11 вересня 2019 року на базі Криворізького державного педагогічного університету за участі кафедр практичної психології (проф. Мірошник З.М., доц. Шестопалова О.П., доц. Бондар К.М.) та кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи (доц.Шимко І.М.), завідувача навчально-методичного відділу доц. Мальченко С.Л. відбувся навчальний семінар з питань доступності ітолерантності суспільства до проблем осіб з інвалідністю та з питань соціального захисту і забезпечення прав людей з інвалідністю «Діти з аутизмом у школі та дитячому дошкільному закладі. Роль і задачі асистента вчителя в інклюзії дітей з аутизмом».
Ініціатором стала Громадська організація інвалідів “ Товариство допомоги дітям з аутизмом "Особливе дитинство" і Українська асоціація поведінкових аналітиків. Речниками семінару були Мігульова Світлана Володимирівна, поведінковий психолог, спеціаліст АВА-терапії та Лілія Ликова асистент вчителя, поведінковий психолог. Зокрема планом семінару були:
- Складання індивідуального плану розвитку дитини з особливими освітніми потребами, а також з аутизмом методом прикладного аналізу поведінки АВА в інклюзивну освітньому просторі.
- Формування цілей на основі стандартизованих тестів VB-MAPP і ABLLS-R в рамках прикладного аналізу поведінки.
- Методи збору інформації в рамках прикладного аналізу поведінки про навички дитини, заповнення тестів та інтерв'ю, заснованих на VB-MAPP і ABLLS-R.
- Що таке адаптована програма навчання і паралельний навчальний план.
- Чому програма будується під кожну дитину індивідуально, чому не можна складати єдину програму розвитку, відповідну діагнозу дитини або її віку.
- Визначення навичок комунікації, виконання інструкцій, ігрових, соціальних, навичок мови і вимова звуконаслідування на основі VB-MAPP і ABLLS-R.
- Які навички можна формувати в індивідуальному форматі, а які в загальному класі або групі на інклюзії?
- Співпраця з батьками, складання інтерв'ю для батьків, формування запиту від батьків.
З боку міста головним організатором виступив Департамент освіти та науки КМР (Бородавка О.М.).
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 418
22-24 серпня 2019 року у м. Відень на базі Університету Зигмунда Фрейда відбувся міжнародний конгрес «Самогубство та попередження самогубств». https://www.sfu.ac.at/de/event/sfu-congress-suicide-and-suicide-prevention/
Його відвідали фахівці з багатьох країн світу. Велика честь, що до них долучилися й представниці Криворізького державного педагогічного університету:
завідуюча кафедрою практичної психології, доктор психологічних наук Зоя Михайловна Мирошник
завідуюча кафедрою соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат педагогічних наук Шимко Ія Миколаївна
старший викладач кафедри практичної психології, кандидат психологічних наук Великодна Мар‘яна Сергіівна
Захід проводився під егідою Європейської конфедерації психоаналітичних психотерапій (ECPP) та Європейської асоціації психотерапії (EAP). Це на сьогодні провідні європейські професійні спільноти з надання психологічної допомоги в психотерапевтичному форматі.
Доповіді конгресу стосувалися як теорії і практики роботи з суїцидальністю, так і соціальних факторів, статистики і юридичних аспектів відповідальності психотерапевта при скоєнні самогубства пацієнтом. Особливо цікавим виявився досвід Австрії у цілеспрямованому зниженні кількості самогубств на 60 %.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 302
31 травня - 1 червня 2019 року старший викладач кафедри практичної психології, кандидат психологічних наук, практикуючий психоаналітик Мар‘яна Сергіївна Великодна підвищує свою кваліфікацію на теоретико-практичному семінарі з психоаналізу дітей та підлітків в аспекті сімейної триангуляції на острові Сирос, Греція. Організатори заходу є керівники Грецької асоціації психоаналізу, що зібрали на захід учасників з 9 країн світу.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 296
З 12 по 19 квітня 2019 року, представники кафедри практичної психології Шестопалова Олена та Бондар Катерина Криворізький державний педагогічний університет - офіційна сторінка завершили супервізійну частину річного проекту "Підтримки інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг" за дорученням GIZ та партнерства з Департаментом освіти і науки м.Кривий Ріг. Цільовою аудиторією проекту є педагогічний склад загальноосвітніх навчальних закладів в м. Кривий Ріг, який працює з дітьми з особливими освітніми потребами відповідно до ідей Нової української школи та нового Закону про освіту
Досягнуими результатами є супервізія кейсів команд супроводу дітей з особливими потребами м. Кривий Ріг та зміна змісту та структури перепідготовки вчителів міста Кривого Рогу (навчання навичкам сенсорної інтеграції, нейрокорекції, кінезіології та ін.). Завдяки проекту у учасників освітнього процесу посилилась позитивна динаміка соціальної відповідальності щодо побудови системи інклюзивного навчання дітей міста, яке за змістом відповідає європейським вимогам надання освітніх послуг. Було здійснено 5 супервізійних груп з командами супроводу міста та розбір кейсів випадків роботи освітян.
Окремо, під час круглого столу було підведено підсумки ефективності пілотної програми та спроектовано напрямки та тематику підтримки інклюзії в місті.
Згальне охоплення цільових груп проекту 97 осіб.
Особиста участь членів кафедри та напрямок впливу: супервізія кейсів 60 осіб освітян, 2 круглих столи міського рівня з представниками влади (40 осіб).
Ми висловлюємо вдячність всім учасникам проекту: департаменту освіти міста (Елена Бородавка Кислицына) директорам шкіл, та освітянам, відповідальним командам супроводу шкіл міста, які апробували модулі пілотного проекту.
Окрема вдячність #StudHub та керівнику центру Илья Лысоконь за річну логістичну підтримку тренінгової роботи.
І, насамперед, ідеї проекту, стратегічності та стабільності підтримки пілоту ми завдячуємо команді компанії GIZ та, зокрема, експерту проекту Карстену Ценеру та координатору Oksana Targoniy.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 580
Метою проекту було сприяння рівності та інклюзії в освітніх установах (Peacecorp, USA ID у співпраці з Управлінням освіти та науки Криворізької міської ради, Криворізький філіал Всеукраїнської мережі людей, які живуть з ВІЛ (БО «БТ» Мережа КР » та Криворізьким державним педагогічним університетом. Завданнями було проведення 2 денної тренінгової конференції на підтримку дітей з особливими потребами для 423 освітян з усіх 7 регіонів міста та робота з командою наставників, які будуть обробляти та збирати місцеві проектні ідеї, які будуть включені до плану розвитку освіти Відділ науки Виконавчого комітету міста, що сприятиме професійному розвитку практикуючих фахівців, надаючи їм змогу зміцнити політичне, академічне та соціальне середовище, що впливає на їхні громади.
На пленарному засіданні були проголошені доповіді представників Міністерства освіти, тренерів-експертів проекту "Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг" GIZ, досвіду сприймання інклюзивного світосприйняття представників Львівського національного університету. Зокрема, це доповіді: Сучасна державна політика у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами Симоненко Тетяна Василівна, начальник відділу спеціальної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки
Створення розвивально-освітнього середовища для дітей з ООП в умовах сучасного закладу дошкільної освіти. Ковшар Олена Вікторівна, завідувач кафедри дошкільного навчання КДПУ, доктор педагогічних наук
Аналіз впровадження проектуGIZ з питань підготовки фахівців з інклюзивної освіти «Підтримка інклюзивної освіти в м. Кривий Ріг». Проблеми, успіхи та перспективи. Шестопалова Олена Петрівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практичної психології Криворізького державного педагогічного університету.
Інклюзивна освіта як складова інклюзивного світосприйняття. Островська Катерина Олексіївна, доктор психологічних наук, професор, голова Товариства «Родина Кольпінга», завідувач кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи Львівського національного університету імені Івана Франка
Функціональне порушення розвитку дитини як основа диференційованого оцінювання дитини та побудова стратегії її навчання (медико-психологіний аспект). Дробот Лілія Ришардівна, лікар, нейропсихолог, психотерапевт, координатор програми «Амбулаторій аутизму» Товариства «Родина Кольпінга», асистент кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи Львівського національного університету імені Івана Франка
Ініціатива громади в питаннях реалізації соціальних проектів на підтримку дітей з особливими освітніми потребами Пастушенко Наталя Володимирівна, голова ГО « Фонд обʼєднаних сердець.
Програми психосоціальної підтримки дітей та підлітків яких торкнулась епідемія ВІЛ, як запорука толерантності та інклюзивного підходу до їх розвитку та соціалізації. Мельник Дар’я Сергіївна, психолог, координатор програм для ВІЛ-позитивних підлітків та молоді БО «БТ Мережа м. Кривий Ріг».
Посилання у ЗМІ:
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 1260
Старший викладач кафедри практичної психології, кандидат психологічних наук, практикуючий психоаналітик, член Української асоціації психоаналізу (Національного представника Європейської конфедерації психоаналітичних психотерапій та Міжнародної федерації психоаналізу) Великодна Мар’яна Сергіївна (Mariana S. Velykodna) проходить підвищення кваліфікації в якості спікера Міжнародної психоаналітичної школи (м. Київ) та в якості слухачки навчального семінару Отто Кернберга (США) на тему «Стосунки любові: норма і патологія».
Конспекти найцікавіших доповідей з цих заходів Мар‘яна Сергіївна опублікувала у відкритому доступі для колег та студентства: http://www.b17.ru/article/123198/?prt=58164
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 344
В межах співпраці з Німецьким товариством міжнародного співробітництва «Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH» Криворізького державного педагогічного університету, викладачі кафедри практичної психології доцент Шестопалова Олена Петрівна, старший викладач Бондар Катерина Миколаївна здійснювали тренінгове навчання освітян м.Кривого Рогу з 29 жовтня по 3 листопада 2018 року. Навчання пройшли 61 особа серед керівного, педагогічного та медичного складу: адміністрації шкіл, вчителі початкової школи, психологи, логопеди, асистенти вчителів, дефектологи міста.
Проект «Підтримка інклюзивної освіти у м.Кривий Ріг», направлений на вдосконалення навичок та знань у сфері інклюзивної освіти серед керівного, педагогічного та медичного складу шкіл м.Кривий Ріг, де вже відкрито чи планується відкриття інклюзивних класів у майбутньому.
Учасники тренінгу розглядали інноваційні підходи до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та розвивали свої професійні навички. До проведення тренінгу залучені фахівці Дніпропетровського обласного методичного ресурсного центру та ГО «Ладо» м.Харків.
В рамках проекту на базі #StudHub за модерацією Лисоконя Іллі Олександровича було залучено волонтерів-психологів 3-4 курсу (Зиміну Анастасію, Свістунову Олену Іващенко Ярослава, Мозгового Іллю).
Для освітлення діяльності проекту у ЗМІ міста у прямому ефірі відбувся випуск програми "Ракурс":
Посилання у ЗМІ:
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 449
Дискусіний клуб "Реформа освіти" у співпраці з Інститутом соціальної і політичної психології України
28 березня 2018 року на базі КЗШ 15 ім.М.Решетняка за ініціативи управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради відбулось засідання міського дискусійного клубу керівників закладів загальної середньої освіти за темою "Готовність школи І ступеню до освітніх інновацій та моделювання профільної старшої школи: впевненість чи розчарування".
Модераторами заходу була керівник регіонального проекту "Формування позтивного ставлення до реформи освіти" (Інститут соціальної і політичної психології НАПН України) Олена Петрівна Шестопалова.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 234
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 295
17-18 лютого на базі психолого-педагогічного факультету за сприяння декана Гергеля Євгена Леонідовича відбувся в партнерстві з орг.комітетом ІІІ Міжнародний фестиваль Арт-практик у Кривому Розі. Студенти та гості мали змогу дізнатись про новинки розробок Олени Тараріної та її тренерів.
Зокрема були представлені техніки роботи з метафоричними картами, інтимно-особистісне консультування, робота з іміджем, робота з дітьми, сімейне консультування.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 201