Інформація-звернення від  ДНПБ України ім В. О. Сухомлинського НАПН України

Шановна освітянська громадо! ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського НАПН України (відділ педагогічного джерелознавства та біографістики) продовжує реалізовувати онлайн-проєкт «Ми стоїмо на плечах наших попередників: Видатні педагоги-ювіляри».

18 лютого 2021 р. минає 165 років від дня народження видатного українського педагога, теоретика і практика у галузі суспільного дошкільного виховання кінця ХІХ – початку ХХ ст., письменниці, організатора жіночого руху Софії Федорівни Русової (1856–1940). Більше інформації про педагога ви можете знайти на сторінці «Русова Софія Федорівна» (https://dnpb.gov.ua/.../info.../vydatni-pedahohy/rusova-s-f/) електронного інформаційно-бібліографічного ресурсу «Видатні педагоги України та світу».
Сьогодні пропонуємо ознайомитися зі статтею «Національна школа» (https://dnpb.gov.ua/.../01/Rusova_S_Natsionalna_shkola.pdf).
Чекаємо на ваші враження в коментарях.

151587780 3892354984150144 769527479441333031 o

14349

 Зеленкова

5698

25.09.2018 р. у читальному залі головного корпусу Криворізького державного педагогічного університету  було проведено виховний захід на тему : «Літературна і педагогічна спадщина гуманіста, мислителя та педагога В.О. Сухомлинського» - присвячений 100-річчю від дня народження великого педагога. У заході прийняли участь працівники бібліотеки, студенти II курсу фізико-математичного факультету  (гр. МІ-17, Фі-17, І-17), аспіранти кафедри педагогіки Іванова Г., Ховрякова Т., магістранти кафедри Дробніца І., Коваленко І., Микитенко М. З доповідями виступили студенти Денисенко Д., Гебель А., Грищенко В., Костюк С. Працівники бібліотеки презентували віртуальну виставку творів В.О. Сухомлинського. З заключним словом виступила директор бібліотеки, канд. філ. наук, доцент Віняр Г.М., яка зазначила, що Василь Олександрович Сухомлинський це великий педагог, мудрий учитель, чудова людина. В його палкому серці жила велика доброта і любов до всього  світу. Він не лише навчав дітей, а й прищеплював кожному з них найкращі людські якості, виховував у них доброту, чуйність, людяність, патріотизм, любов до батьків, до людей і до рідної землі.  У заході взяла участь викладач кафедри педагогіки Волощук І.А.

IMG 20180925 121554 1

5673

24.10.18 р. зі студентами природничого ф-ту (гр. ХІ-17) з нагоди 100- річного ювілею з дня народження В.О. Сухомлинського була проведена бесіда на тему «Впровадження ідей В.О. Сухомлинського в практику роботи сучасної школи». В бесіді взяли участь: доцент кафедри педагогіки Щербина С.М., аспірантка кафедри педагогіки Т.І. Ховрякова, магістри кафедри педагогіки Квітко Г.О., Коваленко І.А., та майбутні педагоги.Учасники заходу дійшли висновку, що гуманістична педагогіка, запропонована В.О. Сухомлинським, донині залишається актуальною і широко впроваджується в практику роботи сучасної школи.

MyCollages5

5672

Цими днями відзначається сторіччя від дня народження видатного педагога-гуманіста Василя Олександровича Сухомлинського. Канд. пед. наук, доцент кафедри педагогіки О.С. Білоус разом із студентами факультету географії, туризму та історії (географія), гр. ГОЕ-17 27 вересня 2018 року провели круглий стіл на тему: «Стежками Сухомлинського».

IMG 2962

5676

26 вересня 2018 року на ІІІ курсі фізико-математичного факультету, у групі ФІ-16, в аудиторії 426, доцентом кафедри педагогіки І.Є. Макаренко  спільно з аспірантом кафедри педагогіки К.Є. Ступак проведено виховний захід, присвячений 100-річчю з Дня народження видатного педагога В.О. Сухомлинського.

Презентація зі світлинами, що відобразила основний життєвий шлях генія-просвітителя, його основні педагогічні ідеї не залишили жодного присутнього байдужим. Серце, яке «віддав» Василь Олександрович школі, дітям, справді викликає велику пошану та низький уклін. Кожен зі студентів зміг особисто, після прослуховування цікавої інформації про В.О. Сухомлинського, винести для себе найособливіше, те яскраве, що сподобалось найбільше з його педагогічної спадщини, та відобразити це наочно, намалювавши промінчик сонечка з відповідним написом цієї ідеї. Окрім цього, замислившись, студенти обрали для себе ту пріоритетну рису особистості справжнього вчителя-гуманіста, записавши її на стікері у формі серця й змогли, коментуючи, прилаштувати його на спільну дошку думок, у центрі якого жевріло сонечко з головною життєвою професійною позицією Василя Олександровича «серце віддаю дітям…».

IMG 0488

5675

«Василь Сухомлинський- палкий гуманіст і вартовий найпотаємніших куточків душі молодого покоління»

(Захід, присвячений 100-річчю з дня народження В.О.Сухомлинського)

25 вересня  2018 року на факультеті української філології Криворізького педагогічного університету відбувся захід , присвячений 100-річчю з дня народження  педагога-новатора і письменника Василя Сухомлинського.  На заході  були присутні студенти  групи УАФ-17 , викладачі  та магістри психолого-педагогічного факультету.

Проводила захід кандидат педагогічних наук, доцент А.М. Король.

Багатьом відомо , що Василь Олександрович -  великий українець,славетний педагог, мислитель і дитячий письменник, девізом якого були слова: «Спішіть робити добро». Студенти другого курсу УАФ розповіли про складний життєвий шлях  Сухомлинського, починаючи з його дитинства до самої смерті , а саме приділили особливу увагу таким темам , як: «Історія кохання Василя», "Шкільний директор за покликом душі", «Василь Сухомлинський - вартовий найпотаємніших куточків душі молодого покоління»,"Любов до дитини – як головна засада морального виховання В.О. Сухомлинського", "Тенденції та новаторські погляди на виховання дітей. Поради видатного педагога сучасним викладачам".

MyCollages6

 

Великий інтерес викликало відео: «Сто порад учителеві», адже студентам , які є майбутніми педагогами, важливо знати про це. З почутої та побаченої  інформації  можна зробити висновок, що В.О. Сухомлинський мав власну систему, завдяки якій став чудовим педагогом та відомою людиною. Вона складається з продуктивної  праці, творчості, довіри, співпереживання, краси. На закінчення заходу були показані фото Василя Сухомлинського та зачитані його деякі цитати, наприклад одна з них: «Від педагога залежить, чим стане серце дитини – ніжною квіткою чи засушеною корою».

5674

ВПРОДОВЖ НАСТУПНОГО ТИЖНЯ (24-28 ВЕРЕСНЯ 2018 Р.)

КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ПРОВОДИТЬ СЕРЕД СТУДЕНТІВ РІЗНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ КДПУ НИЗКУ ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ,

ПРИСВЯЧЕНИХ СЛАВЕТНОМУ ЮВІЛЕЮ

ВАСИЛЯ ОЛЕКСАНДРОВИЧА СУХОМЛИНСЬКОГО.

 

24.09.2018 р. - бесіда зі студентами ІІ курсу природничого факультету  на тему: «Впровадження ідей В.О. Сухомлинського в практику роботи сучасної школи» (проводить доцент кафедри С.М. Щербина);

25.09.2018 р. - виховний захід зі студентами факультету української філології на тему: «Василь Сухомлинський – вартовий найпотаємніших куточків душі молодого покоління» (проводить доцент кафедри А.М. Король);

- виховний захід із магістрантами факультету дошкільної і технологіної освіти на тему: «Життя в творчість В.О. Сухомлинського» (проводить доцент кафедри  Н.І. Зеленкова);

- виховний захід зі студентами фізико-математичного факультету на тему: «Літературна спадщина гуманіста, мислителя та педагога В.О. Сухомлинського» (проводить доцент кафедри І.А. Волощук);

26.09.2019 р. - тематична бесіда «Що я знаю про видатного педагога В.О. Сухомлинського» зі студентами групи ФІ-16 (проводить доцент кафедри І.Є. Макаренко);

27.09.2018 р. - круглий стіл зі студентами факультету географії, туризму та історії на тему: «Стежками В.Сухомлинського» (проводить доцент кафедри О.С. Білоус).

До проведення задходів залучені аспіранти кафедри та магістранти спеціальності "Освітні, педагогічні науки".

 

 

5614

ВОС 5

ВОС 7

ВОС 6

ВОС 2

ВОС 3

ВОС 4

ВОС 1

Матеріал підготувала доцент кафедри педагогіки С.М. Щербина

3358

sukhomlynskii v

Василь Олександрович Сухомлинський – видатний український освітянин-гуманіст, педагог-реформатор і мислитель. Його життя і педагогічна діяльність припали на 40-60-ті роки минулого століття – дуже складний період для нашої країни: Друга світова війна, страждання і загибель мільйонів людей, важке відновлення післявоєнного життя, постійний тиск з боку панівної ідеології та різних контролюючих освіту організацій. Але при цьому праці В.О. Сухомлинського пройняті великою турботою про дітей та їхнє майбутнє.

Розумна та спостережлива людина, він не міг не бачити всі вади радянської системи виховання й освіти і, як тільки міг, намагався допомогти дітям. Нас дивує сама біографія великого українського вчителя.Чому він, не зважаючи на всі регалії й заслуги, так і залишився директором маленької сільської школи? Чому, зробив саме такий вибір, не зайняв посаду керівника столичного вишу, не очолив престижну педагогічну кафедру? Роздуми над цим феноменом і наше бачення його особистості дозволяють припустити, що В.О. Сухомлинський був принциповою й самовідданою людиною, він не хотів втрачати самостійність у творчому пошуку і зв'язок з дітьми, бо саме діти упродовж його життя були і натхненням, і джерелом його творчості.

Прихильник ідеї виховання всебічно розвиненої особистості в колективі В.О. Сухомлинський також бачив, що умови життя в радянському суспільстві 50-60-х років істотно змінилися і система колективного виховання, розроблена раніше А.С. Макаренком, потребує модернізації. На його думку, треба було негайно позбутися руйнівного диктату більшості колективу над особистістю і перетворити систему колективного виховання на гармонійне поєднання колективних та індивідуальних інтересів, прагнень і бажань (іншими словами він намагався, як вважають деякі дослідники, переглянути розроблений А.С. Макаренком «принцип паралельної дії», як такий, що вже не відповідає умовам суспільного життя). Представлена на сторінках творів видатного педагога система колективного виховання пройнята духом гуманного ставлення до потреб дитини, уважна до кожної особистості. Дитина в педагогічній теорії В.О. Сухомлинського сприймається як складна біосоціальна істота, яка потребує дбайливого, доброзичливого ставлення, грамотно побудованого й соціально зумовленого виховання, а також уважної корекції поведінки. На думку українського мислителя, дітей можна й потрібно виховувати, не караючи, а сам метод покарання він пропонував замінити методикою виховуючих ситуацій, яку раніше в педагогічній теорії обґрунтував Ж.-Ж Руссо.

Гуманізм українського вчителя не міг сприймати вельми примітивну систему оцінювання навчальних досягнень молодших школярів. Він вважав, що перші оцінки мають підтверджувати високий рівень їхньої пізнавальної мотивації і бути тільки відмінними. Тому в Павлиській школі окремі учні отримували перші оцінки диференційовано: через місяць, півроку, а можливо – йнаприкінці навчального року. У ті часи такі погляди викликали, у кращому випадку, посмішки; недарма, поза очі В.О. Сухомлинського чиновники від освіти називали мрійником і гуманістом ХХІ століття. Сучасна українська школа повністю, як ми бачимо, сприйняла цю ідею.

В.О. Сухомлинський прожив дуже плідне й цікаве, але водночас – важке життя, бо змагатися із системою і протистояти їй завжди було вкрай виснажливо. Це під силу тільки сильній духом людині, недарма тільки В.О.  Сухомлинському дозволялося вживати таке небезпечне для радянської ідеології поняття як «духовність».

Такі люди як В.О. Сухомлинський ніколи не ховалися за життя, вони за нього боролися.

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри педагогіки О.Б. Потапенко

3359
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31