3

Приєднавшись до основних міжнародних договорів у сфері прав людини, Україна взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами. У 2010 році в Україні було затверджено Концепцію розвитку інклюзивної освіти. Серед важливих завдань реалізації інклюзивного підходу – удосконалення системи підготовки педагогічних кадрів, які працюють в умовах інклюзивного навчання. 

Попит на освітні послуги, що реалізуються в інклюзивній освіті, збільшується. Професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти» втілює сучасний підхід до визначення переліку та опису загальних і професійних компетентностей вчителя. Серед інших професійних компетентностей учителя стандарт акцентує й на інклюзивній. Кожен учитель може працювати в інклюзивному класі чи групі або виконувати функції асистента учителя. Розвиток інклюзивної компетентності у педагогів – це вимога часу. 

Змінений освітній простір та освітнє середовище актуалізують пошук шляхів формування принципово нової інклюзивної професійно-педагогічної компетентності у складі «soft skills» майбутніх педагогів. Це дає змогу розв’язувати не тільки академічні завдання формування знань, умінь і навичок у дітей з особливими освітніми потребами, але і забезпечує їх соціальний розвиток, адаптацію та інтеграцію в суспільство.

Інклюзивна компетентність педагога виявляється в розумінні філософії інклюзивної освіти, тенденцій її розвитку, цінності для дітей з особливим освітніми потребами. Сучасний учитель повинен бути готовим і вмотивованим на виконання певних дій, на досягнення успіху в організації спільного навчання дітей з неоднаковим розвитком, у створенні сприятливого клімату у класі чи групі, особливо зараз, коли є практика різних форм навчання.

У рамках діяльності Асоціації випускників факультету задля зворотного зв’язку з випускниками 20 лютого 2023 року дистанційно відбулася зустріч із випускницею факультету української філології, практичним психологом Юлією Табакіною, яка виступила з доповіддю «Корекційні заняття з дітьми з особливими освітніми потребами під час офлайн та онлайн навчання».

6

17

9

Наш спікер – психолог вищої категорії, методист. Вона закінчила КДПУ у 2006 році за спеціальністю «Українська мова і література. Практична психологія в закладах освіти». Зараз отримує другу вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта. Логопедія». Юлія Табакіна – спеціаліст з роботи з метафоричними асоціативними картами та пісочної терапії.

Вона переможець обласного конкурсу «Психолог року – 2015», автор корекційної програми «Основи психології: пізнавальні процеси». Ця програма у 2022 році на Всеукраїнському конкурсі авторських програм практичних психологів та соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» отримала диплом 1 ступеня. 

Працює Юлія Табакіна практичним психологом у Криворізькому ліцеї  №24, а також як корекційний педагог співпрацює з благодійною організацією допомоги дітям та людям із синдромом Дауна «Сонячні діти Криворіжжя».

Юлія Табакіна познайомила учасників зустрічі зі своєю авторською програмою і власним досвідом роботи з дітьми з ООП, акцентувала на питаннях підготовки майбутніх вчителів до виконання свої функцій в інклюзивному класі. Розглядалося питання законодавчого підґрунтя роботи асистента вчителя, опрацьовувались проблемні моменти, які виникають під час виконання асистентом вчителя чи вчителем своїх посадових обов’язків у інклюзивному класі. Особливу зацікавленість викликав аспект емоційно-психологічної взаємодії педагога з дітьми з ООП. В ході фідбеку присутні мали змогу почути вичерпні відповіді на свої запитання.

7

34

На зустрічі були присутні здобувачі магістерського рівня ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» (гарант Л. Білоконенко), ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (гарант Н. Малюга), ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Редагування освітніх видань» (гарант С. Ковпік), здобувачі бакалаврського рівня вищої освіти, гаранти ОП (В. Городецька, В. Дмитренко, С. Журба), науково-педагогічні працівники, які забезпечують реалізацію освітньо-професійних програм (кафедра української мови, завідувач Ж. Колоїз; кафедра української та зарубіжної літератур, завідувач Н. Мельник), декан факультету української філології Л. Семененко, інші зацікавлені особи. Модератором виступила проф. кафедри української мови Л. Білоконенко.

43

Саме такі зустрічі допомагають розширити власні кола інтересів, а обговорювана тема є корисною для майбутньої професійної діяльності студентів. 

41

Ми сподіваємося на подальшу плідну співпрацю з Юлією Табакіною та щиро вдячні за зустріч.

21372
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30