Задля аналізу процесу вивчення вибіркових дисциплін у січні 2025 року було проведене анонімне опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова».

Проведений моніторинг уможливив аналіз результатів опитування, оцінку якості наданих освітніх послуг, окреслив шляхи удосконалення освітньо-професійної програми.

Анкета містила 9 питань.

В опитування взяли участь 31 респондент.

На питання «Чи знайомі Ви з процедурою вибору навчальних дисциплін?» здобувачі вищої освіти відповіли:

  • так, детально 42 %;
  • так, у загальних рисах 42 %;
  • знаю лише, що треба пройти реєстрацію 13 %;
  • ні, не знайомий(а)          3 %.

Цілком задоволені процедурою вибору навчальних дисциплін в університеті 74 % опитаних, частково задоволені – 23%, варіант «інше» обрали 3%, однак не вказали свого варіанту відповіді.

78 %респондентів цілком влаштовує кількість запропонованих дисциплін вільного вибору; 6 % вважають, що дисциплін для вибору забагато; на думку 16 % опитаних дисциплін для вибору недостатньо.

Серед найвагоміших чинників, які впливають на вибір навчальних дисциплін, було відзначено такі:

  • зв’язок зі спеціальністю, за якою навчаюся;
  • зв’язок із майбутньою професійною діяльністю;
  • практична спрямованість дисципліни;
  • дисципліна корисна для розширення кругозору;
  • викладач, який пропонує і буде читати дисципліну;
  • цікавий зміст дисципліни;
  • легкий навчальний матеріал;
  • рекомендація старшокурсників (тих, хто прослухав цей курс раніше).

Перед тим, як зробити свій вибір, 52 % опитаних ознайомлювалися із силабусами вибіркових дисциплін; 35 % – лише тих дисциплін, які зацікавили; 13 % – не ознайомлювалися.

Для 84 % опитаних обрані дисципліни виявилися цікавими та необхідними, містили корисний матеріал; 10 % вказали, що обрані дисципліні цікаві, але не зрозуміло, де ці знання можна застосувати; для 3 % «було байдуже, головне – отримати залік»; інше – 3 % (здобувачі вказали, що «деякі вибіркові дисципліни абсолютно непотрібні, так що я вже не пам’ятаю, які саме»).

Серед найбільш цікавих і корисних вибраних дисциплін для опитаних виявилися такі: лінгвокраїнознавсто США, український дисидентський рух, практична граматика англійської мови, блогерство, мистецтво виразного слова, медіапсихологія, розмовний курс англійської мови, польська мова, персоналізація освіти, психологічні основи ефективного спілкування, англійська мова за кордоном, релігієзнавство.

На питання «Чи обрали б Ви ці дисципліни повторно, чи змінили б свій вибір?» відповіді були такими:

  • так, обрав(-ла) б їх знову 75 %;
  • деякі дисципліни не обрав(-ла) би знову 25 %.

Серед основних пропозицій щодо політики і процедур вибору навчальних дисциплін виокремлено такі: розширити перелік курсів, забезпечити доступ до детальної інформації про кожну дисципліну, запровадити консультації для студентів, дозволити зміну вибраних курсів у визначений термін та збирати зворотний зв’язок для вдосконалення навчального процесу.

Щиро дякуємо нашим здобувачам освіти за участь в анкетуванні. Аналіз відповідей допоможе зрозуміти пріоритети покращення якості освіти, виявити проблемні аспекти та усунути недоліки у процедурі організації обрання та вивчення дисциплін за вільним вибором.

Результати анкетування будуть обговоренні на засіданні вченої ради факультету української філології.

29349
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Лютий 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28