Доповідачі на Агорі, що відбулась в онлайн форматі 30 жовтня, студенти 3-го курсу Кутьков Владислав, Холодняк Олександр та Мельник Михайло виходили з того, що проблематика фашизму, неофашизму та антифашистської боротьби і сьогодні, у ХХІ столітті, продовжує залишатися актуальною, набуває все більшого практичного значення, незважаючи на те, що світовий розвиток вже не проходить під знаком боротьби (протиборства) двох протилежних систем і все більше утверджується ідея пріоритету загальнолюдських цінностей над класовими, груповими чи іншими інтересами.
"Що є людське життя? Відповіді будуть різні і це закономірно, проте в ході історичного розвитку ми помічаємо незламність, незнищенність людини. Чи не тому від епохи до епохи чуже життя не цінувалося? Ви можете не погодитися, проте в кризових ситуаціях людина завжди намагається вижити сама, а що вона вибере коли для "щастя" потрібно пожертвувати іншими? Голокост найстрашніша із темних сторінок людської історії, в якій поєдналися людські страхи, обман, сліпа віра, надія і слабкість. Чому ми маємо це пам'ятати? Тому що не випадок і не кризові умови штовхали людей вступати в NSDAP, а свідомий вибір і пропаганда. Особливо потрібно загострити увагу на дітях, які найбільше вразливі до фальшивих ідеалів, чим і користувалися тоталітарні системи. Панове Олександр, Михайло та Владислав вирішили познайомити нас з дослідженнями формування гітлерюгенту, що їм, як на мене, вдалося повністю. Такими діями одразу порушили один з підходів виховання гітлерюгенту - мінімізація науковості в освіті. Доповідачі провели грунтовну підготовку врахувавши різні концепції, різні підходи, різні сторони, зібрали ідейно яскраві зображення та розділили між собою матеріал. Сподіваюся, що прийдешнє покоління не допустить повторення расистських підходів у вихованні, в тому числі і дітей, а отримані знання спрямують на формування та розвиток громадянського суспільства. (Не)дитяча Агора #63. Далі буде".
(Сергій Корнієнко, ІПм-16)
Ми не завершили. Ми тільки підійшли до висвітлення The Third Wave - психологічного експерименту, що провів вчитель історії Рон Джонсом у 1967 році. Продовження - на наступній Агорі.
ВІдеофрагмент конференції #1. Відеофрагмент конференції #2