Кафедра української мови
Факультет Української філології

17369

     З нагоди Дня української писемності та мови факультет української філології, кафедра української мови запрошують на зустріч із викладачкою української мови в Альбертському університеті доктором філософії Дарією Полянською (Daria Polianska, PhD in Slavic languages and literatures Arts and Convocation Hall, University of Alberta).      09.11.2021     Дарія Полянська – випускниця магістратури КДПУ зі спеціальності «Українська мова і література», додаткової спеціальності «Англійська мова». У 2011 році захистила магістерську роботу «Мова кіноповістей Олександра Довженка» під керівництвом доцента Малюги Наталії Миколаївни.

     У 2013 році вступила до аспірантури Альбертського університету в Едмонтоні, Канада. 2019 року отримала докторський ступінь із слов’янських мов і літератур, захистивши дисертацію на тему «Репрезентація психічної травми в українській модерністичній прозі». Зараз Дарія Полянська – викладачка української мови в Альбертському університеті. Захоплюється звукотерапією та любить проводити час на природі. 

       Під час зустрічі ми поговоримо про таке:

– навчання в КДПУ та участь у програмі за обміном Work&Travel;

– академічну мобільність: від магістратури в Україні до аспірантури в Канаді;

– аспірантуру в Канаді та склад факультету (департаменти факультету мистецтв);

– дисертаційну працю;

– досвід студентки і викладачки;

– усвідомлення своєї національної ідентичності в Канаді.

       І, звісно, не залишимо запитань без відповідей.

 Зустріч відбудеться 9 листопада о 17.00 на платформі ZOOM.

Daria Polianska is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Зустріч із Дарією Полянською

Time: Nov 9, 2021 05:00 PM Kiev

Join Zoom Meeting

https://ualberta-ca.zoom.us/j/91794706747?pwd=d241WGVJM1A2U1BsNjlUOFUxQkZ1UT09 

Meeting ID: 917 9470 6747

Passcode: 2222

17355

     Напередодні Дня української писемности та мови асистентка кафедри української мови Т. О. Соловйова була запрошена до регіональної студії радіостанції Перший: UA.

     Предметом розмови стали не лише традиції відзначення цієї дати у Криворізькому державному педагогічному університеті, але й історія української мови та писемності, міфи й сучасний стан мовного питання в нашій державі. Із редактором регіонального радіо Пікулем Віталієм, який, до речі, також є випускником Криворізького педагогічного, обговорили й особливості впровадження нової редакції Українського правопису (2019 року).на радіо     Наскрізною ниткою розмови стало побажання і заклик до всіх українців говорити рідною мовою, сприяти її поширенню й розвитку. Одним зі способів популяризації державної мови є участь у проєктах на кшталт всеукраїнської акції "Диктант національної єдности", що організовується національною радіохвилею два десятки років поспіль. 

Не забуваймо: українська нація починається з української мови!

17339

     Сьогодні, 3 листопада 2021 року, викладачі кафедри української мови Криворізького державного педагогічного університету на чолі з першим проректором к. філол. н., доц. Оксаною Остроушко й завідувачем кафедри д. філол. н., проф. Жанною Колоїз узяли участь у міжнародному науково-практичному вебінарі «Підприємництво в крос-культурному вимірі», проведеному на базі університету  Куала Лумпур  –  UniKL  (Малайзія).університет 2

UniKLуніверситет 1

 

 

 

 


2     Міжнародний вебінар організовано науково-педагогічним складом університету UniKL для широкого загалу: аспірантів, докторантів, професорсько-викладацьких колективів, Ради директорів університету UniKL, підприємців. Модератором зустрічі виступив д-р Норхаірі бін Ахмад (Dr. Norkhairi Ahmad).5 312   У центрі уваги доповідачів постала проблематика полікультурної (крос-культурної) комунікації з її виявом у царині підприємництва. Гостьові лектори – філологиня Оксана Чайка, доцент кафедри іноземної філології та перекладу гуманітарно-педагогічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України, і пан Каг Ї Еґ (Mr Kah Yee Eg), почесний президент закордонної Китайської Асоціації, голова правління й засновник UCrest Berhad, – зробили акцент на різних аспектах міжкультурної взаємодії в умовах постіндустріальної цивілізації. Учасники міжнародного вебінару мали змогу осмислити інтегральні засади полікультурності, а відтак і полілінгвальності, їх когнітивно-перцептивного, психо-емоційного модусів у галузі підприємництва, його крос-культурних векторів у національній інтерпретації та оцінити практичний досвід ведення підприємницької діяльності в міжкультурній площині.4 допов 199 9 18 допов 2     Після виголошення тем, у процесі панельного обговорення, учасники не лише заслухали відповіді спікерів на запитання аудиторії, а й ознайомилися з іншою інформацією без обмеження заявленою проблематикою. Так, організатори вебінару запропонували гостям перегляд презентаційних матеріалів про місію університету Куала Лумпур, його візію, шляхи становлення, структуру, логістику й функціювання за різними напрямками, міжнародну діяльність і запросили всіх учасників вебінару до академічної кооперації та подальшого співробітництва.101113

17315

       26 жовтня 2021 року здобувачі вищої освіти Варшавського університету мали змогу долучитися до обговорення наукових проблем, пов’язаних із появою неологічної лексики загалом та оказіональної зокрема. Своє бачення відповідних проблемних моментів презентувала завідувач кафедри української мови Криворізького державного педагогічного університету, доктор філологічних наук, професор Жанна Василівна Колоїз. Її лекція «Неузуальне словотворення», тривалістю понад годину, актуалізувала найрізноманітніші аспекти появи, продукування оказіонального слова.

26.10 1IMG 20211026 08325126.10 2Узагальнюючи, Жанна Василівна констатувала:

     1. Мовні потенції є такими, які ще не відбулися, але можуть відбутися, коли в тому буде необхідність, стати реальними результатами, що з’являються здебільшого як випадкові й отримують статус оказіональних матеріальних репрезентантів. Їхнє породження є прерогативою індивідуума, адже будь-який процес перетворення в мовній системі починається з непомітного хитання в мовленні, спричиненого не колективним досвідом, а індивідуально-творчою компетенцією мовця. Проте подальша доля індивідуально-авторської інновації залежить від узусу. За таких обставин «боротьба» між узуальним та оказіональним неминуча: оказіональне, отримавши актуалізацію, прагне до узаконення, а узуальне, побудоване на основі того спільного, що закладене людською природою, відштовхує від себе все випадкове, сприймаючи лише ті елементи, які отримують узусне схвалення.26.10 3     2. Оказіональні утворення своєю появою завдячують різноманітним дериваційним механізмам, які відбуваються значно складніше, ніж їх можна представити в теорії дериваційних відношень, адже сам по собі акт конструювання вторинного знака не є об’єктом безпосереднього споглядання, бо відбувається у свідомості мовців. Про те, яким саме чином здійснили той або той дериваційний процес, можна судити тільки за конкретними зразками, що є результатами неузуального словотворення, ілюструють чи то узуальні, чи то неузуальні способи продукування.26.10 52626.10 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26.10 726.10 8       На завершення зустрічі польські студенти мали прекрасну нагоду взяти участь у науковій дискусії, наприклад, доводячи чи то спростовуючи твердження про те, що результати неузуального словотворення сприяють розвиткові й оновленню мовної системи.26.10 9

17231

     25 жовтня 2021 року старший викладач кафедри української мови Наталія Анатоліївна Березовська-Савчук провела відкриту лекцію з сучасної української літературної мови в дистанційному форматі. Тема лекційного заняття: «Фонетичні процеси, зумовлені сполучуваністю звукових одиниць у мовленнєвому потоці».25.10 125.10 3     Лекцію проведено на високому науково-методичному рівні з урахуванням усіх вимог, що висуваються до занять такого типу у вищій школі. Зміст лекції чітко структуровано; виклад матеріалу адаптовано до рівня академічної аудиторії – студентів групи ЗУМЛ-21 заочної форми навчання. Студенти-першокурсники опановували поняття про позиційні й комбінаторні зміни звуків української мови, які відбуваються в процесі мовлення, і зокрема ознайомилися з фонетичними змінами, зумовленими голосними або приголосними звуками. У цьому допомогла їм підготовлена мультимедійна презентація, що акцентувала увагу на ключових питаннях складної теми.425.10 425.10 5     Лекція завершилася обговоренням за участю викладачів і завідувача кафедри української мови проф. Жанни Василівни Колоїз. Усі присутні проаналізували відкрите лекційне заняття й побажали Наталії Анатоліївні успішного проходження процедури з присудження вченого звання доцента кафедри української мови.25 9

17214

     19 жовтня 2021 року відбулися два засідання – кафедри української мови й міжкафедрального методсемінару, – об’єднані спільним питанням про особливості акредитації здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література). Обговоренню цього питання передували виступи доповідачів на засіданні кафедри з дотичної тематики: про результати внутрішньої експертизи за критеріями, за якими НАЗЯВО оцінює ОП (проф. Бакум З. П., проф. Білоконенко Л. А., доц. Малюга Н. М.), та про рекомендації щодо усунення недоліків і подальшого удосконалення освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії PhD зі спеціальності 035 Філологія, викладені у звіті експертної групи та експертному висновку ГЕР (проф. Колоїз Ж. В.).723     Обидва засідання були проведені за участю стейкхолдерів, студентів-магістрантів, декана та професорсько-викладацького складу факультету української філології.18

5     Відповідно до Положення про освітні програми у Криворізькому державному педагогічному університеті від 29.06.2021 року, гаранти кожної з освітніх програм другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) презентували освітні комплекси, які дають змогу підготувати вчителів-словесників з отриманням двох спеціальностей, предметних спеціальностей і додаткових спеціалізацій:
1. Українська мова і література. Психологія (проф. Білоконенко Л. А.).
2. Українська мова і література. Англійська мова (доц. Малюга Н. М.).
3. Українська мова і література. Редагування освітніх видань (проф. Ковпік С. І.).8910

111312     Запрошені стейкхолдери з інших освітніх закладів міста й України дали позитивну оцінку представленим програмам, оскільки попередньо висловили певні пропозиції, враховані на момент презентації ОП.6141615     Здобувачі освіти, які навчаються в магістратурі за різними освітніми програмами, мали змогу поставити низку питань до гарантів, уточнити для себе ті або ті окремі положення, отримати відповідні коментарі від декана факультету, завідувача кафедри української мови й учасників груп забезпечення щодо опанування професійних кваліфікацій та можливості участі у студентських програмах академічної мобільності. 201719

17178

     До переходу на дистанційну форму навчання всі першокурсники факультету української філології написали заяви про вступ до профспілкової організації Криворізького державного педагогічного університету.
   Збори та інформаційну бесіду зі студентами груп УПФ-21, УАФ-21, УФР-21 провела голова профбюро факультету Ксенія Анатоліївна Качайло, доцент кафедри української мови.изображение viber 2021 09 14 20 19 27 957     Із вітальним словом до першокурсників звернулася також завідувачка кафедри української та зарубіжної літератур Наталія Георгіївна Мельник. Вона наголосила: «Шановні студенти! Ви поповнили ряди членів нашої профспілки. Сподіваємося, що всі традиції факультету будуть збережені, а можливо, виникнуть нові, завдяки нашій спільній праці та підтримці».изображение viber 2021 09 14 20 14 31 435

17012

 89277034 svecha

                                                                             Отак серед дня припинилась робота.
                                                                             Уста заніміли. Замовкли слова.
                                                                             І стала за мить в узголов’ї скорбота.
                                                                             Лиш мова зосталась, і в горі жива...

В. Калашник

   Ось уже і минає роковина від того моменту, коли відійшла у вічність доцент кафедри української мови Ірина Опанасівна Іншакова, яка все своє життя, усі прагнення й наснагу віддала рідній кафедрі і факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету.
  Ушановуючи пам’ять нашої колеги, згадуємо про неї найтеплішими словами, бо важко й несподівано було прийняти таку втрату рік тому. Проте всі ми усвідомлюємо, що людське життя, на жаль, не вічне, а наші близькі-небожителі поринають у далекі, незвідані світи... Просто вони перестають іти з нами поруч, уже поспішили за крайнебо, за крок до полуденної межі.
   Кафедра української мови висловлює щирі співчуття рідним Ірини Опанасівни! Вічний спокій її душі!

Для нас вона жива і десь поблизу –

У спогадах, у серці, у словах...

Нехай її тихий лет душі на крилах слова завжди підіймається крізь час у простір безсмертя.

image 2

17000

     27 вересня і 04 жовтня 2021 року відбулися чергові тренінгові заняття, організовані Національною комісією зі стандартів державної мови, де взяли участь і викладачі кафедри української мови Криворізького державного педагогічного університету.
     Зорієнтовані на практичну складову, онлайн-тренінги мали на меті ознайомити всіх учасників Програми навчання із процедурою проведення іспитів на визначення рівня володіння державною мовою та оцінювання їх результатів.12     Навчання для претендентів на екзаменаторів і в ці рази провела член Національної комісії зі стандартів державної мови Данута Мазурик. Вона представила зразки бланків претендента із завданнями з монологічного мовлення, ознайомила з конкретними екзаменаційними темами, потрактувала критерії оцінювання усного висловлення та виведення підсумкових балів, які й визначають загальний рівень володіння державною мовою тощо.
     На засіданні з процедури оцінювання усної частини іспиту на визначення рівня володіння державною мовою презентовано було й особливості функціювання іспитової системи в реальному часі із завданням на оцінювання частини «Говоріння», що актуалізувалося на момент заходу в особистий кабінет екзаменатора та потребує подальшого оцінювання; прокоментовано покрокові дії викладача-екзаменатора відповідно до інструкції з описом роботи в іспитовій системі.image 15image 18     Учасники засідань мали змогу поставити доповідачці низку запитань щодо екзаменаційної технології та спільно обговорити моменти, пов’язані із процедурою проведення іспитів та специфікою застосування тих або тих критеріїв оцінювання рівня володіння українською мовою. Логічним завершенням усього навчального курсу стала підготовка залікової роботи самими претендентами на екзаменаторів.image 20image 25image 26

16956
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Червень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30