depositphotos_454399318_s.jpg

Зрозуміти, що ви потребуєте допомоги, не завжди просто. Коли ваша підсвідомість сформулювала питання про психологічну допомогу, то потреба в ній, нехай наразі і не явна, вже є. Можливо, це буде одна зустріч, спрямована на пошук конкретної відповіді. Можливо, консультація потрібна, щоб переконатися, що «зі мною все гаразд». 

Ми зібрали декілька українських ресурсів, які надають безкоштовну психологічну допомогу в онлайн-форматі.

Розкажи мені

Консультації відбуваються у телефонному режимі, через Zoom, Skype або Viber. 

Для того, щоб записатися на сеанс, потрібно залишити заявку на сайті - вказати свої дані та описати, що саме турбує. Власне консультація триває 50 хвилин. 

Ресурс також має власного телеграм-бота, в основі алгоритмів якого - принципи когнітивно-поведінкової терапії. Інформація у чаті є конфіденційною, але може використовуватись для статистичної обробки. 

Телеграм-бот «Друг» пропонує методи для кращого розуміння своїх емоцій та психологічного самопочуття, а також вправи, які підбираються в залежності від того, який стан зараз.

Більше інформації про цей ресурс можна знайти в цьому матеріалі

Національна психологічна асоціація

Під час весняного локдауну 2020-го року запрацювала мережа психологічної підтримки від Національної психологічної асоціації. 

Психологи консультують по телефону, або ж через відеозв’язок, і не обмежують звернення лише темами, пов’язанами з COVID-19. 

«Консультації проводять лише професійні психологи, - говорить Валерія Палій, президентка Національної психологічної асоціації. - Кожен з наших спеціалістів має повну вищу психологічну освіту, додаткове навчання у методах психологічного консультування та психотерапії, а також досвід в практиці

Форма допомоги онлайн є достатньо дієвою. Звичайно, мало що замінить реальний контакт з людиною, але саме онлайн дозволяє дотримуватися всіх протиепідемічних заходів та отримувати допомогу, не виходячи з дому.

Втім онлайн має і певні недоліки і ризики - наприклад, раптове відключення зв’язку, або проблеми з якістю підключення. Тоді не розумієш, що сталось, в якому людина стані, як себе почуває. Це створює додатковий стрес. 

Спілкування триває від 30 хвилин до години, й наші спеціалісти використовують цей час максимально конструктивно, щоб людина вже могла відчути результат, отримала якісь для себе відповіді, розуміння, що робити. 

Якщо психолог бачить, що потрібна консультація сімейного лікаря чи психіатра - скеровує до них.  В нас доволі інтенсивна кількість звернень, й хоча постійно долучаються нові спеціалісти, часом потрібно чекати на консультацію кілька днів»

Щоб отримати консультацію - потрібно написати на пошту help.me.npa@gmail.com. Звернення може бути анонімним.

Віртуальна платформа з підтримки під час COVID-19

Моніторинговий центр КМДА створив віртуальну платформу емоційної підтримки. Серед послуг є багато чого - від списку безкоштовних онлайн-бібліотек до спортивних ресурсів. Також платформа надає можливість отримати психологічну допомогу. Для цього потрібно заповнити заявку та обрати зручну дату (як правило, вільних дат у найближчі дні немає, тож краще планувати власну консультацію заздалегідь). 

Teenergizer

Це платформа психологічної підтримки підлітків. Особливістю платформи є те, що консультації надають студенти психологічних вишів. 

Платформа працює щодня з 09:00 до 23:00. Щоб поспілкуватись зі спеціалістом, достатньо написати у чат на сайті. Обмежень для тривалості консультації немає, все залежить від запиту, з яким людина звертається. Крім того, деякі консультанти допомагають підліткам на постійній основі, якщо є така потреба.

Серед напрямів, за якими надаються консультації: сексуальні стосунки, дружба, школа, саморозвиток, здоров’я та права людини.

«Головна ідея в тому, що підліткам, як правило, важче довіритися дорослим - батькам чи психологу. А наші консультанти приблизно однакові за віком, їм легше відкритися. До нас приходять поговорити, коли відчувають себе розгубленими, пригніченими, й не знають, до кого звернутися. Запити дуже різні, та найчастіше це проблеми в особистих стосунках, труднощі з друзями, батьками. Для нас важливо створити довірливу атмосферу, дати зрозуміти підлітку, що його тут розуміють і тут безпечно», - розповідає Олена, координатор рівних консультантів.

Які переваги та недоліки онлайн формату консультацій?

Питання про ефективність і доцільність онлайн-консультацій складне і багатоаспектне. З одного боку, сучасні комунікаційні технології дозволяють зустрітися фахівцю і клієнту з різних регіонів країни або міст. Якісна техніка створює «ефект присутності», і сесія онлайн майже не відрізняється від особистої. 

Обов‘язковою умовою ефективної психологічної допомоги є так званий «терапевтичний клімат». Окрім професійних якостей психолога, емоційної готовності до консультації, він включає і спеціальним чином обладнане місце для сесії. Завдяки чому створюється атмосфера довіри, спокою, надійності, захищеності.

До того ж, психолог під час консультації звертає увагу на безліч невербальних сигналів клієнта: позу, рухи руками і ногами; аналізує, про що говорить клієнт в момент, коли змінюється його поведінка. При особистій зустрічі це зробити набагато легше.

При виборі онлайн або офлайн формату зустрічі з психологом, перш за все, слід враховувати складність проблеми, з якою клієнт звернувся до фахівця, і ступінь її розгортання. Так, наприклад, якщо клієнт потребує психологічного супроводу при втраті близької людини або гострому переживанні самотності, то онлайн формат може тільки загострити відчуття самотності. При депресії вихід зі звичних умов щоденного існування і похід до психолога також є складовою терапії. 

Коли доречно звернутися до онлайн формату

Складні проблеми, які розгортаються на глибинному рівні свідомості, доцільно вирішувати тоді, коли психолог і клієнт знаходяться поруч. Особиста присутність також дозволяє використовувати ряд тілесно орієнтованих методик, які неможливо використати дистанційно. Онлайн-формат зручний і ефективний спосіб консультування при початкових рівнях розгортання проблеми, або при вирішенні питань, пов’язаних з розвитком особистості; реалізацією талантів і здібностей; при коучінгу та професійному консультуванні. 

Існує велика кількість випадків, коли онлайн-формат є незамінним, ефективним, швидким і доступним способом отримати якісну і своєчасну психологічну допомогу.

При складних і гострих проблемах, які можуть становити небезпеку для психічного стану і життя людини, краще особиста зустріч. В багатьох інших питаннях онлайн консультування є зручним компромісним рішенням, а іноді й єдиним. Так, наприклад, якщо людина знаходиться у кризовому стані і їй потрібна термінова консультація, звернення по допомогу онлайн - найкоротший шлях до порятунку.

Безкоштовна психологічна допомога за телефоном

Гарячі лінії психологічної допомоги та протидії насиллю

  • 15-47 (з мобільного чи стаціонарного телефону). Гаряча лінія працює на базі Урядового контактного центру, аби надавати психологічну допомогу потерпілим від домашнього насильства жінкам, чоловікам і дітям. Сервіс доступний цілодобово. Дзвінки є безкоштовними зі стаціонарних та мобільних телефонів, анонімними та конфіденційними. 
  • Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 123 (з мобільного). Громадська міжнародна правозахисна організація Ла Страда-Україна надає безкоштовну, цілодобову та анонімну допомогу тим, хто піддається фізичному, психологічному, сексуальному чи економічному насильству. Постраждалі можуть отримати психологічну підтримку та консультації щодо того, як знайти безпечний вихід із складної ситуації. 
  • Національна гаряча лінія для дітей та молоді 0 800 500 225 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 111 (з мобільного). Звернувшись на цю лінію, діти та молодь можуть анонімно отримати пітримку і поради щодо проблем в особистих стосунках, булінгу, непорозумінь з батьками, насильства чи жорсткого поводження. Крім того, дорослі можуть проконсультуватися з психологами, юристами та соціальними працівниками щодо випадків порушення прав дитини. Наразі лінія працює у будні з 12:00 до 20:00.

Статтю створено із використанням матераілів з сайтів www.unicef.org та media.zagoriy.foundation.

Графік консультацій психолога КДПУ: з 9.00 - 16.30 пн-пт в офісі психологічної служби або в ZOOM за попереднім записом.

Пам'ятайте, що ви завжди маєте можливість отримати підтримку, Психологічна служба КДПУ. 

 

17243
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30