31 травня відбулася чергова робоча нарада щодо підготовки проєкту нової редакції освітньо-наукової програми «Методика навчання мов» підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії спеціальності 014 Середня освіта (Іноземні мови).
Члени робочої групи обговорили пропозиції і зауваження, надані здобувачами вищої освіти, що навчаються за ОНП, стейкхолдерами, серед яких керівники закладів освіти м. Кривого Рогу, де працюють аспіранти, завідувачі кафедр університетів-партнерів, де здійснюється підготовка майбутніх вчителів іноземних мов, а також представниками наукової спільноти.
У нараді взяли участь: гарант програми - д.пед.наук, проф. В.А.Гаманюк, завідувач кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання к.філ.наук, доцент Г.М.Мельничук, члени робочої групи: д.пед.наук, проф. З.П.Бакум, к.пед.наук, доцент О.Б.Каневська, к.пед.наук, доцент О.О.Пальчикова, к.пед.наук, доцент Н.Д.Соловйова, аспірантка четвертого року навчання К.В.Гостра.
Узагальнені пропозиції стали поштовхом до внесення змін до ОНП, формулювання загальних та спеціальних компетентностей і практичних результатів навчання відповідно до сучасних потреб, з урахуванням динамічних змін у освітній системі у зв’язку із прийняттям нових нормативно-правових документів на національному та загальноєвропейському рівнях, змінами пріоритетів щодо іншомовної підготовки у професійній сфері, у особистісному житті через розширення можливостей міжнаціональної взаємодії й доступу до джерел інформації іноземними мовами.
Серед пропозицій: врахувати потреби підготовки майбутніх докторів філософії до роботи у дистанційному форматі, в умовах інклюзивної освіти, з використанням новітніх технологій іншомовного навчання, в тому числі інтегрованого навчання мови і фаху, врахування потреб в іншомовному навчанні дорослих.
Прийнято рішення до 07 червня 2021 року підготувати проєкт нової редакції ОНП й обговорити її на розширеній нараді робочої групи.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 674
31 травня відбулася гостьова лекція кандидата педагогічних наук, завідувачки кафедри німецької та французької філології Маріупольського державного університету Кажан Юлії Миколаївни на тему "Використання контрастивного підходу в процесі викладання німецької мови як другої іноземної після англійської".
Лекція була організована для здобувачів третього (освітньо-наукового) ступеня вищої освіти, які навчаються за ОНП "Методика навчання іноземних мов" спеціальності 014 Середня освіта (Іноземні мови), особливістю якої є акцент на багатомовній освіті. Тож, інформація, теоретичні положення, практичні поради Кажан Ю.М., яка є знаним фахівцем у питаннях дидактики багатомовності й навчання німецької після англійської (за Б. Хуфайзен та Г. Нойнером), яка має багатий досвід проведення фахових, науково-практичних семінарів та тренінгів для вчителів та викладачів іноземних мов, адже Юлія Миколаївна є мультиплікатором Гете-інституту, були вельми корисними як для аспірантів, так і для викладачів, які долучилися до заходу.
Інтерактивний характер лекції дозволив поділитися досвідом, висловити певні міркування щодо окресленої проблеми, апробувати практичні завдання. Цінним для аспірантів був досвід невимушеного спілкування, під час якого вони могли не тільки поставити питання й отримати на них компетентні відповіді, але й долучитися до наукової дискусії.
Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання вдячна Кажан Юлії Миколаївні за надзвичайно цікаву лекцію й сподіваємося на подальшу плідну співпрацю у освітній і науковій царині.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 682
29 травня відбулася on-line зустріч гаранта освітньо-наукової програми «Методика навчання іноземних мов» спеціальності 014 Середня освіта (Іноземні мови) доктора педагогічних наук, професора Гаманюк В.А. з аспірантами, що навчаються за ОНП.
Під час зустрічі обговорювалася низка питань, які стосувалися організації освітнього процесу, змісту підготовки докторів філософії, позитивів ОНП, відповідності практичних результатів навчання за ОНП потребам практики та т.ін. Аспіранти різних років навчання, серед яких Гостра К.В., Білозір О.С., Сулик О.А., а також викладачка кафедри англійської мови з методикою викладання Сорочан Л.Ф., яка навчається поза аспірантурою, висловили свої зауваження й пропозиції щодо удосконалення ОНП 2021. Так, Гострою К. В. були запропоновані освітні компоненти, які дозволять розширити спектр методичної підготовки майбутніх вчителів мови, а пропозиції Білозір О. С. стосувалися як кількісного перерозподілу кредитів між універсальною та спеціальною складовими, так і змісту підготовки доктора філософії за ОНП «Методика навчання іноземних мов» для роботи в сучасних реаліях, з огляду на підвищення інтересу учнів до іноземних мов, їх значення у освіті, професійному й приватному житті. Беручи до уваги результати обговорення питання актуалізації ОНП 2021, було вирішено узагальнити пропозиції й надати їх для подальшого опрацювання робочій групі по розробці проєкту ОНП до 03 червня 2021 року.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 688
31.05.2021 о 10.00 в zoom відбудеться гостьова лекція кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри німецької та французької філології Маріупольського державного університету КАЖАН ЮЛІЇ МИКОЛАЇВНИ на тему: "Використання контрастивного підходу в процесі викладання німецької мови як другої іноземної після англійської" для аспірантів, що навчаються за ОНП "Методика навчання іноземних мов" спеціальності 014 Середня освіта (Іноземні мови).
Інформація з доступом з'явиться пізніше.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 468
24.05.2021 студенти університету Гранади влаштували захоплюючий захід, дивний для нас – українців «Мерфі, закон астрономії та розкриття інформації!», але, як виявилося, звичайний для Гранади. На площі Ейнштейна пересічні громадяни мали нагоду поспостерігати за Місяцем за допомогою телескопів. Студенти розташували три найсучасніших телескопи, виконали необхідні налаштування і пропонували всім охочим безкоштовно зазирнути у глибину космічного простору. Студенти постійно виконували додаткові налаштування,оскільки Місяць рухається та змінювали об’єктиви телескопів надаючи можливість людям роздивитися поверхню Місяця якомога ближче. Студенти також зацікавлювали розповіддю про закони астрономії, демонстрацією фото та навіть шматочком Місяця!
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 228
Аспірантка кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання Білозір О.С. з 5 травня 2021 року перебуває за програмою Erasmus+ у місті Гранада в Іспанії. На нашій сторінці вона ділиться своїми враженнями.
Білозір О.С.: Навчання в іншій країні та ще й під час пандемії? Здавалось нереальним… Однак, неймовірне стає можливим. Дякуючи зусиллям проректора В. А. Гаманюк, завдяки програмі Erasmus+ ми – три аспірантки КДПУ наразі перебуваємо в Іспанії. Університетське місто Гранада захоплює красою природи, дивує архітектурою. Кожна вуличка насичена історією і гармонійно співіснує з сучасністю. Кількість пам’ятків архітектури, розмаїття фонтанів у Гранаді заслуговують окремої уваги. Впадає в око доброзичливість, шановливість, ввічливість і одночасно безтурботність гранадців. Гранада вражає! Інша країна, інша культура, інший світ…
Університет в Гранаді.
Перше, що впадає в око – міць та фундаментальність Гранадського університету. Збудовані у ХІV cт. перші корпуси університету захоплюють архітектурою, плануванням, оздобленням. Велич та могутність цих споруд гармонійно співіснує із затишним дизайном як екстер’єру, так й інтер’єру. Маленькі, відкриті внутрішні дворики майже всі оснащені дивовижними і неповторними водоспадами, надають відчуття спокою, гармонії та надихають.
Насправді, університет складається з 17 факультетів, багатьох кампусів та адміністративних корпусів. Так, у корпусі Complejo Administrativo Triunfo ми зустрілися з Mario Pardo Segovia – найголовнішою людиною для студентів програми Erasmus+. Проте, Mario дуже відповідальний, піклується про іноземних студентів і з розумінням ставиться до всіх. Якщо, випадково, не вистачає якогось документу, Mario каже: «No problem. Don’t worry».
Зовсім в іншій частині міста розташовані нові факультети. На фото: Olha Bilozir, Mario Pardo Segovia, Olha Herasymenko
Нам пощастило завітати до факультету психології. Там ми зустрілися з Francisca Serrano, професором університету, координатором мобільності PhD студентів. Francisca привітно зустріла нас, розповіла про свій напрям роботи, поцікавилася нашими дослідженнями, порадила корисні ресурси, а також пообіцяла підтримувати нас у вирішенні будь-яких питань під час перебування в університеті. Також, Francisca Serrano показала нам бібліотеку університету, яка, нажаль, через COVID, ще в обмеженому доступі.
На фото: Francisca Serrano, Olha Herasymenko На фото: Daniela Paolieri, Olha Bilozir
Окремої уваги заслуговує Центр досліджень розуму, мозку та поведінки (CIMCYC). Чудова жіночка Daniela Paolieri помітила нас перших, коли ми підіймалися сходами до факультету психології, де вона спілкувалася разом з іншими студентами сидячи на сходах. Привітність, невимушеність, рівність, доброзичливість, людяність, готовність допомогти, порадити чи просто невимушено поспілкуватися – це звично для гранадців. Отже, доктор наук кафедри експериментальної психології Daniela Paolieri влаштувала для нас екскурсію лабораторіями центру.
Будівля Центру досліджень розуму, мозку та поведінки (CIMCYC). виділяється з-поміж інших: модерна споруда зовні з найсучаснішим обладнанням в середині.Краще один раз побачити…
Гранадський університет – це насправді дуже величний університет, але, водночас, тихе, спокійне місце, з усіма можливими і неможливими умовами для навчання та дослідження, доброзичливими й турботливими наставниками.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 289
Нарада робочої групи з оновлення ОНП "Методика навчання іноземних мов"
29 квітня 2021 року відбулася нарада членів робочої групи ОНП “Методика навчання іноземних мов” спеціальності 014 Середня освіта (іноземні мови) та аспірантів, що навчаються за нею, на якій обговорювалося питання перегляду освітньо-наукової програми 2019 року та підготовки проєкту нової ОНП. У засіданні взяли участь: доктор педагогічних наук, професор Гаманюк В.А. (гарант програми), доктор педагогічних наук, професор Бакум З.П., кандидат педагогічних наук, доцент Каневська О.Б., кандидат педагогічних наук, доцент Соловйова Н.Д., аспірантка 4-го року навчання Гостра К.В. (члени робочої групи) та запрошені для обговорення здобувачі, що навчаються за програмою (Білозір О.С., Сулик О.А., Сорочан Л.Ф. (поза аспірантурою)).
Йшлося про те, що з огляду на прийняття Концепції розвитку педагогічної освіти (2018 р.), Національної рамки кваліфікацій (2020 р.), Стандартів вищої освіти з окремих спеціальностей галузі знань 01 Освіта / Педагогіка, а також за результатами обговорення ОНП редакції 2019 р. з роботодавцями, спілкування з представниками академічної спільноти і керівниками кафедр закладів вищої освіти, де готують вчителів іноземних мов, які висловили свої побажання щодо змісту підготовки докторів філософії, постала потреба у перегляді й актуалізації освітньо-наукової програми “Методика навчання іноземних мов”.
На нараді здобувачі вищої освіти теж мали можливість висловитися щодо переваг чинної ОНП. Вони наголосили на збалансованості освітніх компонентів, які забезпечують розвиток заявлених компетентностей, що дозволяє повноцінно підготувати здобувачів до наукової й професійної діяльності. Проте, аспіранти висловили також і низку пропозицій щодо внесення певних змін до освітньо-наукової програми, які члени робочої групи мають врахувати при підготовці проєкту оновленої ОНП.
Відповідно до наказу № 12-ад від 15 квітня 2021 р. проєкти освітньо-наукових програм з відповідних спеціальностей мають бути оприлюднені до 15 червня 2021 р..
- Автор: кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 278
24 березня 2021 року о 14.30 в відбулася планова нарада робочої групи ОНП 014 Середня освіта (іноземна мова), під час якої розглядалися питання оновлення ОНП і підготовки проєкту ОНП, за якою навчатимуться здобувачі вищої освіти з 01 жовтня 2021 року. Члени робочої групи проаналізували зауваження стейкхолдерів (рецензії надані загальноосвітніми спеціалізованими школами № 71, № 4, № 122, Центрально-міською гімназією, Департаментом освіти і науки Криворізької міської ради). а також представників академічної спільноти (Криворізький національний університет, Маріупольський державний університет, Тернопільський національний університет імені М. Гнатюка, Київський національний лінгвістичний університет). Зауваження і пропозиції були надані також і аспіранткою 4го року навчання за ОНП К.В. Гострою.. На нараді були узгоджені позиції членів робочої групи щодо актуалізації освітньо-наукової програми. Прийнято рішення розробити проєкт ОНП до 01 травня 2021 року, врахувати рекомендації роботодавців, науковців та аспірантів (за результатами опитування) та розміститийого для обговорення на сайті університету у травні 2021 року.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 291
На засіданні кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання Криворізького державного педагогічного університету (02.02.2021 р.) пройшов науковий звіт аспірантки IV року навчання Гострої К.В., тема дисертаційного дослідження якої: «Методика роботи з прецедент ними феноменами культури під час навчання російської мови в основній школі». Звіт проходив в он-лайн режимі за допомогою програми відеоконференцій Zoom.
Гостра К.В. звітувала, що за темою дисертаційного дослідження опубліковано 21 роботу, із них – 3 статті у наукових фахових виданнях, 1 стаття у співавторстві у виданні, що індексується у науковометричній базі Scopus, 1 стаття у закордонному виданні, що індексується в наукометрічний базі Copernicus, 1 стаття (англійською мовою) у співавторстві в закордонній монографії, 6 статей – у збірках матеріалів наукових конференцій (Всеукраїнські конференції – 4, Мїжнародні – 2), 9 статей – у інших виданнях.
Метою дисертаційного дослідження аспірантки є теоретичне обґрунтування й експериментальна перевірка ефективності реалізації моделі, розробленої на основі визначених наукових лінгводидактичних засадах роботи з прецедентними феноменами культури на уроках російської мови як іноземної, спрямованої на формування вторинної мовної особистості.
На засідання кафедри була запрошена науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри перекладу та слов’янської філології Каневська Ольга Борисівна, а також кандидат педагогічних наук, доцент Соловьова Наталія Дмитрівна. Були присутні також аспіранти кафедри німецької мови і літератури з МВ.
Ґрунтовна та цікава доповідь аспірантки викликала наукову дискусію та жваве обговорення, в якому приймали участь члени кафедри та запрошені гості, а саме Мельничук Г.М., Гаманюк В.А., Карпюк В.А. та інші.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 291
На засіданні кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання 19.10.2020 р. звітували аспіранти щодо завершення наукових досліджень та виконання індивідуального плану роботи аспіранта.
Звіт проходив в он-лайн режимі за допомогою програми відеозв’язку Zoom, за участю всіх членів кафедри та наукових керівників аспірантів.
Сорочан Л.Ф.,здобувачка ступеню доктора філософії, навчається на другому курсі поза аспірантурою, науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Соловйова Н.Д.
Здобувачка звітувала про складені заліки та іспити, про кількість опрацьованих джерел з теми (118), серед яких 63% з англійської мови, 4 дисертації та 13 статей. Окрім того Сорочан Л.Ф. подала статтю у колективну монографію «Literarydiscourseinforeignteaching»до друку у співавторстві та доопрацьовує тези з філософського аспекту дослідження. Проведено також онлайн-анкетування старшокласників щодо актуальності теми дослідження та попиту на розширення вибору елективних курсів у старшій школі.
Ніконенко С. С., аспірант четвертого року навчання, тема дисертації: "Формування навчально-стратегічної компетентності у процесі навчання читання іншомовних текстів на основі когнітивно-комунікативного підходу (старша школа)", науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Соловйова Н.Д.
Теоретична частина: сформовано послідовність методичного експерименту для учнів старшої школи;обґрунтовано методику для формування НСК учнів, продовжено роботу над рукописом дисертації. Експериментальна частина: проводиться впровадження методики формування НСК в експериментальних групах та аналіз отриманих результатів. Апробації та публікації: упродовж звітного періоду результати дисертації було апробовано на дистанційній конференції (м. Рига), а також здійснено публікацію статті у «PolishJournalofScience». На даний момент у роботі ще дві статті – одна теоретична,інша, пов’язана з проміжними результатами експерименту. Всього у аспіранта наявні три публікації, з них дві в українських виданнях, що були фаховими на момент публікації та одна в іноземному видавництві, а також взято участь у двох конференція – вітчизняній та зарубіжній.
Андреєв А. Г., аспірант четвертого року навчання, науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Гаманюк В.А.
Відповідно до індивідуального плану роботи аспіранта було проаналізовано нормативно-правову базу з проблемного поля дослідження, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених (загальна кількість становить 180 джерел, з них 20 іноземною мовою). На підставі опрацьованого матеріалу підготовлено чорновий варіант першого розділу, в якому висвітлено наступні питання: як поняття іншомовної комунікативної компетенції у сучасній науковій літературі, поняття «мовного середовища», та методи розвитку комунікативної компетенції у сучасній школі. Продовжується робота над чорновим варіантом другого розділу, та відбувається обробка наукових джерел до третього розділу наукового дослідження. Взята участь у науковій конференції (м.Пардубіце, 11.10.2019) та очікується публікація статті в журналі «Наукові записки», Серія педагогічні науки, Центрально-українського державного педагогічного університету імені В. Винниченка, а також в журналі «Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи».
Білозір О. С., аспірантка третього року навчання, спеціальність 014 – Середня освіта (Іноземні мови), науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Гаманюк В.А. Тема дослідження: «Розвиток полілінгвальної компетентності учнів профільної школи на засадах дидактики багатомовності».
Аспірантка звітувала про складені заліки та іспит, про кількість опрацьованих джерел (близько 100), більшість з яких матеріали наукових видань зарубіжних університетів та монографій зарубіжних науковців. Опубліковано статтю «Філософські засади компетентнісного підходу» у збірнику студентських наукових праць «Юнософія», тези «Загальнонаукові підходи до трактування поняття полілінгвальна компетентність» у збірнику тез І міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами».Подано до друку2 статі англійською мовою, а також статтю «Полілінгвальна освіта. Досвід країн світу та перспективи впровадження багатомовного навчання в Україні». Взяла участь та отримала сертифікат учасника І міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами» (Переяслав, грудень 2019).
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 438
Сторінка 2 із 2