Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

Прес-центр КДПУ ініціював загальноуніверситетський флешмоб задля створення спільного інформаційно-патріотичного фронту. Студенти, викладачі, співробітники і випускники нашого університету мають змогу поділитися власними поетичними рядками, виразити в них свої переживання, сподівання і, передусім, слова підтримки та вдячності на адресу захисників України, які мужньо боронять нашу Батьківщину. До флешмобу, започаткованого прес-центром університету, долучилися і аспіранти кафедри педагогіки М. МикитенкоЯ. Приступа та Р. Калугін.

Малюнок 1 флешмоб аспіранти

 Малюнок 2 флешмоб аспіранти

 

 

 

 

Ознайомившись з поетичними рядками М. Микитенко, Я. Приступи, Р. Калугіна вкотре переконалася в тім, яка креативна в нас молодь. Аспіранти нашої кафедри надзвичайно талановиті, вони показують гарні результати і в наукових дослідженнях, і під час виступів в різноманітних заходах. Наша країна, яка має таку талановиту молодь, непереможна! Талановита молодь – це той ресурс, з якого створюється інтелектуальна еліта. В України є майбутнє! Україна – це країна, в якій неодмінно переможе Свобода і Незалежність», – переконана С.М. Щербина, канд. пед. наук, доцент кафедри педагогіки.

Малюнок 3 флешмоб аспіранти

Принагідно запрошуємо всіх охочих приєднуватися до флешмобу! Надсилайте свої вірші на електронну адресу прес-центру press-centre@kdpu.edu.ua.
Все буде Україна! Тримаймо стрій!

19011

28 березня 2022 року освітянська спільнота відзначала 430-ту річницю з дня народження засновника наукової педагогіки Яна Амоса Коменського. Як відомо, Я.А. Коменському належить ідея запровадження в школах класно-урочної системи, його правила навчання і виховання лягли в основу дидактичних принципів, що не втратили своєї актуальності донині. З нагоди цієї знаменної дати кафедра педагогіки КДПУ за пропозицією аспірантів другого року навчання Р. Калугіна та О. Большаніної ініціювала проведення онлайн-тестування для всіх охочих перевірити знання про життя, діяльність та педагогічну спадщину видатного педагога. Загалом тест виконали 63 особи. Середній бал, отриманий учасниками тестування – 11 з 15.

Діаграма 1 Каменський

Своїми враженнями після проходження тесту діляться учасники онлайн-заходу.
«Відзначимо, що студенти природничого факультету і факультету географії, туризму та історії, на яких ми викладаємо курси загальної педагогіки та методики виховної роботи, охоче взяли участь у тестуванні. Сам тест дозволив студентам приємно переконатися в тім, що їм вдалося запам’ятати основні ідеї, думки та погляди педагога щодо освіти та виховання підростаючих поколінь. Окрім того, виконання тестових завдань спонукало учасників тестування глибше зануритися до детального вивчення окремих аспектів педагогічної спадщини Я.А. Коменського, ретельніше опрацювати такі його твори, як: «Материнська школа», «Велика дидактика», «Відкриті двері до мов та всіх наук», «Закони добре організованої школи», – розповідають викладачі кафедри педагогіки канд. пед. наук, доц. О.Б. Потапенко та канд. пед. наук, доц. С.М. Щербина.
Студенти 2-го курсу природничого факультету, котрі брали участь у тестуванні, зазначили: «Готуючись до майбутньої професійної діяльності ми вивчаємо надзвичайно цікаву навчальну дисципліну «Загальна педагогіка», яка передбачає засвоєння теоретичних основ педагогічної науки, поглядів та ідей видатних педагогів минулого та сучасності, що сприяють підготовці майбутнього вчителя до професійної діяльності в умовах нової української школи. Викладачі з навчальної дисципліни «Загальна педагогіка» (асистент І.А. Коваленко, доцент С.М. Щербина) під час проведення практичних та лекційних занять висвітлювали ідеї фундатора наукової педагогіки, видатного мислителя, який жив і творив у ХVІІ столітті».
Студенти 2-го курсу факультету мистецтв музично-хореографічного відділення також долучилися до проходження тесту з нагоди ювілею Я.А. Коменського. «Ми знаємо, який значний внесок у розвиток педагогічної думки зробив свого часу Коменський. Відповідаючи на питання тесту, закріпили знання, отримані з курсу загальної педагогіки», – розповідає староста групи МХК-20 Софія Довгаль.
«Я вважаю, що нам, як майбутнім педагогам, було корисно поміркувати над запропонованими завданнями», – додає студентка групи ІП-19 Діана Назаренко.

Діаграма 2 Каменський

«Мені сподобалась сама ідея онлайн-тестування, присвяченого річниці Я.А. Коменського. Хочу висловити слова вдячності ініціативній групі аспірантів, які долучили нас до проходження тесту. Це не тільки цікаво і пізнавально, а й корисно для підготовки до заліку з МВР», – вважає студентка групи ОМ-19 Бугайова Олена.
Л. Машненко, апспірантка 1-го року навчання кафедри педагогіки зауважила: «Багато чого довелося пригадати, але це було того варте. Було круто!».
«Тест був цікавим та пізнавальним. Творимо майбутнє, пам’ятаючи минуле», – стверджує М. Микитенко, аспірантка 3-го року навчання кафедри педагогіки.
Вчимося! Працюємо! Перемагаємо! Аби освіта була «істинною, повною, ясною і міцною», як заповідав Я.А. Коменський.

Матеріал підготували канд. пед. наук, доц. В. Іванова та аспірант Р. Калугін.

18982

16 квітня відбулася підсумкова конференція з педагогічної практики аспірантів, яка проходила з 01 березня по 02 квітня 2021 року.

Магістранти 2021

На підсумковій конференції виступили аспіранти ІІІ року навчання (О. І. Герасименко, Ю. А. Ланецька, В. І. Плотнікова, Д. І. Шумська), Магістранти 2021 1

Аспіранти прозвітували про проходження ними педагогічної практики і зазначили, що педагогічна практика є одним із важливим етапів професійної підготовки до науково-педагогічної діяльності, дійсно сприяє закріпленню навичок практичної діяльності аспірантів щодо здійснення навчально-виховного процесу у вищій школі, дає змогу втілити набуті аспірантами знання, уміння та навички для опрацювання теоретичних і практичних питань під час підготовки та здійснення наукової діяльності.

 

15555

У рамках вивчення  дисципліни - "Гендерний вимір теорії та історії педагогіки", аспіранти 2-го року навчання кафедри педагогіки долучилися 11 лютого о 18:30 до онлайн-лекції  канд. історичних наук, доцентки, викладачки Львівського Національного університету ім. Івана Франка Галини Боднар "Незавершена війна: біографічні наративи жінок у листах до влади міста Львова 1944-1945 років", в межах проекту Центр міської історії та Української асоціації дослідниць жіночої історії "Гендерні виміри просторів модерності", за підтримки Heinrich-Böll-Stiftung Ukraine.

 20210211 205403  20210211 210133  

Докладна інформація про проект на сайті:

https://www.lvivcenter.org/discussions/bodnar-gender-lecture/

Лекцію можна передивитися і тут:

14209

11 лютого 2021 р. об 11.00

відбудеться фаховий семінар для проведення попередньої експертизи дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософії (PhD)

за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки

Карпової Вікторії Костянтинівни

на тему: «ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ДО ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ»

Науковий керівник: Савченко Лариса Олексіївна, доктор педагогічних наук, професор.

Рецензенти: Кучер Світлана Леонідівна  доктор педагогічних наук, доцент;

Марченко Аліна Анатоліївна кандидат педагогічних наук, доцент.

14182

IMG 5386

29 вересня на базі кафедри педагогіки було проведено міжкафедральний фаховий семінар, під час якого відбулася попередня експертиза дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки Іванової Галини Ігорівни на тему «Формування культури розумової праці студентів у процесі навчання математичних дисциплін».

У обговоренні взяли участь викладачі кафедри педагогіки та кафедри загальнотехнічних дисциплін та професійного навчання. Рецензентами дисертації виступили д-р пед наук, професор І. Лов’янова та д-р пед. наук, професор С. Семеріков. Рецензенти та учасники семінару мали можливість поставити питання дисертантці, виокремити позитивні та суперечливі аспекти роботи.

 Присутніми на семінарі також були аспіранти кафедри педагогіки, які уважно прослухали доповідь дисертантки, відгуки рецензентів та міркування присунтіх. Участь аспірантів у заході є надзвичайно важливою, оскільки дозволяє запобігти власним прорахункам та визначити ті аспекти власних досліджень, які ще потребують ретельного опрацювання.

Загалом учасники дійшли висновку щодо достатньої підготовленості роботи для подальшого проходження процедури захисту дисертації.

Засідання відбулося із можливим дотриманням карантинних обмежень.

 

12752
93838223 345072476455109 6704938647684120576 n

21 квітня 2020 р. аспіранти другого року навчання

(011 Освітні, педагогічні науки)

в межах вивчення курсу «Гендерний вимір теорії та історії  педагогіки»

(викладач: проф. Т. О. Дороніна)

взяли участь в обговоренні сутності концепції «прихованого навчального плану» як однієї із стратегій  прояву гендерної дискримінації в освіті.

Було розглянуто низку основних аспектів дії прихованого навчального плану та варіанти його подолання в навчально-виховному процесіі. 

 

 

11429

Ира Васильева

10721

11 березня 2020 року кандидатом педагогічних наук, старшим викладачем кафедри педагогіки Макаренко І. Є. та аспіранткою ІІІ-го курсу навчання Івченко В. І., було проведено практичне заняття з теми: «Методика організації морального виховання учнів»_група АНФ-17_на базі гуманітарного корпусу КДПУ.

Макаренко 11.03.20
Мета заняття полягала у визначенні сутності, мети, ключових компонентів морального виховання особистості. У ході обговорення було виявлено актуальність проблеми морального виховання особистості, обґрунтовано поняття: «моральне виховання», висвітлено завдання морального виховання, розглянуто взаємозв’язок та відмінність понять: «мораль» та «моральність».

Макаренко 1.20


Практична частина заняття передбачала закріплення теоретичного матеріалу під час проведення етичної бесіди.

IMG 20200311 110035

Під час проведення етичної бесіди було встановлено відношення студентів до порушення правил моральності, а саме під час подорожування у громадському транспорті, відпочинку на природі та у громадських місцях культури – театру та кіно. Думки було підкріплено реальними прикладами з власного життя, а також юридичними довідками з законів різноманітних країн Європи. 

Темою бесіди було дібрано: «Добро чи зло…чого у Світі більше?». Студенти були дисципліновані, організовані, позитивно налаштовані на спілкування. Вони прекрасно показали себе у командній роботі, проявляли такт, повагу та увагу до думок опонентів, логічно апелювали однин до одного з питань, які викликали глибокі протиріччя. Під час диспуту студенти продемонстрували обізнаність з питань соціальних проблем та спробували надати особистісні рекомендації щодо їхнього вирішення.

 IMG 20200311 113025
   
10517

8 лютого 2018 р. на спільному засіданні кафедри педагогіки та кафедри декоративно-прикладного мистецтва та дизайну Криворізького державного педагогічного університету відбувся попередній захист докторської дисертації кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри декоративно-прикладного мистецтва та дизайну В. В. Томашевського на тему «Теоретичні і методичні засади форDSC 8057 копиямування естетичної культури майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах» (спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти).

Науковий консультант: доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної  академії педагогічних наук України, академік Міжнародної академії проблем людини, директор Українського науково-дослідного інституту естетичної освіти Володимир Григорович Бутенко.

Рецензентами дисертаційної роботи виступили – д-р пед. наук, професор, завідувач кафедри загальнотехнічних дисциплін та професійного навчання КДПУ Лаврентьєва О. О.; д-р пед. наук, професор кафедри музичного виховання, співу та хорового диригування КДПУ Овчаренко Н. А.; д-р пед. наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та методики технологічної освіти КДПУ Савченко Л. О.

Ґрунтовна доповідь дисертанта викликала наукову дискусію та жваве обговорення. Враховуючи позитивні рецензії, схвальні відгуки наукового зібрання, актуальність теми дослідження, наукову новизну і практичне значення одержаних результатів, їх впровадження та повноту викладення матеріалів дисертації в опублікованих працях, було ухвалено спільне рішення про рекомендацію дисертації Томашевського В. В. «Теоретичні і методичні засади формування естетичної культури майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах» спеціалізованій вченій раді для попереднього розгляду та захисту.

Фотозвіт тут.

3974
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша