Напередодні Міжнародного дня студента у міській раді Кривого Рогу відбулось нагородження кращих студентів міста. Відзнаки та нагороди вручав в. о. міського голови Юрій Вілкул.
Дуже приємно, що цьогоріч серед нагороджених опинився і студент спеціальності "Середня освіта (Хімія)" Ігор Талалай, якого за успіхи у навчанні, активну участь у студентській науковій роботі та міжнародних студентських проєктах, нагороджено стипендією імені Григорія Гутовського. Щиро вітаємо Ігора, пишаємось ним та зичимо йому досягти ще більших висот, і отримати за це гідну винагороду!
   
   
Слід зазначити, що Ігор підтримує славну традицію студентів-хіміків КДПУ отримувати іменні стипендії від ккерівництва міста - минулого року таку ж іменну стипендію отримала студентка магістратури (ХІм-22) Анна Єгорова.
28255
Зазвичай, у жовтні у школярів канікули. Тобто саме той період, коли вільного часу дещо більше і можна витратити його на щось цікаве. Наприклад, на екскурсії до хімічних лабораторій кафедри хімії і безпеки життєдіяльності.
Особливо активним виявився понеділок 28 жовтня, коли одна за одною до стін КДПУ завітали групи школярів Криворізького ліцею № 113, Криворізької гімназії № 62 та Криворізької гімназії № 27.
Учні 7-х класів Криворізької гімназії № 62 побували у підготовчому центрі хіміків-шпигунів "Школа агента Інкогніто" під проводом інструктора Тетяни Валеріївни Селіванової. Діти освоїли уміння писати "невидимими чорнилами", а потім проявляти їх, виявляти різні речовини в об'єктах довкілля та розгадали купу загадок.
   
   
Ліцеїсти 11-х класів Криворізького ліцею № 113також відвідали кафедру хімії та безпеки життєдіяльності КДПУ, де ознайомились із питаннями професійної орієнтації, одержали важливу інформацію щодо спеціальностей університету та природничого факультету, матеріально-технічного забезпечення, особливостей освітнього процесу. В хімічній лабораторії Університету, під керівництвом викладачки Кравченко Ольги Леонідівни учні дізнались багато нового про білки, вуглеводи, ліпіди, ферменти як біологічно активні речовини; мали можливість розширити власні уявлення про якісні реакції, особливості їх перебігу та застосування. Під час серії цікавих дослідів здобувачі середньої освіти самостійно визначили наявність амінокислот, пептидів та білків у продуктах харчування та протестували якість молочної продукції, а з газованого напою «Тархун» відтворили кольори українського прапору в пробірці. А ще, під наглядом  Нечипуренка Павла Павловича відчули себе справжніми чарівниками, «приборкавши вогонь» власними долонями!
   
   
   
Учні 8-Б та 9-х класів Криворізької гімназії № 27 потрапили у лабораторію до Павла Нечипуренка і мали нагоду відчути себе хіміками-аналітиками: добували та виявляли кисень, спостерігали за низкою якісних реакцій, що одночасно були досить таки яскравими. І все це в комбінації з вивченням фізіології рослин та відвіданням зоологічного музею, де відпрацювали колеги з кафедри біології та екології: Наталія Ахматова та Олена Іванина.
   
   
Це не вичерпний перелік гостей канікулярного тижня до хімічних лабораторій. Далі буде. І, звісно ж, очікуємо гостей на зимових канікулах!
28205
У жовтні 2024 року відбулись заплановані зустрічі здобувачів освіти бакалаврського та магістерського рівнів спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) із гарантами освітніх програм.
Спочатку 22 жовтня з майбутніми бакалаврами-хіміками зустрілась гарант ОП "Хімія. Інформатика" бакалаврського рівня Старова Тетяна Валеріївна.
Для студентів 1-4 курсів спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) було підготовлено презентацію щодо змісту головних розділів освітньої програми, було зроблено екскурс у нормативну базу, що забезпечує навчання за ОП та алгоритми її пошуку, а також озайомлено здобувачів освіти із різноманітними можливостями отримання як освітніх послуг, так і забезпечення індивідуальних потреб студентів під час навчання. Особливо наголошувалось на важливості брати участь у заходах, спрямованих на покращення якості ОП: опитуваннях, обговореннях, участі у робочій групі тощо.
   
   
   
А потім 23 жовтня відбулась зустріч гаранта освітньої програми «Хімія. Інформатика» другого магістерського освітнього рівня Столяренко Вікторії Григорівни зі студентами–магістрантами. Також на цій зустрічі була присутня в. о. завідувача кафедри хімії і безпеки життєдіяльності, і член робочої групи ОП «Хімія. Інформатика» другого магістерського освітнього рівня» Старова Тетяна Валеріївна.
   
   
   
Майбутнім магістрам-хімікам у формі презентації була надана докладна інформація про зміст освітньої програми «Хімія. Інформатика» другого магістерського освітнього рівня. Обговорені набір компетентностей та програмних результатів навчання, формування яких передбачено ОП у ході вивчення нормативних освітніх компонентів та форми атестації для отримання документу про присудження ступеня магістр з кваліфікацією магістр середньої освіти (вчитель хімії, вчитель інформатики).
   
   
Після доповіді гаранта, відбулося обговорення ОП і освітнього процесу з магістрами груп ХІм-23 та ХІм-24. В. о. завідувачки кафедри Старова Т.В. на прохання студентів надала роз’яснення щодо відмінностей бакалаврського і магістерського освітніх рівнів. Також магістрів цікавили питання про бази і документацію виробничої практики та кваліфікаційне дослідження. Всі питання були обговорені у повному обсязі. 
Зустрічі пройшла у жвавій і доброзичливій робочій атмосфері.
28084
Принципи академічної доброчесності є основою функціонування та розвитку науки та освіти в правових демократичних державах. Навіть більше, цінності, що розкривають сутність академічної доброчесності, а саме чесність, довіра, повага, відповідальність та справедливість є важливими для усіх сфер діяльності людства. Академічна спільнота природничого факультету цілком поділяє та підтримує політику дотримання академічної доброчесності та проводить активну роз’яснювальну роботу з популяризації нульової толерантності до плагіату у будь-яких його проявах. У якості заходів, спрямованих на ознайомлення здобувачів освіти природничого факультету з принципами академічної доброчесності, зазвичай виступали тематичні кураторські години (щодо ознайомлення з нормативними документами КДПУ щодо академічної доброчесності: Положення про запобігання та виявлення академічного плагіату в роботах здобувачів вищої освіти КДПУ, Кодекс академічної доброчесності), онлайн-курси Академічна доброчесність на освітніх платформах Prometheus, Coursera тощо.
   
   
Проте, 27 травня 2024 року відбувся нестандартний захід цього напрямку: у рамках міжнародного співробітництва Криворізького педагогічного університету з Міжнародною Академією прикладних наук в м. Ломжа (Республіка Польща) кафедрою хімії та методики її навчання була організована онлайн зустріч студентів та науково-педагогічного працівників природничого факультету з кандидатом педагогічних наук, ад’юнктом, працівником відділу профорієнтації та міжнародної співпарці Міжнародної Академії прикладних наук в Ломжі, пані Зоєю Шарлович.
   
   
У зустрічі взяли участь студенти, що навчаються за ОП "Хімія. Інформатика" (студенти магістратури та бакалаврату) та ОП "Біологія та здоров'я людини. Хімія", "Біологія та здоров'я людини. Психологія". Під час зустрічі були розглянуті базові принципи академічної доброчесності, нормативна урегульованість цього питання в Польщі і Україні, методичні прийоми формування академічної доброчесності на всіх етапах освіти, технічні прийоми коректного цитування наукових робіт. Зустріч пройшла в жвавій робочій атмосфері і показала, що в питаннях академічної доброчесності немає суттєвих відмінностей між українською та європейською освітою і наукою.
   
26900
Значне місце в системі підготовки студентів магістратури посідають практичні заняття. Студенти магістратури ОП "Хімія. Інформатика" одні з небагатьох в університеті, хто має можливість отримувати практичні навички під час очного навчання у лабораторіях. Виконання окремих завдань практичних робіт з дисципліни «Біологічна активність хімічних речовин» якраз спрямоване на різнобічну підготовку висококваліфікованих фахівців освітньої галузі. На одному з останніх занять курсу студенти групи ХІм-23 виконали практичну роботу «Вивчення властивостей флавоноїдів». На сьогодні відомо понад 8000 флавоноїдів. Всі вони широко розповсюджені в рослинному світі й відзначаються винятковим різноманіттям. Підвищений інтерес до цих сполук зумовлений не лише їх важливою роллю в процесах життєдіяльності рослинних та тваринних організмів, а й високою та різноплановою біологічною активністю. Структурна різноманітність флавоноїдів дала змогу створити на їх основі ряд високоефективних та малотоксичних лікарських препаратів.
   
   
Теоретичні аспекти біологічної активності флавоноїдів були опановані студентами на попередніх заняттях, а от під час виконання лабораторної роботи здобувачі освіти мали змогу ознайомитись з методами вилучення флавоноїдів з рослинної сировини, навчились виявляти флавоноїди в рослинних екстрактах із застосуванням якісних реакцій. Для ідентифікації флавоноїдів студенти приготували спиртові витяжки пуп’янків софори японської та цвіту ромашки лікарської й виконали хімічні реакції ідентифікації флавоноїдів та порівняли їх результати із стандартним розчином рутину. Для ідентифікації флавоноїдів у сировині здобувачами освіти були проведені наступні реакції: ціанідинова реакція за Бріантом, реакція з розчином лугу, реакція з алюміній хлоридом, реакція на наявність фенольної групи, реакція з розчином плюмбум (II) ацетату. Загалом, під час практичного заняття студенти мали можливість вдосконалити власні теоретичні знання та набути нові практичні вміння й навички.
   
26869
Хімія – це про знання та вміння, що роблять наше життя краще. Французький хімік Жан-Батист Дюма зазначав: "La chimie pratique a pris naissance dans les ateliers du forgeron, du potier, du verrier, et dans la boutique du parfumeur" ("Практична хімія виникла у майстернях коваля, гончара, скляра, а також у крамниці парфумера"). В цьому на практиці також переконалися студенти групи ХІ-20 на заняттях дисципліни «Прикладні аспекти хімії» під керівництвом викладача Вікторії Столяренко.
   
   
Виконання проектів з хімії косметичних засобів, хімії миючих засобів, засобів для дезінфекції приміщень та поверхонь шкіри залишили по собі: знання про склад, функціональне призначення основних хімічних складових продуктів побутової хімії, покращили вміння та навички роботи в хімічній лабораторії, поглибили розуміння сутності колоїдних систем, їх різноманіття і способів виготовлення, а також творчий драйв. Усі методики розроблялися внаслідок мозкового штурму і палких дебатів в ході затвердження як складу засобу, так і особливостей його виготовлення. А головний результат - самі косметичні засоби, що були протестовані з дотриманням усіх вимог безпеки, і отримали схвальні відгуки у споживачів: як самих студентів групи ХІ-20, так і їх друзів та членів родин. Фото: виготовлення крему – флюїду, нічного крему, гідрофільної олії, антибактеріального лосьйону, мила твердого.
   
   
26819
У переддень відзначення Дня науки у Криворізькому державному педагогічному університеті проводили захід для вчителів закладів освіти міста - "Наука об'єднує", присвячений впровадженню STEM-технологій у викладання відповідних дисциплін у школах. 16 травня в університеті працювали декілька локацій, серед яких була і хімічна: вчителі хімії завітали на майстер-клас "STEM-лабораторія хімічного аналізу". Гості локації розподілились на невеликі групи по 2-3 людини і отримали від ведучих локації - Тетяни Старової та Тетяни Селіванової - індивідуальні завдання з хімічного аналізу фармацевтичних препаратів.
Вчителі хімії отримали можливість згадати свої студентські роки і лабораторні заняття з аналітичної хімії, а також поглянути на методику проведення такого нестандартного STEM-заняття з хімії з боку учня.
Як завжди, захід пройшов у теплій невимушеній атмосфері, у режимі цікавого та веселого спілкування. Особливій атмосфері також сприяло святкування Дня вишиванки.
   
   
А вже 17 травня викладачі кафедри хімії були задіяні у наукових пікніках для учнів шкіл міста на базі ліцеїв: Тетяна Селіванова - у Криворізькому покровському ліцеї, а Павло Нечипуренко - у Криворізькому ліцеї "Кредо", разом з учнями та педагогами цих ліцеїв влаштували яскраві шоу для відвідувачів.
Схоже, що таке святкування Дня науки стає усталеною традицією для викладачів КДПУ, вчителів та учнів закладів освіти міста. І це чудово!
.
26586
В період з 6.04.2024 по 19.04.2024 студенти 4 курсу групи ХІ-20 перебували на  навчальній технологічній практиці, яка мала ознайомити здобувачів освіти із практичними аспектами роботи промислових підприємств та їх окремих підрозділів. Раніше програма практики включала близько десяти реальних екскурсій на підприємства міста та області і кілька віртуальних, останні кілька років навпаки – екскурсії переважно віртуальні. Однією з таких віртуальних екскурсій стали відвідини 16 квітня ПП "Чисте місто" онлайн – фахівець цього підприємства роз'яснила сутність роботи цього підприємства, важливість процесів сортування відходів та ресайклінгу, продемонструвала чудову презентацію щодо утилізації відходів та їх переробки.
   
   
Проте цього року вдалось таки організувати і реальну екскурсію: студенти-хіміки відвідали санітарно-гігієнічну лабораторію Криворізького районного відділу ДУ «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України», оснащену сучасним обладнанням (газовим хроматографом, вольтамперметром, спектрофотометром). В ході екскурсії студенти мали змогу спостерігати проведення аналізу проб питної води та повітря з кінцевим аналізом отриманих результатів. В жвавій бесіді з працівниками лабораторії студенти виявили високий рівень зацікавленості дослідженнями, що виконує лабораторія, продемонстрували розуміння принципів роботи приладів (бо в навчально-науковій лабораторії з хімічного аналізу з переліченого вище немає лише хроматографів) та етапів проведення досліджень, чим створили позитивне враження про рівень своєї підготовки як хіміків, і в підсумку отримали запрошення на працевлаштування, але за умови, що в дипломі буде записана кваліфікація "лаборант".
   
   
І, як зазвичай, у ході цієї практики треба було розгадати спеціальні завдання-загадки, пов'язані із технологічними процесами або матеріалами, і креативно представити відповіді на них. З цим студенти також впорались, оформивши розгадки, як завжди яскраво і дотепно, у формі відео та презентацій, продемонструвавши неабиякі творчі здібності. На жаль, ця практика стала останньою такою практикою, оскільки на наступні роки цей вид практики уже не планується. Але накопичена за роки база практики стане у нагоді для організації навчальних екскурсій під час вивчення дисциплін "Хімічна технологія" та "Екохімія і моніторинг навколишнього середовища".
26336
Доцент кафедри хімії та методики її навчання Тетяна Селіванова разом зі своєю вихованкою гуртка МАН Маргаритою Перепелицею продовжують збирати нагороди (до цього Маргарита здобула золоту нагороду на "Всесвітній олімпіаді геніїв"). Цього разу учасниця гуртка "Юний хімік" МАН ДОР Маргрита Перепелиця стала призеркою Всеукраїнського конкурсу молодіжних науково-технічних проєктів «InventorUA». На фінальному Всеукраїнському етапі Маргарита здобула ІІІ місце в номінації: «Стійкий життєвий простір».
   
   
А Тетяна Селіванова отримала подяку від Міністерства освіти та науки України і Національного центру "Мала академія наук". Пишаємось колегою і зичимо їй та її вихованцям багато нових досягнень!
26164
Прагнення до самоудосконалення - ознака справжнього професіоналізму. Викладачі кафедри хімії та методики її навчання постійно намагаються розвиватись у професійній сфері, бути у тренді сучасних підходів до навчання та виховання. Протягом 28-30 березня Старова Тетяна та Селіванова Тетяна опановували матеріали освітнього онлайн-форуму «РОЗВИТОК SOFT SKILLS У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ: ІНСТРУМЕНТИ, МЕТОДИКИ, ДОСВІДИ», організованого Малою академією наук України.
   
І ось, нарешті очікувані сертифікати, які підтверджують факт підвищення кваліфікації наших викладачів, отримані. Бажаємо нових досягнень та професійного розвитку!
26154
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30