Кафедра української мови
Факультет Української філології

Сьогодні, 06 лютого 2021 року, на факультеті української філології відбулося моніторингове онлайн-тестування з української мови. Поетапне проходження тестового контролю було організовано професорсько-викладацьким складом кафедри української мови на чолі з її очільницею д. філол. н., проф. Колоїз Ж. В. Процедура виконання тестового контролю за визначеними критеріями оцінювання заздалегідь обговорена на попередніх засіданнях й науково-методичному семінарі кафедри української мови.
Реєстрація учасників здійснювалася з 09.50 год., а доступ до тестів з використанням GOOGLE-форми було надано з 10.00 до 14.00 год. Серед зареєстрованих 88 учасників – учні і студенти з різних закладів освіти (ліцеїв, гімназій, загальноосвітніх шкіл та коледжів), а також випускники попередніх років. Понад 30 осіб обрали принцип анонімності, залишивши за собою право не вказувати місце свого навчання чи роботи у відповідній графі.
Майбутнім абітурієнтам, аби вони могли перевірити власні мовні здібності, запропоновано низку тестових завдань різного рівня складності, що охопили програмний матеріал з української мови, української літератури та знання специфіки підготовки власного висловлення (есе).06.02 206.02 3Результати тестування учасники отримали автоматично після заповнення форми. Відразу вони мали змогу ознайомитися з інформацією про кількість правильних відповідей та оцінкою рівня знань з української мови. Наведемо відповідну аналітику: середній бал – 48; середній рівень освітніх досягнень у балах становить 47,29 зі 100 балів. Майбутні абітурієнти виявили досить широкий діапазон в отриманні балів: від 2 до 100. Спостерігаємо у відповідях учасників типові помилки з тих або тих вивчених у шкільному курсі розділів науки про мову.06.02 1Організатори сьогоднішнього моніторингового випробування з української мови щиро сподіваються, що отриманий предметний і психологічний досвід допоможе учасникам  успішно скласти ЗНО і вступити до обраного (чи омріяного) закладу вищої освіти.


Усіх, хто долучається до онлайн-моніторингу в нашому виші, щиро запрошуємо

до творчої студентської когорти Криворізького державного педагогічного університету!

14143

Для проходження тестування з української мови Вам необхідно перейти за покликанням: https://docs.google.com/forms/u/1/d/1iQ4C0JykcrG8BVnGDTB-a4XBlBAD5W2PWWnrXsk5GKk/edit?usp=forms_home&ths=true 

Наголошуємо на тому, що рубрики, позначені червоною зірочкою, є обов’язковими для заповнення. Результати тестування Ви отримаєте автоматично після заповнення форми. 

14140

Традиційно протягом лютого–березня студенти ІV курсу денної форми навчання виходять на педагогічну практику в заклади середньої освіти. Виробнича практика є найефективнішою формою професійного зростання філологів, адже за своїми метою, завданнями і змістом покликана завершувати процес формування системи фахових умінь і навичок учителя-словесника, удосконалювати їхні спеціальні (предметні) компетентності та організаційну, управлінську, контрольну і прогностичну складові програмних результатів навчання за освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів.

практика 1
01 лютого 2021 року о 14.00 годині на факультеті української філології відбулася настановча конференція зі студентами ІV курсу (групи УПФ-17, УФР-17, УАФ-17) у режимі Zoom-конференції за участі університетської керівниці педагогічної практики Цоуфал Л. С., заступниці декана факультету української філології доц. Вавринюк Т. І., завідувачки кафедри української мови проф. Колоїз Ж. В. До участі в роботі конференції долучилися методисти за основним фахом: проф. Бакум З. П., проф. Білоконенко Л. А., доценти кафедри української мови Качайло К. А., Малюга Н. М., Шарманова Н. М.; методисти із загальноуніверситетських кафедр – педагогіки (доценти Король А. М., Щербина С. М.), загальної та вікової психології (доц. Халік О. О.), а також методисти, які забезпечують методичний супровід додаткових спеціальностей (практичної психології, англійської мови й літератури)чи спеціалізації (редагування освітніх видань), а саме викладачі кафедри англійської мови з методикою викладання: доценти Гапоненко Л. П., Гарлицька Т. О., ст. викл. Єловська Ю. В.практика 2Цоуфал Л. С. розкрила мету й завдання виробничої практики, повідомила про пакет документів, що потрібно підготувати практикантам, зачитала розподіл студентів за закладами освіти м. Кривого Рогу, визначила старост у кожному з них. Окреслено терміни подання звітної документації груповим методистам з попереднім завантаженням на платформі MOODLE; уточнено дату, коли студенти мають приступити до занять в університеті і прозвітувати про результати проходження практики на підсумковій конференції.

Кожна з методисток за фахом мала змогу окреслити основні вимоги щодо специфіки проходження виробничої практики, зазначити критерії, за якими її буде оцінено, висловити загальні методичні поради й акцентувати на тих або тих виробничих аспектах в організації методичної взаємодії між викладачами і студентами-практикантами. Задля повноцінного забезпечення практичної реалізації освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів дуже важливо, що протягом виробничої практики досвідчені методисти допомагатимуть студентам виробляти власний педагогічний стиль, розкривати фахові компетентності в умовах нової української школи.практика 7

практика 3

практика 4

 

 

 

 

 

 

 

 

практика 6На настановчій конференції наголошено також на необхідності дотримання в освітніх закладах усіх заходів безпеки та санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних норм у режимі виконання карантинних заходів; проведено цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності для учасників освітнього процесу.

Бакалаври ІV курсу, у свою чергу, поставили низку питань щодо особливостей організації і проходження педпрактики, оформлення звітної документації тощо. Уже сьогодні вони разом зі своїми фаховими методистами активно долучилися до бурхливого шкільного життя.

 Щиро бажаємо майбутнім словесникам успішного проходження виробничої практики

як передумови їхнього фахового зростання!


Побільше вам креативу, інтерактиву й задоволення від обраної професії!

14109

19 січня 2021 року відбулася чергова зустріч з першим проректором доц. Остроушко О. А., яка вкотре актуалізувала питання забезпечення якості освітнього процесу у Криворізькому державному педагогічному університеті, зокрема важливості оновлення робочих програм навчальних дисциплін з урахуванням побажань здобувачів вищої освіти.

БезымянныйБезымянный 1

13893

Факультет української філології (кафедра української мови) проводитиме моніторингове тестування з української мови 06 лютого 2021 року о 10:00 з використанням GOOGLE-форми. Усі охочі зможуть перевірити свої знання, уміння й навички, увійшовши в систему за покликанням, поданим на сайті кафедри української мови в рубриці «Новини та оголошення» (https://kdpu.edu.ua/ukrainskoi-movy/zahalna-informatsiia/novyny-ta-oholoshennia.html). Покликання буде активним з 09:50 – 12:00. За додатковою інформацією можна звертатися на кафедральну адресу ([email protected]) до 05 лютого 2021 року (до 13:00).

13875

     15 січня 2021 року доцент кафедри української мови Бузько Світлана Андріївна за допомогою додатка Zoom провела відкриту лекцію з дисципліни «Сучасна українська літературна мова» для студентів 3 курсу заочної форми навчання групи ЗУМЛ-18 (тема – «Односкладні речення»), на якій також були присутні викладачі кафедри.

15.01 1

     Лекція була проведена на високому науково-методичному рівні; було продемонстровано зв’язок синтаксису з іншими галузями лінгвістики, зокрема з морфологією та стилістикою. Матеріал було структуровано й подано з урахуванням того, що слухачами виявилися студенти-заочники, – максимально лаконічно й водночас глибоко та змістовно. Представлена Світланою Андріївною мультимедійна презентація допомогла виокремити найважливіші аспекти навчального матеріалу.

15.01 3

15.01 2

13867

     На факультеті української філології розпочався I тур Усеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей у 2020/2021 навчальному році з української мови, літератури (з методикою їх викладання).

     До складу комісії, яка здійснила експертизу студентських науково-дослідницьких робіт з української мови, рекомендованих до участі в Конкурсі, увійшли викладачі кафедри української мови: відповідальна за науково-дослідницьку роботу факультету проф. Мішеніна Т. М. (голова), проф. Білоконенко Л. А., доц. Вавринюк Т. І., доц. Малюга Н. М., доц. Шарманова Н. М.

2

     Змагалися найкращі студентки четвертого курсу факультету української філології (Воронкіна Тетяна, Карнаух Валерія, Строкань Дар’я), чиї курсові проєкти засвідчили переконливі дослідницькі результати. Велика увага до слова, його глибинної оболонки спонукали філологинь до власних відкриттів.

     Наукові дослідження молодих пошукувачів були присвячені:

– розкриттю механізмів актуалізації інтертекстуальних зв’язків у сучасній прозі воєнної тематики; 

– специфіці перекладу й інтерпретації фразеологізмів (відповідників, які мають як спільні, так і відмінні лексико-семантичні варіанти оцінного характеру з позиції антропоцентричного моделювання мовної дійсності на прикладі української й англійської лінгвокультур); 

– синхронного й діахронного дискурсу використання діалектизмів (на прикладі українського письменства). 

     Експертна комісія оцінювала не лише актуальність розвідки, стиль викладу, літературне й технічне оформлення наукових робіт, але й логіку доведення, уміння застосувати методологію пізнання мовної матерії (культура наукового пошуку), оригінальність авторського пошуку, вірогідність висновків, їх відповідність поставленим завданням, дотримання учасниками академічної доброчесності у викладі.

Усім конкурсанткам бажаємо й надалі плідно торувати мовознавчі студії!

1

     Обов’язковою умовою участі у II турі Усеукраїнського конкурсу є апробація результатів дослідження. Серед науковців-початківців були ті, хто оприлюднив свої розвідки у збірниках наукових праць студентів і гідно презентував їх на наукових заходах різних рівнів.

     Переможницею I туру конкурсу студентських наукових робіт з української мови стала Карнаух Валерія, із чим її щиро вітаємо.

Нехай чутливі радари філологічної душі екстраполюють магнетизм сильного керування інтертекстуальності!

Успіхів у II турі дискусійного наукового протистояння і віднайдення нових шляхів

розвою філологічного магнетичного поля!

 

13821

КАФЕДРА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЩИРО ВІТАЄ ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКУ І СТУДЕНТСЬКУ СПІЛЬНОТУ

КРИВОРІЗЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ТА ВИШІВ-ПАРТНЕРІВ

ІЗ НОВИМ РОКОМ І РІЗДВОМ ХРИСТОВИМ!

 

З Новим роком 1

З Новим роком 2

     Ми з особливим трепетом чекаємо на рік прийдешній і щиро сподіваємося, що всі труднощі й випробування залишаться позаду. Можливо, 2020 не став тим роком, коли ми отримували все, про що мріяли торік, але він дійсно навчив цінувати тих, хто поруч із нами, і те, що ми маємо.

З Новим 2021 роком і Різдвом Христовим кожного з нас!

     Хай Небеса будуть прихильними до нас і наших рідних, близьких, друзів! Нехай здійснюються найзаповітніші мрії, а новорічно-різдвяна казка перетворюється на реальність! Хай прийдешній 2021 стане роком добра, миру, любові, злагоди, духовних і матеріальних гараздів!

З Новим роком

 

 

13776

   Підсумковою формою контролю фахового становлення майбутніх словесників є державна атестація здобувачів вищої освіти, що дає змогу презентувати рівень опанування спеціальної складової освітньо-професійної програми підготовки магістрів. 

   Сьогодні, 21 грудня 2020 року, на факультеті української філології відбувся комплексний кваліфікаційний екзамен у групі УАФ-м-15 денної форми навчання. Екзаменаційна комісія продовжила свою роботу для проведення атестації здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти на чолі з головою комісії, доцентом кафедри української та зарубіжної літератур, к. філол. н., доц. Коломієць Н. Є., за участю декана факультету української філології к. філол. н., доц. Семененко Л. М., завідувачок обох випускових кафедр факультету – кафедри української мови д. філол. н., проф. Колоїз Ж. В. та кафедри української та зарубіжної літератур к. філол. н., доц. Мельник Н. Г. На двох екзаменаційних засіданнях, які проходили згідно із графіком у звичайному форматі, присутні були викладачі, які забезпечували виконання навчального плану підготовки магістрів: доценти кафедри української мови, к. філол. н., доц. Малюга Н. М., к. філол. н., доц. Городецька В. А., професор кафедри української та зарубіжної літератур, д. філол. н., проф. Дмитренко В. І.

21.12 3

          21.12 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Цей важливий етап у професійному зростанні філологів проходить цьогоріч із певними особливостями, що пояснюється загальною епідеміологічною ситуацією в країні і світі. Державний екзамен проведено за традиційною системою з дотриманням усіх необхідних санітарних вимог: сформованість нечисельних груп, обмежена кількість професорсько-викладацького складу, виразне соціальне дистанування тощо.

 21.12 1

21.12 2

            21.12 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Студенти групи УАФ-м-15, у яких уже попередньо складено державну атестацію з другої спеціальності – англійської мови з методикою навчання, – відповідально поставилися до останнього в університетських стінах випробування. Комплексний кваліфікаційний екзамен, який передбачав два блоки: відповіді на теоретичні питання й захист прикладних кваліфікаційних завдань мовознавчо-літературознавчого циклу з підготовленими мультимедійними презентаціями, дав змогу продемонструвати ґрунтовну академічну підготовку магістрів для подальшої роботи в умовах становлення нової української освіти.
21.12 6   Після підбиття підсумків складання іспиту й оголошення рішення екзаменаційної комісії про присвоєння відповідної кваліфікації всі присутні висловили впевненість у тому, що отримані протягом тривалого навчання в університеті теоретичні знання, практичні вміння й навички, дійсно, стануть у нагоді вже кваліфікованим магістрам. А з уст самих випускників лунала щира подяка всім викладачам, зусилля яких було спрямовано на якісну академічну підготовку словесників і забезпечення успішного виконання ними освітньо-професійної програми.

 Щиро бажаємо магістрам-випускникам професійних успіхів і зростань, творчої наснаги, 

невичерпної енергії та оптимізму! 

13687

    Традиційно на факультеті української філології захисти курсових робіт проводяться щороку в грудні. Так, 08 грудня 2020 року відбулося перше онлайн-засідання, де бакалаври ІV курсу успішно презентували власні мовознавчі й лінгводидактичні проєкти. 08.12 6

08.12 708.12 10

     За заздалегідь обраною тематикою студенти готували свої роботи під керівництвом досвідчених викладачів кафедри української мови, які на всіх етапах студентської наукової діяльності надавали науково-методичний супровід:
      Карнаух В., Андрюхіна О., Темченко В. (гр. УАФ-17), Терещенко А. (гр. УФР-17) – проф. Колоїз Ж. В.;
      Дармограй Т. (гр. УАФ-17) – проф. Бакум З. П.;
      Анфіногенова О., Денисенко Н. (гр. УФР-17), Мельник Ю. (гр. УАФ-17), Шишканинець Е. (гр. УПФ-17) – доц. Вавринюк Т. І.;
      Запорожченко А., Файдевич А. (гр. УАФ-17) – доц. Бузько С. А.;
      Сухіна Л., Фролова А., Харькова П. (гр. УАФ-17) – доц. Качайло К. А.

08.12 1

     08.12 4

 

 

 

 

 

 

 

           Члени комісії на чолі з очільницею кафедри української мови д. філол. н., проф. Колоїз Ж. В. заслухали 14 доповідей, переважну більшість яких було представлено з використанням мультимедійних презентацій. Учасники заходу мали змогу розглянути й обговорити важливу різнопланову проблематику мовознавчої та лінгводидактичної царин, традиційні й новітні підходи до вирішення тих чи тих наукових питань.

08.12 2     08.12 3

08.12 5

         08.12 8      08.12 9

      

 

 

 

 

 

                                

08.12 1208.12 13

08.12 17

08.12 11

08.12 16

 

 

 

 

 

 

 

 

         У процесі захисту курсових проєктів до уваги бралися низка критеріїв, за якими комісія оцінювала здобутки молодих дослідників української мови. Перш за все відзначено в запропонованих наукових проєктах актуальність проблематики із сучасної лінгвістики й методики навчання української мови, акцент на різноманітних підходах щодо декодування мови, особливостях розв’язання тих чи тих мовознавчих і лінгводидактичних питань, окреслено перспективи наукових пошуків студентів, і зокрема участі у Всеукраїнському конкурсі наукових студентських робіт з філологічних дисциплін та подальшого розроблення тем при виконанні магістерських проєктів.

08.12 14

08.12 15

     Наступний захист курсових проєктів відбудеться 15 грудня. Бажаємо успіхів усім бакалаврам у презентації власних мовознавчих і лінгводидактичних наукових пошуків!

13558
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Червень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30