Кафедра історії
Факультет географії, туризму та історії

6-7 листопада 2025 р. в Дніпрі пройшла V Всеукраїнська наукова конференція, присвячена 170-річчю від дня народження Дмитра Івановича Яворницького -  видатного українського історика, археолога, етнографа та дослідника Запорозької Січі.

Захід об’єднав провідних науковців, музейників, краєзнавців і молодих дослідників. Учасники обговорювали наукову спадщину Яворницького, його внесок у формування історичної пам’яті та сучасні підходи до вивчення козацької доби.

Участь у конференції стала важливим кроком для професійного становлення молодих істориків, дала можливість обмінятися досвідом, отримати цінні поради та долучитися до вшанування постаті одного з найяскравіших діячів української науки.

Яворниц 1

Студенти-історики групи ІС-22 долучилися до цієї конференції,  де представили власні наукові розвідки:

Катерина Фатченко виступила із доповіддю Етнографічні експедиції Дмитра Яворницького 1882–1932 рр.: значення і результати”, у якій проаналізувала багаторічну польову діяльність ученого, спрямовану на збирання фольклорних матеріалів, фіксацію традицій та вивчення культури українців. Доповідач наголосив на значущості експедицій Яворницького для становлення вітчизняної етнології.

Дар'я Чуніховська представила дослідження “Освітнє життя Катеринослава у працях Дмитра Яворницького”. У роботі було розкрито, як учений описував розвиток освіти, культурно-просвітницькі ініціативи та інтелектуальне середовище міста. Матеріали Яворницького, як підкреслила доповідачка, є важливим джерелом для реконструкції освітніх процесів Катеринослава.

Вікторія Болмосов в доповіді “Традиційна козацька символіка в етнографічних дослідженнях Дмитра Яворницького” зосередилася на тому, як учений фіксував козацькі клейноди, знаки влади, елементи одягу та інші символи, що формували культуру та ідентичність запорожців.

Анна Падалка представила дослідження “Розвиток жіночої освіти на Наддніпрянських землях у другій половині ХІХ ст.”, де  розглядалося становлення та еволюція жіночої освіти в умовах соціальних і культурних змін другої половини ХІХ століття. Доповідачка проаналізувала діяльність жіночих гімназій, інститутів та недільних шкіл, а також визначила фактори, що впливали на доступ дівчат до освіти. Окрема увага була приділена ролі громадських ініціатив та освітніх реформ, які сприяли розширенню можливостей жінок у здобутті знань.

яворн 2

Роботи студенток і студентів засвідчили їхню зацікавленість спадщиною Яворницького та готовність до ґрунтовних досліджень. Участь у конференції стала цінним досвідом, сприяла професійному зростанню молодих істориків і дала можливість долучитися до вивчення та популяризації української культурної спадщини.

31753
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31