Канд. пед. наук, доцент В.В. Іванова,
канд. пед. наук, доцент О.Б. Потапенко.

Шановні студенти! Для забезпечення дистанційного навчання під час карантину ми пропонуємо вам виконати завдання до практичних занять з навчальної дисципліни «Загальна педагогіка». Розробку даних практичних занять ви можете знайти на платформі СУЄНК. Ваші роботи надсилайте на електронну скриньку викладачів:
[email protected].
[email protected].

Завдання № 1

до практичного заняття № 10

«Методи та засоби навчання в школі»
(для студентів факультетів: іноземних мов; географії туризму та історії; мистецтв; гр. ІП-18; ІГ-18; ІМ-18; РАФ-18; НАФ-18; ОМ-18; ХХК-17; МХК-18)

План:

1. Опрацювати теоретичний блок і відповісти на такі питання:
1.1. Що називають методами, прийомами і засобами навчання?
1.2. Дайте визначення поняття «класифікація».
1.3. Які критерії використовуються для класифікації методів навчання?
1.4. Наведіть приклад класифікації методів навчання
1.5. Розкрийте сутність проблемно-пошукових методів навчання.
2. Опрацювати практичний блок і відповісти на проблемні питання:
2.1. У чому ви вбачаєте відмінність між поняттями «метод навчання» і «прийом навчання»?
2.2. Оберіть ознаку, яка характеризує проблемні методи навчання:
а) вимагають пригадати раніше вивчене;
б) створюють ситуацію інтелектуального утруднення;
в) орієнтовані на запам’ятовування навчальної інформації.
2.3. Розподіліть по групах (словесні, наочні, практичні) такі методи навчання: розповідь, вправа, бесіда, демонстрація, пояснення, дискусія, ілюстрація, лабораторна робота.
2.4. У чому полягає різниця між поняттями «метод навчання» і «засіб навчання».
2.5. Розподіліть по групах (методи навчання, прийоми навчання, засоби навчання): повідомлення плану уроку, таблиця, пояснення, відеофільм, навчальна дискусія, актуалізація знань, схема, бесіда, вправа, навчальний посібник, практична робота.
2.6. Виключіть з переліку те, що не відноситься до умов ефективного застосування методів навчання (одна неправильна відповідь):
а) створення позитивної психологічної атмосфери уроку;
б) використання міжпредметних зв’язків;
в) стан емоційного самопочуття вчителя;
г) врахування індивідуальних особливостей розвитку учнів.

Завдання № 2

до практичного заняття № 11

«Урок – основна форма організації навчання»
(для студентів факультетів: іноземних мов; географії туризма та історії; мистецтв; гр. ІП-18; ІГ-18; ІМ-18; РАФ-18; НАФ-18; ОМ-18; МХК-18)

План:

1. Опрацювати теоретичний блок і відповісти на такі питання:
1.1. Що в науково-педагогічній літературі називають «формою організації навчання»?
1.2. Назвіть основні форми організації навчання в сучасній школі.
1.3. Хто розробив класно-урочну систему навчання?
1.4. У чому полягали особливості Белл-Ланкастерської системи навчання та Дальтон-плану?
1.5. Як ви розумієте поняття «урок»?
1.6. Чим зумовлено поділ уроків на певні типи? Назвіть основні традиційні типи уроків.
1.7. Назвіть основні вимоги до організації та проведення сучасного уроку.
2. Опрацювати практичний блок і відповісти на проблемні питання:
2.1. Назвіть переваги урочної форми організації навчальних занять.
2.2. Назвіть і схарактеризуйте основні елементи комбінованого уроку.
2.3. За класифікацією Б. Єсипова, М. Махмутова, В. Онищука не існує такого типу уроку:
а) урок засвоєння нових знань;
б) комбінований урок;
в) урок узагальнення та системи знань;
г) проблемний урок;
д) урок формування знань, умінь і навичок.
2.4. У науково-педагогічній літературі не існує такої вимоги, яка висувається до сучасного уроку:
а) організаційна;
б) санітарно-гігієнічна;
в) формувальна:
г) етична;
д) психологічна.
2.5. Урок як форма організації навчальних занять учнів переважно орієнтована на такий підхід:
а) колективний;
б) індивідуальний;
в) індивідуально-груповий.

Рекомендована література:

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : [б.в.], 1997. 376 с.
2. Кузьмінський А. І. Педагогіка : завдання і ситуації : практикум. Київ : [б.в.], 2009. 418 с.
3. Пальчевський С. С. Педагогіка: навч. посіб. Київ : [б.в.], 2008. 496 с.
4. Пащенко М. І. Педагогіка : навч. посіб. Київ : [б.в.], 2019. 228 с.
5. Фізеш О. Й. Педагогіка. Основи педагогіки. Дидактика. Теорія та методика вихованняя. Школохнавцтво. Київ : Видавничий дім, 2019. 390 с.
6. Фіцула М. М. Педагогіка : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2019. 560 с.

10601
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30