Кафедра історії
Факультет географії, туризму та історії

344281148 232737806020160 7726521142654031282 n

12 травня 2023 року з нагоди Дня науки в Україні в КДПУ відбувся захід «Наука об’єднує».

Працювала низка локацій, зокрема,  і для вчителів історії та правознавства. На засіданні було розглянуто актуальні проблеми та рекомендовано тематику наукових робіт для школярів, надано рекомендації членів журі щодо захисту робіт МАН, методи при роботі з актуальними подіями.

22364

344289678 2090605541143661 8651003522900761703 n

У другому семестрі 2022/23 навчального року студенти групи ІС-22 спеціальності Історія завершили опанування чотирма навчальними курсами на платформі Coursera.


Фасилітатор – канд, філософ. наук, ст. викладач Ігор Панафідін.

22297

05236a8e 7959 48a2 8edb bf7240ca86ab20 квітня 2023 р. у межах курсу Інформаційно-комунікаційні технології навчання суспільствознавчих дисциплін (викладач Ірина Селищева, канд. пед наук, старший викладач кафедри історії) відбулась зустріч з Яною Шиманчик, вчителем історії та правознавства Мар‘є-Дмитрівського ліцею Девладівської сільської ради Дніпропетровської області.

Випускниця нашого університету (2014 р.). Переможниця Всеукраїнського методологічного відбору «РодовідУчитель 2022», «РодовідУчитель 2023» на виявлення кращого досвіду дистанційного навчання, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2022. Основи правознавства» (ІІІ місце в області), лауреат конкурсу «Творчий вчитель - обдарований учень».

2e16a8a1 ece3 4e6a a09d 6d96611fd2ee

Студенти спеціальності 014 Середня освіта (Історія) магістранти (гр.ІСм-22) і студенти бакалаврату (гр.ІП-19) мали змогу ознайомитись з методиками роботи з різними сервісами і платформами. Були висвітлені питання підготовки вчителя до уроку, особливості створення навчальних матеріалів, урізноманітнення дистанційних уроків за допомогою інтерактивних завдань, використання технологій і мультимедіа в освіті.

342200788 611542147527239 6967061276391454312 n

Окремо пані Яна надала п’ять порад майбутнім вчителям при підготовці до онлайн уроку:
1. Робота на спільній платформі: всі вчителі мають працювати на одній спільній платформі - GoogleCiass, Human, Tims тощо. Це спрощує роботу і вчителів, і учнів.
2. Бути відповідальним та сучасним: підлаштуватися до вимог часу та ставитися до онлайн-уроків відповідально. Готуватися до кожного заняття і урізноманітнювати сервіси, які використовуються на уроці.
3. Сучасні та цікаві уроки: подавати інформацію можна по-різному: веб-квести, ігри, робота в групах, творча робота. Онлайн-уроки мають стати практичними, а не передавати інформацію від вчителя до учня механічно.
4. Різноманітність завдань: давати різні завдання учням. Всі учні різні та мають різний рівень навчальних досягнень. Завдання (як на уроці, так і додому) мають бути творчими (інфографіка, пантбук, лепбук, макет пам`ятки архітектури, з, створити сторінку діяча у Facebook тощо) та більш стандартним (тестування, есе).
5. Любити учнів, свою роботу та йти в ногу з часом: використовувати те, що здатне зацікавити будь-якого сучасного підлітка - меми,, комікси, мобільні додатки. Створювати власні YouTube та Telegram-канали, знімати відео з вашого предмету у Тік-Ток, робити все, щоб сучасні діти хотіли прийти на ваш урок незалежно чи він пройде очно, чи онлайн.

 a1ae2aaf fd67 471f 932a 9c8476e8d81b

Після доповіді Яна Миколаївна відповіла на питання студентів-істориків. Ґрунтовно, об’ємно, професійно.
Загальний результат заняття - цікаво, пізнавально; плідне спілкування дозволило студентам отримати корисні поради та практичні навички.

1997c6c3 f2e8 4536 a391 22aba129dbbd

22067

318765063 479109904356554 4029323046030023970 n

В першому семестрі 2022/23 навчального року, який був досить насиченим, студенти-історики КДПУ отримали можливість прослухати курс лекцій професора Гданьського університету Ігоря Галагіди «Суспільно-політична історія Польщі: вибрані аспекти».

Ще навесні 2022 року завдяки ефективній організаційній роботі завідувачки кафедрою історії, канд. істор. наук Наталії  Печеніної студенти прослухали цикл гостьових лекцій польських професорів. Про проходження лекцій ми регулярно інформували на Facebook-сторінці спеціальності. Студенти отримали можливість обирати той курс, який викликав найбільшу зацікавленість. У травні 2022 року Криворізький педагогічний університет підписав угоду про співпрацю з ГО «Українське історичне товариство у Польщі», яка передбачає проведення циклу лекцій. Курс професора Ігоря Галагіди, що розкриває важливі аспекти історії повоєнної Польщі розрахований на 30 годин, 1 кредит ECTS. Договір про співпрацю між КДПУ та Гданським університетом було укладено на початку жовтня 2022 р.

318804858 3232498460348277 3579721276850683021 n

Історія Європи минулого століття вже є взаємопов’язаною. Тому історія однієї з її країн передбачає порівння, аналогії, вихід в контексти історії сусідніх країн. Таким чином, курс професора І. Галагіди, обговорення в процесі проведення занять, запитання і відповіді, що лунали під час лекцій протягом двох місяців осіннього семестру, став мультипредметним. Результати проходження дистанційного курсу зараховані в підсумкову оцінку з курсу "Історія слов'янських народів".

316863703 495060992479522 5405310378893770206 n

По завершенню курсу студенти групи ІП-20, що долучились до його опанування, створили есе, провели самостійну роботу, отримані сертифікати засвідчили ефективне засвоєння курсу студентами протягом двох місяців осіннього семестру.

318837900 3283774588510523 4789443299051318523 n

Написання есе та їх обговорення стало логічним завершенням фахового занурення в історію Польщі. Вибрані абзаци з студентських робіт (авторська орфографія збережена)

315578488 574157398044643 5477937828789504179 nАртем Аванесов:  Отже, роблячи висновки, і відповідаючи на питання чи була Польща самим веселим бараком соцтабору? Я кажу ні. Я не даремно привів Угорщину як приклад, досліджуючи паралельно і історію УНР, я постійно бачив збіги у процесах, котрі відбувалися в цих двох країнах, і взяв я за увагу саме період 1956-1970 рр. в історії Польщі, тому що, на мою думку, в цей час створювався ґрунт для величезного антикомуністичного піднесення у масах суспільства, котрі призведуть до подій у майбутньому. Але повертаючись до нашого питання, Польща мала розбіжності у політичному, суспільному плані, іноді навіть програвала тому ж самому режиму Кадара, а якщо вже приєднувати до цього Чехословаччину, котра також не відставала від УНР та ПНР, і де відбувалися схожі процеси, виникали свої унікальні події, та ж сама Празька весна, то я не можу називати якусь країну “найвеселішим” бараком в соцтаборі.

 

 

315554387 574157394711310 2178269501354764343 n

Ніна Вінтоняк: У нашому сучасному світі Польща являє собою одну з провідних та розвинених країн Європи й світу в цілому. Вдале географічне розташування, наявна сировинна база, розгалужена економіка високого рівня, розважлива внутрішня та зовнішня політика - все це створює умови для сприятливого розвитку та високого рівня життя.


Однак виникає питання: яким чином Польщі вдалося досягти успіху за настільки короткий час, з урахуванням того, що вона також входила певний час до комуністичного табору й мала сильний вплив з боку тоталітарної влади кремля?...

 

 

315561021 574158228044560 1837794871531098529 nАндрій Бреславець: Серед періодів комуністичної Польщі, найбільше мене зацікавив період 1970-х років. Я б назвав його більш-менш «яскравою зіркою», серед досить сумного для польського народу комуністичного панування. Саме в цей період відбулося довгождане піднесення життя поляків, відбулося таке-собі будівництво «Другої Польщі». Хоча знову ж таки, потрібно розуміти закулісся цього процесу, адже відбувалася політика такого-собі соціалізму «у кредит», по відношенню до Заходу. Тому, питання про користь такої політики, загалом для Польщі, залишається для мене відкритим…

 

315366453 574157411377975 7756297839148797083 n

Ігор Зимній. Період кінця 80-х – початку 90-х рр. минулого століття став для комуністичної Польщі закономірним успішним перетворенням соціально-політичної системи. Насамперед потрібно наголосити, що таким прогресивним змінам передували свої причини. Наприклад, партійна система Польщі, яка на той момент мала специфічні риси, адже поряд із головною Польською Об’єднаною робітничою партією (ПОРП), існували Об’єднана Селянська партія (ОСП) і Демократична партія (ДП). Маємо на увазі, що в Польщі було збережено, хоча б видимість багатопартійної системи. Значним залишався вплив католицької церкви, що була оплотом традиційних національних цінностей і моралі, яка не приймала комуністичного атеїзму. Польське суспільство було готове до змін і прагнуло до них, оскільки, зберігаючи стійкі традиції приватної власності, політичного плюралізму та особистої свободи, поляки понад усе бажали позбутися гніту заложеного режиму. Високою була їхня громадянська і політична зрілість. Зазначені особливості на теренах соціалістичного простору були притаманні тільки Польщі, що наділяло її статусом найбільш веселого бараку в комуністичній системі. Наше дослідження має на меті показати, як вище викладені аспекти вплинули на культурне життя у 80-х роках, яке також мало свої відмінності від інших соціалістичних республік.

20987

303025068 3715126345294234 6924375093699069935 n

Протягом двох тижнів поточного семестру навчального року 2022/23 бакалавранти випускного курсу групи ІП-19 в курсах з методики викладання мали можливість прослухати лекції від випускників КДПУ, вчителів-практиків навчальних закладів Кривого Рогу.

312188904 554245266702523 2759839721025375309 n

24 жовтня в форматі "Шкільний курс історії та методика його викладання"
вчитель історії та правознавства Криворізького ліцею 129 Дмитро Гонтар зацікавлено переконував про доцільність використання різноманітних методів викладання історії у 5 класі.

311968664 554245270035856 5534590291841070831 n

311793728 558180459642337 5888313659714248239 n

 

28 жовтня 2022 р. в курсі "Теорія та методика навчання суспільствознавчих дисциплін" володів увагою студентів Михайло Козаченко, вчитель історії, правознавства, громадянської освіти у Криворізькому ліцеї 77( колишня Криворізька Тернівська гімназія). Поради практика щодо процесу формування критичного мислення учнів, відповіді на питання студентів – містили цінні поради, особливо на перспективу практики баклаврантів в школі.

312896297 565773185549731 8836908076280853457 n

4 листопада 2022 року свій майстер-клас продемонстрував Денис Войтович, вчитель історії Криворізької загальноосвітньої школи №120. Провідна тема на курсі "Теорія та методика навчання суспільствознавчих дисциплін" – дистанційне навчання, використання ресурсів, нових застосунків, аналіз технологій. Прийоми і поради вчителя сприймались баклаврантами як ціннісний досвід від фахівця-практика.

308108553 3731283313678537 6951320909685172312 n

Про більшість подій ви можете прочитати на Facebook-сторінці спеціальності історія 

20722

Історичне джерелознавство як важливий компонент історичної науки є складною науковою системою. Домінуюче місце в ній займають проблеми теорії і методології джерелознавства, його історії і наукової практики. Важливим модулем курсу є архівознавство, тобто система наукових знань про архіви, архівну справу, її історію, теорію і практику.

Розгляду важливих проблем - архівні фонди й документальні колекції у системі вітчизняного джерелознавства; архівосховища України та їхні документальні фонди: формування та використання - була присвячена гостьова лекція Лариси Дояр, завідувачки Державного архіву друку Книжкової палати України ім. Івана Федорова (м.Київ).

20706

Підготовка конкурентоспроможного компетентного вчителя історії та суспільствознавчих дисциплін – мета освітнього процесу для викладачів кафедри історії. В форматі фасилітованого навчання разом з викладачем канд. пед. наук Іриною Селищевою опановується тема «НУШ: базова середня освіта» в рамках курсу «Теорія та методика навчання суспільствознавчих дисциплін».

Громадська спілка «Освіторія» за підтримки Міністерства освіти і науки України та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) запустила безкоштовне навчання з впровадження реформи НУШ для підвищення кваліфікації вчителів середньої школи.

20530

Задорожна ЛТрадицією кафедри історії стає залучення студентів до неформальної освіти через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus.  В грудні 2019 року курс "Критичне мислення для освітян" успішно завершила доцент кафедри Лілія Задорожна.

Під час вивчення дисципліни "Теорія та методика навчання історії" протягом вересня - жовтня 2022 року даний курс опанували студенти 4 курсу спеціальності "Історія" 

20449

Протягом лютого-травня 2022 студенти ІІ курсу спеціальності "Історія" в процесі вивчення історії України ХІХ ст. (доцент А.В.Тарасов) мали можливість пройти онлайн курс "Вибрані питання європейської історії", наданий професором УКУ Ярославом Грицаком.

Метою курсу «Вибрані питання європейської історії» є критичне осмислення суспільного явища, котре вважають центральною подією у європейській історії – переходу від традиційного до модерного світу. Головний наголос ставиться на змінах, які пережили і продовжують переживати головні суспільні структури (сімʼя, місто, нація, покоління), а також артикуляції та відображенні цих змін в ідентичностях, цінностях та міфах. Завданням курсу є також ознайомлення з найголовнішими науковими дискусіями, які ведуться навколо цих змін. Окрім того, кожна з тем обговорюється у специфічно історично-культурному контексті Східної Європи.

19327

Книжкова палата України - державна наукова установа у сфері видавничої справи та інформаційної діяльності

Книжкова палата України створена з метою забезпечення інтересів держави у нарощенні інтелектуального та інформаційного потенціалу, сприяння розвитку національної культури, науки, освіти, книговидавничої та бібліографічної справи; повного статистичного обліку, комплектування й зберігання всієї друкованої продукції - документальної пам'яті України; проведення книгознавчих та бібліографознавчих досліджень; створення баз даних бібліографічної інформації; видання бібліографічних покажчиків і науково-аналітичних оглядів.

19070
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Липень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31