Кафедра історії
Факультет географії, туризму та історії

Відповідно до розпорядження НМВ  № 39  від 01 вересня 2025 року «Про проведення опитування здобувачів вищої освіти» задля проведення моніторингу якості викладання навчальних дисциплін здобувачі освіти 2-4 курсів бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності «Історія»,  здобувачі 2 курсу магістерського рівня вищої освіти спеціальності «Історія та громадянська освіта» проходили опитування в термін з 01 вересня по 30 вересня 2025 р.

Аналіз проведеного опитування на засіданні кафедри історії представив доцент Вадим Яшин

(протокол №4 від 16 жовтня 2025 р.)

Знімок екрана 2025 10 15 160509

Знімок екрана 2025 10 15 160725

 

 

 

 

 

 

 

Опитування бакалаврів щодо якості викладання навчальних дисциплін

1. Загальна оцінка дисципліни

Більшість студентів (78 %) вважають, що навчальна дисципліна є необхідною для їхньої майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал і сприяє формуванню практичних умінь та навичок. Це свідчить про високу актуальність та практичну спрямованість дисципліни.

2. Рівень викладання та методичне забезпечення

79 % студентів оцінили в найвищий бал (5) компетентність викладача, його володіння сучасною науковою інформацією та цікаву, доступну подачу матеріалу. Це підтверджує високий рівень професійної майстерності викладача та ефективність використаних методичних матеріалів.

3. Взаємодія викладача зі студентами

74,5 % респондентів відзначили відкритість, доброзичливість і тактовність викладача, а також можливість звернутися за порадою чи роз’ясненням. Такий показник є ознакою сприятливого психологічного клімату у навчальному процесі та ефективної комунікації між викладачем і студентами.

4. Об’єктивність оцінювання

74,5 % студентів позитивно оцінили чіткість критеріїв оцінювання, прозорість і справедливість виставлення оцінок. Це свідчить про високий рівень академічної доброчесності та довіру здобувачів освіти до системи оцінювання.

5. Складність дисципліни

59 % студентів вважають рівень складності дисципліни оптимальним, ще 16,7 % - складною для вивчення. Це свідчить, що більшість студентів адекватно сприймають навчальне навантаження, але для окремих здобувачів можуть знадобитися додаткові консультації або індивідуальні рекомендації.

6. Навчальне навантаження та час на опрацювання матеріалу

79,5 % респондентів відзначили, що часу на опрацювання навчального матеріалу вистачає, лише 18 % вказали на перевантаження. Такий розподіл засвідчує раціональне планування обсягу навчального матеріалу.

7. Інформованість студентів

Близько 70 % студентів отримали інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку семестру. Це є позитивним показником організації навчального процесу, проте залишкові 30 % свідчать про необхідність підвищення рівня інформування всіх здобувачів ще на старті курсу.

Знімок екрана 2025 10 15 160912

Знімок екрана 2025 10 15 161340

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

  • Дисципліни, що викладаються на ОП «Історія та громадянська освіта» мають високий рівень професійної значущості та добре продумане методичне забезпечення.
  • Викладачі демонструє професіоналізм, комунікабельність і справедливість у роботі зі студентами.
  • Загалом навчальний процес організовано ефективно, більшість студентів задоволені як змістом дисципліни, так і формами її викладання.
  • Основні показники якості викладання та організації навчального процесу перевищують 70 %, що є високим рівнем задоволеності студентів.

Опитування студентів групи ІСм-24

1. Мета дослідження

Опитування мало на меті виявити рівень задоволеності студентів змістом навчальних дисциплін, професійною компетентністю викладачів, організацією навчального процесу та мотиваційним компонентом викладання.

Знімок екрана 2025 10 15 161718

2. Основні результати

2.1 Зміст дисциплін

Студенти високо оцінили актуальність і професійну спрямованість навчальних курсів. Переважна більшість респондентів вважає, що дисципліни містять корисний матеріал, логічно пов’язані з іншими предметами та сприяють формуванню практичних навичок.

Програма навчання успішно інтегрує сучасні наукові підходи та відповідає запитам майбутніх фахівців.

2.2 Рівень викладання

Викладачі отримали стабільно високі оцінки за володіння матеріалом, здатність мотивувати студентів, чіткість у формулюванні цілей навчання та використання сучасних методик. Особливо позитивно відзначено роботу Печеніної Н., Селищевої І., Яшина В. та Тарасова А.

Студенти не лише засвоюють матеріал, а й відчувають підтримку, натхнення та бажання продовжити навчання з цими викладачами

2.3 Мотивація до подальшого навчання

Більшість студентів висловили бажання продовжити навчання з тими самими викладачами — у форматі курсових, кваліфікаційних робіт або інших дисциплін. Це свідчить про високий рівень довіри та емоційного контакту

2.4 Формат навчання

Хоча дистанційне навчання було організовано добре, частина респондентів вважає очний формат доцільнішим. Потреба в живому спілкуванні та емоційному контакті залишається важливою складовою освітнього процесу.

3. Коментарі студентів

  • “Курс мені сподобався своїм наповненням та авторським підходом, було багато матеріалів, які раніше не висвітлювалися.”
  • “Курс зацікавив своїм наповненням і вмінням викладача знаходити теми для спілкування зі студентами.”
  • “Лише одне - структуру балів потрібно повідомляти на початку семестру.”
  • “Потрібно ще додати завдання (самостійна робота) - одну-дві.”

4. Висновки та рекомендації

  1. Підтримувати високий рівень викладання Викладачі демонструють не лише знання, а й емоційну залученість, що сприяє формуванню довіри та мотивації.
  2. Уточнювати структуру оцінювання Чітка система балів на старті курсу - запорука прозорості та академічної чесності.
  3. Розширити самостійну роботу Додаткові завдання можуть поглибити засвоєння матеріалу та сприяти розвитку критичного мислення.
  4. Розглянути очний формат навчання Частина студентів висловила побажання повернутись до аудиторного режиму, що варто врахувати при плануванні наступного семестру.
31406
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31