Студенти першого і другого курсу спеціальності «Історія» беруть участь у Скіфській Правобережній археологічній експедиції (урочище Холодний Яр, Мотронинське городище).
Археологічна практика є невід’ємною складовою підготовки справжнього історика. Вона дає можливість напряму досліджувати минуле, торкаючись його артефактів, вивчаючи сліди, які лишили нам пращури. Цьогорічні розкопки проходять на території урочища Холодний Яр, зокрема досліджується Мотронинське городище.
Розкопки проходять під керівництвом співробітника Інституту Археології НАН України Олександра Могилова, до роботи яких долучились студенти-історики Криворізького педагогічного. Керівниками студентської практики виступили викладачі кафедри історії України та правознавства доц. Андрій Тарасов й асист. Микола Грабар.
Під час експедиції досліджуються поселення скіфської доби, зокрема представників скіфів-орачів й скіфів-землеробів. Вже у перші дні досліджено захисний вал, виявлені археологічні артефакти, насамперед, уламки кераміки і кістки тварин, досліджено залишки ранньоскіфської доби тощо. Найцікавішим під час експедиції була знахідка перших артефактів, а також вечірні лекції з археології від Олександра Могилова.
Студенти також відзначили на практиці державне свято – День Конституції України. З вуст Миколи Грабара почули про важливість захисту суверенітету й цілісності рідної держави, прав і свобод людини, гуманістичних цінностей. Завдяки співпраці з Національним історико-культурним заповідником «Чигирин» учасники експедиції мають змогу відвідувати екскурсії й від фахових істориків-краєзнавців дізнаватись про минуле рідної країни.
«Співпраця з Інститутом археології НАН України для нас є дуже плідною, оскільки експедиція носить виключно науковий характер, тобто студенти залучені до реальних наукових пошуків. За час проведення розкопок ми знайшли декілька унікальних артефактів скіфської доби, – розповідає про важливість археологічної практики у підготовці фахівця-історика Андрій Тарасов, – приємно бачити, що студенти, які пройшли таку практику починають усвідомлювати важливість й складність історичної науки, розуміють, якою копіткою роботою здобувається кожна строфа історичних книг».