Основні публікації:
- Хорошилова Н. В. Особливості навчання іноземних мов у системі освіти дорослих. Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Гуманітарний вісник. Дод.1 до Вип. 27, том V (38). Київ: Гнозис, 2012. С. 481–488. Фахове видання
- Хорошилова Н. В. Навчання іноземних мов людей похилого віку у Німеччині. Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди». Додаток 1 до Вип. 31, Том VII (49). Київ: Гнозис, 2013. С. 214–220. Фахове видання
- ХорошиловаН.В. Форми навчання іноземних мов у системі освіти дорослих Німеччини. Лінгвістичні та педагогічні аспекти іншомовного навчання: зб. наук. праць. Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2013. С. 226 – 233.
- Хорошилова Н. В. Особенности изучения иностранных языков взрослыми. Язык. Культура. Образование: материалы Международной научно-практической конференции, посвященной 65-летию факультета иностранных языков и 20-летию образования в ОмГПУ секции китайского языка. (Омск, 23-24 октября 2013 года).Омск: Изд-во ИП Макшеевой Е.А., 2013. С. 380–383. Фахове видання
- ХорошиловаН.В. Тенденції іншомовного навчання дорослих у Німеччині. Теорія та методика професійної освіти: наукові читання імені професора Віктора Сидоренка: збірник доповідей та тез доповідей V міжнародної конференції (Київ, 26-27 лютого 2014 року). Київ: НУБІП, 2014. С. 226—228.
- ХорошиловаН.В. Іншомовна підготовка людей похилого віку у Німеччині. Україна і Німеччина: Мова. Культура. Освіта: матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції. Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2014. С. 50–55.
- ХорошиловаН.В. Автономне і некероване навчання у освіті дорослих. Іноземні мови у вищій освіті: лінгвістичні, психолого-педагогічні та методичні аспекти: матеріали II Всеукраїнської науково-практичної конференції. Харків: НЮУ імені рослава Мудрого, 2014. С.221-223.
- ХорошиловаН.В. Форми навчання іноземних мов у системі освіти дорослих ФРН. Педагогіка вищої та середньої школи: збірник наукових праць / гол.ред. проф. З. В. Бакум. Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2014. Вип. 42. С. 262-268. Фахове видання
- ХорошиловаН.В. Автономне та самостійно кероване іншомовне навчання у системі освіти дорослих ФРН. Науковий Вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: «Педагогіка. Психологія. Філософія» / ред. кол.: Ніколаєнко С.М. (відп. ред.) та ін. Вип. 199. – Ч. 2. Київ: Видавничий центр, 2014. С. 319-325. Фахове видання (РІНЦ). URL: http://ir.duan.edu.ua/bitstream/123456789/1133/1/130-84-PB.pdf (дата звернення 09.12.2020)
- ГаманюкВ. А., Хорошилова Н. В. Проблеми модернізації системи іншомовної педагогічної освіти України. Педагогіка вищої та середньої школи: збірник наукових праць / гол.ред. проф. З. В. Бакум. Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2015. Вип. 44. С. 192–198. Фахове видання
- ХорошиловаН.В. Стилі іншомовного навчання дорослих: теоретичний аспект. Сучасна іншомовна освіта в Україні: стан, проблеми, перспективи: матеріали II Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції. Умань: УДПУ імені Павла Тичини, 2015. С.278-279.
- Хорошилова Н. В. Стратегії навчання у іншомовній освіті. Розвиток сучасної освіти: теорія, практика, інновації: матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції. Київ: НУБІП 2016. С. 216-218.
- ХорошиловаН.В. Навчальні підходи в системі іншомовної освіти дорослих у Німеччині. Актуальні дослідження в соціальній сфері: матеріали восьмої міжнародної науково-практичної конференції/ гол. ред. В. В. Корнещук. Одеса: ОНПУ, 2016. С.166–170.
- ХорошиловаН.В. Освіта дорослих як актуальна проблема сучасності. Актуальні проблеми сучасної соціології і соціальної роботи та професійної підготовки фахівців: матеріали міжнародної науково-практичній конференції. Ужгород: УжНУ, 2016. С. 204–206.
- Гаманюк В.А., ХорошиловаН.В. Сертифікація іншомовних знань у системі освіти дорослих Німеччини. Філософія. Психологія. Педагогіка. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Київ: ТОВ «Інтерсервіс», 2016. № 1 (46). С. 47–54. Фахове видання, 0,6 д.а.
- ХорошиловаН. В. Навчальні стратегії в контексті автономного навчання в іншомовній освіті. Україна і Німеччина: Мова. Культура. Освіта: матеріали VI Всеукраїнської науково-практичної конференції Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2016. С. 124– 127.
- Хорошилова Н.В. Освіта дорослих як сучасна проблема. Нові концепції викладання у світлі інноваційних досягнень європейської дидактики вищої школи: матеріали Міжнародної науково-методичної конференції (Київ, 30-31 жовтня 2017 року) / Укл. С. М. Іваненко, О. В. Холоденко, К. М. Савицька, О. Г. Смольнікова. Київ: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2017. С. 96-98., 0,3 д.а.
- Хорошилова Н. В. Нормативно-правова база іншомовної освіти дорослих в Україні. Science and Educationa New Dimension: Pedagogy and Psychology. Будапешт, 2019. Вип.VІІ(77). С. 31-34. URL: https://www.seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/ped_psy_viipdf (дата звернення: 20.03.2020)
- Хорошилова Н. В. Нормативно-правова база іншомовної освіти дорослих у Німеччині. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський. Збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка/ редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: «Гельветика», 2020. Вип.30. Том 4. С. 234-241с. Фахове видання
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 189
Основні публікації
- Карпюк В.А. Англонеологізми в сфері неології німецької мови/ В.А.Карпюк // Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки». – Серія: Мовознавство. – Луцьк, 2009. – 550 с. - С. 490 – 493.
- Карпюк В.А. Особливості типології словоскладання в контексті неології сучасної німецької мови / В.А.Карпюк // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Філологічні науки. Мовознавство. – №8. – Луцьк, 2010. – С.427-431.
- Карпюк В.А. Мотиваційно-комплікативний конструкт структури інтеграції навчально-пізнавальної і самоосвітньої діяльності студентів/ В.А.Карпюк// Гуманітарний вісник – Додаток 1 до Вип. 27, Том V (38): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2012. – 562с. – С.183-189.
- Карпюк В. А. Діагностико-рефлексивний та циклічний конструкти інтеграції навально-пізнавальної і самоосвітньої діяльності студентів / В.А. Карпюк // Духовність особистості : методологія, теорія і практика. – Луганськ : СНУ імені В. Даля. – 2013. − № 5. – С. 135–139.
- Карпюк В.А. Конотативний аспект дієслівної номінації у сучасній німецькій мові / В. А. Карпюк // Філологічні студії : Науковий вісник Криворізького національного університету : зб. наук. праць. – Вип. 12. / [редкол. : Ж. В. Колоїз (відп.ред.), П. І. Білоусенко, А. З. Брацкі та ін.]. – Кривий Ріг : НПП Астерікс, 2015. – С. 47–55.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 160
Основні публікації
1. Устінова В. О. Структурування змісту гуманітарних дисциплін як проблема сучасної фахової підготовки студентів педагогічних ВНЗ / В. О. Устінова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць / гол. ред. Т. І. Сущенко. – Запоріжжя, 2010. – Вип. 12 (65). – С. 67 – 72.
2. Устінова В. О. Системний підхід до дослідження структурування процесу навчання гуманітарних дисциплін у вищій школі / В. О. Устінова // Вища освіта України. Гуманітарний вісник. – Дод. 2. – № 3. – Т.III (28). – К. : Гнозис, 2011. – С. 266 – 271.
3. Устінова В. О. Методологічні засади структурування змісту предметів гуманітарного циклу в процесі фахової підготовки студентів педагогічних ВНЗ / В. О. Устінова // Педагогіка вищої і середньої школи: зб. наук. праць / гол. ред. д-р пед. наук В. К. Буряк. – Кривий Ріг : КДПУ, 2011. – Вип. 31. – С. 282 – 287.
4. Устинова В. А. Определение и демаркация дидактических принципов структурирования содержания гуманитарных дисциплин в профессиональной подготовке студентов педагогических вузов / В. А. Устинова // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук: журнал научных публикаций. – М., 2013. – № 08 (55). – С. 339 – 342.
5. Устинова В. А. Принципы структурирования содержания гуманитарных дисциплин как общедидактическая проблема / В. А. Устинова // European Applied Sciences: modern approaches in scientific researches. – Stuttgart, 2013. – Р. 154 – 156.
6. Устінова В. О. Дидактичні умови структурування навчального матеріалу дисциплін гуманітарного циклу / В. О. Устінова // Ольвійський форум – 2013 : стратегії країн причорноморського регіону в геополітичному просторі : Міжнароднародна науково-практична конференція : тези. – Миколаїв : Видавництво ЧДУ ім. Петра Могили, 2013. – Т. 7. Педагогіка. – С. 76 – 77.
7. Устінова В. О. Гуманізація та гуманітаризація освіти як напрями вищої школи / В. О. Устінова // Актуальні проблеми філології і методики викладання мов : зб. наук. праць / ред. С. М. Амеліна, А. В. Козлов. – Кривий Ріг, 2012. – Вип. 9. – С. 230 – 236.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 120
Статті в наукових фахових виданнях
1. Лопатич Р.В. Система вправ для розвитку логічної культури на заняттях іноземної мови / Р.В. Лопатич // Філологічні студії. – Науковий вісник Криворізького національного університету : зб. наук. праць. – Вип. 12. – Кривий Ріг : НПП Астерікс, 2015. – С. 270-277.
2. Лопатич Р.В. Етапи формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. праць. – Вип. 45. – Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2015. – С. 65-68.
3. Лопатич Р.В. Підходи до формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. – Серія : Педагогіка. Психологія. Філософія. – К., 2013. – Вип. 192. – Ч. 1. – С. 316-320.
4. Лопатич Р.В. Сутність та структура поняття логічна культура / Р.В. Лопатич // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – Педагогічні науки. – Луганськ, 2012. – № 4(239). – Ч. 1. – С. 116-124.
5. Лопатич Р.В. Компетентнісний підхід до формування логічної культури / Р.В. Лопатич // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – Педагогічні науки. – Луганськ, 2011. – № 5(216). – С. 70-76.
6. Лопатич Р.В. Вплив інформаційних технологій на формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови [Електронний ресурс] / Р.В. Лопатич // Інформаційні технології і засоби навчання : електронне фахове видання. – 2010. – № 2 (16). – Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em16/emg.html – Назва з титул. екрану.
7. Лопатич Р.В. Формування логічної культури як стратегії під час використання інформаційних технологій у навчальному процесі [Електронний ресурс] / Р.В. Лопатич // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 4 (12). – Режим доступу : http://www.ime.edu-ua.net/em12/emg.html. – Заголовок з екрана.
8. Лопатич Р.В. Формування логічної культури на комунікативно орієнтованому занятті / Р.В. Лопатич // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. – Київ-Запоріжжя : Запоріз. обл. ін-т післядипл. пед. освіти, 2004. – Вип. 31. – С. 281-285.
9. Лопатич Р.В. Логiчна культура як загальна компетенція в системi неперервної освiти сучасного фахівця / Р.В. Лопатич // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. – Київ-Запоріжжя : Запоріз. обл. ін-т післядипл. пед. освіти, 2004. – Вип. 32. – С. 250-253.
10. Лопатич Р.В. Формування логічної культури як стратегії у студентів-філологів в контексті кредитно-модульної системи / Р.В. Лопатич // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. – Київ-Запоріжжя : Запоріз. обл. ін-т післядипл. пед. освіти, 2004. – Вип. 33. – С. 286-290.
Монографії
11. H. Melnychuk, R. Lopatych Вildhafte Vergleiche im Kontext der Linguokreativität von deutschen Frauenroman-Autorinnen. Literary Discourse: Theoretical and Practical Aspects: monograph. Riga, Latvia: Publishing House „Baltija Publishing“, 2020. Р. 132-152.
Статті у зарубіжних виданнях
12. H. Melnychuk, R. Lopatych Ansätze zur Konstruierung des linguokulturellen Typus „Рrominente/Рrominenter“. Proceedings of the International Conference on New Trends in Languages, Literature and Social Communications. (ICNTLLSC 2021) Series : Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Volume 557. Pp. 20-27. Atlantis Press Part of Springer Nature. URL: https://www.atlantis-press.com/article/125957084.pdf
13. Лопатич Р.В. Реализация модели формирования логической культуры будущих учителей иностранного языка / Р.В. Лопатич // European science review. − Вена, 2014. − № 1. − С. 72-76.
Статті в інших виданнях
14. Клочкова Л., Лопатич Р.В. Cтруктурно-семантичні особливості німецьких фразеологізмів із зоонімічним компонентом на позначення характеру людини // Актуальні питання філології і методики викладання мов : Збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, присвяченої 90-річчю створення Криворізького державного педагогічного університету та 25-річчю факультету іноземних мов, 29-30 вересня 2020 р., м. Кривий Ріг / [редкол.: С. І. Ковпік (голова), С. М. Амеліна, В. А. Гаманюк, О. Б. Каневська (відп. ред.), О. І. Гамалі, Н. Д. Соловйова]. Вип. 3 (15). Кривий Ріг, 2020. – С. 95-104
15. Машрапова А., Лопатич Р.В. Реалізація наскрізних змістових ліній на уроках німецької мови // Актуальні питання філології і методики викладання мов : Збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, присвяченої 90-річчю створення Криворізького державного педагогічного університету та 25-річчю факультету іноземних мов, 29-30 вересня 2020 р., м. Кривий Ріг / [редкол.: С. І. Ковпік (голова), С. М. Амеліна, В. А. Гаманюк, О. Б. Каневська (відп. ред.), О. І. Гамалі, Н. Д. Соловйова]. Вип. 3 (15). Кривий Ріг, 2020. – С. 181-191.
16. Лопатич Р.В. Мікровикладання як засіб формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Київський науково-педагогічний вісник : Науковий журнал. – К. : «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2017. – № 10. – С.41-46.
17. Лопатич Р.В. Педагогічні умови формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Науковий вісник Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім. Тараса Шевченка. – Серія : Педагогіка. – Кременець : ВЦ КОГПІ ім. Тараса Шевченка, 2013. − Вип. 1. – С. 94-98.
18. Лопатич Р.В. Змістово-технологічний компонент моделі формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Лінгвістичні та педагогічні аспекти іншомовного навчання : зб. наук. пр. – Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2013. – С. 189-198.
19. Лопатич Р.В. Компетентнісний підхід в системі підготовки / Р.В. Лопатич, О.Є. Мархева // Теоретичні основи підготовки майбутніх вчителів іноземної мови до творчої професійної діяльності в умовах педагогічного вищого навчального закладу : зб. наук. пр. – Кривий Ріг : КДПУ, 2007. – С. 65-72.
20. Лопатич Р.В. Використання інтерактивних технологій на заняттях з іноземної мови / Р.В. Лопатич, О.Є. Мархева // Актуальні проблеми філології і методики викладання іноземних мов : зб. наук. пр. – Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2006. – С. 159-163
Матеріали конференцій, тези доповідей
21. Чирва А. Лопатич Р. Стереотипи у відображенні жінки у фразеологізмах німецької мови / International scientific conference «Philological sciences and translation studies: European potential» : conference proceedings (November 3–4, 2022. Riga, the Republic of Latvia). Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022. Р. 162-166.
22. Лопатич Р.В. Розвиток творчого мислення на заняттях іноземної мови / Р.В. Лопатич // Актуальні питання філології і методики викладання німецької мови : Матеріали звітної науково-практичної конференції (18 травня 2018 р.). – Кривий Ріг : КДПУ, 2018. – С. 70-74.
23. Лопатич Р.В. Проект на уроках іноземної мови як засіб формування навичок логічного мислення / Р.В. Лопатич // Нові концепції викладання у світлі інноваційних досягнень європейської дидактики вищої школи : матеріали Міжн. Наук.-мет. конф., Київ, 30-31 жовтня 2017 р. : тези доповідей. – Київ : КПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. – С. 450-451.
24. Лопатич Р.В. Робота з іншомовним текстом як засіб формування навичок логічного мислення / Р.В. Лопатич // Сучасні наукові дослідження у психології та педагогіці – прогрес майбутнього : матеріали Міжн. наук.-практ. конф., Одеса, 20-21 травня 2016 р. : тези доповідей. – Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2016. – С. 65-67.
25. Лопатич Р.В. Розвиток навичок логічного мислення на уроках домашнього читання / Р.В. Лопатич // Україна і Німеччина : Мова. Культура. Освіта : матеріали VI Всеукр. наук.-практ. конф., Кривий Ріг, 19 травня 2016 р. : тези доповідей. – Кривий Ріг : КДПУ, 2016. – С. 87-89.
26. Лопатич Р.В. Формування логічних умінь під час навчання іноземної мови / Р.В. Лопатич // Психологія та педагогіка: необхідність впливу науки на розвиток практики в Україні : матеріали Міжн. наук.-практ. конф., Львів, 27-28 лютого 2015 р. : тези доповідей. – Львів : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2015. – С. 112-114.
27. Лопатич Р.В. Роль логічної культури у процесі фахової підготовки майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Україна і Німеччина: Мова. Культура. Освіта : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф., 17-18 квітня 2014 р. : тези доповідей. – Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2014. – С. 140-143.
28. Лопатич Р.В. Результати дослідно-експериментальної перевірки моделі формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Сучасна освіта і наука в Україні: традиції та інновації : матеріали ХVІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., Київ, 24-25 січня 2014 р. : тези доповідей. – Київ : Партнерство «Нова освіта», 2014. – С. 70-72.
29. Лопатич Р. В. Роль проблемного обучения в формировании логической культуры будущих учителей иностранного языка / Р.В. Лопатич // Язык. Культура. Образование : материалы Межд. научн.-практ. конф., Омск, 23-24 октября 2013 г. : тезисы докладов. – Омск : Изд-во ИП Макшеевой Е.А., 2013. – С. 359-362.
30. Лопатич Р.В. Модель формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Модернізація загальної та професійної освіти в умовах глобального світу : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., Запоріжжя, 22-23 березня 2013 р. : тези доповідей. – Запоріжжя : КПУ, 2013. – С. 204-206.
31. Лопатич Р.В. Сучасний стан розробленості проблеми формування логічної культури майбутніх учителів / Р.В. Лопатич // Психологічно-педагогічні та політичні проблеми у трансформаційних процесах українського суспільства : матеріали 1-ой Всеукр. наук.-практ. конф., Кременчук, 22-24 лютого 2012 р. : тези доповідей. – Кременчук : КрНУ, 2012. – С. 54-55.
32. Лопатич Р.В. Деякі шляхи формування логічної культури як стратегії у майбутніх учителів іноземної мови / Р.В. Лопатич // Актуальні проблеми і перспективи розвитку вищої освіти в Україні : матеріали V наук.-практ. конф., Кіровоград, 26 листопада 2005 р. : тези доповідей. – Кіровоград : КІК СПУ «ПА».− НРЦ. – 2005. – С. 34.
Навчально-методичні матеріали
33. Лопатич Р.В. Навчальний посібник з домашнього читання Ottokar Domma „Vom braven Schüler Ottokar“: мет. посіб. [для студ. 1-3 курсів факультету іноземних мов] / Р.В. Лопатич. – Кривий Ріг : ДВНЗ КДПУ, 2016. – 60 с.
34. Лопатич Р.В. Аудіювання: завдання, вправи, диктанти: мет. рек. [для студ. 1-3 курсів факультету іноземних мов] / Р.В. Лопатич. – Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2015. – 38 с.
35. Лопатич Р.В. Формування логічної культури на комунікативно-орієнтованому занятті: метод. рек. [для студ. 1-2 курсів факультету іноземних мов] / Р.В. Лопатич. – Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2014. – 24 с.
36. Лопатич Р.В. Характер, зовнішність та почуття людини: мет. рек. [для студ. 1курсу факультету іноземних мов] / Р.В. Лопатич. – Кривий Ріг : КДПУ, 2010. – 37 с.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 132
Статті в наукових фахових виданнях
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 168
Нещодавно в Києві пройшла міжнародна наукова конференція «CLILIG в Україні предметно-мовне інтегроване навчання німецькою мовою: можливості, переваги та задачі», організована Гете-Інститутом в Україні спільно з Міністерством освіти і науки України з метою інформування про новітні розробки щодо інтеграції предметно-мовного навчання в підготовці вчителів іноземної мови та в школі. Серед учасників конференції (директорів шкіл, керівників кафедр, викладачів та вчителів) були й старші викладачі кафедри німецької мови та літератури з методикою викладання Мархева О. Є. та Чорна О. В.
Як зауважила заступник директора та керівник мовного відділу Goethe-Institut в Україні Сюзанне Беккер, зібрання було скликано задля ознайомлення з прикладами успішного використання методики CLILIG в різних європейських країнах та з вимогами, які ставить освіта перед майбутніми вчителями щодо викладання фахових дисциплін та іноземних мов.
Доповідачі з різних країн Європи, зокрема Д-р Каталін Аркоссі (емерт-професо університету ім. Лоранда Етвеша, Будапешт, Угорщина), Ернст Ендт (консультант сектору «Мова та освітня політика» при Goethe-Institut м. Мюнхен, Німеччина), Д-р. Хайке Ролль (професор інституту німецької мови як другої іноземної при університеті Дуйсбург-Ессен, Німеччина), Д-р. Франка Квартапелле (Державний університет м. Мілан, Італія), Нійолія Буйновская (доцент Вільнюського педагогічного університету, Литва) та багато інших поділилися досвідом поєднання фахового та мовного інтегрованого вивчення так званих предметів MINT.
Також до уваги учасників було представлено пілотні проекти предметно-мовного інтегрованого навчання німецькою мовою за участі пар «вчитель-предметник – вчитель німецької мови», що було реалізовано в українських школах. Серед шести тандемів були й представники Кривого Рога, Ніна Самойлова та Віра Голобородько, вчителі КГТЛ № 129, що вдвічі приємно, оскільки нашу кафедру з ліцеєм поєднує тривала плідна співпраця.
Конференція завершилась цікавою та корисною дискусією щодо оцінювання досягнень учнів за умов використання методики CLILIG, під час якої учасники мали можливість ближче познайомитися один з одним, налагодити контакти, що можуть у майбутньому стати основою більш тісних міжнародних ділових зв’язків.
- Автор: Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
- Перегляди: 436
Сторінка 2 із 2