У Криворізькому педагогічному працюють і навчаються талановиті та здібні особистості, які прагнуть до вдосконалення своєї діяльності, створення й реалізації важливих проєктів для сучасного суспільства. Одним із них є представник фізико-математичного факультету – канд. фізико-математичних наук, доц. кафедри інформатики та прикладної математики П. В. Мерзликін, який взяв участь у конкурсі «Освітні гранти», що вперше було організовано компанією «SoftServe» для викладачів університетів.
До цього конкурсу долучилися понад 50 університетів, які подали 84 заявки, що містили розробки курсів із великих даних, економетріки, дизайну, управління ІТ-проєктами, машинного навчання, дизайну мислення у проєктуванні застосунків та інших.
«Освітні гранти» – це унікальна програма, яка передбачає фінансову підтримку кожного переможця для розробки нового або оновлення існуючого технічного курсу, що викладають у межах таких спеціальностей, як прикладна математика, інженерія програмного забезпечення, комп’ютерні науки, інформаційні системи та технології, комп’ютерна інженерія, кібербезпека, прикладна лінгвістика тощо.
Під час відбору курсів застосовували критерії цілісності пропозиції, інноваційності запропонованої теми, відповідності курсу вимогам до випускників, наявності регіональної складової та масштабованості.
Найкращі розробки оцінювали п’ятеро членів журі – викладачі й ментори ІТ-курсів «SoftServe IT Academy», ІТ-інженери цієї компанії.
Викладач нашого університету розробив курс з інформатики «Ніч у самотньому жовтні», який знайомить студентів з основами машинного представлення програм, базовим синтаксисом асемблера, засобами роботи з бінарним кодом, методами захисту програм від зламування. Запропонований міні-курс може стати частиною курсів «Безпека інформаційно-комунікаційних систем» або «Операційні системи та системне програмування».
«Iдея цього курсу виникла восени 2019 року, коли він з'явився як одна з лабораторних робіт курсу інформаційної безпеки. Свій початок він бере й від однойменного роману Роджера Желязни, який виступає сеттингом усього, що відбувається на курсі. Студенти анонімно діють під псевдонімами обраних персонажів i мають «зламати» програмний код одне одного, водночас захищаючи свій. Ігровий процес трохи нагадує олімпіаду з програмування й гакатон, хоча не є ані тим, ані іншим у чистому вигляді. Слід зазначити, що запропонований курс не є вичерпним курсом інформаційної безпеки й навіть не обов'язково має бути його складовою. Зокрема, минулого року він пропонувався як змістовий модуль курсу системного програмування (група I-17). В адаптованому вигляді курс викладали в межах обласної літньої школи Дніпропетровського відділення Малої академії наук. Iншими словами, курс можна розглядати як окремий освітній продукт, який, крім класичного академічного формату, може існувати також у формі літніх шкіл, турнірів з програмування, гостьових курсів в університетах, спецкурсів за вибором тощо та гнучко адаптуватися й масштабуватися залежно від потреб. У 2021/22 навчальному році цей курс викладають у межах курсу «Операцiйнi системи та системне програмування» для групи I-18», – розповів прес-центру П. В. Мерзликін.
За результатами конкурсу одним із п’яти переможців став викладач кафедри інформатики та прикладної математики, доц. П. В. Мерзликін, який отримав грант і можливість консультуватися з експертами компанії.