Кузьмич Оксану Петрівну, асистента кафедри практичної психології, вітаємо з успішним захистом дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософії у галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» за спеціальністю 053 «Психологія», що відбувся 09 січня 2025 року в Запорізькому національному університеті. 

Тема дослідження: «Психологічні чинники розвитку довіри до себе в юнацькому віці». Науковий керівник - доктор психологічних наук, професор Шевченко Наталія Федорівна. Голова спеціалізованої вченої ради - доктор психологічних наук, професор Ткалич Маріанна Григорівна, професор кафедри психології Запорізького національного університету. Рецензенти:  кандидат психологічних наук, доцент, завідувачка кафедри психології Запорізького національного університету Губа Наталія Олександрівна та кандидат психологічних наук, доцент Мосол Наталія Олександрівна. Опоненти: доктор психологічних наук, професор Вірна Жанна Петрівна та кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник Чайка Галина Василівна. Дякуємо колегам за плекання нових наукових кадрів!

Довіра до себе є динамічним та багатоаспектним особистісним утворенням, що виявляється у ціннісному ставленні до власної суб’єктності, виборі суб’єктивно значущих цілей та активності особистості в різних сферах життя. Розвиток довіри до себе відбувається на різних етапах онтогенезу, проте, оскільки це динамічне утворення, його характеристики можуть змінюватися в залежності від обставин життя та соціальної ситуації розвитку особистості. Дослідження О.П. Кузьмич відкриває нові перспективи для створення науково обґрунтованих підходів до особистісного розвитку в юнацькому віці.

Захист_Кузьмич.jpg   Захист_О.П._Кузьмич.jpeg

28791

Магістрантка спеціальності 053 Психологія Криворізького державного педагогічного університету Анна Бондаренко під керівництвом доцентки кафедри практичної психології КДПУ, клінічного психолога, психоаналітика, кандидатки психологічних наук, а також доцентки кафедри психології у Зіґмунд Фройд Університеті України Мар’яни Великодної провели пілотне дослідження складових процесу реінтеграції ветеранів у цивільне життя та поділилися своїми висновками на сторінках Онлайн медіа HUBZ.UA.

reintegratsiya-veteraniv-24-696x392.jpg


Детальніше з результатами дослідження можна ознайомитись тут.

28224

Кафедра практичної психології активно співпрацює з Комунальним закладом «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради. Так, цього року на кафедрі почала працювати асистентом Голубєва Ольга Володимирівна, психолог, консультант КЗ "ЦПРПП" КМР, завдяки інформаційній підтримці якої у викладачів кафедри з'явилась можливість оперативно долучатись до різних міських психологічних заходів. 

31.10_1.jpg

31 жовтня 2024 року асистент кафедри практичної психології Ганна Олександрівна Фіщина взяла участь Міській професійній майстерні під назвою «Тіло та емоції як інструмент роботи практичного психолога в межах ЗДО». На заході ФІщина Г.О. презентувала авторські наробки в межах тренінгу «Техніки тілесно-орієнтованої психології у роботі з педагогами та вихованцями ЗДО», що були спрямовані на формування розуміння взаємозв’язку між емоціями та тілесними проявами, а також на розвиток навичок зниження тривожності та підтримки психоемоційного балансу у дітей та дорослих.

28043

Професійно орієнтована зустріч з учнями 10-11 класів КЛ №129

На реалізацію Концепції профорієнтаційної роботи 22.10.2024 р. доценти кафедри практичної психології Гергель Євгеній Леонідович та Гапоненко Лариса Олександрівна  провели зустріч з учнями 10-11-х класів Криворізького ліцею №129 Криворізької міської ради. Лейтмотив зустрічі – «Криворізький державний педагогічний університет - найкращий вибір». Старшокласників ознайомили з інформацією про високе місце КДПУ в рейтингу закладів вищої педагогічної освіти Дніпропетровської області та України, розповіли про можливості отримання якісної освіти за 30-ма різними спеціальностями Університету.

 

27855

16 жовтня 2024 року у форматі ZOOM-конференції відбулася зустріч здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
з гарантом освітньо-професійної програми «Психологія» - І.М.Шаповал.
Основну увагу на зустрічі було сконцентровано на особливостях осівтньої програми, її змістових компонентах. Ураховуючи, що учасниками зустрічі були студенти четвертого курсу, окремого обговорення дістало питання підготовки до атестації та виконання кваліфікаційної бакалаврської роботи з дотриманням принципів академічної доброчесності. 

Зустрічі такого типу стають доброю традицією, що знаходить відгук в усїх її учасників- гаранта освітньої програми, завідувачки кафедри, викладачів та здобувачів освіти.

27732

Викладачі кафедри практичної психології активно і постійно залучаються до різноманітних суспільно-важливих проєктів, відпрацьовують професійні навички та набувають нового досвіду і компетенцій. Так, асистент Кузьмич Оксана Петрівна, здобувачка PhD нещодавно взяла участь у триденному тренінгу для психологів, що включені до спеціального Реєстру фахівців, котрі залучаються до кримінальних проваджень за участю малолітніх та неповнолітніх дітей через регіональні центри надання безоплатної правничої допомоги. Вітаємо її з успішним завершенням навчання та зичимо подальших успіхів. 

Кузьмич_4_15.10.jpg  Кузьмич_2_15.10.jpg  Кузьмич_15.10.jpg

27687

14.10.2024 року відбулась зустріч Гаранта освітньої програми "Психологія"  (2024 р.) кандидата психологічних наук, доцента кафедри практичної психології Шестопалової Олени Петрівни зі здобувачами освіти другого (магістерського) рівня першого року навчання - вступниками 2024 року. Гарант ознайомила магістрів зі змістом та особливостями освітньої програми, її нормативним та вибірковим компонентом, а також компонентом практичної підготовки з елементами супервізії, наголосивши на впровадженні дисципліни "Mindfulness-Based Art Therapy with Trauma" (In English) на реалізацію проєкту Erasmus+ КА2 "BURN".

14.10_8.png   14.10_10.png

З вітальним словом до студентів звернувся декан психолого-педагогічного факультету, кандидат психологічних наук, доцент Гергель Євгеній Леонідович, який ознайомив здобувачів з основними нормативними документами Університету - Положеннями, Наказами та Розпорядженнями, що регламентують освітній процес, наголосив на функціях деканату, профспілки та студентської ради факультету та Університету, запросив до обговорення актуальних проблем та запитів новоприбулих здобувачів щодо реєстрації та роботи в СУЕНК КДПУ.

14.10_4.png   14.10_5.png

На запрошення завідувача кафедри перед магістрами виступила Ганна Георгіївна Останіна, доцент кафедри менеджменту та суспільно-гуманітарних наук, начальник Центру доуніверситетської та післядипломної освіти, з розповіддю про реорганізацію структурних підрозділів та створення єдиного Центру підтримки здобувачів освіти на реалізацію флагманського проєкту МОН у межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні.

14.10_2.png   14.10_1.png

Заступник завідувача кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Остапчук Олена Євгенівна провела едукацію щодо академічної доброчесності, її принципів, засад та законодавчої бази. Чітко розмежувала різні види плагіату: текстових запозичень, некоретного цитування, фабрикації даних та обману. Наголосила на нульовій толерантності до плагіату з боку ректорату та викладацького загалу КДПУ та персональній відповідальності авторів кваліфікаційних робіт - здобувачів освіти - за використання заздалегідь недостовірної інформації.  

14.10_7.png   14.10_6.png

Завідувач кафедри практичної психології, кандидат педагогічних наук, доцент Чаркіна Олена Анатоліївна відповіда на численні запитання студентів щодо різних аспектів освітнього процесу, підбила підсумки зустрічі, узагальнила запити з боку здобувачів на отримання певної інформації та анонсувала наступну Зум-конференцію за участю представників бібліотеки КДПУ та фахівців по роботі з СУЕНК "Moodle". 

27730

10 жовтня 2024 року з нагоди Всесвітнього дня психічного здоров'я здобувачі освіти та викладачі кафедри практичної психології долучились до ініціативи Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка щодо проведення спільних заходів у межах реалізації програми психоедукації під егідою Національного офісу Erasmus+. У теле-вебінарі взяли участь представники п'яти українських закладів-партнерів.

 

День_психічного_здоровя.jpg  01_10.10.2024.jpg

На початку заходу завідувач кафедри - кандидат педагогічних наук, доцент Олена Чаркіна виступила з вітальним словом і наголосила на актуальності та своєчасності обговорення проблем щодо шляхів профілактики ментальних розладів та зміцнення психологічної пружності - гнучкості, адаптивності, резильєнтності - студентської молоді та викладацького загалу українських ЗВО.

Також Олена Анатоліївна відзначила, що, з огляду на недостатню дослідженість питань підтримки професійного здоров'я надавачів психологічних послуг (попередження синдрому вигоряння та втоми від співчуття в умовах війни), варто продовжувати співпрацю з метою поширення інформації та обміну досвідом і практичними та методичними розробками, у тому числі, впроваджувати в роботу психологічних служб вітчизняних ЗВО технології промоції ментального здоров'я Латвійського університету. 

05_10.10.2024.jpg  04_10.10.2024.jpg

27680

0_04.10.2024.png  1_04.10.2024.jpg

4 жовтня 2024 року, напередодні Дня працівників освіти, завідувач кафедри практичної психології, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Анатоліївна Чаркіна на запрошення факультету іноземних мов провела лекцію-вебінар  на тему: «Психологічний портрет сучасного вчителя: компетентнісний та салютогенний підходи». Основну частину віртуальної аудиторії склали бакалаври і магістри спеціальності «Англійська мова, зарубіжна література» кількістю понад 70 осіб. З огляду на реалії сьогодення, актуальність означеної теми для здобувачів освіти є беззаперечною, кожен - і нинішній, і майбутній вчитель – повинен бути не тільки педагогічно компетентним, але й психологічно спроможним до викладання в складних умовах тривалої війни та поствоєнного відновленя країни, коли рівень і професійного стресу, і персональної відповідальності є понаднормовим - виходить за межі "вікна толерантності".

2_04.10.2024.jpg  4_4.10.2024.jpg

У своїй доповіді О. А. Чаркіна, як досвідчений практик, сфокусувалась на найбільш актуальних питаннях освітянської сфери: конструюванні психологічного портрету сучасного вчителя за результатами опитування не тільки кінцевих споживачів освітніх послуг - учнів та батьків, а й самих педагогів та інших фахівців соціономічної галузі, та аналізі пануючих у суспільній свідомості наративів, згідно з якими до основних компетенцій сучасного вчителя слід віднести високий емоційний інтелект, турботу про здоров’я та емоційний стан дітей, відкритість до спілкування, вміння знаходити індивідуальний підхід до кожного учня, мотивувати до навчання, розкривати особистісний потенціал школярів, а також забезпечувати комфортне, безбар'єрне та безпечне освітнє середовище. 

У застосуванні салютогенного підходу до педагогічної діяльності головною метою, як зазначила О. А. Чаркіна, є виховання в учнів резильєнтності, а одним із ключових завдань - намагання «перетворити стрес з ворога на союзника». За відгуками, лекція-вебінар справила приємне враження на аудиторію. Високий професіоналізм, заспокійлива манера спілкування, гарна англійська мова, постійний діалог із слухачами, фінальна групова рефлексія, і, звісно, дієві практичні рекомендації стимулювали появу запитань і жваве обговорення.

Детальніше - тут: Постреліз
Матеріали презентації - тут: Презентація.

27675

16 травня 2024 року на базі Криворізького державного педагогічного університету відбулися урочистості присвячені двом державним святам - Дню вишиванки і Дню науки. Викладачі кафедри традиційно взяли участь в роботі наукових локацій для практичних психологів закладів загальної середньої освіти міста. Цьоріч нашу локацію відвідали 32 фахівці, переважна більшість з яких є випускниками нашого закладу, що свідчить про орієнтацію КДПУ на підготовку високоякісних професійних кадрів для задоволення потреб місцевого і регіонального ринків праці.

Як зазначила в своєму інтерв'ю для місцевого телебачення в.о. завідувачки кафедри практичної психології, канд. пед. наук, доцент Чаркіна Олена Анатоліївна, місія подібних заходів полягає в налагодженні професійного діалогу та наступності між середньою і вищою школою, в подоланні розриву між теорією і практикою, в розвитку спроможності освітян і психологів адекватно реагувати на актуальні запити українського суспільства  воєнної доби.

16.05_1.jpg   16.05_2.jpg

У своєму майстер-класі про "ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З ПСИХОЛОГІЇ В ДИСТАНЦІЙНОМУ ФОРМАТІ" фахівчиня поділилася власним досвідом у цій царині. Так, Олена Анатоліївна ознайомила присутніх з Положенням КДПУ про Олімпіаду з психології, акцентувавши увагу на ключових цілях та етапах її проведення, охарактеризувала зміст завдань і запропонувала присутнім психологам, керівникам психологічних факультативів, гуртків, секцій, учнівських наукових товариств самостійно виконати завдання третього - психоедукаційного - етапу олімпіадних змагань, в яких 23 квітня 2024 року брали участь учні 11-х класів академічних ліцеїв, інших типів закладів загальної середньої освіти та випускники закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Надалі доцент зупинилася на описі можливостей використання онлайн-сервісів і навчальних платформ (Mentimeter, Kahoot тощо) в гейміфікації поточних і підсумкових контрольних процедур та олімпіадних завдань, відповіла на запитання аудиторії, наголосила на перспективах доолімпіадної підготовки і висловила надію на подальшу плідну співпрацю між КДПУ та психологічною службою міста Кривого Рогу. 

Детальніше з матеріалами презентації можна ознайомитись тут

16.05_3.jpg   16.05_4.jpg

Заступниця декана психолого-педагогічного факультету, канд. психол. наук, доцент Шаповал Іванна Миколаївна запропонувала присутнім майстер-клас на тему: "СЕЛФ-КОУЧИНГ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ В УМОВАХ ВІЙНИ". В презентації були рокриті питання про змістові та процесуальні аспекти діяльності як свідомої форми активності особистості, рівні і властивості особистих цілей, критерії усвідомленої мети, алгоритм селф-коучингу свідомого цілепокладання. Майстер-клас носив інтерактивний характер, був насичений психологічними вправами і яскравими прикладами з життя. Особливу зацікавленість аудиторії викликала методика "Граничних смислів", спрямована на рефлексію динамічної смислової системи особистості. У цілому, на заході панувала атмосфера професійної взаємодії, креативності та радості від живого, емоційно насиченого спілкування.

Детальніше з матеріалами презентації можна ознайомитись тут

26529
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Січень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31