Кафедра практичної психології
Психолого-педагогічний факультет
17 листопада 2017 року

на базі кафедри практичної психології під керівництвом к.пед.н., доц. Чаркіної О.А.

на реалізацію спільних Україно-Британських ініціатив в галузі розвитку університетського лідерства

було відкрито окремий спеціалізований підрозділ для організації та проведення

тренінгового навчання майбутніх менеджерів освіти –

Тренінг-центр «Лідер ХХІ століття»,

основними завданнями якого є:

  • проведення семінарів і тренінгів для цільових груп з розвитку лідерських компетенцій та формування ефективних команд;
  • підвищення рівня обізнаності в галузі кар'єрного самоменеджменту та управління професійним саморозвитком в умовах змін;
  • навчання якісно новим стилям управління життям і діяльністю через виявлення і нейтралізацію деструктивних динамік, що заважають брати персональну відповідальність за кінцевий результат;
  • консультування щодо гендерних аспектів лідерства на сучасному етапі розвитку українського суспільства;
  • розвиток аутопсихологічної компетентності, саногенного мислення і саморефлексії з метою попередження професійних криз і психосоматичних захворювань;
  • формування навичок психоамортизації і самокорекції через систему тренінгів з конфлікт-, тайм-, ресурс-, імпрешн- і стрес-менеджменту.

Перший захід Треніг-центру семінар-практикум «Лідерство. Харизма. Влада. Як стати експертом у своїй галузі? Секрети мотивації для освітян» привернув увагу цільової аудиторії студентів, аспірантів і молодих викладачав до актуальних проблем освітянського сьогодення. 

Модератором заходу виступила засновниця ТЦ – к.пед.н., доц. Чаркіна О.А. 

23621997 1568345209927033 2717095217868008866 n  23621369 1568349276593293 5729447188136727683 n   Яяя.jpg  

3048

Logo BGШкола молодіжного лідерства «Прояв» повними обертами розпочала сьогодні свою роботу. В цьому році учасниками стали студенти з м.Хмельницький, м.Дніпро, м.Київ, м.Кривий Ріг. Кафедра виступила розробником посібника для проекту (проф.Мірошник З.М., доц.Шестопалова О.П.. доц.Чаркіна О.А., доц.Бондар К.М.).

Проект здійснюється за підтримки фонду "Містки громадської активності". В рамках договору співпрації між установами з Інституту соціальної та політичної психології НАПН України запрошено проф., член.кор, д.психол.н. Л.А.Найдьонову в якості спікера проекту.

Другу серію тренінгів ПроЯв відкрив тандем психологів: Любові та Михайла Найдьонових - представників Київської школи науковців Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.

Вони – це яскравий приклад того, як подружня пара може ефективно працювати у сфері наукових досліджень. Михайло та Любов поставили сьогодні перед собою непросту мету – представити власну монографію «Формування системи рефлексивного управління в організаціях». Основні поняття, на яких пара на першому тренінгу вирішила акцентувати увагу: поняття стереотипів та рефлексії. Михайло, який яскраво самопрезентував себе, доступно пояснив аудиторії на наглядному прикладі природу стереотипів, як феноменів недоліків попередніх знань.

Багато уваги приділялося тому, як сучасний глобальний інформаційний простір чинить вплив на формування цих самих стереотипів, а також на виникнення в людей недоліків у їх мисленнєвих здатностях. Якщо на першому тренінгу робота проводилася у рухливій формі, то на другому учасником пропонувалося задіяти замість тіла власний розум, щоб осягнути матеріал та набути нових знань.

22366674 890767084412277 5538080779957039948 n

2647

Logo BGШкола молодіжного лідерства «Прояв» повними обертами розпочала сьогодні свою роботу. В цьому році учасниками стали студенти з м.Хмельницький, м.Дніпро, м.Київ, м.Кривий Ріг. Кафедра виступила розробником посібника для проекту (проф.Мірошник З.М., доц.Шестопалова О.П.. доц.Чаркіна О.А., доц.Бондар К.М.).

Проект здійснюється за підтримки фонду "Містки громадської активності". В рамках договору співпрації між установами з Інституту соціальної та політичної психології НАПН України запрошено проф., член.кор, д.психол.н. Л.А.Найдьонову в якості спікера проекту.

Першою естафету перейняла Бондар Катерина, яка заклала фундамент подальшої тренінгової роботи з групою. Тренінг «Assertiveness та межі особистості» розпочався о дев’ятій годині, а саме – зі знайомства з учасниками. Різними очікуваннями були переповнені думки та серця тих, хто брав участь у заході. Хтось очікував від курсу тренінгів можливості краще пізнати себе, навчитися ефективно взаємодіяти з оточуючими, та просто здобути навички презентувати себе перед публікою, а також навчитися відстоювати власну думку.

Більш досвідчені учасники, що вже брали учать у роботі тренінгового формату, сподівалися розширити власний досвід з приводу подібних заходів, перейняти нові методи роботи з групою. Для когось ж це була можливість просто «вдихнути свіжого повітря» та завести нові знайомства. Велика увага приділялась роботі з тілесними затисками. Учасникам пропонувалося випробувати на собі рухливі техніки, які б допомогли їм відчути себе вільно у новій групі, а робота в парах дала можливість краще пізнати один одного.

22448220 890768187745500 5364488938144398926 n

Однак, окрім приємних вражень, учасникам також було наглядно роз’яснено, як саме прояви таких явищ, як презирство та жалість, що можуть виражатися вербальними та невербальними засобами, здатні чинити маніпулятивний вплив на людей, які нічого не підозрюють. Емоційний підйом складно було не помітити. Гарний настрій, а також деяка єдність залишилися з учасниками наприкінці заходу.

Автор: Квітка Наталя

#ПроЯв2017

22360970 127299038020202 1638575576 n22407729 127299041353535 1949674069 n

 

2649

Logo BGНовий день участі у школі молодіжного лідерства «ПроЯв» приніс учасникам нові враження та свіже розуміння себе та оточуючих. Запити, або, вірніше сказати, завдання, які в більшості своїй ставили перед собою учасники, почали стрімко знаходити свою реалізацію. Олена Шестопалова – досвідчений організатор тренінгів та кваліфікований психолог, допомогла тим, хто брав участь у заході, знайти відповіді на питання, що їх цікавили. Ці питання стосувалися таких тем, як управління власним голосом: тоном, тембром, інтонацією мовлення.

Все це знайшло своє відображення у назві проведеного нею тренінгу: «Як бути переконливим оратором». Учасники усвідомили, на скільки важливим для образу лідера є вміння володіти своїми голосовими зв'язками, адже саме за допомогою мовлення справжній лідер більшою мірою здатен здійснювати ефективний вплив на аудиторію: переконувати, відстоювати свою позицію, зачаровувати. Учасники мали можливість не тільки отримати знання про базові закони впливу, без яких неможливе ефективне управління увагою аудиторії, про правила переконання, а також були включені в опробування цих знань на практиці.

Робота в групах та парах допомогла учасникам не тільки подивитися на власні здібності мовної презентації інформації з боку інших, але також допомогла їм усвідомити, на скільки важливим для лідера, крім уміння красиво говорити, є також уміння уважно, проникливо слухати співрозмовника. Останні хвилини тренінгу у всіх була можливість уточнити деталі, що їх цікавили, з приводу засвоєного пласту інформації, а також отримати рекомендації від тренера.


Автори: Квітка Наталя, Olya Charyeva
#ПроЯв2017

22414486 127900067960099 480363320 n

2656

 Logo BGЛогічним продовженням вправ з удосконалення навичок ораторського мистецтва був тренінг Катерини Бондар: «Плейбек-театр в роботі зі сторітеллінгом в команді». Якщо на початку дня все ж був зроблений акцент на вдосконаленні мовленнєвих навичок учасників, то метою даного тренінгу було продовження думки про важливість для лідера вміння слухати оточуючих, а також практичне його відпрацювання. Невелика розминка допомогла всім включитися в роботу. Учасники, які перейнялися провідним лейтмотивом, а також умінням тренера запускати групову роботу, з ентузіазмом взялися виконувати поставлені перед ними завдання.

22365736 890763624412623 1580962367167586729 n

Як і зазвичай, відпрацювання мовленнєвих навичок вимагає, щоб була людина, з якою ці навички власне і можна було б відпрацьовувати, тому велика увага приділялася роботі в парах. Учасникам пропонувалося бути в ролі оповідача і слухача. Кожен мав можливість попрактикуватися в розпізнаванні невербальних проявів співрозмовника, його емоційних реакцій, внутрішніх переживань, ставлення до того, що він сам розповідає.

Цікавим виявилося завдання, яке передбачало спробу відповідати на запитання замість одного з членів пари, але не просто, а саме від його імені. Нехай і не в ста відсотках, але багатьом все ж вдавалося потрапити «в яблучко», висловлюючи своє бачення щодо того, як же міг відповісти їх партнер. Фактично, вони навчилися краще входити в стан іншої людини, бачити своїх співрозмовників справжніми. Був помітний загальний підйом настрою учасників, і це не дивно, адже успішне набуття нових знань і навичок, які можуть привнести якісні поліпшення у власне життя – завжди радісне відкриття для кожної людини.


Автори: Наталя Квітка, Olya Charyeva
#ПроЯв2017

22447359 127900074626765 646436344 n

 

2657

22310666 1968272883453680 7930881614567430175 n

В понеділок 10 жовтня 2017 року грали історії про гендерну боротьбу, боротьбу між сіблінгами, війну між поколіннями, внутрішню боротьбу в рамках перфомансу плейбек театру "Ехо". Все це було на перфомансі "Big brother" для молодих лідерів ПроЯва.
#StudHub, #Ehoplayback

22339649 1891828461066772 7198027879704276947 o

2658

Logo BG

Ось і настав останній день в школі молодіжного лідерства «ПроЯв». Завершальний, і, можна сказати, в деякому сенсі, прощальний тренінг «Хвилина в ліфті», керований двома тренерами, які вже втигли полюбитися учасникам: Катериною Бондар і Людмилою Бурман, був присвячений остаточному відпрацюванню і закріпленню всіх тих знань і навичок соціальної взаємодії, які були засвоєні тими, хто брав участь у заході.

 

Розминка на початку тренінгу допомогла розворушити зранку ще трохи сонних учасників. Їм знову була запропонована робота в парах, але на цей раз вони повинні були обрати того члена групи, з яким найменше спілкувалися протягом усього часу перебування в школі лідерства. Було помітно, що учасники вели себе більш розкуто навіть з тими, з ким найменше виявилися знайомі: деяка невпевненість, скутість в мові і рухах, в тій чи іншій мірі присутня на початку у кожного, немов кудись м'яко випарувалася.

 

Серед нових навичок, які були отримані учасниками, були навички побудови, відпрацювання та презентації групових концептів в умовах обмеженого часу. Учасники повинні були не тільки застосувати вже набуті знання про правила переконання і закони управління, але також мали докласти свій індивідуальний креативний ресурс до вирішення поставленого завдання. Це дало можливість не тільки відпрацювати такий цінний навик, як продуктивне колективне обговорення певної ідеї, але також побачити, які проблеми можуть виникати в даному процесі. В цілому, учасники дізналися: як зацікавлювати, як ефективно подавати інформацію, а також те, як не поставити того, кому презентується груповий проект, в незручне становище, як не загнати його «в глухий кут».

22489900 890769561078696 2300894195593491345 n

Людина, яка позиціонує себе як лідер, повинна вміти подавати власні ідеї, щоб в неї не виникало таких ситуацій, коли дійсно гідний проект відкидається іншими через невмілу презентацію. Останні хвилини були присвячені письмовому рефлексивному самоосмисленню отриманого досвіду. Хтось просто освіжив в пам'яті пройдений в школі шлях, хтось навіть прийняв рішення щодо того, куди рухатися далі, але в цілому це допомогло учасникам у визначенні своєї нинішньої життєвої ситуації і навіть подальшого життєвого шляху.


Автор: Наталя Квітка, Olya Charyeva
#проЯв2017

22447040 128489694567803 577779442 n

2683
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30