Психологічною службою КДПУ проводиться опитування серед студентів 1-2 курсів з метою вивчення особливостей міжособистісних відносин, психологічного клімату в студентських колективах. Результати опитування будуть використані задля створення умов для підвищення рівня згуртованості студентських груп, формування сприятливого психологічного клімату в студентських колективах.
Спілкування відіграє важливу роль у житті та діяльності кожної людини. Важливим аспектом спілкування є міжособистісні відносини, які формуються та реалізуються в ньому. Міжособистісні відносини в групі є показником її психологічного клімату. Сформований позитивний, сприятливий психологічний клімат у групі, покращує настрій студентів, сприяє розвитку їхнього творчого потенціалу, впливає на бажання продовжити навчання в цьому колективі, ефективно застосовувати свої здібності тощо.
Актуальність даної проблеми також полягає в тому, що у зв’язку з переходом на дистанційну форму навчання молодь стикається з новими труднощами на шляху побудови міжособистісних відносин в групі, що значно впливає на емоційний стан, навчальну мотивацію та особистісний розвиток студентів.
Пропонуємо Вам взяти участь у психодіагностичному дослідженні щодо визначення психологічних особливостей міжособистісних відносин, психологічного клімату в студентських колективах:
1. Анкета для студентів «Я і моя група» – визначення особливостей соціально-психологічного клімату в колективі.
2. Методика «q-сортування» В. Стефансона – визначення шести основних тенденцій поведінки людини в реальній групі: залежність, незалежність, товариськість, нетовариськість, «прийняття боротьби» і «уникнення боротьби».
3. «Особистісний опитувальник (EPQ)» Г. Айзенка – вивчення індивідуально-психологічних рис особистості з метою діагностики ступеня вираженості властивостей, що розглядаються як суттєві компоненти особистості: нейротизму, екстра-інтроверсії та психотизму.