Робоча програма | Електронний навчальний курс |
Зміст електронного навчального курсу "ІКЗН математики"
Загальні матеріали
- Анонімне опитування після вивчення курсу "ІКЗН"
- Візуальні закладки Тетяни Крамаренко для курсів підвищення кваліфікації учителів математики
- Оцініть рівень новизни та застосовності
- Мої відеоуроки на YouTube
- 1.1.Приклади використання хмарних сервісів Google
- 1.2 Приклади розроблених сайтів та блогів учителів математики.
- 1.3. Урок створення блогу вчителя
- Лаб. робота №1,2. Створення блогу вчителя
- 1.4. Вимоги до розробки на «відмінно» персонального сайту вчителя математики.
- 1.5. Шаблон сайту вчителя математики
- 1.6. Урок. Створення сайту вчителя.
- Лаб. робота №3. Створення сайту.
- 2.1. Відомості про хмарний сервіс LearningApps (інтерактивні вправи)
- 2.2. Відомості про хмарний сервіс "Фабрика кросвордів"
- 2.3. Опитувальник (форми Google)
- 2.4. Урок "Хмарний сервіс LearningApps"
- Лабораторна робота №4. Дві вправи в LearningApps
- Приклади вправ, вбудованих в курс Moodle
- 1L. Вправа на класифікацію (learningapps.org)SCORM пакет
- 2L. Вправа "Геометричні перетворення" (learningapps.org)SCORM пакет
- 3.1. Відомості з посібника про засіб "Бібліотека наочностей "Геометрія, 7-9 клас"
- 3.2. Матеріали і відомості про розробників засобу
- 3.3. Короткі відомості про засіб "Геометрія, 8 клас"
- 3.4. Приклад розробленого за допомогою засобу уроку
- 3.5. Відеоуроки (Скрінкасти). БН "Геометрія, 8 клас"
- 3.6. Урок. Геометрія 7, 8, 9 клас.
- Лаб. робота №5. Геометрія, 7-9 клас.
- 4.1. Матеріали і відомості про розробників засобу.
- 4.2. Відеоуроки по використанню засобу.
- 4.3. Приклад розроблених уроків математики у 5-му класі.
- 4.4. Основні відомості про засіб "Математика 5-ий клас"Урок
- Лаб. робота №6. Урок математики в 5-6 класі
- 5.2. Матеріали розробників БН "Алгебра, 7-9 клас"
- 5.3. ВІдеоуроки по використанню бібліотеки електронних наочностей "Алгебра, 7-9 клас"
- 5.4. Програмно-методичний комплекс "ТерМ"
- 6.1. Відомості про мультимедійні дошки
- Інтерактивні уроки для мультимедійної дошки Panaboard
- 6.2. Матеріали для мультимедійної дошки InterWrite
- 6.3. Як записати відеоуроки / скрінкасти?
- Лаб. робота №6. Мультимедійна дошка (розробка уроку алгебри 8-9 клас)
- Записати на сайті про мультимедійну дошку
- Записати скрінкаст розробленого до уроку алгебри
- Посилання на образ CD-диска з ПЗ для мультимедійної дошки InterWrite
- Файл для демонстрації InterWrite GeoGebra
- GeoGebra візуальні закладки
- 7.1. Основні відомості про GeoGebra
- 7.2. Відеоуроки по використанню у навчанні динамічної математики
- 7.3. GeoGebra. Геометричні перетворення фігур
- Д/З 1. Створити "писанку"
- 7.4. Задачі на побудову (GeoGebra, Gran-2D)Файл
- Д/З 2 Задача на побудову.
- Д/З. 3. Записати скрінкаст до задачі на побудову
- Д/З 4 на дослідження за темою уроку геометрії.
- 7.5. на побудову графіків функцій та дослідження.Файл
- Малюнки графікамиФайл
- Розвиток креативності школярів за допомогою ейдографіки
- Д/З 5 Малюнок графіками функціональних залежностей
- Презентація окремих робіт по ІКЗН
- 10.1 Основні відомості про Moodle
- Приклад дистанційного урок для курсу на платформі Moodle
- Д/З. Розробити в курсі "Геометрія 7 клас " дистанційний урок за темою обраного уроку геометрії
- 8.1. Короткі відомості про опрацювання статистичних данихФайл
- 8.2. Матеріали для аудиторного заняття
- Д/3. Надіслати файли з виконаним домашнім м (Excel, Gran1)
- 5.1. Посилання на офіційний сайт Hot Potatoes (6.3 вільне ПЗ )
- 5.2. Відеоуроки по розробці вправ в Hot Potatoes
- 5.3. Додатково. Розробка кросвордів і ребусів за допомогою Excel
- Лаб. робота №5. Кросворд, розроблений за допомогою Hot Potatoes (Фoрум)
- Приклади вправ, вбудованих в курс Moodle
- 1Н. Кросворд "Декартові координати" (Hot Potatoes)SCORM пакет
- 2Н. Тест на відповідність ( Hot Potatoes, Create SCORM)SCORM пакет
- 3Н. Тест на відповідність (Hot Potatoes, Create Drag/Drop SCORM)SCORM пакет
Підручники та посібники.
Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : навчальний посібник / Корольський В. В., Крамаренко Т. Г., Семеріков С. О., Шокалюк С. В. ; за ред. М.І. Жалдака. http://elibrary.kdpu.edu.ua/handle/0564/571
Крамаренко Т. Г. Уроки математики з комп’ютером. Посібник для вчителів і студентів / За ред. М. І. Жалдака. http://elibrary.kdpu.edu.ua/handle/0564/570
Рецензенти: д. пед. н., проф. В. К. Буряк, д. ф.-м. н., проф. В. М. Соловйов, к. пед. н., доц. С. О. Семеріков
Друкується відповідно до рішення вченої ради Криворізького державного педагогічного університету від 14.02.2008, протокол № 7.
Зміст посібника
Посібник складається з трьох розділів.
У першому розділі "Психолого-педагогічні основи формування якостей учнів з використанням ІКТН" здійснено огляд науково-методичної, психолого-педагогічної і навчальної літератури, в якій розкриваються основні погляди на досліджувану проблему, розглянуто загальні засади використання ІКТ у навчальному процесі, з'ясовано можливості поєднання ІКТ у навчанні математики з проектними технологіями, навчанням у співпраці. Підсумовується розділ методичними вимогами до реалізації особистісно-орієнтованого підходу, аналізуються складники моніторингу особистісно орієнтованого навчання.
У другому розділі проаналізовано ППЗ, доступні для використання у середніх загальноосвітніх закладах. Здійснено короткий огляд послуг оновлених версій ППЗ GRAN1 і GRAN-2D, підготовлено добірки завдань для виконання як за допомогою зазначених засобів, так і для ППЗ DG, GRAN-3D та інших педагогічних програмних засобів. Пропоновані програмні продукти є переважно вітчизняними розробками, що позитивно позначається на їх застосуванні як з боку інтерфейсу, так і стосовно відкритості розробників до взаємодії.
У третьому розділі „Система задач, спрямованих на формування якостей учнів, та методика їх опрацювання"розглянуто питання створення та впровадження системи навчання, в основу якої закладено умови формування в учнів особистісних якостей у процесі комп'ютерно-орієнтованого навчання математики, висвітлено досвід роботи автора вчителем математики в класах з поглибленим вивчення математики. До сукупності педагогічних умов, які сприяють розвитку позитивних особистісних якостей учнів у процесі комп'ютерно-орієнтованого навчання математики віднесено можливість довизначення учнями з використанням ППЗ поставлених вчителем задач, а у зв'язку з цим підвищення мотивації учіння; відповідний добір змісту комп'ютерно-орієнтованого шкільного курсу математики, доцільних методів, засобів, форм організації навчання; створення середовища, сприятливого для розвитку особистості; можливості здійснення творчого спілкування між учасниками навчального процесу. Виняткове значення має самостійна постановка і розв'язування навчально-творчих задач. Розроблено добірки комп'ютерно-орієнтованих завдань з параметрами, задач практичного змісту, завдань для вивчення змістової лінії функції; добірки наочностей для уроків стереометрії, зокрема, динамічні креслення перерізів многогранників площиною. Складено добірку задач з планіметрії на побудову, на дослідження і доведення, запропоновано добірку комп'ютерно-орієнтованих навчальних проектів з математики, розробку завдань для вивчення геометричних перетворень за допомогою комп'ютера, програму курсу „Інформаційно-комунікаційні засоби навчання математики" для підготовки бакалаврів за спеціальністю „Педагогіка і методика середньої освіти. Математика".
Компакт-диск, що додається до навчально-методичного посібника, містить не лише окремі програмні продукти, але й значну кількість комп'ютерних моделей до задач з курсів алгебри і геометрії 8-11 класів, що ілюструють пропоновані педагогічні методи та прийоми комп'ютерно-орієнтованого навчання математики.
Посібник призначений для вчителів математики, студентів, які навчаються за спеціальністю „Педагогіка і методика середньої освіти. Математика". Може бути корисним учням 8-11 класів, які самостійно навчаються використовувати ППЗ.
Додаткові відомості щодо розглянутих у посібнику програмних засобів можна отримати за адресою: Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, вул. Пирогова, 9, м. Київ-30, 01601.
Відгуки та пропозиції просимо надсилати на адресу: [email protected].
ПЕРЕДМОВА |
Перелік умовних скорочень |
Розділ 1. Психолого-педагогічні основи формування якостей учнів з використанням ІКТН |
1.1. Деякі аспекти проблеми формування творчої особистості |
1.2. Роль, місце та зміст інформаційно-комунікаційних технологій в системі шкільної математичної освіти . |
1.3. Аналіз можливостей поєднання ІКТН математики з іншими педагогічними технологіями в навчанні і розвитку учнів |
Розділ 2. Педагогічні програмні засоби навчання математики |
2.1. Поради щодо використання компакт - диску до посібника |
2.2. GRAN1 |
2.3. Advanced Grapher |
2.4. Динамічна геометрія GRAN-2D і DG |
2.5. GRAN-3D |
2.6. ТерМ, Бібліотека електронних наочностей „Алгебра, 7-9 клас" |
2.7. Бібліотека електронних наочностей "Геометрія, 7-9 клас" |
2.8. Педагогічний програмний засіб "Алгебра, 11 клас" |
2.9. ППЗ "Геометрія, 11 клас " |
2.10. Математика, 5 клас |
Розділ 3. СИСТЕМА РОЗВИВАЛЬНИХ ЗАДАЧ ТА МЕТОДИКА ЇХ ОПРАЦЮВАННЯ . |
3.1. Педагогічні умови ефективного формування якостей учнів у процесі комп'ютерно-орієнтованого навчання математики |
3.2. Проектні технології: коли навчатися цікаво? |
3.3. Розвиток просторової уяви і просторового мислення учнів |
3.4. Математичні "відкриття" за допомогою динамічної геометрії GRAN‑2D і DG |
3.5.Формування мотиваційно-творчої спрямованості учнів у процесі вивчення теми „Геометричні перетворення фігур" |
3.6. Прикладна спрямованість навчального матеріалу як засіб активізації творчої діяльності учнів |
3.7. Пошуково-дослідницька діяльність учнів у процесі вивчення змістової лінії „Функції" з використанням ІКТ |
3.8. Формування пізнавальних якостей учнів у навчанні розв'язуванню задач з параметрами графічними прийомами |
3.9. До питання підвищення інформаційної культури вчителя. Програма курсу „Інформаційно-комунікаційні засоби навчання математики" |
Рекомендована література |
.
Поради щодо використання компакт-диску до посібника
Електронну оболонку підручника розробив Василь Крамаренко.
- Бажане розширення екрану 1280 х 1024, браузер Internet Explorer.
1. Перевірити наявність на вінчестері комп'ютера програмного забезпечення:
- а)Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Publisher;
- б)педагогічних програмних засобів DG, GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D;
- в)програми для аналізу функціональних залежностей Advanced Grapher;
- г) ПЗНП Геометрія, 7-9 клас; ТерМ, Алгебра, 7-9; Алгебра, 10-11; Геометрія, 10-11, Математика 5-6.
- 2. Щоб у ході роботи з електронним посібником відкривалися файли засобів GRAN та DG, їх потрібно інсталювати. Можна для цього використати відповідні пункти меню Autorun.exe (рис.1).
Рис. 1. Меню Autorun.exe
- 3. Інсталювати необхідні для роботи засоби пункту г) бажано у пропоновані розробниками папки. У посібнику у відповідних параграфах подаються електронні адреси розробників засобів. Зазначені засоби апробувалися в 2006-2007 роках у загальноосвітніх школах та вищих навчальних закладах на замовлення Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.
- 4. Після інсталяції засобів GRAN та DG, перегляду інструкції користувача (у посібнику § 2.1), відкриття посібника, файл Autorun.exe, інші не використовувані програми і документи бажано закрити, щоб прискорити роботу, коректно відкривати кнопки-підказки засобу GRAN-2D.
- В подальшому перегляд посібника можна починати із запуску файла Home.htlm (рис. 2). Рисунки в презентаціях містять гіперпосилання на файли, створені за допомогою ППЗ. До слайдів на побудову перерізів многогранників створено звукові файли.
Рис.2. Перелік папок і файлів на компакт-диску
- 5. Щоб створені файли зручно було змінювати і зберігати, доцільно скопіювати на вінчестер комп'ютера папкуmetod_w, файли Home.htlm, setup. htlm. Після копіювання слід перевірити, чи у властивостях знята з цих файлів помітка „тільки для читання". В той же час, можна працювати з компакт - диском без переписування, зберігаючи на вінчестер лише окремі файли, створені за допомогою ППЗ.
- 6. Додаючи нові веб-сторінки чи слайди до презентації, бажано здійснювати гіперпосилання з них на відповідні файли ППЗ, а в переліку завдань (зміст) до кожної презентації здійснювати посилання на заголовок новоствореного слайду (викликати контекстне меню, обрати послугу Гіперпосилання, вказати на файл, який необхідно завантажувати і пов'язати його з даним рисунком, виділеним текстом тощо).
- 7. На рис.3 подане вікно електронного посібника "Уроки математики з комп'ютером". Щоб завантажити документ для перегляду у робоче вікно (2), слід у дереві навігації (1) вибрати потрібний розділ чи параграф посібника(4). Щоб уточнити, на яке саме джерело йде посилання у тексті, використовують вікно "Література" (3). При потребі в електронному посібнику можна одночасно відкрити для перегляду два параграфи. Для цього при відкритому документі у робочому вікні (2), слід натиснути на піктограму (5) потрібного іншого параграфа і завантажити його у вікно (1). Останнє відкрите вікно закривається натискуванням на кнопку "Назад".
Рис.3. Вікно електронного посібника "Уроки математики з комп'ютером"
- 8. Працювати з файлами GRAN та DG можна без інсталяції. Для цього необхідно відкрити за допомогою перерахованих засобів по одному файлу відповідного типу: а) тип „DGf" за допомогою DG; б) тип „GR1" за допомогою GRAN1; в) тип „G2D" за допомогою GRAN-2D; г) тип „G3D" за допомогою GRAN-3D. При цьому вручну вказують місце, де на вінчестері знаходиться відповідна програма. Співставивши тип файла і відповідну програму, в ході перегляду презентацій зможемо завантажувати відповідні файли за гіперпосиланнями.
Перелік основних документів на компакт-диску
- § вивчаємо ППЗ (програма курсу ІКЗН, фрагменти лекції до курсу ІКЗН, розробки уроків з використанням GRAN, розробка практичного заняття для вчителів з динамічної геометрії)
- § досліджуємо функції (лінійна, квадратична, степенева, дробово-раціональна, тригонометричні, обернені тригонометричні, показникова, логарифмічна, функції, що містять цілу і дробову частину числа);
- § задачі з параметрами;
- § добірки матеріалів для навчання за методом проектів ("Геометрія паркетів", "Геометрія українського орнаменту", "Перерізи многогранників", "Малюємо графіками", добірки завдань на дослідження з підказками та ін.);
- § завдання для дидактичної гри з комп'ютерною підтримкою, задачі на побудову, дослідження ГМТ, виконання геометричних перетворень фігур;
- § добірки наочностей для уроків стереометрії;
- § добірки практичних задач на екстремум, задач математичної статистики;
- § застосування диференціального та інтегрального числення, векторів та ін.;
- § малюнки, виконані за допомогою GRAN1, GRAN-2D і Advanced Grapher.