Кафедра загальної та вікової психології усвідомлено підходить до проблеми організації профорієнтаційної роботи. Саме це - запорука залучення до майбутньої студентської спільноти мотивованих, зацікавлених, розумних абітурієнтів. Тому науково-креативне обговорення проблеми на кафедрі (Н.Токарева, С.Дрібас, О.Халік, Н.Макаренко, О.Ткаченко, О.Когут), серед працівників освітніх закладів (О.Філіпенко), студентів КДПУ (Р.Горбунов, Д. Гонтар),  створено курс «Виклики профорієнтаційної діяльності вчителя у несталому освітньому просторі» (серія: «Основи кризової психології для освітян») та розроблені важливі кроки для удосконалення процесу профорієнтації у найближчому майбутньому.

      Які кроки потрібно робити українським освітянам (викладачам вишів, вчителям, абітурієнтам) для того, щоб професійний вибір їх випускників був усвідомленим?

Крок І. Створення професійно-психологічного профілю (професіограми) майбутнього працівника:

  • діагностика психофізіологічних показників майбутнього працівника (властивостей нервової системи, психомоторних властивостей);
  •  діагностика особистісних властивостей (акцентуації характеру, комунікабельність, організаційні здібності, конфліктність, локус контролю, рівень домагань, спрямованість);
  •  визначення профільних знань, вмінь та навичок (сенсорно-перцептивних, мнемічних, аттенційних, мисленнєвих, креативних та ін.).

Крок ІІ. Створення психологічного еталону професії (спеціальності):

  • знайомство з класифікацією сучасних професій;
  • знайомство з найбільш актуальними професіями на ринку праці України (програмісти, аналітики Big-data, лікарі, освітяни, інженери різних галузей, дизайнери, аудитори, маркетологи);
  • знайомство з пропозиціями сучасних освітніх закладів щодо набуття професії, їх перспектив на ринку праці;
  • створення індивідуального списку професій кожним учнем з переліком вимог до цієї професії, її конкурентоздатності, престижності, перспектив працевлаштування, кар’єрного зростання;
  • знайомство з основними вимогами професії до майбутнього працівника.

Крок ІІІ. Організація профорієнтаційно-психологічної роботи:

  • роз’яснювальна робота з батьками, знайомство їх з результатами діагностики здібностей та індивідуально-типологічних особливостей дитини;
  • знайомство батьків з помилками у виборі професії, про які детально повідомляється на курсі;
  • знайомство абітурієнтів з професіями майбутнього (нанотехнолог, генетичний консультант, проектувальник 3Д-друку, консультант по здоровому способу життя; дизайнер віртуальних світів);
  • запрошення представників різноманітних професій для бесід з майбутніми абітурієнтами;
  • запрошення представників центрів зайнятості, кадрових агенцій, рекрутерів, HR-менеджерів;
  • тренінгова діяльність щодо написання резюме, створення умов співбесіди; пошуку позитивних характеристик професій;
  • організація ассесменту - комплексу заходів з виявлення врахування, оцінки ділових властивостей з визначенням майбутніх перспектив професійного зростання.

Крок IV. Усвідомлення важливості  набуття професії вчителя, яка буде актуальна  завжди і всюди.

Саме вчитель  знайомить з основами наук, орієнтує у виборі правильного життєвого шляху,  допомагає  сформувати такі вміння та навички, які будуть в нагоді у будь-якій професії.

Саме такого вчителя готує Криворізький державний педагогічний університет, який привітно розкриває двері перед абітурієнтами!

Welcome!

Н. Макаренко

21936
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Липень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31