Кафедра української мови
Факультет Української філології

Великдень стукає в наші серця, а наші душі, як і душі далеких предків багато століть тому, прагнуть оновлення, світлого воскресіння любові. Шлях людський – нелегкий, і на ньому трапляються безліч спокус, вигаданих правд і оманливих надій. Іноді важко, а інколи й неможливо обрати з-поміж усього того огрому справжнє, непідробне й велике. І тоді на допомогу приходить віра: комусь освітлює дорогу, як смолоскип, а комусь тільки тремтить у темряві, щоб потім розгорітися могутнім полум'ям.

У переддень великого свята не забуваймо про те, що віра – це не просто рятівна зірка на темному небі, а й постійна праця над собою. Це – перемога над власними сумнівами і тривогами, а потребує вона титанічної сили, джерело якої – у Господній любові. Тож хочеться побажати всім нам козацької міці, витривалості й незламності перед різноманітними вітрами – і внутрішніми, й зовнішніми. Нехай сили небесні сприяють нам у справах земних, а ми духовно зростатимемо й наповнюватимемо новий день глибоким життєвим сенсом.

Хочеться побажати кожному серцеві вдячності за все, що дарує нам це багатогранне життя, за щасливі миті, за випробування й поразки, за кроки вперед, бо той, хто не зазнав невдач, не відчує і смаку перемоги. Пам’ятаймо просту істину: вода розбиває найміцніші скелі, але вода віри не руйнівна, вона зцілює рани, живить паростки надії, напуває спраглих і зміцнює слабких.

Великдень – справжнє диво. Так нехай це диво озивається в душі кожного: і маленького, й досвідченого, і романтика, й реаліста, нехай не буде між близькими і друзями несказаного й прихованого. Любов творить великі чудеса, але любові не буває без щирості й відкритості. Христове Воскресіння – це свято світла й безмежної довіри, тож нехай кожен зігріється біля цього благодатного вогню, знайде в душі найтепліші слова для рідних, для Бога, для своєї країни. Христос воскрес!

великдень

 

11266

ВЕЛЬМИШАНОВНІ СТУДЕНТИ!

   Звертаємо увагу на те, що оновлена система управління електронними навчальними курсами КДПУ працює, тому, крім альтернативних комунікаційних засобів зв’язку в умовах карантину, ми можемо спільно активізувати освітній процес за допомогою платформи MOODLE, на якій розміщено навчальні матеріали з дисциплін кафедри української мови, і передусім на час карантину. Просимо долучитися до дистанційного опанування академічних курсів, підготовки практичних і самостійних завдань, що надасть можливість максимально виконати обсяг навчальних програм та індивідуальні навчальні плани студентів.

Паралельно з використанням технології дистанційного навчання на платформі MOODLE продовжуєте погоджувати питання, пов’язані з навчальною діяльністю в період карантину, з викладачами кафедри української мови за альтернативними комунікаційними каналами зв’язку, зокрема і через електронну пошту викладачів:

 

№ з/п

 

ПІБ викладача

 

Електронна адреса

 

Академічні дисципліни, групи

1.

Бакум З. П.

[email protected]

Практикум з української мови (УФР-19)

МНУМ (УАФ17, УФР-17, УПФ-17)

Основи академічного письма (АНФ-18, АНП-18, РАФ-18, НАФ-18)

2.

Березовська-Савчук Н. А.

[email protected]

[email protected]

Українська мова як іноземна (іноземці)

УМПС (АНФ-19)

3.

Білоконенко Л. А.

[email protected]

СУЛМ (УАФ-19)

Практикум з української мови (УПФ-19)

СУЛМ (УФР-16, УАФ-16)

Стилістика (УФР-16, УАФ-16)

Основи академічного письма (ДВП-18, ДВХ-18)

Соціолінгвістика (СМК-18)

4.

Бузько С. А.

[email protected]

УМПС (ХІ-19, ЕКО-19, ФК-19-1, ФК-19-2, БХ-19, БП-19)

УМПС (ГЕО-19, ТУР-19)

Практикум з української мови (УІФ-19)

Українська мова як іноземна (іноземці)

5.

Вавринюк Т. І.

[email protected]

Теорія комунікації (УФР-19)

СУЛМ (УАФ17, УФР-17, УПФ-17)

Основи теорії мовної комунікації (переклад-19)

Основи академічного письма (ПСО-18, ПЛП-18, ПТ-18)

Основи академічного письма (МІ-18, ФМ-18, І-18, ІМ-18)

6.

Вербовий М. В.

[email protected]

Українська діалектологія (УАФ-18, УФР-18, УПФ-18)

Редагування освітніх видань і лінгвістика тесту (УФР-18)

Редагування освітніх видань і лінгвістика тексту (УФР-17)

Редагування освітніх видань і лінгвістика тексту (УФР-16)

УМПС (ТОА-19,ТОКМ-19)

7.

Городецька В. А.

[email protected]

Актуальні проблеми українського мовознавства (магістри)

Українська мова як іноземна (іноземці)

Основи академічного письма (СО-18)

8.

Іншакова І. О.

лікарняний

9.

Качайло К. А.

[email protected]

СУЛМ (УПФ-19, УФР-19, УІФ-19)

СУМ (переклад-19)

УМПС (АНФ-19, НАФ-19, РАФ-19)

10.

Колоїз Ж. В.

[email protected]

Академічне письмо та риторика (АС-19)

Основи академічного письма (МХК-18, ХХК-18)

11.

Малюга Н. М.

[email protected]

СУЛМ (УАФ-18, УФР-18, УПФ-18)

12.

Мішеніна Т. М.

[email protected]

Латинська мова (УПФ-19, УФР-19, УІФ-19, УАФ-19)

Практикум з української мови (УАФ-19-1)

Теорія і практика   перекладу (УФР-17)

Основи академічного письма (ОМД-18)

13.

Цоуфал Л. С.

[email protected]

Основи академічного письма(ТОА-19,ТОКМ-19)

14.

Шарманова Н. М.

na[email protected]

[email protected]

 

Комп’ютерні технології в сучасному видавничому процесі (УФР-16)

Практикум з української мови (УАФ-19-2)

Українська мова у професійній сфері (СМК-19)

Спецкурс «Українська пареміологія» (УФР-16)

Українська мова як іноземна (іноземці)

10906

 ВЕЛЬМИШАНОВНІ СТУДЕНТИ!

У зв’язку з тим, що СУЕНК КДПУ (платформа MOODLE) тимчасово не працює, просимо погоджувати питання, пов’язані з навчальною діяльністю в період карантину, з викладачами кафедри української мови за альтернативними комунікаційними каналами зв’язку. Задля впорядкованої роботи просимо надсилати всі завдання для самостійного опрацювання з дисциплін кафедри на електронні адреси викладачів: 

 

 

ПІБ викладача

 

Електронна адреса

 

Академічні дисципліни, групи

1.

Бакум З. П.

[email protected]

Практикум з української мови (УФР-19)

МНУМ (УАФ17, УФР-17, УПФ-17)

Основи академічного письма (АНФ-18, АНП-18, РАФ-18, НАФ-18)

2.

Березовська-Савчук Н. А.

[email protected]

[email protected]          

Українська мова як іноземна (іноземці)

УМПС (АНФ-19)

3.

Білоконенко Л. А.

[email protected]

СУЛМ (УАФ-19)

Практикум з української мови (УПФ-19)

СУЛМ (УФР-16, УАФ-16)

Стилістика (УФР-16, УАФ-16)

Основи академічного письма (ДВП-18, ДВХ-18)

Соціолінгвістика (СМК-18)

4.

Бузько С. А.

[email protected]

УМПС (ХІ-19, ЕКО-19, ФК-19-1, ФК-19-2, БХ-19, БП-19)

УМПС (ГЕО-19, ТУР-19)

Практикум з української мови (УІФ-19)

Українська мова як іноземна (іноземці)

5.

Вавринюк Т. І.

[email protected]

Теорія комунікації (УФР-19)

СУЛМ (УАФ17, УФР-17, УПФ-17)

Основи теорії мовної комунікації (переклад-19)

Основи академічного письма (ПСО-18, ПЛП-18, ПТ-18)

Основи академічного письма (МІ-18, ФМ-18, І-18, ІМ-18)

6.

Вербовий М. В.

[email protected]

Українська діалектологія (УАФ-18, УФР-18, УПФ-18)

Редагування освітніх видань і лінгвістика тесту (УФР-18)

Редагування освітніх видань і лінгвістика тексту (УФР-17)

Редагування освітніх видань і лінгвістика тексту (УФР-16)

УМПС (ТОА-19,ТОКМ-19)

7.

Городецька В. А.

[email protected]

Актуальні проблеми українського мовознавства (магістри)

Українська мова як іноземна (іноземці)

Основи академічного письма (СО-18)

8.

Іншакова І. О.

лікарняний

9.

Качайло К. А.

[email protected]

СУЛМ (УПФ-19, УФР-19, УІФ-19)

СУМ (переклад-19)

УМПС (АНФ-19, НАФ-19, РАФ-19)

10.

Колоїз Ж. В.

[email protected]

Академічне письмо та риторика (АС-19)

Основи академічного письма (МХК-18, ХХК-18)

11.

Малюга Н. М.

[email protected]

СУЛМ (УАФ-18, УФР-18, УПФ-18)

12.

Мішеніна Т. М.

[email protected]

Латинська мова (УПФ-19, УФР-19, УІФ-19, УАФ-19)

Практикум з української мови (УАФ-19-1)

Теорія і практика   перекладу (УФР-17)

Основи академічного письма (ОМД-18)

13.

Цоуфал Л. С.

[email protected]

Основи академічного письма(ТОА-19,ТОКМ-19)

14.

Шарманова Н. М.

[email protected]

[email protected]

Комп’ютерні технології в сучасному видавничому процесі (УФР-16)

Практикум з української мови (УАФ-19-2)

Українська мова у професійній сфері (СМК-19)

Спецкурс «Українська пареміологія» (УФР-16)

Українська мова як іноземна (іноземці)

10791

На період загальних карантинних заходів викладання академічних дисциплін відбувається дистанційно. Студіювання переважної частини навчальних курсів у цей період здійснюється за допомогою застосування СУЕНК КДПУ, де зареєстровано й наповнено навчальним контентом дисципліни кафедри української мови для всіх освітніх рівнів – першого (бакалаврського), другого (магістерського) і третього освітньо-наукового (доктор філософії PhD) рівнів вищої освіти.

На кожен тиждень карантину окремо виставлені Завдання на платформі MOODLE (https://moodle.kdpu.edu.ua/course). Викладачі зробили відповідні дописи й оголошення на сайті та передали старостам академічних груп інформацію через інші комунікаційні канали зв’язку, аби проінформувати студентів про специфіку дистанційного засвоєння тієї чи тієї теми, хід виконання і процедуру оцінювання завдань. Окрім того, такі ж щотижневі завдання розіслані здобувачам вищої освіти на електронну пошту.

У процесі безконтактного спілкування зі студентами зроблено акцент на тому, що виконувати завдання варто згідно з розкладом і звітувати про виконання щотижня. Практичні й лабораторні завдання з дисциплін супроводжуються контактною інформацією викладачів, що уможливлює спілкування через електронну пошту чи інші інформаційно-комунікаційні засоби зв’язку зі студентами.

Консультування студентів забезпечується і через платформу МООDLE, і у вигляді усного телефонного діалогу. Відповідно продумана перевірка виконаних студентами практичних робіт з дисциплін кафедри української мови, які викладаються на факультеті української філології та на інших факультетах університету.

Функціонування в навчальному процесі електронних навчальних курсів носить уже традиційний характер, тож доступ студентів до електронних освітніх ресурсів здійснюється у звичайному режимі, що дає змогу навіть у нестандартних, надскладних умовах якісно проводити інтерактивну взаємодію між викладачами та студентами. Разом з іншими сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями такий методичний і дидактичний супровід є досить оптимальним в організації та здійсненні контролю самостійної роботи і практичної підготовки студентів.

10609

11 березня на кафедрі української мови відбулося секційне засідання щорічної звітної наукової конференції професорсько-викладацького складу. У роботі конференції взяли участь викладачі й аспіранти, які представили напрацювання з актуальних питань мовознавства й лінгводидактики.

звітна конф 1

Доповіді, виголошені на секційному засіданні, охоплюють широке коло лінгвістичних і методичних проблем. Усі доповідачі акцентували на важливості порушуваної тематики, запропонованої для обговорення, та відповідних шляхах розв’язання тієї чи тієї наукової проблеми.

звітна конф 2

Робота україномовної секції завершилася підведенням підсумків, де кожний з учасників визначив перспективи власних наукових пошуків у царині сучасного вітчизняного мовознавства й лінгводидактики, окреслив можливість застосування результатів лінгвістичних досліджень у викладанні основних мовознавчих курсів і спецкурсів у вищій школі.

Загалом конференція пройшла в атмосфері відкритого, невимушеного спілкування: жвава лінгвістично-методична дискусія, зацікавлене обговорення питань, рекомендації досвідчених викладачів для наукової молоді.

10535

Нещодавно на базі Криворізької гімназії № 127 відбувся міський освітній івент «Соціальна й практична спрямованість освітнього процесу в профільній школі».

Учасниками івенту були представники департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради, методисти КЗ «Інноваційний центр» Криворізької міської ради, заступники директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти з профільного навчання.

127

127 2

У межах третього методичного блоку цього заходу перед учасниками виступила з доповіддю «Апробація змін до нової редакції українського правопису в контексті профільної освіти» Ксенія Анатоліївна Качайло, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови КДПУ.

127 1

Презентація до виступу викликала інтерес усіх присутніх: учасники конспектували приклади до змін в українському правописі, задавали запитання, обговорювали впровадження нових правил у освітній процес.

10420

21 лютого 2020 року в Криворізькій гімназії № 127 було проведено виїзне тренувальне тестування з української мови та літератури для учнів 10 та 11 класів. Доцент кафедри української мови Ксенія Анатоліївна Качайло вже 4 рік поспіль виїжджає до м. Інгулець, щоб допомогти учням краще підготуватися до ЗНО та провести бесіди в межах профорієнтаційної роботи.

Тестування 2020 2

Директор гімназії Антоніна Анатоліївна Воробйова та завуч Вікторія Анатоліївна Бущенко підтримують тісні зв’язки з викладачами Криворізького державного педагогічного університету, запрошуючи їх до участі у різних заходах та до творчої співпраці. Цього року вони організували пробне тренувальне тестування з української мови та літератури у Міжнародний день рідної мови.

Тестування 2020 2

Виконували завдання тестів 84 учні гімназії. Результати роботи одинадцятикласників виявилися кращими, ніж результати школярів 10 класів. Однак гімназисти зацікавлені у діагностуванні власних знань, щоб зосередитися на пробілах і вчасно довчити необхідний матеріал.

10285

За своїми метою, завданнями, змістом і формами проведення педагогічна практика покликана підготувати майбутнього словесника до самостійної роботи в умовах нової української школи. Нині студенти IV курсу денної форми навчання факультету української філології вирушають на виробничу практику в заклади середньої освіти м. Кривого Рогу. Цей важливий етап у професійному зростанні майбутніх філологів проходить дещо пізніше, порівняно з минулими роками, проте пояснюється загальною епідеміологічною ситуацією і в регіоні, і в державі.

Згідно з навчальним планом і графіком навчально-виховного процесу в Криворізькому державному педагогічному університеті на педагогічну практику направлено 23 студенти IV курсу в міські загальноосвітні школи. Одна студентка проходитиме виробничу практику за індивідуальним направленням.

Педпрактика 3

Тож сьогодні проведено настановчу конференцію на чолі з керівником педагогічної практики в університеті ст. викладачем кафедри української мови Л. С. Цоуфал. На заході були присутні також групові методисти, відповідальні методисти з кафедри педагогіки та кафедри психології.

Педпрактика 2

Педпрактика 1

Студенти ознайомилися зі специфікою проходження виробничої практики, основними вимогами фахових методистів, методистів-педагогів і психологів, термінами проходження педпрактики й подання звітної документації. Студентам наголошено, що новацією цьогорічної практики є проведення залікових уроків з усіх спеціальностей першого (бакалаврського) рівня освіти. Зроблено акцент на тому, що цей вид діяльності студента-практиканта оцінюється за низкою критеріїв, на підставі чого виводиться підсумкова залікова оцінка.

Керівник педагогічної практики Л. С. Цоуфал зачитала наказ КДПУ про направлення студентів IV курсу факультету української філології на виробничу практику, зорієнтувала на терміни проходження практики і дату проведення підсумкових педрад у закладах середньої освіти та звітної конференції в університеті. Крім того, проведено інструктаж із техніки безпеки й дотримання життєзберігальних технологій.

Присутні на настановчій конференції методисти висловили впевненість у тому, що отримані протягом трьох з половиною років навчання в університеті теоретичні знання, практичні вміння й навички обов’язково стануть у нагоді студентам в освітньому процесі.

Педпрактика 5

Щиро бажаємо практикантам-словесникам творчої наснаги, професійних успіхів і зростань, невичерпної енергії й оптимізму, упевненості у власних силах і правильності обраного фаху в житті!

10284

Завантажити 

10283

   21 лютого – Міжнародний день рідної мови. Увесь світ відзначає його з присмаком гіркоти. Не тільки події 21 лютого 1952 року в Бангладеші надають цьому святу тремтливого відчуття, а й те, що тільки в окремі дні люди згадують про свої громадянські рідномовні права й обов’язки. І в цей день, і в інші ми всі повинні пам’ятати прописні істини: рідна мова дається Богом, а чужа – людьми, іноді її приносять і на вістрі ворожих списів.
Декалог рідномовних обов’язків кожного свідомого громадянина декларує найважливіші мовні заповіді, які давно вже стали хрестоматійними: «Мова – то серце народу: гине мова – гине народ», «Народ, що не створив собі соборної літературної мови, не може зватися свідомою нацією…», «Хто цурається рідної мови, той у саме серце ранить свій народ» (Іван Огієнко). До десяти рідномовних обов’язків належать й інші принципи мовного об’єднання і становлення суспільства, як-от: «Головний рідномовний обов’язок кожного громадянина – працювати для збільшення культури своєї літературної мови».

  Напередодні Міжнародного дня рідної мови та задля утвердження престижу української мови кафедра української мови Криворізького державного педагогічного університету запропонувала професорсько-викладацькому складу і студентству долучитися до когорти «Знавців рідного слова». Задля перевірки рівня мовностилістичної вправності усі бажаючі взяли участь у тестуванні на платформі MOODLE. Викладачі і студенти мали змогу пересвідчитися у власних уміннях і навичках з культури української мови, адже для проходження тестів запропоновано завдання різних типів.
   Найкращими виявилися здобутки таких наших співробітників – справжніх знавців рідного слова :
           Мальченко Світлани Леонідівни (І місце)
           Козаченко Надії Павлівни (ІІ місце)
           Василюк Тамари Григорівни (ІІІ місце)
           Захарової Наталії Олександрівни
           Польгун Катерини В’ячеславівни
та студентів факультету української філології:
           Гончаренко Катерини
           Красулі Олени
           Пугач Ганни.

   Нагородження переможців почесними грамотами відбулося  20 лютого на урочистому заході, приуроченому до Міжнародного дня рідної мови, за участю ректорату університету.

21.02 2

21.02 1

Кафедра української мови висловлює велику подяку всім, хто успішно пройшов тестування й виконав усі завдання з культури рідної мови, і зокрема викладачам на чолі з ректором КДПУ:
          Шрамкові Ярославу Владиславовичу
          Бойко Світлані Петрівні
          Дирді Ірині Анатоліївні
          Кучер Світлані Леонідівні
          Печеніній Наталі Анатоліївні,
аспірантам:
          Микитенко Марині
          Неваліхіній Тетяні
          Поляковській Ользі
          Шумській Дарії
та студентам психолого-педагогічного факультету, факультету мистецтв і факультету української філології :
          Джепі Аліні
         Левченко Вікторії
         Лисенко Богдані
         Приступі Яні
         Рижанковій Олені.

   Щиро бажаємо всім, хто долучився до цієї інтелектуальної акції, запровадженої кафедрою української мови, успіху й результативності, наснаги і витримки в подальших фахових звершеннях!
   Хай виявленні знавцями рідного слова мовностилістичні уміння й навички сприятимуть професійному зростанню професорсько-викладацького складу університету і студентської молоді, активізації академічної мобільності та піднесенню престижу вітчизняної науки й освіти!

10260
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30