Кафедра практичної психології
Психолого-педагогічний факультет

Засідання робочої групи. Робочою групою кафедри практичної психології у складі: З.М.Мірошник, Л.О.Гапоненко, О.А.Чаркіної, О.С.Шило - проводиться  розробка госпдоговірної теми. Наразі ведуться перемовини з метою узгодження планів і  укладання договору про надання послуг. Засідання робочої групи відбувається щотижнево.

изображение viber 2021 10 18 14 52 25 718

17106

Наукова тема кафедри: Теорія і практика становлення особистісної зрілості майбутнього психолога

  • Державний реєстраційний номер: 0121U111336
  • Коди тематичних рубрик НТІ: 15.41.43, 15.81
  • Індекс УДК: 159.9:316.37, 159.9
15995

Наукова тема кафедри: Теорія і практика становлення особистісної зрілості майбутнього психолога

 

Титул     Поклилання  Том 
Особистісна зрілість як проблема сучаної психології   Покликання І
ОСОБИСТІСНА ЗРІЛІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ПСИХОЛОГА: ЕМПІРИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ, МОДЕЛЮВАННЯ І ПРОГНОЗУВАННЯ ПРОЦЕСУ СТАНОВЛЕННЯ   Покликання ІІ
15932

23 січня 2021 року за ініціативи ст.викладача кафедри практичної психології Великодної М.С. відбулась он-лайн конференція "Життя і смерть психоаналітичних спільнот: уроки історії і нові перспективи об'єднань". 

142264871 2830586713861354 5957151982030228996 o

Організатори вдячні за вітальне слово представникам співорганізаторів конференціі: Матяшу Михайлу Миколайовичу - доктору медичних наук, професору, завідувачу кафедри загальної і медичної психології Національного медичного університету імені О. Богомольця.

141922543 2830586830528009 6889145065473460120 o

Мірошник Зої Михайлівні - доктору психологічних наук, професору, завідувачі кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету.

141270607 2830586583861367 7360624775999055258 o

13984

В січні 2020 року у співпраці з Департаментом освіти і науки КМР, Криворізький державний педагогічний університет - офіційна сторінка було здійснено серію зустрічей за для підтримки інклюзивної освіти у м. Кривому Розі зі спікером DrTheresa Cianciolo.

82852272 1849055668572592 1138914499563094016 n
.
Зокрема, на базі Навчально-реабілітаційного центру КМР було проведено круглий стіл з медичною спільнотою громади міста для обміну досвідом щодо супроводу дітей з РАС, синдомом Дауна в США та Україні.

83325996 1848216555323170 6999096405121826816 o
.
Окремо, було проведено 2-денний семінар 24-25 січня на базі Криворізької Педагогічної Гімназії "Інклюзивна освіта6 практикум" відповідно до формування навичок поведінкового аналізу, комбінації з floor time, TEACHH, диференційним підходом.
Бонусами семінару була презентація книги Терези Сіансіоло, прийомів роботи з PECS.

84346911 1849055701905922 4434507957358559232 n
.
26 січня було проведено круглий стіл та консультації для батьків дітей з особливими освітніми потребами на базі Молодіжний центр #StudHub.

 

9953

22 листопада на базі Криворізького державного педагогічного університету відбулась  Всеукраїнська конференція «Предиктори успішної інклюзії: медико-психологічний та соціально-педагогічний аспекти».

Фотозвіт Всеукраїнської конференції 22.11.19 "ПРЕДИКТОРИ УСПІШНОЇ ІНКЛЮЗІЇ: МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТИ" - за посиланням.

78084379 1777867309024762 9004037471616368640 n

Вітальне слово

Шрамко Ярослав Владиславович, професор, доктор філософії, ректор Криворізького державного педагогічного університету
Гаманюк Віта Анатоліївна, професор, доктор педагогічних наук, проректор з наукової роботи Криворізького державного педагогічного університету
Бородавка Олена Миколаївна, головний спеціаліст відділу дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, виховної роботи та охорони дитинства департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради
Гергель Євгеній Леонідович, кандидат психологічних наук, декан психолого-педагогічного факультету Криворізького державного педагогічного університету
Мірошник Зоя Михайлівна, професор, доктор психологічних наук, завідувач кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету.

70050172 1777867239024769 8573316650567204864 n

ПРЕДИКТОРИ УСПІШНОЇ ІНКЛЮЗІЇ: МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТИ
Пленарне засідання

Інклюзивно-ресурсний центр як первинна ланка комплексного супроводу дитини з особливими освітніми потребами
Андреєва Тетяна Гаріївна, директор комунальної установи «Криворізький інклюзивно- ресурсний центр No1» Криворізької міської ради

Досвід Франції у підтримці суб’єктивності дитини- аутиста (на прикладі клініки Куртіль)
Великодна Мар’яна Сергіївна, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету

75580388 1777867069024786 2901516309873295360 n

Аналіз впровадження проекту GIZ з питань підготовки фахівців з інклюзивної освіти «Підтримка інклюзивної освіти в м. Кривий Ріг». Успіхи, проблеми та перспективи
Шестопалова Олена Петрівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету

 Перспективи становлення інклюзивної освіти в м.Кривий Ріг та науково- методичне забезпечення перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників освітніх закладів, педагогів та психологів

Таргоній Оксана Вікторівна, проектний координатор проекту «Підтримка територіальних громад України у зв’язку із збільшенням кількості ВПО», координатор проекту «Підтримка інклюзивної освіти» у м. Кривий Ріг компанії «Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)»

78223690 1436231893199124 4332898248135016448 n

З досвіду роботи логопеда закладів охорони здоров’я
Яковенко Ольга Славомирівна, логопед консультативно-діагностичного центру для дитячого населення комунального підприємства «Криворізька міська клінічна лікарня No8»

75362490 2989743084369298 8624373520975003648 o

Секції конференції містили практико-орієнтовані доповіді та майстр-класи для освітян та науковців міста. Кафедра та оргкомітет конференції висловлює подяку тренерам за проведення майстр-класів:

Ira Sergiyenko "Структура та практика підтримки дитини в інклюзії" Фонд «Дитина з майбутнім» | Foundation «Child with a future»

78590020 1777893419022151 1827792541915807744 n

Ольга Ферт "Функціонально-поведінкове оцінювання дитини з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги в інклюзивному освітньому процесі" Львівський Національний Університет ім. Івана Франка

Оксана Трушик "Дитина зі складною поведінкою. Як зрозуміти. Що робити" Специализированный центр Ладо Харьков

78429436 1777893279022165 6320057716232421376 n

Elena Shestopalova "Інноваційні технології нейропсихології та нейродидактики для навчання дітей з ООП" Криворізький державний педагогічний університет - офіційна сторінка

76705252 1777893359022157 4891814269487677440 n

Калініченко Тетяна, П'ятигорець Наталія, Маркосян Людмила "Формування емоційного інтелекту у дітей з особливими освітніми потребами" Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад комбінованого типу – загальноосвітня школа І ступеню № 278» Криворізької міської ради

Бондар Катерина "Техніки сенсомоторної інтеграції дитини з ООП" Криворізький державний педагогічний університет - офіційна сторінка

Ольга Мінько «Формування навичок взаємодії засобами допоміжної комунікації» КЗО "Криворізький багатопрофільний НРЦ "Натхнення" ДОР"

72364344 1777893159022177 3179907590259736576 n

Марина Кость "Особливості організації інклюзивного навчання та психолого-педагогічного супроводу для дітей з розладами спектру аутизму " @Криворізький інклюзивно-ресурсний центр №1 КМР

Олена Бєлова, Олена Місюра, Олександр Кутаєв, Тетяна Проценко "Подолання наслідків психологічного травмування дітей з особливими освітніми потребами в позаурочний час" Комунальний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 9 з посиленою спортивною підготовкою»

9370

З 29 жовтня по 1 листопада було проведено серію супервізійних груп проекту "Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг" за ініціативи Німецького товариства міжнародного співробітництва нім. Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH на базі #StudHuB тренерами-експертами проекту Оленою Шестопаловою, Катериною Бондар. Метою супервізійною роботи було покращення компетентності та професійна підтримка фахівців інклюзивної освіти серед освітян загальноосвітніх навчальних закладів м. Кривий Ріг.

76776538 1415163641972616 5864910303774375936 n

Результатом стало засвоєння активізація застосування тпрактичних навичок для аналізу типових складних випадків педагогічної взаємодії вчителя та асистента вчителя, схеми формування навчальної поведінки, використання методики нумікон, сенсо-моторного тренінгу рук в сенсорній кімнаті, методів безпомилкового навчання та ведення протоколів спостереження поведінкового аналізу. Всі члени супервізійної роботи отримали навчально-методичні матеріали  в аспекті інклюзивної освіти (69 осіб: адміністрація шкіл, команда супроводу дитини, спеціалісти інклюзивно-ресурсного центру).

74604667 1415163428639304 7725644068029464576 n

За результами професійного аналізу за принципами супервізії стало обговорення: особливості сприйняття батьками результатів убової діяльності дітей із ООП; що робити, якщо дитина з РАС потребує підтримки при фоновому шумі на уроці;  дитячий протест проти постановки навчальних завдань або відмова від навчальних завдань; стратегії викладання природничих дисциплін та математики для дитини із ООП в середній ланці школи;  батьки та способи їх залучення у виконання ІПР та ін. 

73055192 1415163908639256 2206185053388537856 n

Дякуємо за співпрацю Департамент освіти та науки КМР, Інклюзивоно-ресурсний центр №1 КМР та команди супроводу, які долучились до проекту. 

Посилання на публікації освітніх закладів: 

Департамент освіти і науки КМР

 

 

9052

23 жовтня відбувся вступний семінар проекту "Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг" за сприяння Німецького товариства міжнародного співробітництва  Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH тренерами-експертами Оленою Шестопаловою, Катериною Бондар на базі #StudHub. Темою була супервізія організаційних впливів у в структурі продуктивного й непродуктивного педагогічного спілкування.

73070221 945167905862324 6902941888479756288 n

Метою семінару було навчання членів групи з роботи з цілями індивідуального плану розвитку (ІПР) дитини: робота з інструментами підготовки кейса. Схема чи план  роботи для дитини в межах інклюзивної освіти у шкільному освітньому просторі. Учасники семінару здійснювали аналіз факторів середовища - формування навичок складання розкладу для дитини, облік сенсорних потреб і переваг. Навчання схемою введення шкільних правил для дитини.

73031518 945167962528985 8632221435542110208 n

Освоювалась специфіка виконання спостережень в класі. Робота з модифікацією матеріалів уроку: підготовка уроків виносяться як кейс. Робота з модифікаціями оцінювання.

Фіксація поведінки дитини: вияв мотиватора, методики попередження, стратегії навчання без помилок, розклад заохочень, використання підказок, зміна завдань, зміна підказок (antedcedent package).

Презентації: завантажити

Посилання на опитування: 

8958

23 жовтня  на базі дитячого центру "Веселий вулик" Криворізького державного педагогічного університету відкрили сенсорну кімнату за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ GmbН. Ця кімната відкрита завдяки проекту "Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг", молодіжному лідеру Іллі Лисоконю та Департаменту освіти КМР. Проект підтримки супроводжують викладачі кафедри практичної психології, які виступають як тренери-експерти (Бондар Катерина, Олена Шестопалова). Проект було розпочато в 2018 році як тренінгова та супервізійна програма на базі #StudHub. 

1 448x665 470165 7ddc6593859e48c46d0128282a1c916a9f586ea23b78c6690c7ec7ddff2d7ce11571825718jpg

Фото і частина тексту запозичені: https://1kr.ua/news-53510.html?fbclid=IwAR2DAvNmyfWcYwbs2sIu-uKkabYdZpZ7_oTHUrhiGaCc0JrnPdLaXKML6lo

Сенсорну кімнату створили як навчально-методичну базу для підготовки фахівців з інклюзивної освіти, а також для дітей, і зокрема діте з особливими освітніми потребами, яким необхідна психосоціальна та часткова фізична реабілітація. 

Посилання у ЗМІ на новину:

https://one.kr.ua/news/25172?fbclid=IwAR1934OkHFTIUX2BZbarwvvMJA5dgMP618t4miZWprYyAG3kUd3SVYC5Seg

1 448x665 470153 7ddc6593859e48c46d0128282a1c916a9f586ea23b78c6690c7ec7ddff2d7ce11571825718jpg

Кімнату відкрили у рамках проєкту «Підтримка інклюзивної освіти», за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ GmbН у партнерстві з КДПУ та Департаментом освіти і науки виконкому Криворізької міськради.

1 448x665 470167 7ddc6593859e48c46d0128282a1c916a882f60239d724d0b4f24b965eee79a681571825717jpg

Ректор університету Ярослав Шрамко розповів, що у таких кімнатах будуть працювати з дітьми, які мають особливі учбові потреби. За його словами таких кімнат у інших педагогічних ВНЗ немає в Україні.

«У нас є студенти, майбутні педагоги, які зможуть ознайомитися з методами інклюзивної освіти, вони зможуть проводити у цьому приміщенні практичні заняття. Викладачі будуть проводити семінари з запровадження інклюзивної освіти. Кімната забезпечена сучасним обладнанням», - зазначив Ярослав Шрамко.

1 448x665 470166 7ddc6593859e48c46d0128282a1c916a882f60239d724d0b4f24b965eee79a681571825717jpg

Координатори проєкту з Німецького товариства міжнародного співробітництва говорять, що у криворізьких навчальних закладах планують відкрити 10 таких кімнат. 

Посилання у ЗМІ:

8957

IMG a581a285f52d2077ddc8f44c80875050 V

11 вересня 2019 року на базі Криворізького державного педагогічного університету за участі кафедр практичної психології (проф. Мірошник З.М., доц. Шестопалова О.П., доц. Бондар К.М.) та кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи (доц.Шимко І.М.), завідувача навчально-методичного відділу доц. Мальченко С.Л. відбувся навчальний семінар з питань доступності ітолерантності суспільства до проблем осіб з інвалідністю та з питань соціального захисту і забезпечення прав людей з інвалідністю «Діти з аутизмом у школі та дитячому дошкільному закладі. Роль і задачі асистента вчителя в інклюзії дітей з аутизмом».

IMG 67b615f898b3ba6f81f6c2ebbc641c35 V

Ініціатором стала Громадська організація інвалідів “ Товариство допомоги дітям з аутизмом "Особливе дитинство" і Українська асоціація поведінкових аналітиків. Речниками семінару були Мігульова Світлана Володимирівна, поведінковий психолог, спеціаліст АВА-терапії та Лілія Ликова асистент вчителя, поведінковий психолог. Зокрема планом семінару були: 

  1. Складання індивідуального плану розвитку дитини з особливими освітніми потребами, а також з аутизмом методом прикладного аналізу поведінки АВА в інклюзивну освітньому просторі.
  2. Формування цілей на основі стандартизованих тестів VB-MAPP і ABLLS-R в рамках прикладного аналізу поведінки.
  1. Методи збору інформації в рамках прикладного аналізу поведінки про навички дитини, заповнення тестів та інтерв'ю, заснованих на VB-MAPP і ABLLS-R.
  2. Що таке адаптована програма навчання і паралельний навчальний план.
  3. Чому програма будується під кожну дитину індивідуально, чому не можна складати єдину програму розвитку, відповідну діагнозу дитини або її віку.IMG b1712124454c1dbee8738b8553df213b V
  4. Визначення навичок комунікації, виконання інструкцій, ігрових, соціальних, навичок мови і вимова звуконаслідування на основі VB-MAPP і ABLLS-R.
  5. Які навички можна формувати в індивідуальному форматі, а які в загальному класі або групі на інклюзії?
  6. Співпраця з батьками, складання інтерв'ю для батьків, формування запиту від батьків.
  7. IMG 8add77dc12f64e6bf74e10e499698f87 V

З боку міста головним організатором виступив Департамент освіти та науки КМР (Бородавка О.М.).

 

8552
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Липень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31