22 листопада 2021 року за ініціативою Ради молодих учених Криворізького державного педагогічного університету відбувся науково-методичний семінар для молодих науковців «Запобігання академічному плагіату в дослідницькій роботі. Практичні поради».
Із вітальним словом до молодих учених звернувся ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко, який акцентував на актуальності відповідної теми, окреслив сучасні тенденції академічної доброчесності та наголосив на важливості дотримання правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу. Із цінними настановами та словами привітання до учасників семінару звернулася проректор із наукової роботи, проф. В. А. Гаманюк, яка зазначила, що подібні заходи вже стали традиційними в університеті, вони сприяють упровадженню принципів академічної доброчесності, підвищують якість вищої освіти та створюють позитивний імідж науковця у світі.
Реалії сьогодення засвідчують те, що академічна доброчесність є наріжним каменем, який покликаний виховувати інтелектуальну гідність, повагу до різноманіття думок та ідей, зокрема й покликаний виконувати певну соціальну місію. Акцент науково-методичного семінару зроблено саме на практичних порадах, які стосуються запобігання академічному плагіату, що є одним із найважливіших складників академічної доброчесності.
Доповідачі мали змогу представити інтерактивні доповіді, які спонукали аудиторію не тільки до певних інтелектуальних пошуків, але і змушували замислитися над власними діями, що стосуються неухильних правил дотримання доброчесності. Так, Калугін Руслан (аспірант ІІ року навчання кафедри педагогіки) презентував доповідь «Загальні засади, цінності та норми академічної доброчесності», Гончарова Тетяна (член РМУ КДПУ від психолого-педагогічного факультету) та Протопопова Катерина (член РМУ КДПУ від факультету української філології) – «Основні (базові) поняття академічної доброчесності та їх тлумачення», Захарова Наталія (член РМУ КДПУ від факультету іноземних мов) – «Що таке плагіат, і як його уникнути?», Іванова Галина – (член РМУ КДПУ від фізико-математичного факультету) «Інструменти перевірки наукових текстів на наявність плагіату», Іщенко Ірина (голова РМУ КДПУ) – «Академічна доброчесність починається із доброчесної поведінки кожного».
Спікери окреслили низку слушних порад, які допоможуть уникнути проявів академічної недоброчесності та стануть підґрунтям успіху для молодих науковців.
Сподіваємося, що такі заходи сприятимуть дотриманню академічної доброчесності, адже вона є орієнтиром для досягнення успіху в науково-освітянській діяльності та є дієвим інструментом забезпечення і посилення якості освіти в ЗВО.