Канд. пед наук, доцент В.В. Іванова,
канд. пед. наук, доцент О.Б. Потапенко.
Шановні студенти! Для забезпечення дистанційного навчання під час карантину ми пропонуємо вам виконати завдання до занять з навчальної дисципліни «Методика виховної роботи». Розробку даних лекційних/практичних занять ви можете знайти на платформі СУЄНК. Ваші роботи надсилайте на електрону скриньку викладачів:
[email protected].
[email protected].
Лекційне заняття:
Тема: «Методика організації виховної роботи з використанням національних традицій»
(для студентів факультетів: географії туризму та історії, природничого та мистецтв; гр. БХ-17/18ск.; БП-17/18ск.; ХІ-17/18ск.; ФК-17; ОМ-17; МХК-17; ІП-17; ІГ-17)
План:
1. Визначення базових понять у науково-педагогічній літературі.
- Поясніть поняття «етнос» і «нація». Чим вони різняться?
- Дайте визначення понять «національне виховання», «національний виховний ідеал».
- Схарактеризуйте концепцію національного виховання.
- Поясніть поняття «етнопедагогіка»? Що складає предмет її дослідження?
2. Форми організації національного виховання в сучасній школі.
- Дайте визначення понять «звичай», «обряд», «традиція». Схарактеризуйте їх виховні можливості.
- Характеристика різних форм національного виховання (українські вечорниці, національні свята, диспути, річниці видатних діячів).
3. Козацька педагогіка як феномен українського виховання.
- Мета, завдання і принципи козацького виховання.
- Традиції козацької педагогіки.
- Кодекс лицарської честі українського козацтва як прояв ментальності українського народу.
4. Методика проведення українських вечорниць.
- Вибір тематики.
- Організація заходів.
- Проведення вечорниць.
Рекомендована література:
1. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
2. Друзь З. В. Виховні технології в сучасній школі. КДПУ : [б.в.], 2005. 256 с.
3. Друзь З. В. Хрестоматія з методики виховання особистості : настільна робоча книга : навч.-метод. видання / З. В. Друзь, І. Д. Бех. Київ : Навчальна книга – Богдан, 2008. 2010. – 80 с.
4. Красовицький М. Ю. Методика виховної роботи. Київ : [б.в.], 1992. 215 с.
5. Кузь В. Г. Основи національного виховання. Київ : [б.в.], 1996. 90 с.
Практичне заняття:
Тема: «Методика організації морального виховання учнів»
(для студентів факультетів: географії туризму та історії, природничого та мистецтв; гр. БХ-17/18ск.; БП-17/18ск.; ХІ-17/18ск.; ФК-17; ОМ-17; МХК-17; ІП-17; ІГ-17)
План:
1. Опрацювати теоретичний блок і відповісти на такі питання:
1.1. Назвіть критерії оцінки моральної культури учнів.
1.2. Схарактеризуйте рівні моральної вихованості учнів.
1.3. Назвіть форми організації виховної роботи з учнями, які найбільше підходять для реалізації завдань морального виховання.
1.4. Вимоги, які визначають обов’язки людини щодо навколишнього світу, інших людей і самого себе – це:
а) принципи;
б) норми;
в) переконання;
г) закони.
1.5. Стійкі переживання, які мають особистісний смисл – це:
а) ідеали;
б) правила;
в) переконання
г) почуття.
1.6. Узагальнені моральні принципи і норми, які пройшли гарт пережитих почуттів і набули особистісного смислу – це:
а) закономірності;
б) переконання;
в) ідеали;
г) кодекс.
2. Опрацювати практичний блок і відповісти на проблемні питання:
2.1. Надайте письмову відповідь на питання: «Який зміст ви вкладаєте в поняття «культурна людина»?
2.2. Складіть план проведення етичної бесіди про правила поведінки учнів у громадському транспорті.
2.3. Підберіть питання для обговорення під час проведення диспуту на тему «Кого можна вважати культурною людиною?».
Рекомендована література:
1. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
2. Друзь З. В. Виховні технології в сучасній школі. КДПУ : [б.в.], 2005. 256 с.
3. Друзь З. В. Хрестоматія з методики виховання особистості : настільна робоча книга : навч.-метод. видання / З. В. Друзь, І. Д. Бех. Київ : Навчальна книга – Богдан, 2008. 2010. – 80 с.
4. Красовицький М. Ю. Методика виховної роботи. Київ : [б.в.], 1992. 215 с.
5. Кузь В. Г. Основи національного виховання. Київ : [б.в.], 1996. 90 с.
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 1249
Канд. пед. наук, ст. викладач І.Є. Макаренко.
Шановні студенти ІІІ курсу факультету іноземних мов, групи: АНФ-17, РАФ-17, НАФ-17 під час проведення карантину (з 12 березня по 03 квітня 2020 року) вам необхідно самостійно опрацювати наведені теми лекцій та практичних занять з курсу «Методика виховної роботи».
Лекція №5
Тема: МЕТОДИКА ВИХОВНОЇ РОБОТИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ З ВИКОРИСТАННЯМ НАЦІОНАЛЬНИХ ТРАДИЦІЙ У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
ПЛАН:
1.Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
2. Основні шляхи і засоби реалізації національно-патріотичного виховання в Україні.
3. Народні традиції – один з основних напрямів сучасного виховання школярів.
4. Методика проведення окремих форм виховної роботи з використанням народних традицій: вечорниць, сучасних обрядів, козацьких ігор.
5.Методика проведення українських вечорниць.
РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА:
1. Друзь З. В. Виховні технології в сучасній школі / З. В. Друзь. – К., 2009. – 260 с.
2. Кондрашова Л. В. Методика організації виховної роботи в сучасній школі: навчальний посібник / Л. В. Кондрашова, О. О. Лаврентьєва,
Н. І. Зеленкова [Електронний ресурс] Режим доступу : http://kdpu.edu.ua/download/kaf_pedagog/file_pedagog/met_vix_rob.pdf.
3. Красовицький М. Ю. Виховна робота в школі : досвід і перспективи / М. Ю. Красовицький. – Х. : Освіта, 1992. – 183 с.
4. Кузь В. Г. Основи національного виховання / В. Г. Кузь. – К. : Либідь, 1996. – 90 с.
5. Ярощук Л. Г. Методика виховної роботи : навч. посіб. для студ. ВНЗ / Л. Г. Ярощук. – 2- е вид., випр. – К. : Вид. дім"Слово", 2012. – 320 с.
ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:
1. Проаналізуйте Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді та виокремте найбільш дієві та ефективні шляхи й засоби формування патріотичних почуттів любові до Батьківщини в учнівської молоді?
2. Охарактеризуйте принципи етнічності в реалізації національно-патріотичного виховання школярів?
3. Підготуйте коротку доповідь щодо окремих форм виховної роботи з використанням народних традицій?
Лекція №6
Тема: ПЕДАГОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ. ОСОБИСТІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ
ПЛАН:
1.Педагогічне спілкування, його сутність та специфіка.
2. Стилі та рівні педагогічного спілкування.
3. Структура процесу педагогічного спілкування, характеристика його етапів.
4. Бар'єри педагогічного спілкування.
5. Педагогічний конфлікт та шляхи його усунення.
РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА:
1. Друзь З. В. Виховні технології в сучасній школі / З. В. Друзь. – К., 2009. – 260 с.
2. Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання : навч. посібник / С. Г. Карпенчук. – К. : Вища школа, 2005. – 343 с.
3. Кондрашова Л. В. Методика організації виховної роботи в сучасній школі: навчальний посібник / Л. В. Кондрашова, О. О. Лаврентьєва,
Н. І. Зеленкова [Електронний ресурс] Режим доступу : http://kdpu.edu.ua/download/kaf_pedagog/file_pedagog/met_vix_rob.pdf.
4. Красовицький М. Ю. Виховна робота в школі : досвід і перспективи / М. Ю. Красовицький. – Х. : Освіта, 1992. – 183 с.
5. Ярощук Л. Г. Методика виховної роботи : навч. посіб. для студ. ВНЗ / Л. Г. Ярощук. – 2- е вид., випр. – К. : Вид. дім"Слово", 2012. – 320 с.
ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:
1. Назвіть основні стилі педагогічного спілкування та детально охарактеризуйте їх?
2. З якими комунікативними бар’єрами зтикається найчастіше сучасні вчителі? Які шляхи їх попередження та подолання?
3. Дайте визначення поняттям «конфлікт», «педагогічний конфлікт», а також ґрунтовно проаналізуйте основні шляхи його усунення?
Увага!
Практичні заняття (тема №4 «Методика організації громадянського виховання та учнівське самоврядування»; тема №5 «Методика виховної роботи педагогічного колективу з використанням національних традицій») та відповідні завдання до них, ви зможете знайти на платформі Moodle, перейшовши за посиланнями:
https://moodle.kdpu.edu.ua/mod/assign/view.php?id=11186 та
https://moodle.kdpu.edu.ua/mod/assign/view.php?id=11187.
Ваші роботи щодо виконання завдань з опрацювання лекційного та матеріалу практичних занять надсилайте на електрону скриньку: [email protected].
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 850