13 жовтня 2023 р. було проведене виїздне заняття з курсу "Археологія" для студентів-істориків першого курсу КДПУ.
До групи студентів приєднались студенти старших курсів, безпосередні учасники археологічних експедицій попередніх сезонів.
Андрій Тарасов:
Місцевість для заняття обрана невипадково - Холодний Яр, зокрема Мотронинське городище та його некрополь - є базою для археологічної практики студентів-істориків КДПУ. Студенти нашого закладу вищої освіти працюють у складі Скіфської Правобережної експедиції (Інститут археології НАН України, керівник О.Д. Могилов).
Відвідування Музею археології Середнього Подніпров'я в Чигирині, також невипадкове - знахідки з експедиції зберігаються саме в цьому музеї.
Звісно, неможливо було не зупинитись і в інших локаціях цього чудового краю: Суботів, історичний музей у Чигирині, Мотронинське городище.
Окрема подяка працівникам музеїв. До нас потім підходили, дарували книги. Ми були дуже зацікавлена група!
Соня Оніщенко, студентка першого курсу, учасниця виїздного заняття:
Сьогодні була унікальна можливість поїхати до історичних місць нашої Украіни. Дякую всім за цей день! Тепер чекаємо археологічну практику. Слава Україні!
Підготовка до практики триває. На заняттях, що передбачають максимальну залученність до процесу.
Відео на Fb-сторінці спеціальності Історія.
- Автор: історія
- Перегляди: 558
Не так давно ми посвятили їх в історики. Проминув якийсь рік-два. І сьогодні вони вже беруть участь в програмі академічної мобільності Erasmus+ КА1, проходять навчання в Гданському університеті (Польща). Козолуп Олег (гр. ІП-21), Фатченко Катерина, Чуніховська Дар'я, Падалка Анна (всі троє - гр. ІС-22). Це семестрова мобільність, з жовтня 2023 р. по лютий 2024 р.
Фіксуємо перші враження.
Анна Падалка: Університет вразив нас своєю модерністською архітектурою. Велика площа закладу освіти, привітні професори, які залюбки допоможуть іноземцям в адаптації, цікаві заходи для учасників програми ERASMUS+ дають змогу відчути особливості періоду життя студента на повну і розкрити себе, познайомитися з різними людьми з різних країн, створює атмосферу комфорту для навчання в університеті.
Перший тиждень пройшов у відвідуванні цікавих історичних пам'яток Гданська, таких як Старе місто, замок Мальборк, музеї Другої Світової війни та Європейської солідарності. Попереду нас чекають ще багато унікальних туристичних місць, занять і подій ;)
Перед тим як поїхати кудись, більшість людей неодмінно проводять невелике дослідження стосовно місця їх майбутньої подорожі, і я не є винятком. Інтернет не в змозі передати всю красу цього польського міста, аж ніяк, тим не менш, я з перших фото була вражена до глибини душі архітектурою Гданська, і з нетерпінням чекала свого шансу відвідати місто. Неможливо передати захоплення, яке я відчула після приїзду.
Дар'я Чуніховська: У істориків перша пара буде тільки завтра. Але стосовно англійської в принципі, то вона тут розповсюджена. Працівники університету, зокрема викладачі, легко розмовляють нею. Коли потрібна допомога, координатори мобільно реагують.
А ще записуємося на курси з польської, то комунікувати буде ще легше)
Правда перші дні трохи складно через щільний графік. Багато івентів, але цікавих (• ▽ •;)
Бажаємо успіхів в навчанні і нового захоплюючого досвіду!
- Автор: історія
- Перегляди: 536
З травня 2022 року Криворізький педагогічний розпочав співпрацю з ГО «Українське історичне товариство у Польщі», яка передбачає проведення гостьових лекцій для студентів-істориків. Це співробітництво кафедри історії КДПУ з польськими колегами триває й в новому навчальному році.
2 жовтня 2023 року відбулася зустріч здобувачів освіти із професором Інституту історії Університету Марії Кюрі-Склодовської (м.Люблін, Польща) Романом Висоцьким, який прочитав лекцію на тему «Історія створення та діяльність Європейського Союзу».
- Автор: кафедра історії
- Перегляди: 213
У 2022/23 навчальному році професор Інституту історії Університету Марії Кюрі-Склодовської в Любліні Роман Висоцький прочитав курс «Історія Європейського Союзу: виникнення та діяльність». Успішність засвоєння курсу зафіксовано в отриманих студентами-істориками сертифікатах.
- Автор: історія
- Перегляди: 266
Студенти-історики, магістранти першого року навчання, долучились до розбудови прозорого й доброчесного освітнього середовища; мета - отримати практичні знання, познайомитися з такими ж активними студентами зі всієї України, втілити власні ідеї.
- Автор: історія
- Перегляди: 243
В рамках курсу "Інформаційно-комунікаційні технології навчання суспільствознавчих дисциплін" 16 травня 2023 р. студенти заочної форми навчання (гр.ЗІСм-22) відвідали майстер-клас випускника нашого факультету (2016 р.), нині вчителя історії Криворізької загальноосвітньої школи № 120 Дениса Войтовича.
- Автор: історичний
- Перегляди: 220
12 травня 2023 року з нагоди Дня науки в Україні в КДПУ відбувся захід «Наука об’єднує».
Працювала низка локацій, зокрема, і для вчителів історії та правознавства. На засіданні було розглянуто актуальні проблеми та рекомендовано тематику наукових робіт для школярів, надано рекомендації членів журі щодо захисту робіт МАН, методи при роботі з актуальними подіями.
- Автор: історичний
- Перегляди: 384
У другому семестрі 2022/23 навчального року студенти групи ІС-22 спеціальності Історія завершили опанування чотирма навчальними курсами на платформі Coursera.
Фасилітатор – канд, філософ. наук, ст. викладач Ігор Панафідін.
- Автор: історичний
- Перегляди: 219
20 квітня 2023 р. у межах курсу Інформаційно-комунікаційні технології навчання суспільствознавчих дисциплін (викладач Ірина Селищева, канд. пед наук, старший викладач кафедри історії) відбулась зустріч з Яною Шиманчик, вчителем історії та правознавства Мар‘є-Дмитрівського ліцею Девладівської сільської ради Дніпропетровської області.
Випускниця нашого університету (2014 р.). Переможниця Всеукраїнського методологічного відбору «РодовідУчитель 2022», «РодовідУчитель 2023» на виявлення кращого досвіду дистанційного навчання, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2022. Основи правознавства» (ІІІ місце в області), лауреат конкурсу «Творчий вчитель - обдарований учень».
Студенти спеціальності 014 Середня освіта (Історія) магістранти (гр.ІСм-22) і студенти бакалаврату (гр.ІП-19) мали змогу ознайомитись з методиками роботи з різними сервісами і платформами. Були висвітлені питання підготовки вчителя до уроку, особливості створення навчальних матеріалів, урізноманітнення дистанційних уроків за допомогою інтерактивних завдань, використання технологій і мультимедіа в освіті.
Окремо пані Яна надала п’ять порад майбутнім вчителям при підготовці до онлайн уроку:
1. Робота на спільній платформі: всі вчителі мають працювати на одній спільній платформі - GoogleCiass, Human, Tims тощо. Це спрощує роботу і вчителів, і учнів.
2. Бути відповідальним та сучасним: підлаштуватися до вимог часу та ставитися до онлайн-уроків відповідально. Готуватися до кожного заняття і урізноманітнювати сервіси, які використовуються на уроці.
3. Сучасні та цікаві уроки: подавати інформацію можна по-різному: веб-квести, ігри, робота в групах, творча робота. Онлайн-уроки мають стати практичними, а не передавати інформацію від вчителя до учня механічно.
4. Різноманітність завдань: давати різні завдання учням. Всі учні різні та мають різний рівень навчальних досягнень. Завдання (як на уроці, так і додому) мають бути творчими (інфографіка, пантбук, лепбук, макет пам`ятки архітектури, з, створити сторінку діяча у Facebook тощо) та більш стандартним (тестування, есе).
5. Любити учнів, свою роботу та йти в ногу з часом: використовувати те, що здатне зацікавити будь-якого сучасного підлітка - меми,, комікси, мобільні додатки. Створювати власні YouTube та Telegram-канали, знімати відео з вашого предмету у Тік-Ток, робити все, щоб сучасні діти хотіли прийти на ваш урок незалежно чи він пройде очно, чи онлайн.
Після доповіді Яна Миколаївна відповіла на питання студентів-істориків. Ґрунтовно, об’ємно, професійно.
Загальний результат заняття - цікаво, пізнавально; плідне спілкування дозволило студентам отримати корисні поради та практичні навички.
- Автор: історичний
- Перегляди: 295
В першому семестрі 2022/23 навчального року, який був досить насиченим, студенти-історики КДПУ отримали можливість прослухати курс лекцій професора Гданьського університету Ігоря Галагіди «Суспільно-політична історія Польщі: вибрані аспекти».
Ще навесні 2022 року завдяки ефективній організаційній роботі завідувачки кафедрою історії, канд. істор. наук Наталії Печеніної студенти прослухали цикл гостьових лекцій польських професорів. Про проходження лекцій ми регулярно інформували на Facebook-сторінці спеціальності. Студенти отримали можливість обирати той курс, який викликав найбільшу зацікавленість. У травні 2022 року Криворізький педагогічний університет підписав угоду про співпрацю з ГО «Українське історичне товариство у Польщі», яка передбачає проведення циклу лекцій. Курс професора Ігоря Галагіди, що розкриває важливі аспекти історії повоєнної Польщі розрахований на 30 годин, 1 кредит ECTS. Договір про співпрацю між КДПУ та Гданським університетом було укладено на початку жовтня 2022 р.
Історія Європи минулого століття вже є взаємопов’язаною. Тому історія однієї з її країн передбачає порівння, аналогії, вихід в контексти історії сусідніх країн. Таким чином, курс професора І. Галагіди, обговорення в процесі проведення занять, запитання і відповіді, що лунали під час лекцій протягом двох місяців осіннього семестру, став мультипредметним. Результати проходження дистанційного курсу зараховані в підсумкову оцінку з курсу "Історія слов'янських народів".
По завершенню курсу студенти групи ІП-20, що долучились до його опанування, створили есе, провели самостійну роботу, отримані сертифікати засвідчили ефективне засвоєння курсу студентами протягом двох місяців осіннього семестру.
Написання есе та їх обговорення стало логічним завершенням фахового занурення в історію Польщі. Вибрані абзаци з студентських робіт (авторська орфографія збережена)
Артем Аванесов: Отже, роблячи висновки, і відповідаючи на питання чи була Польща самим веселим бараком соцтабору? Я кажу ні. Я не даремно привів Угорщину як приклад, досліджуючи паралельно і історію УНР, я постійно бачив збіги у процесах, котрі відбувалися в цих двох країнах, і взяв я за увагу саме період 1956-1970 рр. в історії Польщі, тому що, на мою думку, в цей час створювався ґрунт для величезного антикомуністичного піднесення у масах суспільства, котрі призведуть до подій у майбутньому. Але повертаючись до нашого питання, Польща мала розбіжності у політичному, суспільному плані, іноді навіть програвала тому ж самому режиму Кадара, а якщо вже приєднувати до цього Чехословаччину, котра також не відставала від УНР та ПНР, і де відбувалися схожі процеси, виникали свої унікальні події, та ж сама Празька весна, то я не можу називати якусь країну “найвеселішим” бараком в соцтаборі.
Ніна Вінтоняк: У нашому сучасному світі Польща являє собою одну з провідних та розвинених країн Європи й світу в цілому. Вдале географічне розташування, наявна сировинна база, розгалужена економіка високого рівня, розважлива внутрішня та зовнішня політика - все це створює умови для сприятливого розвитку та високого рівня життя.
Однак виникає питання: яким чином Польщі вдалося досягти успіху за настільки короткий час, з урахуванням того, що вона також входила певний час до комуністичного табору й мала сильний вплив з боку тоталітарної влади кремля?...
Андрій Бреславець: Серед періодів комуністичної Польщі, найбільше мене зацікавив період 1970-х років. Я б назвав його більш-менш «яскравою зіркою», серед досить сумного для польського народу комуністичного панування. Саме в цей період відбулося довгождане піднесення життя поляків, відбулося таке-собі будівництво «Другої Польщі». Хоча знову ж таки, потрібно розуміти закулісся цього процесу, адже відбувалася політика такого-собі соціалізму «у кредит», по відношенню до Заходу. Тому, питання про користь такої політики, загалом для Польщі, залишається для мене відкритим…
Ігор Зимній. Період кінця 80-х – початку 90-х рр. минулого століття став для комуністичної Польщі закономірним успішним перетворенням соціально-політичної системи. Насамперед потрібно наголосити, що таким прогресивним змінам передували свої причини. Наприклад, партійна система Польщі, яка на той момент мала специфічні риси, адже поряд із головною Польською Об’єднаною робітничою партією (ПОРП), існували Об’єднана Селянська партія (ОСП) і Демократична партія (ДП). Маємо на увазі, що в Польщі було збережено, хоча б видимість багатопартійної системи. Значним залишався вплив католицької церкви, що була оплотом традиційних національних цінностей і моралі, яка не приймала комуністичного атеїзму. Польське суспільство було готове до змін і прагнуло до них, оскільки, зберігаючи стійкі традиції приватної власності, політичного плюралізму та особистої свободи, поляки понад усе бажали позбутися гніту заложеного режиму. Високою була їхня громадянська і політична зрілість. Зазначені особливості на теренах соціалістичного простору були притаманні тільки Польщі, що наділяло її статусом найбільш веселого бараку в комуністичній системі. Наше дослідження має на меті показати, як вище викладені аспекти вплинули на культурне життя у 80-х роках, яке також мало свої відмінності від інших соціалістичних республік.
- Автор: історичний
- Перегляди: 351