до свого фіналу. Курс прослухали 47 студентів 3 курсу майже всіх факультетів педагогічного університету, а саме спеціальностей: Бхск-19, БП-19, БХ-19, ФК-19-1, ХХК-19, ГОЕ-19, ІП-19, І-19, ІНМ-19, МІ-19, ФМ-19, СМК-19, ПНП-19, ПНІ-19,  СП-19, ПСО-19, ПЛП-19, УПФ-19, УФР-19, УАФ-19, НАФ-19, ПНА-19.

Це вибіркова дисципліна загальноуніверситетської категорії, яка читалася у 5-му семестрі 2021/2022 навчального року уперше. Розробник навчального курсу та викладач дисципліни "Маркетинг та реклама" - Олена Коровіна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму та економіки КДПУ.

Студенти отримали розуміння щодо ролі маркетингу в сучасній економіці та ознайомилися з інструментами маркетингових комунікацій, зокрема видами реклами, які доцільно використати для досягнення бажаних результатів. Якщо раніше маркетинг розглядали як один з видів управлінської діяльності, як проміжну ланку в організації для підтримання збуту, то в умовах сьогодення маркетинг становиться самостійною структурою на ринку в ланцюжку «попит, пропозиція та збут», а, також, й самостійним видом бізнесу. Розуміння підходів формування попиту та пропозиції і успішна реалізація товарів та послуг на ринку формують базу для ефективного розвитку економіки країни.

Метою вивчення дисципліни є отримання теоретичних знань та практичних навичок щодо ведення маркетингової діяльності підприємництва  та використання інструментів маркетингу для успішного просування на ринку;  розробки реклами та формування бюджету в маркетинговій діяльності, зокрема, також в інтернет-маркетингу.

У результаті опанування навчальної дисципліни проаналізовано концепції маркетингу та комплекс маркетингу, що дозволяє зрозуміти як формується попит і пропозиція, на що звертається увага при створенні продукту або послуги, які складові задіяти, щоб впливати на  споживацьку поведінку. Розглянуто підходи та засоби проведення аналізу маркетингового середовища та види маркетингу при формуванні моделі поведінки індивідуального споживача і механізму споживацького сприйняття потреби. Проаналізовано види інструментів маркетингових комунікацій зі споживачами для отримання бажаного результату, зокрема вивчалися підходи та рекомендації створення реклами та формування бюджету. Розглянуто особливості використання інтернет-маркетингу.

Незважаючи на те, що наявна кількість годин вивчення курсу «Маркетинг та реклама» не дають повністю охопити всю інформацію стосовно використання маркетингу та інтернет-маркетингу в просуванні підприємництва на ринку, а дистанційне навчання обмежило формування практичних навичок використання інструментів маркетингу, здобувачі, в цілому показали великий інтерес та зацікавленість до цього курсу. Це підтверджується присутністю студентів різних спеціальностей на всіх лекційних та практичних заняттях в обсязі 80-90%.

Також наведено результати анкетування щодо якості подачі матеріалу за курсом. На питання «оцініть ставлення до дисципліни «Маркетинг та реклама» за критерієм «Очікування та реальність» респонденти відповіли, що: 1) дізналась (-вся) багато нового матеріалу, повністю задоволена (ий) отриманою інформацією; 2) потрібний курс, хотілось би ще більше узнати інформації про маркетинг та інтернет-маркетинг; 3)  отримала (в) необхідні знання, мені достатньо.

Негативних відгуків немає.

За оцінкою «цікавість та корисність матеріалу» респонденти відповіли: 1) цікава і корисна, хотілося б ще отримати більше знань і практичних навичок; 2) дуже цікава, отримала задоволення.

Студенти також поділилися своїми враженнями, зауваженнями та пропозиціями:

- Дуже задоволена курсом, отримала багато нових знань, хотілося б більше часів на вивчення предмету;

- Дуже актуальна інформація. Сподобався виклад матеріалу, все чітко і зрозуміло;

- Мені сподобалася дисципліна особливо практичні завдання. Дуже вдячна викладачу за гарну та змістовну інформацію. Я би хотіла продовжити вивчення, прикро, що  на курс відведено мало часу;

- Все сподобалось! Я дізналася багато нового, на лекціях та практичних заняттях немає коли сумувати, вже з першого заняття стало зрозуміло, що викладач є висококваліфікованим фахівцем та небайдужою людиною до студентів;

- Дуже цікавий та змістовний модуль, отримано багато нових знань, хотілось би більш детальніше дізнатись про всі підводні течії цієї дисцепліни, так як зараз для деяких професій це актуальна і різноманітна тема. Де є забагато питань, адже ми переходимо в час новітніх технологій онлайн режиму де є місце рекламі, і не просто рекламі а та яка повинна працювати! ;

- Дякую! За дуже цікавий та пізнавальний курс, я отримала багато корисної інформації, навчилася створювати різні рекламні концепції, вирішувати маркетингові завдання,отримала велике задоволення від кожного заняття.

На питання «Порекомендували б іншим студентам вивчення курсу «Маркетинг та реклама»?, респонденти відповіли:  1) Так!; 2) Я би порекомендував працювати різним курсам в університеті, працювати з цією дисципліною, не тільки на 3 курсі, а й на 2-ому; 3) Так, тому що для більшості професій це актуально, навіть викладачу тепер треба вміти зарекомендувати себе в онлайн режимі, а значить подати якісну рекламу!; 4) Так я б порекомендувала цей курс, адже зараз це дуже актуальний напрямок. Маркетинг можна зустріти у всіх сферах життя. Заходячи в магазин ми стаємо під приціл маркетологів, тому через брак знань ми можемо навіть зробити покупку, яку не планували, тому я вважаю варто вивчати маркетинг для розширення кругозору або навіть для того, щоб застосовувати в майбутній професії.

Дуже приємно, що молодь серйозно підходить до планування свого майбутнього і розуміє, що отримання нових знань, особливо у сфері маркетингу нададуть їм у житті конкурентну перевагу і можливість відкривати власну справу або бути конкурентоспроможними в будь-якій сфері життя. 

Результатом вивчення дисципліни є розробка маркетингового плану власної справи, що дозволяє орієнтуватися у конкурентному зовнішньому середовищі, правильно оцінювати свої можливості, та використовувати маркетингові інструменти просування бізнесу цільовій аудиторії або споживачам. Нижче наведено приклади презентацій студентів щодо відкриття власної справи з використанням власного логотипу: 

1 2
3 4

 Олена Коровіна, к.е.н., доцент.

18014
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30